Menu Utama

Pemilihan PKR: Untuk Mu Min, Dulu Zaid, Kini Khalid

azmin-anwar

SEMENTARA kita dilekakan dengan segala macam drama yang berlaku dalam soal penggantian Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor, Azmin diam-diam menang jawatan Timbalan Presiden PKR yang turut ditandingi Khalid sebelum dipecat Anwar.

Nampak bodoh benar ahli-ahli PKR ni kan.  Bila dah banyak yang buang undi, lempar-lempar kerusi, pecah kepala dan sebagainya untuk pilih seorang dari 3 calon Timbalan Presiden, senang saja Azmin menang bila pesaing terdekatnya dibuang parti.

Kalau Khalid awal-awal tak bertanding, keputusannya mungkin berbeza, silap-silap Saifudin yang menang sebab pertandingan satu lawan satu.

Pendek kata, krisis Menteri Besar Selangor yang tercetus sekarang bukan sahaja sebab nak naikkan bini sendiri, tapi juga sebab Anwar mahu madu Azizah,, Azmin dapat laluan mudah untuk jawatan Timbalan Presiden PKR.

Jelas disitu Anwar bukan saja jaga ‘pintu depan’, Anwar juga jaga ‘pintu belakangnya’.  Macam nak muntah bila dibayangkan.

Apa pun, membelit cara macam ini memang Anwar nombor satu, tak boleh nafi.  Sebab itulah bila dipecat dari UMNO, Anwar tak masuk PAS atau DAP sebab dia tak boleh buat suka hati, tak macam kalau ada parti sendiri.

Begitulah jadinya bila amalan nepotisme dan kronisme menjadi pegangan parti politik macam PKR.  Dia buat ikut suka  nak catur macam mana dan pastikan hanya kroni dan nepotis dia saja dapat kedudukan, orang lain setakat boleh pandang.

Siapa cabar, terimalah nasib macam Khalid.  Peringkat cabang kena main, peringkat Timbalan Presiden kena main, dengan PAS kena main, semua mainkan dialah senang kata.

Tahun 2010 dulu pun cerita sama, cuma waktu itu anak Ibrahim yang lain, Zaid Ibrahim.  Pun begitu juga, cuma Zaid ditekan sehingga terpaksa meninggalkan parti semata-mata cuba cabar Azmin.

Sayang tak sayang Anwar pada Azmin, apa saja sangup dibuat janji Azmin selamat.

Kalau ahli-ahli PKR ini ada otak, sudah ada tuntutan agar pemilihan Timbalan Presiden ini diadakan semula sebab tak adil untuk calon nombor tiga, Saifuddin.  Dah nama pun parti Keadilan.

Tapi dengan ahli-ahli PKR boleh jadi semua benda, kecuali guna otak untuk berfikir, maka penulis tak rasa tuntutan seumpama itu akan timbul pada bila-bila masa pun.

Cuma rakyat jangan jadi macam ahli PKR.  Lihat apa yang berlaku dalam PKR ini dan nilaikanlah Anwar ini macam mana orangnya yang dikatakan layak jadi Perdana Menteri Malaysia.






11 Komen to Pemilihan PKR: Untuk Mu Min, Dulu Zaid, Kini Khalid

  1. Anak_Nogori says:

    jadi apa harian kalau pemilihan PKR ni berlansung dan paling lama dalam sejarah politik dunia…dgn ahlinya yg sekandang lembu je…boleh buat pemilihan dan keluar keputusannya berbulan2 lamanya.

    Hebat tak parti Ketum anak beranak ni?..

  2. WTF says:

    Dah lah pemilihan PKR berlangsung 6 bulan, jumlah mengundi pun hanya 10% jer dari jumlah ahli PKR yang mendaftar!!!

    Tu pun ada hati lagi mahu komen pasal SPR!!!

  3. Anak Lenggong says:

    Kalau tak hebat masakan..melayu PAS boleh sanggup jadi budak upahan dan kuli batak

  4. Mr Y says:

    Mana Ambiga? Mana Pak Samad? Mana Bershit? Manaaaaaaaa?… Kenapa tak melalak macam ko melalak Bershit 1 Bershit 2? Bullshit lah

  5. adi says:

    Tak asuk tunghu la wan boneka jadi mb buat demo lagi hebat dana dah ada berbilion punasihat selangor berelaun rm seringgit. Itu sebenarnya langkah kajang ajak orang luar datang buat demo makan minum tempat tinggal di sediakan siap duit poket lagi. Untung la rakyat selangor duit dapat di cairkan.

  6. sireh ke gagang says:

    Asal Anwar buat , semua betul . semua maksum , suci , murni . itu kena fahamlah .kalau orang cerdik , dia TAKKAN masuk parti anak beranak ini . rujuk kes lama , kenapa majoriti pengasas parti keadilan nasional & reformasi pack blah 1 by 1. KeadiLan & Keadilan rakyat merupakan 2 entiti yang berbeza . keadilan yang asal (keadilan nasional) parti yang ditubuhkan dari gerakan reformasi . pendukung2nya rakyat jelata yang saban hari di belantan oleh FRU & minum air drpd water canon . keadilan rakyat , cantuman dari parti yang berideologi sosialis . rosaknya keadilan nasional berpunca dari anwar sendiri ,perubahan dasar perjuangan (bukan lagi arus juang bangsa) dan penyusupkan ahli2 yang pro anarki ,subersif dari parti sosialis . So , nama Keadilan (nama parti asal reformasi font) itu , hanya sebagai lambang palsu untuk memancing anak2 muda yang buta sejarah dan pelampau menyertai parti kelakar a.k.a parti kencing rakyat ini . (P.K.R)

  7. samad says:

    Hehehe inilah keadilan bagi PKR.

    Mesti pengikut bangga dapat jadi ahli parti PKR.

  8. Baba says:

    Jgn terkejut memang niat anwar nak bg azmin jadi mb selangor tu

  9. alimedanbaru says:

    Pemimpin busuk macam Anwar
    didokong oleh pengikut yg harpak dan kohong
    buta tuli dan menyeksa diri macam dukong biawak
    kekejian anwar dalam skandal sex songsang
    kekotoran azmin menjual pisangnya
    masih tetap disokong oleh pengikut gila babi yg bangang tak ada hotak
    kejinya PKR bila Anwar memasarkan bininya untuk bertanding DUNKajang
    lepas tu untuk jawatan MB
    kronisma, nepotisma,tamak haloba, gila kedudukan
    masih jugak pengikut tak sedar diri
    dah tahap jadi pengikut setan firaun ikut melulu
    dah tak boleh guna kewarasan fikiran dan
    tiada lagi kejernihan hati
    tiada intigriti
    pemimpin bodoh pengikut samdol…

  10. dkds says:

    Hahahaha….dulu zaid disanjung kerana berintegriti..last sekali kena kick…khalid ibrahim pun sama….kira Umno ni bagus lah…tak pernah pecat 2 ekor ini atas alasan tak logik…

  11. dkds says:

    Saja nak tambah….2 ekor tu meninggalkan Umno sbb kata Umno korup dan amalkan kronisme…konon masuk PKR ..boleh la nak suci…rupanya PKR lagi korup dan amalkan budaya cantas musuh politik…zaid dan khalid berahim adalah mangsa kebodohan swndiri…diulit dalam fantasi mereka bahawa PKR ini bagus

Leave a Reply