Menu Utama

Pemecatan Khalid: Siapa ADUN PAS Engkar Arahan Majlis Syura?

khalid_dipecat

DISEBUTKAN bahawa Anwar mendapat sokongan 35 ADUN Selangor dari pakatan pembangkang dalam usahanya meletakkan bininya sendiri sebagai ketua kerajaan Selangor setelah Khalid Ibrahim dipecat dari PKR sebentar tadi.

Kalau PKR dan DAP saja, tak mungkin dapat 35 sokongan melainkan ada ADUN PAS yang engkar arahan Majlis Syura Ulama parti itu yang menyokong pengekalan Khalid di Selangor.  Kalau ikut kiraan penulis, kurang-kurang, 8 ADUN PAS (dari 15 orang) yang engkar arahan Nik Aziz dan mengikut arahan Anwar.

Persoalannya, siapakah ADUN-ADUN ini dan kenapakah mereka berani engkar dengan arahan Majlis Syura Ulama PAS yang juga badan paling tinggi mengikut perlembagaan parti itu.  Berbanding dengan Anwar yang jawatannya sebagai Ketua Umum tidak wujud dalam PKR sendiri pun.

Apa sekalipun, nampaknya demi bini dan kepentingan sendiri, Anwar bukan setakat memecah belahkan partinya, malah dia juga memecah belahkan PAS apabila ada diantara ADUN-ADUN PAS yang sengaja engkar arahan Majlis Syura Ulama dalam hal nak ganti Khalid dengan Azizah sebagai Menteri Besar.

Ini, kalau tak dilihat sebagai satu pengkhianatan dan campur tangan, penulis tak tahu nak cakap macam mana sebab Pakatan Rakyat secara rasminya tidak wujud, yang wujud ialah masing-masing DAP, PKR dan PAS.  Maka ADUN-ADUN ini tak boleh patut arahan Anwar kononnya demi Pakatan Rakyat, mereka masih terikat dengan PAS.

Mana-mana satu pun, penulis tak peduli.  Ini silap-silap, dikalangan ADUN PKR pun ada yang tidak menyokong Azizah sebagai Menteri Besar sebab penulis tahu ada diantara mereka yang menjunjung punggung Azmin lebih dari yang lain pun.

Jika itu berlaku, maka perpecahan di kalangan PKR sendiri itupun makin teruk.  Dahlah hilang sokongan penyokong Khalid, hilang pulak sokongan penyokong Azmin.  Tak kisahlah, asal PKR jahanamkan diri sendiri, penulis sokong saja, pedulilah berapa banyak kumpulan nak pecah pun.






17 Komen to Pemecatan Khalid: Siapa ADUN PAS Engkar Arahan Majlis Syura?

  1. semangat dato' haron says:

    UMNO Selangor seharusnya menggerakkan jentera parti secara agresif untuk bersedia pilihan raya tergempar Selangor. X bole hanya berharap pada kelemahan parti lawan

  2. zizan says:

    Sekurang-kurangnya PKR lebih telus daripada UMNO. Anwar Ibrahim umum akan letak isterianya sebagai MB. Berbanding dengan UMNO yang meletakkan suami sebagai Presiden dan PM tapi isterinya menjadi PM tanpa diumumkan.

  3. OrangPAS says:

    Hang merepek lah Zizan, bodoh piang.
    Bila bini Aljub jadi MB, senang dia pi meliwat, eh silap, pi melawat husband dia di Sungai Buloh, at non visiting hours.

  4. Pak Malau says:

    Telus itu baik. Kroni dan nepotism itu tak baik.

  5. Baginda Ali says:

    BIARKAN RAKYAT SELANGOR YANG TENTUKAN SIAPA MB KAMI

  6. KUKUBIMA says:

    kalau tak silap lebih kurang 6 ke 7 ADUN ADUN IBLIS dalam PAS yg politiknya memang berkiblatkan libang jubur,Jadi tak da jaminan yg semua ADUN PAS ni akan sokong khalid dan PAS

  7. dagang says:

    Belum pun T.S. Khalid sempat menjawab tuduhan keatas dirinya (setelah mohon penanguhan) ia telah dipecat. Yang nyata disini suara Tuan2 Guru sudah tidak bernilai apa2 lagi. Kita lihat pula apa tindakan PAS selepas ini ……

  8. WTF says:

    Masalah dalaman PKR nak kaitkan dgn UMNO pulak ker Zizan???

    Hahahahaha, hang sokonglah Anwar Ibrahim tu Zizan!!!

    Yang PASTI, sokongan Zizan merupakan SOKONGAN MEMBAWA REBAH kepada FUCKUTAN RETARD!!!

  9. adi says:

    Maaf kata pemimpin tertinggi pas sebenarnya tak ada kuasa dalam pr cuma jadi yes man je? Lepas ni azmin dalam pru 14 sori 2 say. Allah skg menunjukan pada rakyat selangor siapa sebenarnya pemimpin selangor yg mendapat mandat dari rakyat maka terima aje le mb boneka rakyat dari negeri dap lepas ni tak pakai sarong tangan le agama semua sama.

  10. anoni says:

    Telus apekemendenya…nuarberahi ni sampah yg dibuang umno sbb sifat korupnya satu dr punca… Mmg umno pun ade masalah..dan membuang sampah kotor tu perlu utk bersih /kepentingan parti dan negara.. Nah skrg lihat lah betapa kotornya sampah nuarberahi gian lantik bini sbg MB.. Pembangkang kan kata sibuk nak bersih ke apa anti kronisma nepotisma sampai gulung2 jln raya…tapi depan depan pembangkang buat benda yg mrk kata nak ubah..PEMBOHONG nyata mcm ni pun tak nampak ye? Betullah dan kena liwat aqal org yg tak nampak benda telus depan mata ni

  11. raplahjingaa says:

    Zizan, kalau hang tak dak apa nak komen, aku rasa lebih baik hang diam, hang akan lebih selamat…..hehehe

  12. syaa says:

    zizan bangang,celah mana yg telusnya pkr tu?PEMILIHAN PARTI PUN HURU HARA,,TANGGUH 3 4 KALI SBB BANYAK UNSUR PENIPUAN DAN POLITIK WANG.CELAH MANA YG TELUS?nuar pecat MB selangor sbb nak bini dia jadi MB selangor.GILA KUASA.ada ker najib pecat MB lain untuk naikkan bini dia jadi MB?takdekan.sbb tulah ko tu bodoh zizan.lain kali nak cakap guna akal jgn guna emosi jer.nampak bodohnya ko ni.

  13. syaa says:

    kebodohan cai cai pkr.klu najib pecat MB lain dan gantikan dgn bini dia macai pkr kata najib dgn sumpah seranah tapi bila anwar pecat MB selangor sbb nak bini dia jadi MB selangor macai pkr cakap bagus siap puji puji melangit lagi.bodoh punya orang pkr.

  14. hmm.. Biarlah tikus lemas dgn labu2 nya.. Sian zizan.. Cuba nk tegak kan benang basah.. Dah tahu tak leh tapi buat bodoh cuba jugak.. Dah la zizan kami paham.. Demi parti makan taik pun sanggup. Pak turut.. 🙂 kelakar2 pkr ni.. Tak penah dibuat org..

  15. yon76er says:

    memang Bro..xpernah dalam sejarah politik dunia ini…,mana2 Pemimpin Parti Politik yg melantik BINI jadi Pemimpin Tertinggi…SiJuburi ini aje yg buat…sebab dia x layak…,,xnak PUTIH MATO bila Malaikat Maut panggil nti…aku xdpt ..biar BINI aku yg dapat…Tapi yg aku kesian sangat ada sorang lagi Mamat nie,nak x nak (tapi kita tahu tuu lah yg dicita2nya,,nak jadi MB) kena cium buntut Laki, bini nie ikut kata dalam protess…..KESIAN…KESIAN…ICE KRIM NYA DAH MULA CAIR…….

  16. sham says:

    Slamt mengeTUM bersame ketua umum PKR (ĶETUM)…

    pieceeeee…..yawwww!!!

  17. wayang says:

    Nasib baik ler kelantan PAS yg pegang.. klu PKR pasti MB kelantan gak kena tukar anak bang non yg naik.. hehheeeee.. ini pon parti PAS x sedar.. ini ler bang non leadership yg diagong2kan oleh mereka yg masih jahil.. atau yg msh membodek bang non.. PAS.. kembali semula pada dasar2 pertubuhan PAS dulu.. jgn dipermainkan oleh PKR dn DAP.. sayangkan ler ISLAM.. jgn diprkotak-katikkan oleh si kafir2an.. hidup ISLAM satukan umat ISLAM… kukuhkan umat ISLAM..

Leave a Reply

Threesome