Menu Utama

Sah Guan Eng Akan Saman Nasrudin Hasan Tantawi, DAP Persoal Kenapa Serang Pulau Pinang

PULAU PINANG 9 Ogos – Ketua Menteri, Lim Guan Eng sudah menghantar notis tindakan undang-undang terhadap Nasrudin Hassan semalam selepas Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat itu gagal memohon maaf berhubung kenyataannya yang didakwa berunsur fitnah.

Utusan Online melaporkan, Guan Eng sebagai berkata, Ahli Parlimen Temerloh itu bukan sahaja tidak memohon maaf berhubung dakwaan projek terowong dasar laut di negeri ini dilakukan secara rundingan terus, malah membuat kenyataan lain mengenainya.

Sebelum ini Ketua Menteri Pulau Pinang itu berang dengan kritikan Nasrudin yang juga Ahli Parlimen Temerloh terhadap pentadbiran kerajaan negeri yang mahu melaksanakan projek terowong dasar laut yang mendapat bantahan pelbagai pihak di negeri ini dan didakwa mengadakan tender “pilih kasih”.

Dalam masa yang Malaysiakini melaporkan bahawa Lim Guan Eng mempersoalkan mengapa Nasrudin lebih berminat menyerang Pulau Pinang berbanding pahang, sedangkan beliau merupakan ahli Parlimen Temerloh.

DAP has asked what PAS Temerloh MP’s motives are for his attack on the Penang government when the latter should be questioning issues in his own state of Pahang.

“Umno and BN and their lackeys themselves have not attacked the transparency of the (undersea tunnel) project.

“Why is Temerloh MP Nasrudin Hassan himself so vehement in attacking and questioning his own political partners?

“Is Umno and BN in Pahang so sacred and excellent to the point that Nasrudin feels he needs to choose to train his attacks on Penang?” asked Segambut MP Lim Lip Eng (left) in a statement today.

“Is it so difficult for him to examine the facts (of the issues) from his Pakatan Rakyat colleagues, in particular his PAS colleagues in Penang?” he added.

On Tuesday during the heat of the Selangor menteri besar debacle, Nasrudin ambushed Penang Chief Minister Lim Guan Eng on why the latter had not been similarly attacked as Abdul Khalid Ibrahim over the tunnel project.

Just as Khalid is receiving flak for the Kinrara Damansara Expressway (Kidex), the PAS leader asked why Lim wasn’t similarly grilled for what he called an “unnecessary” and “expensive” project, complaining of Penang’s deficit budget.

Nasrudin (right) also dredged up an old allegation that the tunnel project was awarded without open tender, a claim that the state denied way back in March 2012 and which the awardee Konsortium Zenith BUCG Sdn Bhd denied again in 2013.






13 Komen to Sah Guan Eng Akan Saman Nasrudin Hasan Tantawi, DAP Persoal Kenapa Serang Pulau Pinang

  1. raplahjingaa says:

    hehehehe…..siapa yang bagi gelaran khalifah pada guan eng ?? macam-macam cina DAP perbodohkan PAS, sampai aku pun naik angin ngenangkan ahli PAS ni sebangsa dengan aku….tapi apakan daya PAS seronok diperlakukan macam tu. Lebih kurang macam bini yang selalu dipukul laki, bila dinasihatkan mohon cerai, bini tu tak mau, sebab dia masih sayangkan laki dia.

    aloooo…cacai PAS, once in your life, cubalah berdiri diatas kaki sendiri dengan bermaruah !!

  2. anti melayu diperbodoh says:

    guan eng ni giler menyaman,sama giler mcm anwar. padan muka pas pulak,seteruk teruk umno pun tak kena saman dgn mca dan mic.umno dan bn mmg ler tak sempurna tp takla seburuk dap radis dan parti kelentung rakyat anwar tu.yg buruk2 dlm umnoca dan mic pun dah pegi kat pkr,tu yg gaduh giler kuasa tak sudah.pemilihan pun tak selesai sedangkan pilihanraya india yg berbilion penduduk pun 3 minggu dan selesai dgn aman.

  3. dagang says:

    Kena godam lagi……merungut saja terus digodam……masih tak nak gugur talak ke?….

  4. korokstabang says:

    setiap kali lahanat dap mau hentam pas di kaitkan dengan UMNO apa baghal punya tok pekong penang

  5. itsme says:

    dia fikir nasaharudin tak der duit?? hehe.. steadylah nasha..

  6. dkds says:

    Nasrudin nampak kepincangan di penang sebb di Pahang tiada kepincangan

  7. kambing-hitam says:

    tantawi sekarang dimaki hamun dan dicarut oleh macai si pengundi pakatan. itu pun pengundi pas buta lagi ke atau takder telor ke pas. pas menikus dengan pkr dan dap dalam penyingkiran khalid. kenapa tak buat demo pulak mana perginya kehebatan unit amal pas.

  8. semangat dato' haron says:

    Hancurkan Penang sampai bankrap

  9. OrangPAS says:

    Depa dok kutip duit di ceramah ceramah tu, dah banyak dah. Boleh kautim lah itu Tokong Penang punya saman.
    Tanda kemusnahan PR (Penipu Rakyat) sudah berlaku.

  10. samad says:

    PAS mana ada maruah.

    Sebab tu diorang rela jadi pencacai dari jadi pemimpin.

    Yela pengikut PAS jenis akal singkat.

  11. WTF says:

    INI TOKONG BANYAK BERANI!!!

    Mana MACAI2 PAS, takkan tak nak defend Nasrudin Hassan!!!

    MACAI2 PAS nak biarkan jer Nasrudin Hassan menerima nasib yang sama macam Hadi Awang ka???

    PENGECUT ORG2 PAS NI!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  12. terangsang says says:

    dalam Al Fatiha golongan sesat tu siapa.?. usahlah didewa dewakan.mereka akan memusuhi selagi kamu tidak mengikut mereka, gerak kerja mereka, agama mereka,fahaman mereka… engkau orang ada berfikir dengan cara mereka berfikir? mereka selalu fikir mcm mana nak beli dan kuasai tanah melayu. engkau orang ada fikir macamana hendak beli dan kuasai tanah orang sesat. mereka selalu fikir macamana hendak kuasai tanah tinggi untuk menonjolkan penguasaan. macamana hendak membunuh bakat kepimpinan Islam. macamana hendak menutup sekolah aliran ugama, macamana hendak melingkupkan bisnes orang macam al bukhari n maiydin. cuba berfikir secara mereka. rasai bertapa baiknya kita. jangan hanyut mengikut orang sesat. politik kita menjatuhkan kita kepada taraf paling bangang.

  13. wayang says:

    parti pembangkang n mcm parti saman menyaman aja.. bang non asyik2 nk saman.. ni dap saman… sikit2 saman… kena tegur dn nk cover.. saman.. bila kena ugut saman.. kes senyap.. tembelang tertimbus… bau tembelang hilang… mhmm… kenapa pihak berkuasa x mau siasat.. akhbar2 pn kenapa x mau korek lebih mendalam.. tkut kena saman gak ker??

Leave a Reply