Menu Utama

Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas, Dr Rani Sokong Wan Azizah

Khalid yang bercita-cita menubuhkan kerajaan gabungan Pas dan UMNO dengan beliau sebagai Menteri Besar kian diancam pembelotan Parti Islam se-Malaysia.

Semalam kami melaporkan Pas akan Belot dari Khalid Ibrahim? berdasarkan pertemuan Presiden Pas, Haji Hadi Awang dengan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim di Kuala Terengganu semalam.

raniHari ini salah seorang ADUN Selangor dari Pas, Dr. Abdul Rani bin Osman menyatakan sokongan terbuka beliau kepada Pakatan Rakyat, sekaligus secara tersirat menyokong Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor bagi DUN N42 Meru, Selangor itu menyatakan jika Pas boleh melantik Dr Halimah Ali sebagai EXCO Selangor, mengapa tidak menerima pelantikan wanita sebagai Menteri Besar? Malah Dr Rani secara terang-terangan menyatakan tiada sebab untuk mereka keluar dari Pakatan Rakyat.

Beliau membuat kenyataan terbabit di luar bangunan SUK Selangor sebentar tadi.






27 Komen to Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas, Dr Rani Sokong Wan Azizah

  1. raplahjingaa says:

    hehehe…dah lama aku agak….PAS tak kan mampu untuk mengalih pandangan dari anwar ibrahim, jelingan mata anwar membuat labai-lebai PAS tak boleh nak tidur lena.

  2. semangat dato' haron says:

    Kopiah dipakai hanya sebagai aksesori semata2. Hakikat sebenar….

  3. lang buana says:

    Tak tahu nak.cakap macamana

  4. Macam dulu jugak, tak ada teloq PAS ni.

  5. memang terok says:

    INI semua jelas menunjukkan kita bahawa betapa tidak sepakatnya mereka. Tidak sepakat antara dua parti adalah biasa, tetapi jika kenyataan berbeza dikeluarkan oleh 2 individu dari parti yang sama menunjukkan sesama mereka juga tidak sekata.

    Rahsia BN berada dimana mereka berada selama 57 tahun adalah kerana kesepakatan. Antara mereka didalam BN mungkin tidak sekata dalam sesatu perkara, tetapi apabila tiba kegarisan membubat dasar dan menyata pendirian, mereka akan selari demi mempermudahkan perkara.

    Pemimpin tidak bolih membuat kerja ala carca marba dan bercakap ikut rasa hati. Pemimpin perlu menyakinkan bukan sekadar berkeyakinan.

  6. Pak Tho says:

    Aiseeeeey. Sudah pusing blakang ka?. Cari makan bro, nnti soru miss.

  7. sani says:

    kalau dah susah sangat, bubar je dun. boleh la pesta pilihanraya lagi

  8. sani says:

    dan sebenarnya org pas malu2 asam nak kerjasama dgn bn. maklumlah dah banyak sangat meludah takkan nak jilat balik kan

  9. syaa says:

    kerana duit dan kuasa pas ikutkan juga anwar walaupun anwar ni busuk,jahat,penipu,munafik.klu anwar masuk neraka pas pun ikut sekali.

  10. shimo says:

    Skang ni mcm nilaa….sapa2 dr adun PAS yg bt kyataan trbuka…yg bt sokongan trbuka tnpa mrujuk parti….kite pecat…guane hadi..? Dan pilihanraye akn datang…kite calonkn org lain..yg boleh ikut kputusn murshidul am, presiden dan syura ulamak…kite tapis dulu…skang dh jelas mereke2 ini bkn dr suare PAS…PAS xboleh dpndg xbrpndrian…kite kjasama jike ade asas brsame…ade ahli yg same…xbole…xkn kite nk sruh macai kite je dok mlalak tgh KL nu..?…pasei Ambiga pn kite anto macai…apekehai.?..guano hadi..? Demo g…kawe g…broookkk kite mari…

  11. shimo says:

    Sape kate pembelotan..??? Dari hadis….jap2 nk cr…ade myebut…jap2 nk cr…mane plok ni…nnt aku bg hadis tu….sape kate PAS xstuju prempuan jd mnteri beso???….jap2..aku cr hadis tu dulu…

  12. reds says:

    memang dasar munafik…..terserlah taraf kuda beliau…

  13. pejul says:

    org umno sukalah. konon nak dapat selangor dgn cara gini..jgn berangan dan mimpi lah pas nk join umno utk dikala ni…bagus dr. rani kemukakan pendirian suarakan pendapat anda. Akar umbi pas pon tak nak dgn umno ni..pd org umno semoga tidur nyenyak di buai mimpi…

  14. omega says:

    Tak kira lah siapa main siapa.. yg penting nampak bonar kebebalan mereka bila diberi kuasa

  15. Pejuang IMR says:

    Aku dah kata lama dah. PAS mmg main wayang. Menjelang mesyuarat 17 Ogos uri U-Turn kian jelas. Khalid kau bersedialah. BN jangan harap sangat dgn PAS ni. Bukan tak besa. Mesti sokong Azizah punya. Guarantee 2001%

  16. bangKano says:

    Tak perlu cari hadis nak mengabsah kan wanita wajar jadi MB…rujuk pada alQuran jerrr keghana ia ada la kitab sah dari Allah….kan mudah kerja nya….!!!!

  17. salleh says:

    pemimpin bermasalah PAS ialah….3 org je dlm selangor.
    1) Khalid samat
    2) Dr Rani
    3) Dr Mujahid Rawa

    Ke tiga2 ni mmg …ntah…nk ckp ape lgi ntah…super benci UMNO. Dh tertanam dlm diri mcm tu….even kalau UMNO dh berubah pn….dieorg akan tetap sama mcm tu. Bnyk mende2 hal berkaitan islam mudah dilakukan dgn terbentuk kerajaan perpaduan PAS-UMNO. Berkemungkinan dri ape yg berlaku ada hikmah tersirat. Mungkin yg Maha Kuasa mahu kita sbg org islam bersatu…..utk menguatkn lgi islam dimalaysia. Setelah sekian lama berbalah. Yg PAS bersama pakatan….adakah islam boleh tertegak? Lgi teruk ade kena bantai dgn DAP..dan PAS x boleh buat ape….selain hanya mengiyakn je. Knp diselangor makin bnyk rumat urut terbina…pusat2 arak terdiri…dan PAS…x dpt berbuat ape2. Kalau ade kerajaan dikuasai PAS sndiri….lebih mudah utk melakukn. Matlamat lebih mudah dicapai dgn bergerak sndiri dri bersama pakatan. Even kalau PAS dpt bersama pakatan tewaskn BN…..DAP dan PKR masih bermaharajlela…..dan ketua sebenar adalah DAP. Nk lgi teruk kite dihina. Skrg pn dh makin berani org bkn islam hina islam. Sejak dua menjak ni….ramai gk doktor menyertai pakatan…..tpi aku pelik skit logik dieorg. Emosi dan sentimen lebih menguasai dari logik.

  18. Azre Ghazali says:

    ADUN Selangor dari Pas, Dr. Abdul Rani bin Osman menyatakan sokongan terbuka beliau kepada Pakatan Rakyat, sekaligus secara tersirat menyokong Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor.

    As Salam Rani …. sebelum awak pergi lebih jauh .. kenali lah pasangan Nuar dan Jijah ini dengan lebih mendalam. Berwudhuk dan dirikan solat sunat .. dan mohonlah pertunjuk dan pedoman kepada Allah swt.

    Rani … masih ada saksi hidup .. Prof. Dato Sidik Baba .. yg kini di UIAM … rujuklah kepada beliau .. seorang yg mengenali Nuar dan Jijah melebihi 30 tahun. Seorang hamba Allah swt yang telah menjalani pengalaman yang begitu mendalam bersama pasangan politik kecewa ini …

    Ins sha allah …. segala bukti nyata ada ditangan beliau @ Sidik Baba. Semuga anda diberi hidayah dan dilindungi Allah swt sentiasa. Amin.

  19. shawn says:

    presiden PAS dah tahu apa yg akan berlaku sbb itu dia arah kunci mulut sehingga 17hb dan dah nampak parasit mengelupur gatal, proses penapisan boleh dilakukan supaya tindakan ke atas parasit lebih mudah di ambil. Nak kenal buah buruk dan baik kadang kala kena sabar menunggu masa yg sesuai. Harap harap Ulamak PAS boleh bersatu membersihkan tubuh PAS dari bahaya parasit ni.

  20. anak selangor says:

    Rani ni bodoh ke dah dijanjikan habuan utk sokong azizah? ada ke nabi dari kalangan wanita? exco tak sama dgn menteri besar. exco sekadar membantu menteri besar menguruskan/mentadbir sesebuah negeri. apa yg penting ketuanya mesti lelaki. kalau dah ketua negeri tu sultan yg dah mmg terang seorang lelaki, anwar bg ke bini dia menghadap sultan bila2 masa? kalau perlu berdua sahaja dalam bilik mesyuarat untuk bincang perkara sulit camne? nanti timbul fitnah pulak? karang kalau dah selalu jumpa tiba2 sultan berkenan pulak, melepas bini ko nanti anwar! kpd sape yg bijak sgt kate indon dgn sri lanka ada presiden perempuan buleh pulak, kat indon ada agong/sultan/raja yg presiden perlu menghadap ke? ada ke negara islam lain yg ada perdana menteri perempuan? atau ketua negaranya seorang permaisuri?

  21. nicejobs says:

    oh berat nanang permainan politik..

  22. Najibulghunnah says:

    Hidup Jijah!!!!!

  23. jamaludinjepun says:

    ALLAH SWT tak pernah pileh wanita jadi nabi atau rasul .Itu lah panduannya .

  24. jamaludinjepun says:

    AL QUARAN dan hadith nabi adalah panduan hidup didunia dan akhirat.Jangan fikir dunia dan bumi yang kita pijak ini ,kita punya .Sedangkan diri kita sendiripun bukan kita punya.Politik tidak ada dalam kubur.

  25. jamaludinjepun says:

    ALLA SWT telah tunjukan dengan jelas dan nyata,boleh dilihat dengan mata kasar,berapa ramai makluk yang dijadikannya, kembali kepada NYA-suka ke, tak suka ke-you have to come back. Back to where ! Bagi saorang muslim ,ditanya sumpah janjinya, dimana letaknya-solatku, hidupku dan matiku kerana mu ALLAH TAALA. Adakah kamu ditanya–kamu dari parti politik mana? DALAM DUNIA INI AL QUARAN DAN HADITH NABI TAK BOLEH DIUBAH.

  26. jamaludinjepun says:

    Yang paling merisaukan ,amalan ibadat kita selama ini menjadi bueh–kerana amal ibadat kita tidak mengikut AL QUARAN DAN HADITH NABI .Kita satu nabi,satu AL QUARAN dan satu kibtat.Susah sangat nak ikut dan dipatohi ke?

  27. […] PKR, DAP dan dua ADUN Pas yang belot dari parti tersebut. Malah beberapa Adun Pas yang lain seperti Dr Rani Osman juga mungkin akan menyokong usul […]

Leave a Reply