Menu Utama

Nik Aziz u turn ,sokong keputusan Pas Pusat

unnamedNik Abdul Aziz Nik Mat hari ini telah menyatakan sokongan tidak berbelah bahaginya terhadap keputusan Pas Pusat yang menamakan Wan Azizah dan Azmin ali sebagai calon MB Selangor.

Kenyataannya dibuat selepas perjumpaan dengan Hadi Awang dan Mustafa Ali pagi tadi.

Sebelum ini Nik Aziz telah menyatakan sokongannya kepada Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.

Mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat semalam bagaimanapun telah menamakan Wan Azizah sebagai calon tunggal MB Selangor.






85 Komen to Nik Aziz u turn ,sokong keputusan Pas Pusat

  1. WTF says:

    Hehehehe, ingat pesana Nik Aziz pada Khalid Ibrahim!!!

    “Saya jumpa Nik Aziz dan beliau berikan nasihat yang terlalu susah untuk saya lakukan.

    “Beliau ingatkan dalam politik banyak yang munafik. Saya ingatkan beliau suruh hapuskan munafik tetapi jangan malukan mereka, sebaliknya sabar membetulkan mereka,” katanya ketika berucap di hadapan 300 hadirin di kediamannya di Shah Alam.

    Nik Aziz baru-baru ini tetap bertegas mahu Khalid kekal sebagai menteri besar Selangor kerana tiada apa-apa kesalahan yang dilakukan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang itu.

    https://my.news.yahoo.com/jangan-malukan-munafik-sabar-betulkan-mereka-kata-nik-131709287.html

    Kepada Khalid Ibrahim, jangan malukan golongan MUNAFIK tu ya, sebaliknya sabar membetulkan Nik Aziz dan org2 dalam PAS!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  2. Pak Tho says:

    Ha..ha..ha. N ajis lagi power, U-turn kat selekoh siap pacak lagi. Nasib kau lh kalid, dpt kwan² kaki liwat, yg nk pertahankan kezaliman ke atas khalid kunun.. Ulamak TEROMPAH macam tu la wei.berbelit macam serban mereka daa..

  3. reds says:

    hahahaha………aritu kata khalid dizalimi….hahaha……pas memang sampah… menentang kezaliman konon……haha…

  4. tuah says:

    PAS mereput dari dalam.longlai dan lesu.

  5. adi says:

    Itu la dia pemimpin yg nampak duniawi dimana kuat di situ la dia. Tak mesti nya bekemeja itu yahudi dan berjubah itu ulamak. Dalam cerita p ramli pun kata jubah yahudi mana dia dapat. Fikir fikirkan la. Jika terang terang dah tak bolih pakai maka tinggalkan la. Anggap la kita di uji olih allah.

  6. dkds says:

    Ini baru benar benar munafik..

  7. […] From: MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN: Nik Aziz u turn ,sokong keputusan Pas Pusat […]

  8. mooo says:

    un Dr Mahathir Mohamad today lashed out at Datuk Seri Najib Razak’s administration, saying he was withdrawing his support for Najib as his criticism had fallen on deaf ears.

    “I have tried to give my views to him directly, which are also the views of many people who have met me,” wrote Dr Mahathir today on his popular blog, chedet.cc.

    “I have no choice but to withdraw my support. This has not been effective so I have to criticise,” he said, adding that Najib was no better than his predecessor, Tun Abdullah Badawi.

    Dr Mahathir said he had hoped Najib learnt lessons from his poor performance in the last general election but it appeared that he had not.

    “Many policies, approaches and actions taken by the government under Najib have destroyed interracial ties, the economy and the country’s finances,” he added.

    The country’s longest serving prime minister said if no one else wished to speak out against the administration, he would take it upon himself to criticise Najib, even if it meant opening himself up to abuse.

    He added that he had similarly reproached Abdullah as well as Malaysia’s first prime minister Tunku Abdul Rahman.

    “It is not because I do not love my leaders. But I love my people and country more,” he wrote in his blog.

    Dr Mahathir said Najib’s slide began when the latter listened to his “enemies’ demands” and abolished the Internal Security Act in 2011 and the Restrictive Residents Act, which allowed the government to detain anyone including suspected criminals without trial.

    “These actions did not reduce opposition from the other side. Instead, crime increased because many gang leaders were released,” said the former prime minister, an active proponent of the security laws that allowed detention without trial.

    He added that Najib’s “humble” attitude towards neighbouring countries had left Malaysia’s domestic affairs subject to their views.

    “But the views of the race and the party, which had all this while supported and saved the government, are not given fair treatment,” he said obliquely referring to Umno.

    Dr Mahathir also took Najib to task for using the government’s money to gain support from the people each time there was an election.

    “The people’s spirit to work fades away when they are rewarded without making any effort. This will not help in developing the country,” he wrote.

    Dr Mahathir was apparently referring to the populist 1Malaysia People’s Aid (BR1M) cash vouchers which the government hands out twice a year to the people.

    But Najib has defended BR1M from Dr Mahathir’s constant criticisms, saying that it was part of the government’s efforts to move away from blanket subsidies and instead provide targeted aid to the people.

    Dr Mahathir also added that Najib was ruining the economy by prioritising imported goods at the expense of the local industry.

    “Extra holidays are given to the point that there are workers who take holidays for over a week.

    “The minimum wage is increased without taking into account rising costs, which could reduce local business’s competitiveness,” he added in the post.

    Dr Mahathir said all of these policies had continued because none of the government’s supporters dared to criticise their leaders.

    “I notice that many Malays do not criticise their leaders. Even though their leaders are obviously in the wrong, no one dares to openly reproach them,” he said.

    But he noted that his own letter to Tunku Abdul Rahman criticising his unpopular policies eventually led to the latter’s resignation.

    Dr Mahathir said Abdullah followed the same route when he stepped down in 2009.

    “I, too, stepped down. Part of the reason is because I heard whispers questioning ‘when will this old man go’. I believe if I had not resigned, those whispers would have turned into shouts,” he wrote.

    “My choice to replace Tun Abdullah was Datuk Seri Najib. But after a while, I can see that Datuk Seri Najib’s policies and actions are no more effective than Tun Abdullah’s.”

    Dr Mahathir began openly attacking Abdullah and his administration in 2006 over his policies, including cancelling the “crooked” bridge to link Singapore and Johor.

    He turned to his blog to criticise Abdullah for his “half-past-six government”, and even took shots at the latter’s tendency to nap in public.

    Abdullah, who took over the government from Mahathir in 2003, also earned his predecessor’s disapproval when he discontinued the double-tracking rail megaproject.

    The public feud between the two took a turn for the worse when Dr Mahathir quit Umno in 2008, after Abdullah led Barisan Nasional (BN) to the historic loss of its two-thirds majority in Parliament during the 12th general election.

    Dr Mahathir had told his supporters that he would only return to Umno once there was a change in leadership.

    After resisting growing pressure to resign, Abdullah was forced to relinquish his Umno presidency and prime minister post to Najib in 2008.

    Last year, Abdullah responded to Dr Mahathir’s criticism in his book “Awakening” and blamed the former prime minister for contributing to the loss of BN support in the 2008 election.

    “Mahathir is set in his ways. And he believes that his way is the only way. When I tried to do things differently, he believed that I was doing things wrongly. But that is Mahathir,” wrote Abdullah. – August 18, 2014.
    – See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dr-mahathir-withdraws-support-for-najib-government#sthash.0QzDV8Q3.dpuf

  9. Roslan says:

    Hahahaha tergelak aku … Hari tu ko bukan main sokong lagi khalid nie kekal… Munafik!!! Munafik!!! .. Ingatkan dah Insaf… sampai hilang nyawa pon jadi Munafik…

  10. Salah satu ciri munafik ialah mengalihkan topik. Tapi kenalah pakai serban dan simpan janggut dulu, baru orang tak perasan dia tu munafik.

  11. Shah says:

    PAS sanggup sokong seorang yang mempunyai tabiat suka belakang. Apa kah dosa kalau bersubahat.

  12. mooo says:

    Org UMNO je..boleh tukar topik..org lain tak boleh…he.he..

  13. mooo says:

    UMNO meroyan..baik pi fokus negeri2 UMNo/BN..yg majority rakyatnya masih tak dapat maklumat sperti Sabah & Sarawak tu..

  14. mooo says:

    Share FGV terendah sekarang..RM3.97

  15. raplahjingaa says:

    Bagus jugak sokongan nik ajis pada kak jijah….orang-orang macam mooo dan togay memang layak sangat di pimpin oleh kak jijah.

    PAS jugak yang nampak lekeh…….sedih dan sadis,,,,hehe

  16. Anak Lenggong says:

    Kan aku dah kata 2 minggu lepas golongan didalam PAS merupakan pak angguk serta kuli batak nuar brahi serta kit siang anak beranak..berdengar cam anjing menyalak tapi pabila disergah….terus gostan kebelakang..weii penyokong2 PAS..penagih dadah kat lorong2 tu lagi bermaruah dan ada jati diri serta berpenderian daripada pemimpin kalian..kalian je yang masih terus dok kata PAS didokong oleh ulamak tapi..sebenarnya lebih separuh daripada perwakilan yang kalian harapkan tu adalah wakil nuar..sebab tu Hadi terpelecok sehinggakan suruh si Mat Sapu yang buat sidang akbar…so ada otak yang masih boleh guna tu..guna lah sebaik mu ngkin..jangan sokong membawa rebah..

  17. samad says:

    Pengikut PAS bangga dapat jadi pengikut manusia munafik macam nik aziz dan hadi awang.

    janji pakai serban dan jubah…kekekeje

  18. bujuk says:

    Tabik TGNA, keputusan tepat pada masa yg. tepat, AJK PAS pusat telah buat keputusan yg. terbaik. Meninggalkan TSKI bila parti memecat beliau, mencadangkan 2 nama Azmin dan Azizah menunjukkan PAS tak terikat dengan kehendak Anwar/PKR. Dengan itu… ia juga menyerahkan kepada Sultan untuk buat keputusan jika rakyat persoalkan perlantikan Azizah nanti. Yg. pasti… YB UMNO gigit jari dan terjaga dari mimpi untuk d lantik jadi Exco. negeri.

  19. Anak_Nogori says:

    syaitan mana tah yg dah berbisik ketelinga Tok Guru Nik Aziz ni agaknya sampai dia pun jilat kahak hijaunya..

  20. WTF says:

    Hahahaha Mooh, hang desperate sangat nak attack Najib Razak sampai TERPAKSA guna kata2 Mahathir!!!

    Tukar topic, la Mooh…ni topic pasal Nik Aziz, tapi kalau Mooh nak attack Najib Razak, dipersilakan!!!

    Kenapa pulak UMNO yang MEROYAN Mooh, Mooh yang MEROYAN tetiba DIVERT ISSUE sebab DESPERATE nak tukar topic siap ambik kata2 Mahathir lagi nak attack Najib Razak!!!

    Saham FGV terendah sekarang???

    Mungkin sebab DILUTION OF INTEREST, betul tak Mooh!!!

    WAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA!!!!!!!!!

  21. WTF says:

    Mungkin sebab Khalid Ibrahim ada buat kesalahan Syarie’, tu yang buat Nik Aziz buat U Turn….betul tak Bujuk???

    Hehehehehehehehe

  22. adi says:

    Dimana kah suara majlis syura pas. Ayat al quran mana atau hadis mana yg digunakan olih majlis pusat pas hingga majlis syura pas buat U U U U TURN? ? ops lupa pula parti pas memang suka buat u turn( pusing belakang) macam si anu kawan nya. Mukin dah terikut janji ada bunyi belakang. Ingat la belakang nanti di soal?

  23. Mr Y says:

    Mooo… mcm lembu cucuk hidung la… ikut aje arahan si KETUM

  24. dagang says:

    Air sungai sudah keruh. Tetapi pemimpin BN masih belum terhidu bau ikan melompat. Nyenyak tidur agaknya. Mana pergi jaguh2 pidatu BN untuk bangun bersuara menentang ajenda songsang pihak lawan. Inilah masanya. Tika inilah yang terbaik untuk mengembalikan ingatan Melayu kepada UMNO. Tika inilah MCA patut merayu kaum Cina untuk kembali bersama berganding bahu dengan Melayu mentadbir Negara.

    Diam BN diam berkarat. Dengan isu2 semasa yang dijangka melemahkan masa depan Negara seharusnya BN bangun memperlihatkan perancangan hebat untuk memulihkan keadaan. Kembalikan keyakinan rakyat kepada pentadbiran BN yang separuh jalan melangkah ke era Negara maju. Bila…bila lagi kalau kesempatan ini tidak dipergunakan.

    Atau mungkin semua pemimpin UMNO sudah menjangka kekalahan mereka di PRU14 nanti. Bakal menjadi pembangkang. Mungkin juga penyokong pembangkang bagitu ramai dalam BN sekarang ini. OK lah diamlah. Rakyat dalam kekeliruan memilih dahan untuk berpaut.

  25. reds says:

    mooh penyokong ulamak munafik……seburuk2 najib…buruk lagi pemimpin2 bangkai pas….

  26. bujuk says:

    Apakah UMNO masih bersama TSKI bila PAS dah angkat kaki..?

  27. gambus says:

    kakaka nik ajis dah tak boleh kata apapun sebab pemimpin PAS yang nak raba tetek orang , kaki khlawat dan kaki zina yang buat keputusan .. nik ajis hanya bangkai dan sampah sahaja , ulamak PAS dah tak lakuu .. nak taknak nik ajis kena puji pemimpin PAS dia yang nak raba tetek orang , kaki khalwat dan kaki zina

    yang kelakar aku nak tgk apa kata nik abduh .. sebab sebelum ni dia tuduh UMNO buat u turn dan jangan zalimi pemimpin dan rakyat … agak-agak anak nik ajis ni nak kene pelempang tak dengan pemimpin PAS yang kaki zina dan kaki khalwat tu hahahahahahahahaha

    facebook.com/KRMTDHWHM/photos/a.10152164678033875.1073741826.366237773874/10152681431328875/?type=1

  28. WTF says:

    Apa kena mengena UMNO dalam isu MB Selangor Bujuk???

    Tu masalah PR Bujuk, jangan nak DIVERT ISU!!

    Cuba beritahu aku, adakah Khalid Ibrahim ada buat kesalahan Syarie’ sampai Nik Aziz boleh buat U Turn???

    Cerita sikit Bujuk, ulas….jangan lari angkat kaki macam hang selalu buat dalam forum MYKMU!!!

  29. bujuk says:

    Bila dah d buang parti… tak timbul lagi kesalahan syarie. Macam ipar kita, bila bercerai dengan saudara kita… dia dah takda hubungan dengan kita lagi, takkan nak suruh dia jadi ketua kita.

  30. Badrole Amin says:

    kepada bujuk dan moo dengar ni apa aku nak kata….

    rupa-rupanya n.ajis ‘termengata’ dirinya sendiri bila dia suruh TSKI bersabar membetulkan orang munafik

    hahahaha

    aku rasa TSKI sudah tahu sekarang munafik seperti n.ajis dah tak boleh dibetulkan, munafik seperti n.ajis dah masuk taraf munafik haramjadah…yahudi zionis pun tahu nak tabik hormat pada n.ajis

  31. Badrole Amin says:

    ‘hal ipar kita bercerai’ mana boleh samakan hal perebutan kerusi MB Selangor yang bersandarkan penipuan dan fitnah untuk menjatuhkan imej TSKI…engkau memang bodoh dan mengarut lah bujuk!

    dah dah tu jangan lupa makan obat!

  32. arhi says:

    Sudah dijangka hal ini pasti berlaku dalam permainan politik unsur2 munafik kerapkali berlaku tak kira dalam parti mana sekalipun namun yg paling dasyat apabila manusia yg bergelar ulamak yg melaku perkara2 spt ini

  33. reds says:

    abang bujuk…..memula dulu..kata nak ikut cara islam…..kena buktikan khalid bersalah…. skang ape citer…..ikut islam ke ikut bang non…..malu laa weii…ulamak ape kejadahnya….. siap bagi nasihat kat khalid lagik…..puiii..memang haramjadah…

  34. WTF says:

    Apahal cerita ipar ipar ni Bujuk???

    Hahahahahahaha, camtu jer lah standard pemikiran bebudak lulusan PASTI!!!

    Okaylah, meh kita layan teori hang Bujuk!!!

    Katalkanah ipar Bujuk seorang lelaki Muslim, dan dah bercerai dgn saudara Bujuk, seorang wanita Muslim.

    Setelah peristiwa itu, maka saudara Bujuk berkawan pulak dan rapat dgn lelaki non-muslim!!!

    Maka pada suatu hari di Hari Raya Aidilfitri yang mulia, bekas ipar Bujuk yang masih lagi Islam dtg bertandang di rumah Bujuk, dan kebetulan pula saudara Bujuk yang masih lagi seorang wanita Muslim juga dtg melawat Bujuk sekeluarga dgn kawan baru dia yang masih non-muslim!!

    KEBETULAN pulak, masuk pulak waktu Asar, maka siapakah yang Bujuk pilih untuk menjadi imam solat Asar?

    Adakah pilihan Bujuk adalah bekas ipar Bujuk yang masih muslim ataupun kawan baru saudara Bujuk yang non-muslim!!!

    JAWAB BUJUK, JANGAN TAK JAWAB!!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    P/S: Orang cerita kesalahan Syarie seperti kata Nik Aziz hari tu, la ni hang cerita pasal ipar pulak ya Bujuk!!! YOU ARE THAT FUNNY!!! And yes, WE MISS YOUR JOKE!!!

  35. bujuk says:

    UMNO patut tak ambik port, tak menyebelah mana2…. tunggu dan lihat, tapi bila dah sokong TSKI orang nampak seperti umno disebalik tindakan TSKI.

  36. bujuk says:

    Buat apa nak suruh orang lain kalau aku boleh ke depan, tapi yg. afdhalnya tuan rumah la.

  37. bujuk says:

    Adab berpesatuan… bila parti suruh turun kena turun la, walaupun jawatan PM. tak gitu?
    Nak jadi Imam masjid pun kena ada surat perlantikan tau. Kalau dah d pecat… jangan memandai nak kedepan kecuali takda Imam yg. d lantik atau Imam bagi laluan.

  38. yon76er says:

    Selama berminggu issue MB nie hebat dan hangat di perkatakan dlm MyKMU,,2 ekor nie bujuk@AHJ dan Mooo@silembu SONYAP terus(ingt dah jadi Arwah)…….tiba2 timbul dan bagi komen2 BODOH kerana dah rasa PR bolih dapat balik jawatan MB…tapi kita tegok apa kata DYMM Sultan dulu.Daulat Tuanku……jangan confidence sgt2…

  39. Badrole Amin says:

    kepada bujuk….

    UMNO sokong TSKI tapi tak minta apa-apa jawatan exco, PAS buat u-turn dan dengan secara rasmi sekarang PAS tak sokong TSKI tapi kenapa 4 ADUN PAS itu dibiarkan terus menjadi exco?

    tidakkah PAS sepatutnya mengarahkan 4 exco PAS itu letak jawatan sebagai exco?

  40. rapahjingaa says:

    Udah-udah la tu bujuk…..hangpa yang buat lawak, gohead gostan, buat malu Malaysia ! hangpa dah tak dak kerja sangat ka ?? Unisel dah nazak sangat, PKNS asyik dok jual asset pada cina DAP, pasir pun dirembat tanpa tindakan, cukai naik sana sini…..

    Hangpa semua dok kira nak jadi MB…..sedih.

  41. bujuk says:

    Dah tuanku tak bagi surat pecat… kena kerja la. Takkan nak makan gaji buta pulak… Tunggulah Tuanku balik, dia akan pecat TSKI sebab tak cukup sokongan atau bubar DUN.

  42. reds says:

    adat berpersatuan hingga membelakangkan agama??? walaupun ulamak2 pas tahu khalid dizalimi???walaupon tiada bukti mengatakan dia pecah amanah??? …..memang bodoh…

  43. bujuk says:

    yon… kitorang cuti raya la… kemudian sambung puasa 6, sambung raya lagi. Sekarang baru berkesempatan jengah mykmu.

  44. gambus says:

    hahaha lawak gila aku tgk puak munafik PAS bujuk ni , duluu UMNO buang anwar sebab liwat dikata zalim dan segala macam fitnah , sekarang HALALLLLLLL dan kena ikut parti

    kakakaka itulah ulamak dalam PAS semuanya bebal dan badut jeee .. konon buat Dewan Ulamak sebab nak dgr nasihat ulamak , sekarang ulamak PAS kena dgr nasihat kaki khalwat dan kaki zina

  45. bujuk says:

    red… kalau UMNO tolak Pak Lah jadi PM takkan ko nak pertahankan jugak walau dia takda buat pecah amanah? Pemimpin yg. taknak terima arahan parti la salah… walau dia tak buat apa2 kesalahan.

  46. bujuk says:

    UMNO nak pecat Anwar tak salah… tapi fitnah liwat tu yg. salah dan zalim. Sama cam isu TSKI jugak… nak pecat TSKI tak salah, tapi tuduh pecah amanah tampa bukti sahih tu yg. zalim. Sebab tu PAS tak sokong TSKI lagi selepas d pecat parti.
    Biasa la parti pecat ahli…

  47. Badrole Amin says:

    biol ke hapa lain orang tanya lain dia jawab, memang sah bujuk tak makan obat!

    orang tanya sebab PAS secara rasmi tak sokong TSKI jadinya mengikut prinsip tentulah PAS kena arah 4 exco PAS itu letak jawatan…saifuddin nasution pun ada suruh PAS arah 4 exco PAS itu letak jawatan

    bujuk melalut tentang perkara lain sebab dia tak berani nak jawab fasal 4 exco PAS itu harus letak jawatan…kalau 4 exco PAS itu letak jawatan ianya akan memudahkan dan mempercepatkan keputusan TSKI meminta perkenan Sultan membubarkan DUN supaya PRN dapat diadakan…bujuk takut kalau PRN terpaksa diadakan

  48. Badrole Amin says:

    bujuk says:

    “UMNO nak pecat Anwar tak salah… tapi fitnah liwat tu yg. salah dan zalim. Sama cam isu TSKI jugak… nak pecat TSKI tak salah, tapi tuduh pecah amanah tampa bukti sahih tu yg. zalim. Sebab tu PAS tak sokong TSKI lagi selepas d pecat parti.
    Biasa la parti pecat ahli…”

    boleh tak bujuk tunjukkan(buktikan) hakim mahkamah mana kata mereka tidak percaya musibat anak haram(anwar) itu meliwat?

  49. gambus says:

    bujuk says ‘Dah tuanku tak bagi surat pecat… kena kerja la. Takkan nak makan gaji buta pulak… Tunggulah Tuanku balik, dia akan pecat TSKI sebab tak cukup sokongan atau bubar DUN.’

    inilah aku cakap puak bodoh Pakatan , cakap berdegar fitnah sana sini konon nak tunjuk hebat tapiii sebeanrnya bodoh !!! woii bujuk yang bodoh !!! bukan kuasa sultan laa nak ppecat exco , ni semua kuasa MB laaa bodoh kakakakakakakaka

    nak sembang pasal isuu MB tapi sebearnya hal kuasa negeri pun bodoh nak faham .. inilah orang PAS hahahahahaha

  50. gambus says:

    bujuk says ‘UMNO nak pecat Anwar tak salah… tapi fitnah liwat tu yg. salah dan zalim. Sama cam isu TSKI jugak… nak pecat TSKI tak salah, tapi tuduh pecah amanah tampa bukti sahih tu yg. zalim. Sebab tu PAS tak sokong TSKI lagi selepas d pecat parti.
    Biasa la parti pecat ahli…’

    bujuk kata pecat anwar tak salah , tapi konon ‘fitnah’ liwat yang sampai masuk mahkamah tu salah .. itu yang PAS sanggup jilat bontot anwar sampai sekarang walaupun mahakamah dah terbukti anwar meliwat malah peguam anwar sendiri kata ia adalah seks liwat suka sama suka !!! malah hingga sekarang anwar yang dah dipecat dan didapati bersalah tu PAS tetap pertahankan

    pecat khalid tak salah , tapi bujuk kata fitnah segala macam pada khalid tu salah jugak … tapi dalam hal ni takde bukti dan tak masuk mahkamah … tapi PAS tetap TAKKAN SOKONG khalid yang dizalimi difitnah dan tak diberi perbicaraan .. sebab dia bukan lagi ahli Pakatan macam anwar

    hahahahahahahahaha ini yang aku cakap MUNAFIK punya baruaa PAS

  51. reds says:

    so….syariat islam tu taruk kat mana….bukan itu ke kononnya prinsip yang kamu jaja selama ini…..yang paling memalukan….kalo umno munafik kerana mementingkan adat….pas sebagai parti super islam ini aper plak???lebih mementingkan adat berpersatuan dari syariat islam…..jangan wat malu agama….bakar laa serban tu…

  52. bujuk says:

    PAS taknak membazir duit rakyat dengan PRN semula… nanti SPR kata membazir lagi.. rakyat pun marah kena ngundi lagi. Jadi PAS cuba kawal keadaan.. tapi kalau Tuanku nak bubar DUN… terpaksa la. Jangan pulak nanti salahkan PAS pulak habiskan duit k’jaan. Kena tanya Tuanku la…

  53. Badrole Amin says:

    orang bodoh dan munafik seperti bujuk memang tak sedar dirinya bodoh dan munafik….

    aku tak sebut fasal kuasa pecat exco ditangan MB bukan Sultan sebab orang bodoh seperti bujuk manalah nak faham, kalau faham pun dia buat-buat tak faham sebab orang munafik memang begitu

  54. bujuk says:

    Gambus.. PAS tak boleh sokong TSKI lagi sebab dia bukan lagi ahli PKR/PR. Kalau PAS sokong juga.. samalah seperti PAS sokong YB Samsudin lias jadi MB. Boleh terima ka, sokong musuh jadi ketua? buat apa kita berparti dan berpolitik.
    Kena faham… bab politik dan syariat.
    PAS sokong TSKI dalam isu tuduhan pecah amanah, tapi tak boleh lagi bagi sokongan pada beliau dalam isu jawatan MB bila beliau bukan lagi ahli PKR/PR. PAS salahkan PKR dalam tuduhan pecah amanah, tapi kena terimalah keputusan PKR nak pecat ahli dia.

  55. Badrole Amin says:

    bujuk says:

    “PAS taknak membazir duit rakyat dengan PRN semula…”

    pala buto pak hang lah bujuk, dulu semasa pakatan haram(PR) tumbang di Perak takde pun PAS kata membazir duit rakyat sebaliknya PAS bermatian(sampai berguling atas jalan) nakkan PRN diadakan

  56. gambus says:

    Bila masa pulak PAS fikir pasal duit rakyat ??? padahal dalam isu terengganu sebelum ni buikan PAS kee yang melalak macam anjing suruh bubar DUN wakakakakaka aiyooooo nak menipu agak-agaklaa bujuk

    sekarang kau nak salahkan kat sultan pulak ??memamng dasar makin celaka laa orang PAS ni … yang buat taik ialah PAS , pKR dan DAPigs .. woiii bodoh punya bujuk !!!sekarang nak salahkan suoltan pulak dan bebankan Sultan dan cuba fitnah pulak kepada Sultan atas perangai celaka , kronisme , nepotisme ouak Pakatan !!!

    kau taki belajar lagi kee kes kat Perak dulu atau kau memang bodoh tolol ..

  57. Badrole Amin says:

    sdr ‘reds’ berkali bertanya pada bujuk “syariat Islam tu taruk kat mana” sekarang?

    kepada bujuk:

    syariat Islam apa sebenarnya PAS telah gunakan bila mempercayai secara mengkhinzir buta kononnya TSKI terlibat dengan salah-laku/salah guna kuasa untuk dijadikan sebagai alasan/sebab kepada penukaran TSKI dengan bini kepada musibat anak haram(anwar) itu?

  58. gambus says:

    bujuk says ‘Gambus.. PAS tak boleh sokong TSKI lagi sebab dia bukan lagi ahli PKR/PR. Kalau PAS sokong juga.. samalah seperti PAS sokong YB Samsudin lias jadi MB. Boleh terima ka, sokong musuh jadi ketua? buat apa kita berparti dan berpolitik.
    Kena faham… bab politik dan syariat.
    PAS sokong TSKI dalam isu tuduhan pecah amanah, tapi tak boleh lagi bagi sokongan pada beliau dalam isu jawatan MB bila beliau bukan lagi ahli PKR/PR. PAS salahkan PKR dalam tuduhan pecah amanah, tapi kena terimalah keputusan PKR nak pecat ahli dia.’

    — hahahha baik punya puak munafik PAS ni membelit , khalid dipecat dan difitnah tu bukan hal PAS , malah PAS tetap bersama PKR yang zalimi dia dan fitnah dia tanpa perbicaraan .. dalam hal ni PAS tetap jilat bontot PKR dan sokong anwar amalkan nepotisme dan kronisme

    tapi anwar yang didapati bersalah tu pulak yang cuba disanjung oleh PAS dan bujuk , malah sanggup pulak menghina UMNO dan mencaci serta memfitnah UMNO tak cukup dengan tu dibuat doa mampus UMNO …

    tapi dengahn PKR dont wory korang fitnah dan hina serta caci laa khalid tu , PAS tetap jilat bontot PKR sebab khalid bukan ahli Pakatan lagi … hahahahahhaha

    lagi sekali MUNAFIK !!!

  59. bujuk says:

    OK la…. kalau nak follow kes Perak, bagus la. PAS tak puas hati d perak sebab YB lompat parti. S’gor lain… MB d pecat dari parti. Lagipun 12 dengan 43 jauh sangat. Tapi kita sedia… untuk bertempur.

  60. reds says:

    pas kena sokong pkr walaupon pkr zalim pecat ahli yang tak bersalah dan menggantikannya dengan pompuan yang jadi imam pon x bleh……islam suruh camtu ke??

  61. Badrole Amin says:

    kepada si munafik bujuk:

    lantik bini sendiri jadi MB bukan isu tentang nepotisme dan kronisme ke yang pakatan haram kata kotor dan menjijikkan sehingga mereka jadikan mantera wajib kepada rakyat untuk memburukkan UMNO/BN?

  62. gambus says:

    *** ni aku post lagi sekali menunjukkan bujuk adalah munafik PAS yang jelas bodoh dan bangang tapi berlagak pandai dengan segala belit dia

    bujuk says ‘Dah tuanku tak bagi surat pecat… kena kerja la. Takkan nak makan gaji buta pulak… Tunggulah Tuanku balik, dia akan pecat TSKI sebab tak cukup sokongan atau bubar DUN.’

    inilah aku cakap puak bodoh Pakatan , cakap berdegar fitnah sana sini konon nak tunjuk hebat tapiii sebeanrnya bodoh !!! woii bujuk yang bodoh !!! bukan kuasa sultan laa nak ppecat exco , ni semua kuasa MB laaa bodoh kakakakakakakaka

    nak sembang pasal isuu MB tapi sebearnya hal kuasa negeri pun bodoh nak faham .. inilah orang PAS hahahahahaha

  63. Badrole Amin says:

    sepertimana biasa 2 soklan dari aku dan 2 soklan dari ‘reds’ gagal dijawab oleh si hipokrit dan munafik bujuk…hahahaha

  64. gambus says:

    bujuk says ‘OK la…. kalau nak follow kes Perak, bagus la. PAS tak puas hati d perak sebab YB lompat parti. S’gor lain… MB d pecat dari parti. Lagipun 12 dengan 43 jauh sangat. Tapi kita sedia… untuk bertempur.’

    aku bag8i kes perak sebab maunsia celaka munafik macam kau dah sedia nak salahkan Sultan pulak dalam isu MB selangor ni !!!! eloklaa kau bertempur bersama parti yang kau sendiri dan nik ajis serta ulamak PAS kata kaki fitnah khalid kakakakaka lawak dan ironik sungguhkan bujuk ..

  65. WTF says:

    Aku bagi Bujuk 2 pilihan, Bujuk nak pilih nombor 3 yang takder dalam soalan cepu emas!!!

    Hang LAYAK ka jadi imam Bujuk???

    Hahahaha, katakanlah hang tak boleh jadi imam, sebab Bujuk selalu refer Allah yang tertera dalam kitab Injil sepertimana hang sendiri mengaku Bujuk, jadi tak qualified jadi imam!!!

    WTF (July 17th, 2013 at 2:21 PM)

    Bujuk,

    Aku ulang soalan aku lagi sekali…

    Adakah kalimah Allah boleh digunakan sebagai kata ganti nama Tuhan dalam Bible.

    Jawap YES or NO

    bujuk (July 18th, 2013 at 12:12 AM)

    Dalam INJIL boleh..

    http://www.mykmu.net/2013/07/17/kerajaan-perlu-teruskan-pendakwaan-duta-vatican-city/

    Hang pilih mana Bujuk, bekas ipar hang yang muslim ka ataupun kawan baru saudara hang yang non muslim!!!

    PILIH BUJUK, JANGAN TAK PILIH!!!

    Oh ya, Bujuk pun tak dilantik jadi imam masjid, jadi tak boleh jadi imam kat rumah, betul tak Bujuk???

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  66. bujuk says:

    Tapi aku rasa TSKI takkan nasihatkan Sultan bubar DUN sebab kalau bubar peluang dia jadi YB semula gelap.

  67. bujuk says:

    hihi… kelakar la wtf.
    Mana ada imam kafir… tak kira la dia saudara ka, kawan ka, bapak ka. Kafir tak layak jadi Imam… hang tak tau ka?

  68. WTF says:

    Aku pun nak tahu jugak jawapan Bujuk pada soalan saudara Reds!!!

    “syariat Islam apa sebenarnya PAS telah gunakan bila mempercayai secara mengkhinzir buta kononnya TSKI terlibat dengan salah-laku/salah guna kuasa untuk dijadikan sebagai alasan/sebab kepada penukaran TSKI dengan bini kepada musibat anak haram(anwar) itu?”

    Hang ulas sikit Bujuk, mana tahu Bujuk lepas “puasa 6” dah cerah hati Bujuk ker belum???

  69. gambus says:

    ada apa bujuk imam kafir !!! macam PAS laaa , yang akhirnya termakan sumpah hukum kafir sendiri … disko , kedai judi arak , disko jatuh kafir kepada sesiapa yang sokong TAPI bila PAS berkuasa kedai judi bertambah , kedai arak dan disko tak tutup pun , sekarang bukan aku yang hukumkah kafir TAPI PAS dah termakan sumpahan hukum mereka sendiri Al kafirunnnn

  70. WTF says:

    Ada sesiapa kat sini yang kata hang KAFIR ka Bujuk???

    Aku hanya kata yang Bujuk selalu dok confuse, kalimah Allah mana yang Bujuk selalu refer???

    Kalau ikutkan, Bujuk belum jatuh kafir lagi…hanya Bujuk confuse sahaja bila Bujuk pada 18th July 2013, setuju yang kalimah Allah boleh digunakan dalam Injil!!!

    Samalah dgn Hadi Awang dan Nik Aziz tu, dok confuse memanjang!!!

    KELAKAR ka Bujuk dah jatuh KAFIR???

  71. bujuk says:

    korang ambil statement mana, PAS kata KI terlibat salah laku? boleh bagi info siapa pemimpin PAS yg. kata TSKI terlibat salah laku?

  72. reds says:

    kalo ki x buat salah laku…naper dipecat???…..sedangkan bang non yang cam haram tuh disokong….siap taruk bini lagik….gelii baii.. esok sambung…ade meeting pagi esok.. gudnite kawan2…

  73. terangsang says says:

    faktor wow dah terlalu banyak hingga terbiasa rakyat menikmati. umno kena sudi sikit sikit jangan melambak. nak kalih isu yang kononya kerajaan saja buat isu liwat anwar walaupun mahkamah kata betul, masa itulah dah berlambak lambak faktor dan projek wow dicanangkan. waktu orang kena pukau kita kata apa pun orang kata tak jadi bare. orang pun kalau asyik sebut wow wow wow wow wow wow wow wow wow wow dalam satu nafas pun boleh jatuh pengsan nanti. waktu sekarang boleh keluar satu ke faktor wow sebab sudah ada orang yang terpukau atau terkedu sudah kembali sedar. bergerak umno biar macam api dalam sekam. asal awas gunting dalam lipatan. kerusinya lebih sedikit sahaja dari pr. perlu perhatian..

  74. Badrole Amin says:

    kepada si hipokrit dan munafik bujuk….

    syariat Islam apa sebenarnya PAS telah gunakan bila secara tiba-tiba nepotisme dan kronisme yang PAS kata kotor dan menjijikkan kepada UMNO/BN boleh menjadi halal pula dengan menyokong kehendak musibat anak haram(anwar) itu mahu isterinya menggantikan TSKI sebagai MB Selangor yang baru?

    kepada bujuk….jawab juga soklan terbaru dari ‘reds’ dibawah ini:

    kalo ki x buat salah laku…naper dipecat???…..sedangkan bang non yang cam haram tuh disokong….siap taruk bini lagik….gelii baii.. esok sambung…ade meeting pagi esok.. gudnite kawan2…

    ————————————————————————————————————————

    4 soklan sebelum ini gagal dijawab oleh bujuk, kalau 2 soklan terbaru diatas juga gagal dijawab oleh bujuk maka bujuk sudah oleh dianggap secara rasmi sebagai seekor macai paling bangang nak mampos!…hahahaha

  75. gambus says:

    aduh munafik PAS ni makin bertambah bangangnya … hahahahahahaha

  76. korokstabang says:

    jangan marah cakapalah pas sudah menjadi milik anwar ibrahim

  77. bujuk says:

    Parti ada kepentingan sendiri.. kalau taknak ikut cakap parti memang kena tendang la. Sebab kerusi MB tu dia dapat atas sokongan parti.
    Kronisma ni, TGHA taknak ulas…
    Bagi aku kriteria DSWA sebagai Presiden PKR melayakkan dia jadi MB lebih dari Azmin atau Anwar. Walaupun rakyat nampak tak sesuai dan tak mampu..
    Takkan korang boleh tolak Najib dari jawatan PM, tentu korang kena tolak dia dari jawatan Presiden umno seperti Paklah baru boleh.
    Next..?

  78. Badrole Amin says:

    bujuk says:

    “Parti ada kepentingan sendiri.. kalau taknak ikut cakap parti memang kena tendang la. Sebab kerusi MB tu dia dapat atas sokongan parti.”

    sebab TSKI taknak ikut cakap KETUM musibat anak haram(anwar) itu supaya menyalah-guna rezab lebih RM3 billion itu untuk tujuan kepentingan politik songsang pakatan haram(PR) maka TSKI terpaksa ditendang dengan menggunakan penipuan dan fitnah kononnya TSKI terlibat dengan salah laku dan salah guna kuasa…inilah yang dinamakan kepentingan parti dimana TSKI taknak ikut dan laksanakan…alasan kononnya TSKI terlibat dengan salah laku/salah guna kuasa digunakan untuk tujuan mengalih perhatian rakyat dari meletakkan kesangsian tentang akan berlakunya salah-guna wang rakyat(rezab lebih RM3 billion) apabila wan azizah dilantik menjadi MB Selangor yang baru

    bujuk says:

    “Kronisma ni, TGHA taknak ulas…”

    macam mana nak ulas kalau sudah sama menjadi golongan munafik

    bujuk says:

    “Bagi aku kriteria DSWA sebagai Presiden PKR melayakkan dia jadi MB lebih dari Azmin atau Anwar. Walaupun rakyat nampak tak sesuai dan tak mampu..”

    selain rakyat nampak tak sesuai dan tak mampu Sultan juga nampak begitu, percayalah cakap aku

    bujuk says:

    “Takkan korang boleh tolak Najib dari jawatan PM, tentu korang kena tolak dia dari jawatan Presiden umno seperti Paklah baru boleh.
    Next..?”

    apa punya biol lah kata-kata dari macai munafik dan bangang bernama bujuk ni…woi suar nak tolak Najib buat apa kalau dia tak lakukan nepotisme dan kronisme letak isterinya jadi MB

  79. WTF says:

    Nepotisme takper ya Bujuk dalam amalan PR!!!

    Kalaulah Najib Razak hari tu letak Rosmah Mansor jadi MB Negeri Sembilan atas alasan “Adat Perpatih”, mahu Bujuk canang satu dunia amalan nepotisme dalam UMNO!!!

    Hehehehehehe!!!!!

  80. raplahjingaa says:

    Teruk bujuk melompat-lompat….hehehehe, PAS 360 dah jadi lunyai dikerjakan anwar….buat malu, seorang peliwat boleh menundukkan konon-kononnya alim ulamak tersohor….banggang tak habis-habis.

  81. Anak Lenggong says:

    Tengok ni…

    Profile
    Mohd Zuhdi Marzuki
    Senior Lecturer at University of Malaya · Yesterday at 18:33 · Edited ·
    Ayam sabung PAS sudah menjadi ayam daging Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng.
    PAS Pusat telah sebulat suara mencalonkan 2 pimpinan PKR. Keputusan sebulat suara inipun tak boleh dipertahankan bila berdepan dengan PKR dan DAP. Paling tidak beritahu pada PKR dan DAP, kami perlu bawa balik kepada PAS Pusat keputusan PR hari ini yang hanya mencalonkan DSWA. Tak akan perkara itupun tak boleh buat?

    Nasarudin Tantawi pulak kata:

    Daripada 37 orang perwakilan yang menyokong Hadi cuma 10 org je..Hadi terus balik tak buat sidang akbar..yang nyata wajah puak anwar jelas didalam kepimpinan PAS..beliau juga mengatakan PAS kini lebih takut kepada PKR dan DAP..(Tiada maruah diri)..Beliau juga melahirkan rasa kesian dan simpati terhadap jemaah penyokong setia..disebabkan perjuangan PAS dikhianati pemimpin sendiri

  82. bujuk says:

    Engkorang nak letak K.Ros jadi PM pun tak heran.. kalau dia bertanding MP dan menang. Tapi kalau dia takda jawatan apa-apa nak kontrol k’jaan.. arah itu-ini, itu yg. TunM hangin 1 badan.
    Cth.nya KJ dulu lebih berkuasa dari PakLah sedangkan dia bukan menteri pun… bukan rakyat aje marah, orang umno pun menyampah. Tapi sekarang dia jadi menteri.. rakyat ok je dia nak buat kenyataan wakili k’jaan walaupun ahli umno masih ada yg. marah.
    Korang punya soalan aku dah jawab… terpulang kat aku nak jawab camna sebab negara kita demokrasi, dan terpulang kat korang kalau tak terima jawapan aku.

  83. WTF says:

    Apa hang cerita ni Bujuk???

    UMNO nak letakkan Rosmah Mansor jadi PM Malaysia???

    Hang sendiri kata yang UMNO sendiri menolak Abdullah Badawi kerana membiarkan menantunya Khairy Jamaluddin membuat onar dalam pentadbiran kerajaan Malaysia, apa Bujuk ingat UMNo takkan menolak Najib Razak kalau Rosmah Mansor sendiri membuat onar dalam pentadbiran kerajaan Malaysia???

    Come on Bujuk, di sini sudah terbukti bahawa UMNO akan menolak mana2 pemimpin yang meletakkan keluarga sendiri dalam posisi untuk mengaut kekayaan pentadbiran kerajaan Malaysia!!!

    Dan tohmahan Bujuk bahawa Rosmah Mansor control kerajaan Malaysia adalah tohmahan PALSU, dan sejak bila pulak Mahathir kata dia hangin satu badan dgn Rosmah Mansor???

    Mahathir ada cerita kat hang ka Bujuk???

    Hahahaha, PERASAN BEST pulak si Bujuk lulusan PASTI ni!!!

    Dalam banyak2 org kat dunia, Mahathir luahkan hatinya pada Bujuk???

    Come on Bujuk, you can create a better LIE than that!!!

    Oh ya, memang terpulang pada Bujuk nak jawab macam mana pasal amalan kronsime dan nepotisme dalam PAS, PKR dan DAP, tapi janganlah pula bagi alasan yang negara kita ni DEMOKRASI, sebab point yang patut Bujuk sentuh ialah KEBEBASAN HAK BERSUARA dibenarkan di negara Malaysia!!!

    Dan memang takkan alasan Bujuk walau bagaimanapun Bujuk bebas bersuara, sebab Bujuk tak pernah berkata jujur selama ini!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  84. reds says:

    x jawab pon soalan pendek gua……syariat islam tu kat mana…..dah tau pkr bersalah atas memfitnah ki….SENDIRI CAKAP PKR FITNAH KHALID IBRAHIM SENDIRI SOKONG PKR……ingat hardcore pas…pandai sangattt….kaki belit macam tok guru depa gak….

  85. gambus says:

    hahah belit punya belit akhirnya terbelit leher sendiiri .. bodoh punya bujuk , kalau nak cakap lain kali check dulu berapa kerusi parliemn dan DUN yang UMNO ada , malah UMNO mana pernah ada isu yang teruk macam kes nak tukar MB selangor ni hahahahahahaha

Leave a Reply

Threesome