Menu Utama

Rafizi Dedah Hadi Sokong Kuli (Bukan Anwar) Jadi PM? Apa Kes?

harunyaPakatan

DALAM usaha nak kondem PAS yang menyokong Khalid Ibrahim kekal Menteri Besar, terbongkarlah rahsia besar yang rakyat tak tahu selama ini bahawa PAS sebenarnya menolak perlantikan Anwar sebagai Perdana Menteri kalau Putrajaya tumbang.

Perkara ini didedahkan sendiri oleh Ahli Parlimen Pondan, Rafizi Raspussy Ramli dalam satu sesi ceramah di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur malam semalam.

Kata Rafizi, sebulan sebelum PRU13, delegasi PAS antaranya Hadi Awang, Mat Sabu, dan lain-lain datang jumpa Anwar kata mereka akan sokong Tengku Razaleigh sebagai Perdana Menteri dan tidak akan sokong Anwar.

Seperkara yang orang tak tahu, Dewan Perniagaan Cina ini adalah tempat rasmi Pakatan adakan ceramah hentam kerajaan BN.  Ini kali, bila nak Khalid tumbangkan, dewan itu digunakan untuk hentam sesama mereka sendiri pulak, eloklah tu.

Balik pada isu tadi, pendedahan itu dikatakan telah mengejutkan Ahli Parlimen Sepang yang juga AJK Pas Pusat, Hanifa Maidin (turut serta dalam majlis semalam) yang mendakwa tidak tahu mengenai perkara tersebut walaupun duduk dalam antara jawatan tertinggi dalam PAS.

Menarik kat sini, macam mana Rafizi (PKR) boleh lebih tahu tentang hal ini dari Hanifa?  Kalau pun alasannya waktu itu Hanifa belum dilantik sebagai AJK Pas Pusat (mungkinlah, penulis tak tahu), dia masih lagi Penasihat Undang-Undang untuk parti tersebut.

Penasihat undang-undang PAS pun tak dimaklumkan tentang hal-hal sepenting macam ini yang berlaku hampir dengan dia, apalah sangat lebai ketayap putih yang sanggup buat apa saja untuk PAS, waima jadi gelandangan di Kuala Lumpur satu hari sebab nak demonstrasi keesokan paginya.

Bodoh macam itu sekali.

Dalam masa yang sama, nampak sangat rakyat terpedaya dengan ‘kerjasama’ yang berlaku dalam Pakatan.  Depan cakap lain, belakang kira lain.  Segala yang jahat UMNO ni, tapi bila nak pilih Perdana Menteri, dia lebih sokong Ahli Parlimen UMNO  daripada Anwar Ibrahim sendiri.

Itulah selama hari ini kita kata Pakatan ini penipu, tapi macai taknak percaya.  Sekarang dek Khalid seorang, segala isi perut semua terburai keluar.  Padanlah kabinet bayangan pun tak nampak bayang, rupanya Anwar sebagai Perdana Menteri pun PAS, DAP dan PKR tak sependapat juga.

Patutlah Allah swt bagi kemenangan kepada BN.






8 Komen to Rafizi Dedah Hadi Sokong Kuli (Bukan Anwar) Jadi PM? Apa Kes?

  1. yon76er says:

    Dulu lagi kita semua dah katakan..kita tunggu sahaja TEMBELANG klga siNuar nie punya Parti pecah…baunya ya Allah punya lah BUSOK…….Tu baru sebijik kita tunggu bila sepapan pecah….Hermmmmmmmm….perghhhhhhh….BANGKAI pon wangi lagi..TUNGGGUUUUU………

  2. Baba says:

    Org pakatan pun tak sokong anwar jadi pm

  3. WTF says:

    Hahahaha, lawaklah FUCKUTAN RETARD ni!!!

    Siapa jadi Perdana Menteri kalau PR menang pada GE 2013 tahun lepas pun tak boleh capai konsensus antara parti2 yang berada dalam PR???

    Hahahaha, teruskan lagi kisah2 dalam selimut wahai Rafizi Ramli!!!

  4. korokstabang says:

    pemimpin dap dan pas tau kegiatan salah laku anwar dan mereka sengaja membodohkan ahli serta rakyat dengan menafikan segala galanya semata kerana nak kan undi untuk ke putrajaya manusia jenis apakah mereka ini

  5. PakTho says:

    Gajah sama gajah bertarung, SPENDA STOPA pula yang tercarik.

  6. raplahjingaa says:

    Pondan kalau dah berserabut, memang dia akan buat statement tak tentu arah, hari ni rapussy kata pada STAR ” kajang move ” di cetuskan kerana nak siasat hutang 66 juta si Khalid, ,,,,,pulak dah.

    pondan…pondan…..

  7. Mek esah says:

    Memang ku li jauh lebih berwibawa pun berbanding anak pak berahim….lg pun ku li pernah berkerjasama dgn pas…ajak je masuk pas atau pkr…ku li mesti nak punya pasal PM jd habuan…hehe

  8. anakbochek says:

    de “fuck”to leader aka ketua fuckatan = OK (diterima pakai oleh macai)
    de “fuck”to leader aka PM = rupa2nya orang PAS tak nak. Kui kui kui…

    Anwar kena isi form jobstreet untuk apply jadi pensyarah.

Leave a Reply

Threesome