Menu Utama

Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (II): Pas Sedang Susun Alasan Ubah Sokongan

Semalam kami melaporkan kenyataan ADUN Pas bagi Kawasan Meru, Dr Rani Osman yang menyatakan Pas Boleh terima Menteri Besar wanita dan tiada sebab untuk Pas keluar dari Pakatan Rakyat.

sallehenHari ini tanda-tanda Pas akan belot kian teserlah apabila Exco PAS Sallehen Mukhyi berkata, PAS akan keluar daripada barisan exco sekiranya kerajaan Selangor memilih ADUN daripada Umno untuk menjadi exco.

Beliau turut menambah, soal sama ada untuk memilih exco daripada Umno tidak timbul memandangkan parti itu merupakan pembangkang di Selangor.

“Soal Umno tak timbul. Tidak akan ada dalam kerajaan. Tak ada Umno. Tidak akan jadi kalau Umno ada dalam exco. PAS akan keluar.

“Umno tidak ada dalam senarai ini. Dia bukan kerajaan dan dia ada pembangkang,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.

Barisan Nasional ketika mengutarakan sokongan kepada Khalid tida langsung menyebut soal mahukan jawatan EXCO kerajaan negeri atau menuntut sebarang jawatan.

Seperti kata Tan Sri Muhyiddin Yassin, sokongan BN kepada khalid adalah jujur dan ikhlas tanpa sebarang tuntutan.

Namun yang anehnya mengapa Pas membangkitkan isu ini?

Bukankah tujuan Sallehen ini sekadar mahu membantu Pas Pusat mencipta jalan keluar bagi menyokong Anwar pada 17 Ogos ini?

Kenyataan Sallehen dan Dr Rani, pastinya akan diikuti oleh beberapa orang lagi dalam hari-hari mendatang sebelum 17 Ogos ini bagi menyediakan landasan menukar sokongan dari Khalid Ibrahim kepada Anwar Ibrahim.

Secara tersirat Pas telah membuat keputusan menyokong Anwar Ibrahim, cuma mereka hanya bermain tarik tali dan mahu menyedia alasan yang wajar bagi mengubah sokongan supaya tidak nampak ingkar keputusan Majlis Syura Pas Pusat sebelum ini.






20 Komen to Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (II): Pas Sedang Susun Alasan Ubah Sokongan

  1. jamaludinjepun says:

    dalam dunia ini, yang tidak bolih diubah adalahAL-QURAN DAN HADITH NABI,sasaorang beragama islam wajib mengatahui dan menyedarinya.

  2. kulaan says:

    Belot tak belot tak ada maknanya kalau Tuanku tak berkenan calon MB baru. Ini bukan masalah PR sahaja. Juga Masalah BN. Cuma bezanya BN berjaya settlekan dengan cara yang berhemah dan win win situation. Salah PR juga yang sering cabar raja-raja Melayu. Natijahnya sudah ramai raja-raja Melayu yang mula peka akan kuasa yang ada pada mereka…Senjata makan tuan lagi.

  3. ROSSAB says:

    Saya dah kata awal lagi yang Pas sudah termakan budi Dap dan Annuar terlalu banyak jadi tak mudah untuk keluar dari cengkaman setan setan ni. Mereka akan cari bermacam macam alasan dan menuduh berbagai tuduhan terhadap UMNO dan akan pusing. DAH KENYANG

  4. reds says:

    aku percaya abang khalid mesti ade plan punya….x kan dia lepaskan jawatan dia senang senang jek……..GO BIG..or…GO HOME…adalah situasi bang khalid skang nih….huhu.. kalo dia berjaya….memang epik drama nih….kalo x berjaya pon…semalam lagi aku dah upgrade bang khalid jadi hero….sebab beliau berjaya menghuru hara kan hidup bang non dan pkr walaupon sekejap……

  5. AlJuburi says:

    Apa pun UMNO mesti bersiap sedia dan menjalankan jentera pilihanraya negerinya mulai sekarang, percayalah bahawa kemelut ini hanya berkesudahan dengan adanya satu pilihanraya negeri. Khalid hanya dapat bertahan sementara waktu sahaja, sehingga PAS menjawab teka teki yg sedang dimainkan sekarang..

    PAS Selangor ini tak boleh diharap sangat, mereka bukan ada kekuatan dalaman pun, ramai diantara mereka itu pun ‘kaum jawa’ yg lama bermausautin disebelah pantai barat selangor. Mereka bukan dari mereka yg dibentuk dengan tarbiah melalui usrah dn tamrin. Mereka sokong PAS hasil dari ceramah yang membakar semangat membuta tuli sambil mendengar lawak jenaka dari Mat Sabu, Mahfuz dan mereka yg sewaktu dengannya..

    Kepada Ustaz Solihin Mukhyi .. banyaklah beristigfar dan bertakbir membesarkah Allah, jangan sombong dan bongkak dengan sekelumit kuasa yg ada..apa perlu berkeras dengan Umno tetapi boleh berlembut dengan DAP dan PKR .. afatuk minu na bibakdil kitab? watakfruna bibak ? buikankah Allah memerintahkan kamu supaya merendahkan sayap sesama mukmin dan bertegas dan berkeras dengan orang kafir??? Itulah sebenarnya sikap yg ditunjukkan oleh Ikhwanan Muslimin di Mesir, mereka tidak mengistiharkan perang atau mengangkat senjata terhadap junta As Sissi, tetapi mereka bersabar di atas kezaliman pemerintah di kalangan mereka!! Bagi mereka As Sissi masih Islam walaupun zalim dan kejam, mereka terus bertahan walaupun dibantai sekuat mana sekalipun, wajib mereka menahan diri dari menumpahkan darah sesama muslim.. mereka tetap berjuang dia atas tanzim haraki mengikuti manhaj dan uslub seperti yg ditunjukkan oleh Al Imam As Syahid Imam Al Banna..

    Umno perlu bangkit sekarang, tidak ada apa yg perlu ditunggu dan dilihat..yg ada di hadapan kita adalah cabaran kepada kuasa Melayu sekaligus merupakan kekuatan Islam di Malaysia..terpulang kepada PAS sama ada mereka mahu mahu bersama sama “Tentera Ahzab” atau bersama sama Umno demi kelangsongan kuasa Melayu Islam di tanah tumpah darah ku ini !!!!

  6. AlJuburi says:

    typo…Al Imam As Syahid Hasan Al Banna

  7. raplahjingaa says:

    Alaaaaa…UMNO tak untung dan tak rugi apa-apa pun dalam kemelut pembangakang di Selangor ni….lantak pi la kat depa, aku pun dah lama agak, PAS ambil kesempatan ni untuk buat drama…nak tunjuk diri depa tu kononnya bermaruah, kononnya ada pendirian…maruah dan pendirian tak pernah wujud dalam vocab PAS….dari dulu lagi, tak dak satu bukti pun yang boleh ditunjukkan.

    usah-udah la tu lebai kulup….buat pendirian sokong anwar, habis cerita.

  8. lang buana says:

    Setuju benar dgn kenyataan aljuburi

  9. shimo says:

    Adapn yg berlaku cukp mmeningkn PAS….knape pning..??? Krane kputusn d buat mestilah mmuaskn hati ahli2 PAS…dan yg pling pnting PARASIT…ahli2 akn akur dgn pucuk pimpinan…tp PARASIT mmerlukn lebih dr kate2…spt bgaimane jwtan?..brgaimana elaun kami?…bile kite k putrajaya klau bkn skrg?…ape kate lim kit siang? N mcm2 jwpn yg aji hadi, syura ulama PAS perlu sediakn…jika PAS memilih untuk myokong khalid 17hb atau awei dr itu slps dbg warning oleh lim guan eng…ade pmimpin PAS yg dh tkencing dlm pkaian sunnah mreke dek warning itu…make xnk tidk sudh pastilah PAS akan dtndg dr pakatan…dan nak xnk trpkselaa khalid mlantik exco dr umno untk mlicinkn pntdbiran…xkn nk dok sokong saja kn..??…xkn exco smua dr PAS kn..?? Jd scare jelas dsni yg PAS xmgkn myokong khalid kali ini dn mmbt U TURN…sbb jike ingn bkrjasame dgn umno umpame bkerjasame dgn israel untuk membedil rakyat palastine bg PAS….xperlu dtggu lg jwpnye…smuanye dh terang lagi bersuluh…terang seprti haji hadi myuluh penyu betelor kala waktu beliau menjadi menteri beso dtrungganu swaktu ktika dulu…yg katenye nk mgikut pmerinthan khalifah…lalu hanya makian yg dtrime dr penyu dan parasit2 pulau….salam pd fakir2 mu PAS

  10. Pak Tho says:

    Macamana pun, imej pr sudah terjejas dimata rakyat Selangor. Semoga pada pru 14 akan berlaku angin perubahan, itu pun klau Umno Negeri buat keja lah. Kalau sangap je 24 jam, jangan harap lah. Orang kata, pengaruh pr bukan kuat di Selangor, tapi Umno yang lemah dan suka jadi pembangkang sebab…..ketua² bahagian ada MAsyuk….$$$$$.

  11. sham says:

    Tanda tanda pemimpin PAS nak hilang “telor” semakin nampak.

  12. Bile keputusan rayuan mahkamah Anwar?

  13. WTF says:

    I told you so…PAS takder political will nak keluar dari Pakatan Rakyat!!!

    Yang PAS tahu, main tarik tali dan tunggu offer mana lebih menarik!!!

    Inilah PAS, menggunakan agama demi mencari untung sendiri!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  14. hantu says:

    buat laa pe pun pas….jgn percaya sgt kat umno tu……yg prosak raja amno laa…yg dok menipu rkyat selama ni amno laa…..biar diaa dokk ngidammmm sorang2…hihih

  15. WTF says:

    Hehehehe…bukankah Anwar Ibrahim yang mengidam nak Perdana Menteri, lepas tu target nak jadi MB Selangor, akhirnya terpaksa jolok bini jadi MB Selangor!!!

    NGIDAM sungguh Imam Mahadi PAS, tak boleh blah bro!!!

    Ahli2 PAS lagi kuat NGIDAM, dari zaman digelar Pan Islamic Malayan Party (PIMP – aka BAPAK AYAM) sehinggalah bertukar menjadi PAS, sampai la ni tak dapat perintah MALAYSIA!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!

  16. yon76er says:

    Perasit2 PAS nampak nya akan berjaya jadikan Selangor utk klrga Al’Jub memerintah..jika artikel diatas tuu benar2 berlaku…..Majlis Shura PAS is nothing to these Parasit2……

  17. pol says:

    teringatkan sikitol jawa pengkianat waktu zaman kejatuhan melayu melaka.

  18. Azre Ghazali says:

    As salam .. selagi mana exco pas beteraskan hadis dan al Quran .. maka jawapan dah pasti … Berdiri atas tanggung jawab terhadap Agama Islam yang disokong oleh para penyokong politik.

    Anwar telah dijadikan contoh … kejahatan dan kekufuran itu akan mendapat balasan bukan dikubur .. bukan diakhirat sajer .. Pembalasan di dunia ini telah terpapar kepada kita kecuali PADA mereka yang MUNAFIK terhadap tanda-tanda kekuasaan ALLAH swt.

    Anwar telah diberi peluang … sehingga ketahap TPM Mal satu ketika dulu .. dan dia telah bongkak dan kufur kepada ALLAH swt. Anwar sedang menjalani siksaan Allah swt didunia ini … yg mana Karpal Singh sendiri telah menyedari hakikat kepayahan Nuar kembali ke persada Putra Jaya ….. sehingga mengeluarkan kenyataan yg popular satu ketika dulu “Anwar Perlu Bertaubat” ..

    Jika Kafir KS boleh mengunkap kan sedemikian rupa … Masakan kita sebagai Islam yg beriman @ exco PAS .. tidak memahami nya ?

    Manakala sekarang geliran EXCO PAS di Selangor …

    Tanpa iman dan al Quran serta hadis Baginda Rasullullah saw … maka kami di Selangor akan bersedia sekali lagi … untuk menghadapi gejala kekufuran yg telah dipertontonkan kepada kami … dari insan yang bernama ANWAR IBRAHIM … Subhanallah.

    Apa pun permainan politik yg kamu tonjol kan … ingatlah .. amanah sebagai Khalifah (pemimpin masyarakat) itu adalah sesuatu yang berat lagi penuh cabaran ..

    Hakikatnya jelas bahawa Anwar perlu diketepikan … Islam diutamakan .. Jihad dituntut .. Amanah dipikul dgn penuh tanggung jawab.

    TAKBIR …. Allahuakhbar .. Allahuakhbar Allahuakhbar

  19. LEBIH BAIK MAKAN BABI DENGAN Dogs And Pigs daripada minum kopi dengan UMNO.Itulah falsafah parti munafik yang mengaku memperjuangkanIslam.

  20. hodoh says:

    Lg bagus kalau umno kat luar kerajaan. Xperlu nak ikut sangat arahan dari kepimpinan negeri. umno masih lagi boleh menjadi pengimbang kuasa antara kerajaan negeri vs pakatan haram jadah. Jika sesuatu pengundian dijalankan dalam dun kerajaan terpaksa merayu sokongan dari adun umno jika tidak mereka akan kalah kerana pakatan haram jadah pasti akan cuba sabotaj kerajaan khalid+ pas. Biarkan sahaja kerajaan khalid jd minority government yg terpaksa mengharapkan ehsan umno.

Leave a Reply