Menu Utama

Pas akan Belot dari Khalid Ibrahim?

Di sebalik jaminan sokongan Parti Islam se-Malaysia (PAS) kepada Tan Sri Khalid Ibrahim, masih ada semacam ada yang tidak kena dengan kenyataan terbaru parti tersebut.

PAS menyatakan akan membuat keputusan sama ada menyokong Tan Sri Khalid atau tidak pada 17 Ogos ini. Mengapa Pas, yang sebelum ini boleh mengadakan mesyuarat Majlis Syura Pusat dengan pantas dan cepat untuk menyokong Khalid, kini perlu menunggu sehingga 17 Ogos untuk membuat keputusan menyokong atau tidak?

Apakah sebenarnya Pas cuba bermain tarik tali untuk melihat pihak mana yang “menawarkan” sesuatu yang lebih baik?

Malahan pelbagai pihak mula melihat pertemuan Hadi Awang dan Anwar Ibrahim di Kuala Terengganu petang tadi sebagai satu usaha Pas untuk mendapat tempat yang lebih baik dalam Pakatan Rakyat Selangor dan di Pusat.

Jika Pas istiqamah kepada perjuangan seperti kata mereka sebelum ini, mengapa perlu Hadi Awang mengadakan rundingan dengan Anwar lagi?

Malah Suara.tv sebentar tadi melaporkan bahawa Setiausaha Agung Pas, Mustafa Ali mengesahkan pertemuan antara Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Kuala Terengganu petang tadi.

Menurut portal itu, Pas ditawarkan jawatan Timbalan Menteri Besar Selangor. Timbalan Menteri Besar Selangor ini tiada dalam Undang-undang Tubuh Negeri Selangor tetapi boleh diwujudkan seperti mana zaman Tan Sri Abu Hassan Omar dan penggal pertama Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sebagai Menteri Besar.






25 Komen to Pas akan Belot dari Khalid Ibrahim?

  1. dkds says:

    Pas bebila boleh u turn…BN wajar berhati hati….Pas bukannya boleh berpegang pada janji….

  2. raheem gajus says:

    Kita lihat siapa yg munafik

  3. bangKano says:

    Nama pun dah PAS….Paria Akal Selingkuh. Bila bila masa pun depa leh berubah pendirian dari setia ka khianat pada parti janji ada imbuhan baik punya…islam lekat kat tepi dulu….!!!!

  4. itsme says:

    dap pkr pas..
    duit kuasa pengaruh popular.. 4 element ni mmg sinonim ngan pr.. tp pas kena tambah satu lg, “U TURN” biasa dgr dah tu..

  5. hamba Allah says:

    MYKMU sepatutnya hati-hati apabila mengambil berita daripada portal org-org munafik (TMI and MKINI)

  6. Baginda Ali says:

    Yang pasti belum ada jawapan pasti. Jangan jadi munafik yang lebih keji dari kafir menyampaikan berita yang belum pasti.

  7. gambus says:

    PAS tu yang munafik .. kalau dah setiusaha PAS sendiri ada video seks berzina … yang kelakar tu kenapa nak tunggu 17 ogos ??? hahaha sebelum ni kata sokongan .. sekarang nak kena tunggu pulak … hahahahaha

  8. omega says:

    Percaya kepa pendirian politik pas ibarat menghidap virus HIV/Aids

  9. raplahjingaa says:

    Yup, 80% firasat aku…PAS akan belot dan menentang Khalid.

  10. siraplengkong says:

    pas dan pembelotan dan jadi perkara biasa… 1978 belot pada bn, 1990an belot pada semangat 46

  11. kulaan says:

    PAS akan tetap patuh kepada Majlis Syura. Kalau ada mesyuarat majlis syura, barulah yang terkini mungkin ada asasnya. Apapaun bagi UMNO, ini masalah PR, bukan ada kudispun.Teruskan usaha tarik sokongan ulama dan pengundi baru kepada UMNO. Setakat ini aku tak nampak usaha pemuda UMNO

  12. dagang says:

    Andai PAS belot dan PR mendapat sokongan majoriti maka rakyat Selangor akan terpaksa menerima kepimpinan baru Selangor yang belum pasti apakah ajenda mereka sebenarnya disebalik penyingkiran TSKI ini.

    Dijangka politik Selangor akan terus bergolak dengan suara2 lantang penentang mainan politik Selangor yang cukup jijik ini.

    Babak2 penyingkiran TSKI belum lagi berakhir. Tirai wayangnya belum di turunkan lagi. Seronok juga menonton wayang Selangor ini walaupun banyak sumbangnya….

  13. musykil says:

    Hadi Awang anytime senang-senang boleh kena goreng dengan Anwar.

  14. mzma says:

    Pembelian SPLASH Anwar sibuk MELOBI RM2.5b kat TSKI.. Nak Bini nya jadi MB pon nak MELOBI Presiden parti PAS ke? Dasar amalan Rasuah betol lerr Kote bengkok nie…. tapi PKR sibuk kata BN rasuah dari semenanjung hingga borneo, yg nie terang2 dah amalan rasuah….

  15. arhi says:

    Demi, untuk beroleh kuasa kekadang segala2 boleh berubah yg lebai boleh jadi jahil yg alim boleh jadi munafik dosa pahala dialpakan saja dalam konteks politik Malaysia impian mereka ialah beroleh Putrajaya.Imej mereka yg berkopiah,berjubah,berjanggut semakin tercalar pabila nafsu kuasa keduniaan menguasai diri kekadang nur wajah orng2 ini seakan sudah tidak berseri lagi cuba betul2 perhati dan buatlah keputusan dgn jujur tanpa emosi

  16. samad says:

    hehe PAS mesti demand punya.

    sekarang pilihan di tangan PAS, samada mahu jadi balaci PR selamanya atau nak tambah kuasa di dalam kerajaan negeri Selangor.

    Pilih PAS pilih…hehehe

  17. PakLong says:

    PAS masih ada lagi ke pendirian? Aku rasa PAS udah telah hilang pendirian dan jati diri mereka sejak dulu lagi. PKR suruh merusuh di Jalan TAR maka pecacai-pecacai PAS akan akur merusuh….bila DAP suruh berguling-guling atas jalanraya untuk menghalang kereta kerabat raja Perak lalu maka….pecacai-pecacai akan juga akur. Anwar dah jumpa Hadi Awang? Hmmm….sat lagi U-Turn pendirian PAS soal MB Selangor ni. Maka Setiausaha Agong PAS akan mengeluarkan kenyataan bahawa kenyataan Presiden PAS sebelum ini telah disalah petik dan disalah ertikan oleh media-media arus perdana. Yang biasa akan disalahkan ialah Utusan Malaysia dan TV3. Hahahaha…..skripnya masih sama….cuma penyampai beritanya orang lain. Itulah PAS sekarang.

  18. WTF says:

    Mustafa Ali dah pun berkata, PAS akan tetap bersama Pakatan Rakyat

    http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/30125-isu-khalid-pas-akan-terus-bersama-pakatan-rakyat

    So, aku tak hairan la dgn org2 PAS ni yang selalu buat U Turn, sedangkan kalimah Allah pun PAS jual untuk mendapatkan undi org Kristian!!!

    Agenda PAS bukan memperjuangkan agama Islam, tapi perjuangan PAS adalah menggunakan agama Islam demi mendapatkan undi!!!

  19. jentayu says:

    pas adalah parti paling flip flop yg penah wujud di dunia ni. rasanya flip flop pak lah pun kalah dgn pas. cuma nasib pas lebih baik sbb pengikut2nya kebanyakan dungu2 belaka dan hanya tau wa’la pd pemimpin2 tinggi mereka sahaja. andaikata pas kekal dgn pakatan, agaknya apa khalidmove seterusnya? sbb kekalkan dan tambah exco pas ibarat musuh dalam selimut. dan macam mana pula sokongan di dun nnt. adakah kepercayaan majority dun bersama Khalid atau sebaliknya. sebab pas merupakan kingmaker dlm hal ni. kita jgn ingat anwar bodoh sbb dia seorang yg licik. entah2 dia dah pasang plan B kalau smooth transition x jadi, iaitu utk desak spy pilihanraya diadakan. sbb bila pilihanraya, PR ada harapan lebih cerah. walaupun Khalid boleh dikatakan agak popular, namun buat masa ni dia hanya ada 3 exco shj yang bersama dia. dlm keadaan sekarang sekiranya pun dia nak ally dgn BN tanpa kira pas, masih x cukup lg 29 kerusi simple majority. ada ke calon yg sanggup jd bidan terjun utk dia di pelbagai dun? sbb kos nak kempen bukan murah lagi2 dalam masa yang dekat ni. umno/bn Selangor pulak masih belum bangun tido lg. harapkan peringkat pusat jela perangai mereka ni.

  20. Tubir says:

    PAS dengan pemimpin dan kepimpinan yang munafik….patut dijauhi dan ditingalkan ….

  21. hamba Allah says:

    Dah ternyata portal munafiq (TMI and MKINI) spin citer psl Anwar jumpa Hadi smlm. Sila rujuk TheUnspinners.

    Musuh kita DAP. Org melayu Islam skrg dah malas nak gaduh2 btw UMNO-PAS.

  22. Rohee colnago says:

    Dah kata dah… Alahai PAS… Ahli-ahli PAS fikir lah sendiri. Ulama korang hancus. Islam korang pada pakaian aje….
    Allah dah tunjukkan sejelas-jelasnya…. Tapi yg lebih jelas korang ni nk dok dlm golongan kuffar.

  23. shimo says:

    Yup….mcm biase…golongan retro pas akn btindak dulu…kmudian br bpikir…
    ni mnujukn kbodohan tahap gaban dkalangan mreke…apabile d desak golongan KETUM dlm PAS….mereka mule memohon pertunjuk…malah membuat istikarah…bkn maslh mmohon ptunjuk tu yg salah…ttapi thp kbengapan otok…dan mreka adlh bkn ahlinye untk jawatan yg dpegang yg mjadi prmaslhan…lalu mereke smua bsame duk ngaga sambil mndergar suara2 mnerangkn ape yg patut dbuat dlm situasi skrg…yaaa…suara2 itu menyebut..” yussoppp taiiyoobbb….”…eh bukan…!!!…” ddk diam2..ikut sahaja…”…sekian…salam pd fakir2 mu PAS….

  24. shimo says:

    Syg nik ajis xsmpt mgISLAMkn kapal singh…karpal mati dtepi gantang….karpal yg mnentang negara islam secare trang2gan tidak perlu dperang n dserang…ade yg brhrp swaktu karpal mati…mukanye menjadi babi @wajah2 ngeri slame bmusim2 dlm drama tanah kubo…hrpn tggl hrpn..wajah kapal masih d cam sebagai karpal oleh kluage srta shbt handai…wajah ngeri ini hanyalah exclusive bg org2 islam shj..lalu kini ramai yg mnanti…bgaimanakh wajah anwar ktika ujung nyawanya…swaktu idupnye..dia mmpnyai 1juta wajah..malah karpal pn xboleh tahan shingga myuruhnye brtaubat….apakah wajah PAS..??…bgaimana anda melihat ktua pmuda PAS menjadi mentri belia dan sukan.?? Beliau menang d trmeloh dulu pn ats undi cine..itulah wajah mase depan PAS yg xmmberikn hrpn… langsung…PAS xmemerlukn KPI dlm mnilai pmimpin2 mreka..sbb mereka bkn dpilih oleh ahli shja…malah wajah2 mreka sntiase trbayang dlm solat istikarah murshidul amnye..inilah barisan kpimpinan impian…slmt mmpertahankn pndirian kpada fakir2 mu PAS…

  25. bangKano says:

    Kalo mengikut teori psikologis…sapa sapa yang sering menuduh oghang lain jahat,korup & tuduhan yang jelek jelek..sebenaq nya dia la yang jahat,korup & pelbagai kejelekan. Contoh pi tengok gelagat Anuaq la ni…dia suka tuduh pemimpin UMNO korup,salah guna kuasa,pecah,amanah,tak adil,tak demokratik,amal kronimsme,nepotisme dll…tapi dia yang dah laku kan kronisme mau jadi kan Jijah bini nya sebagai MB Selangor sampai sanggup fitnah Khalid Ibrahim sebagai pemimpin korup,salah guna kuasa,pecah amanah dll saja nak jatuhn kan MB Selangor tu. Ingat…! dalam akaun Bank of Israel anak pompuan Anuaq miliki beratus juta dolar AS semasa ia jadi TPM/menteri kewangan dalam kabinet Mahadhir. Dari mana ia dapat wang sebanyak tu hah…? Dah tentu dia rembat dari dana awam negagha berkaitan kehilangan not RM1000 & RM500 dari edaran pasaran dulu. Sebab tu la PM dah beku kan not not yang hilang tu…..sebab tu Anuaq la ni meghoyan sakan nak jadi PM & menggeletak tangan nya nak ambik not not yang hilang tersebut bial ia jadi PM kelak. Tapi ia dah kantoi atas kerakusan yang ekstrem….!!!!

Leave a Reply

Threesome