Menu Utama

Nik Aziz Belum Dimaklumkan Punca Perubahan Sokongan Pas

KOTA BHARU 17 Ogos – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mendapatkan penjelasan daripada Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai keputusan yang dibuat parti itu berhubung krisis politik Menteri Besar Selangor.

Beliau berkata, Presiden Pas itu akan datang ke negeri itu esok dan mengadakan pertemuan dengannya untuk memberi penjelasan mengenai isu tersebut.

“Dia (Abdul Hadi) akan jumpa (saya) di pejabat, esok saya baru boleh buat kenyataan, saya perlu dengar daripada dia,” katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di sini hari ini.

Pas hari ini mengemukakan nama Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu.

Tindakan tersebut bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama yang diketuai oleh Nik Abdul Aziz yang memberi sokongan penuh kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai Menteri Besar Selangor – Utusan Online






33 Komen to Nik Aziz Belum Dimaklumkan Punca Perubahan Sokongan Pas

  1. reds says:

    dah x de makna dah…..haha sememangnya puak2 munafik itu adalah dikalangan kamu jua….

  2. […] From: MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN: Nik Aziz Belum Dimaklumkan Punca Perubahan Sokongan Pas […]

  3. Baba says:

    Drama busuk pas lagi la ni……

  4. korokstabang says:

    Pas sudah melanggar perlembagaan partinya sendiri dengan menerima pakai mesyuarat jawatankuasa kerja pas pusat serta menolak arahan serta ketetapan mesyuarat majlis syura hahahaha

    FASAL 8. Majlis Syura ‘Ulamak’
    (b) Mengeluarkan arahan dan perintah supaya dasar dan ketetapan itu dipatuhi dan dilaksanakan oleh mana-mana pihak atau badan di dalam PAS dan mengawasi serta memelihara supaya dasar dan ketetapan serta kehendak-kehendak dalam 8
    Perlembagaan ini dipatuhi dalam kegiatan, gerakan dan pentadbiran PAS.

    Kalau peraturan perlembagaan parti sendiri pun dia langgar nak harapkan apa lagi hahahahaha

  5. terangsang says says:

    kesepakatan puak pengejar dunia material yang penuh fitnah dan menjauhi reda Allah. kesepakatan penyembahan yang batil dan kekuasaan thaghut. paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

  6. siamang Gagap says:

    Udah udah ler N.Ajis oiii.. nampak benor nipunyer. Mustahil Mursidol Am tak beri kebenaran utk pas buat U Turn. Bukankah N.Ajis samdol besar dalam PAS

  7. gambus says:

    nik ajis kalau dimaklumkan apa yang dia boleh buat ??? majlis ulama hanya badut dan patung jee yang berkuasa sekarang mat sabu al khalwati

  8. abu yahya says:

    Puak munafik PAS. Tengok saja lah muka mereka yg semuanya tidak menampakkan cahaya. Suram mcm muka ulamak syiah. Parti ajaran sesat

  9. abu yahya says:

    Dan pemegang amanah yg buat persidangan Akhbar mat sabu Dan sebelahnya terang2 berwatakan al juburi juga

  10. My comment on the issue in my blog at:
    Krisis Selangor – Episod Kebodohan Politik Pas

  11. itsme says:

    bilamana hal2 berkaitan umno segala fatwa akan kuar dan digunapakai lbh2 lg yg kuar nik aziz n tghh.. namun bila “ulamak” besar anwar aljuburi, maka spt biasa segala fatwa serta arahan samada dr majlis syura’, tgna @ tghh akan terbatal krn anwar lbh tinggi makamnya dr mrk, akan ttp fatwa & arahan “ulamak anwar” ini pula akan terbatal bilamanaLGE yg digelar syaidina umar alkhattab berbunyi.. itu belum lg ayahanda lge.. lks, pasti yg lain akan terus terdiam dan “mengamalkan” terus seruan beliau tanpa byk bicara. Dlm hal ustaz mat sabun ternyata berjaya mendakwahkan ulamak2 dlm PAS spt mana yg diarahkan oleh ularmak besar mrk semua.. LKS.

  12. waksogol says:

    Ulamak pas sudah transform kepada PUKIMAK pas. Kaki jilat burit.

  13. alimedanbaru says:

    Puak-puak tu kalau mereka itu rakyat Palestin dah lama ranap dan berkecai
    Malah mereka tu 2×5 macam Mesir yg selalu bermuka-muka
    Mereka tak layak 1000% untuk lawan Yahudi yg zalim
    SEBAB APA?
    DINEGARA YG AMAN PERMAI INI
    dimanaagama Islam ditegakkan dan dimuliakan, puak tersebut tak berupaya menentang tipudaya DAP dan membantu kemunafikan Anwar dan kuncu-kuncunya
    malah dalam ketenteraman suasana pun mereka menggadai kalimah ALLAH!
    BAGAIMANA KALAU DALAM KEADAAN HURU HARA DAN DITINDAS
    maka pasti puak Pas inilah akan jadi gunting dalam lipatan, tikam belakang, tindakan menghalalkan cara , demi nak kejar kuasa politik dan keduniaan
    jAHANAMLAH KAMU PAS, apabila Majlis ULAMA KAMU SENDIRI KAMU KENCINGKAN DAN TAK PANDANG SEBELAH MATAPUN KEPUTUSAN MAJLIS SYURA TERSEBUT.
    PARIA POLITIK = PAS

  14. kumbang says:

    Haji hadi tolong resign…tolonglah…tak malu ke…orang dah tak walak ngan mu…mu ni lembik politically blur dan tak ada strategi tak soh kata fadhil nor ngan dato asri jauh lagi lincah.bagi pada orang lain mat yaakob ke atau nik amar selama mu jadi presideng apa pas maki merudung tu tak masuk bab hudud lagi

  15. dagang says:

    Keadilan dan kebenaran Islam yang pas laung2kan sudah lenyap dibawa arus kemunafikan sebahagian pemimpin tertinggi yang gila kuasa dan harta.Nyata kewibawaan tgna dan tgha sudah lemah longlai seiring dengan usia tua mereka.

    Pas diera baru, nada baru, pemimpin berkelainan citarasanya dan yang pastinya mudah terikat dengan kuasa dan wang dengan fatwa sendiri yang menghalalkan cara.

    Pas dan UMNO sekarang……lebih baik UMNO dari pas. Umno cari duit untuk anak pinak dan masih ada baki untuk rakyat . tetapi pas cari duit untuk mengenyangkan orang lain yang sering mencerca batang tubuh pas sendiri.

    Sekarang Islam dengan Pas jaraknya macam langit dengan bumi. Mari kita tengok lidah Pas …….lurus atau bercabang.

  16. PAS parti melePAS dalam segala hal….tgk press cinference semalam tak nampak sorang pun muka Ulama yg berdiri di belakang dah tu mat sabu yg buar press conference dgn wajah yang tersengeh sengeh

  17. sireh ke gagang says:

    jawatankuasa pusat PAS dah terang2 menderhaka dan membakulsampahkan kuasa majlis syura ulama PAS. Majlis syura dah jadi majlis bubur asyura shj .anwarinas 1 , puak lebai sangkut 0 . PAS-PIS-PUS . cakap konar2 serupa keling lah .

  18. Rohee colnago says:

    Buat partai baru jea lah….. Klu ahli sendiri x boleh nak di tarbiah, toksah berangan nak tegakkan Islam. Si kafir yang kuffar pun dah kata PAS munafik. Nak bukti apa lagi?
    Duit, kuasa dan pangkat , inilah pujaan ahli PAS sekarang. Puak dajjal hanya tolong suap pada mulut yang pelahap.
    Nak sangat berkawan dengan setan… Allah makbul kan. Korang memang sialll……
    Sebab korang lah, negara huru-hara, musuh Islam bermaharajalela, puak kaum Nabi luth membiak dengan banyak… Para pemimpin PAS lebih takutkan makhluk dari Allah Taala.
    Korang lindungi pelaku-pelaku maksiat, inilah balasan korang terima.
    Ya Allah, jika PAS lebih banyak membawa keburukan pada hamba-hamba Mu di dunia ini… Dan jika taufik dan hidayah bukan lagi milik mereka, lebih baik dihapuskan mereka di dunia milik Mu ini….

  19. yon76er says:

    Cakap x serupa bikin…NO BALLs lah org PAS nie…

  20. arhi says:

    umno usahlah peduli dgn apa yg berlaku dalam PR ,hang patut bersedia dengan kemungkinan2 yang akan berlaku di Selangor,kekalahan Selangor kpd PKR adalah gara2 tindakan pemimpin UMNO Selangor yg terdahulu eg beberapa Menteri besar telah terpalit dgn skendal rasuah,termasuk yg seorang kini telah berpaling tadah dgn memasuki Pas,seorang pemimpin UMNO juga mempamirkan harta yg melampau membina rumah bagai istana seakan mengalah Istana Kayangan,inilah yg membuat rakyat naik meluat,kebenciannya kepad umno sukar dihakis walaupun PR mempunyai pemimpin yg tak kurang hebatnya ttng rasua,kronisme dan nepotisme,namun oleh kerna BN parti yg memerintah maka segala kelemahan mudah nampak terserlah walaupun situasi dalam PR lagi busuk dan meloyakan

  21. WTF says:

    Hari tu, PAS kata akan tetap menyokong Khalid Ibrahim meneruskan khidmat sbg MB Selangor sebab Khalid Ibrahim tak melanggar mana2 hukum Syarie’

    Adakah U Turn yang dibuat oleh PAS adalah sebab Khalid Ibrahim sudah melanggar mana2 hukum Syarie’

    Oh ya, menurut ADUN PAS kawasan Morib, Khalid Ibrahim ni kaki ponteng solat (kawan Mooh rupanya) dan suka berpoya2, malah ADUN PAS tersebut siap kata kalau PAS masih lagi nak menyokong Khalid Ibrahim, maka segala cerita buruk pasal PAS Selangor akan dibongkarkan oleh ADUN PAS tersebut!!!

    ROFL……………and TAK BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  22. Anti Pengkhianat says:

    PAS = biawak dan ular

  23. bujuk says:

    Kenapa umno sesak nafas dengan keputusan PAS?
    Awat… ada cita2 nak jadi exco ka?

  24. gambus says:

    bukan sesak nafas tapi gelak dengan sikap celaka PAS hahahahaha itulah aku cakap jnaji orang munafik macam PAS mana boleh pernah percaya .. siap tuduh UMNO akan buat u turn tu , rupa-rupanya majlis ulamak PAS hanya sampah dan bangkai dimata pemimpin PAS yang kaki khalwat dan kaki zina kakakakakakakakaka

  25. bujuk says:

    PAS awai2 lagi sebut… sokongan bersyarat. Takkan PAS nak sokong lagi bila TSKI dah bukan ahli PKR/PR? PAS sebenarnya betul… takkan tubuh UG dengan UMNO/BN. Malah pimpinan PAS konsisten dengan PR.

  26. gambus says:

    hahah sokongan bersyarat kepala hotak kau , dasar munafik kaki putar belit .. sebelum ni bukan main anak nik ajis tuduh UMNO akan buat u turn malah siap kata jangan zalimi rakyat dan pemimpin .. tapi PAS yang zalimi rakyat dan pemimpin sendiri

    Pemimpin yang kaki khlawat dan kaki zina memang takkan nak bergabung dengan UMNO pun , itu semua dah tahu , PAS lebih sanggup bergabung dengan puak pro LGBT , puak pro murtad , puak anti Islam dan puak anti melayu .. itulah pemimpin hina kau bujuk

  27. WTF says:

    Apahal lak UMNO nak sesak nafas tak dapat jadi EXCO Selangor???

    Hang NGIGAU ker Bujuk, isu MB Selangor adalah masalah PKR, tapi yang cedera tetap PAS!!!

    PAS selalu jadi mangsa dalam masalah cinta segi tiga PR!!!

    Hahahahahahaha!!!

  28. bujuk says:

    TSKI bukan pemimpin/ahli PAS, jadi tak timbul PAS menzalimi dia. PAS juga terus berkhidmat dengan baik supaya tak berlaku kacau bilau semasa krisis ni. PAS hanya mahu peralihan kuasa ni berjalan ikut tertib dan lancar…

  29. gambus says:

    bujuk says ‘TSKI bukan pemimpin/ahli PAS, jadi tak timbul PAS menzalimi dia. PAS juga terus berkhidmat dengan baik supaya tak berlaku kacau bilau semasa krisis ni. PAS hanya mahu peralihan kuasa ni berjalan ikut tertib dan lancar…’

    kakakaka lawakkk betul nik abduh sebelum ni kata UMNO u turn dan kata jangan zalimi pemimpin dan rakyat .. sekarang bila PAS buat u turn tiba-tiba bukan PAS pulak yang zalimi dia .. habis sebelum ni fitnah orang macam takde ugama ni apahalnya … memang dasar celaka laa puak PAS ni kakakakakakak

  30. bujuk says:

    Hang nak kata apa ni Gambus? umno dah kena kencing dengan Nik Abduh?

  31. gambus says:

    camtu jee mampu kau belit bujuk ??? dengan terang nik abduh adalah munafik sejati dalam hal ni dengan amalan fitnah dia , aku tak terkejut dengan orang PAS dan pemimpin mereka , semuanya jenis takde maruah hinggakan ke ulamak PAS sekali , ulamak PAS ni dah jadi gila jawatan dan gila duit jee .. sebab kalau ulamak PAS ada harga diri dan ikhlas berjuang untuk kerana Allah patutnya dah lama letak jawatan sebab dimalukan dengan penuh hina sekali oleh pemimpin PAS yang lain hahahahahah

  32. bujuk says:

    Kalau ulamak PAS gila jawatan… baik diorang jadi Mufti dari berpolitik. Boleh dapat semua kelebihan seperti Exco. Korang ilmu takda baik jangan pertikai ulama…. yg. hina tu korang sebab takda ilmu bukan ulama.

  33. WTF says:

    Hang ni Bujuk, adakah Bujuk nak kata org yang pegang jawatan Mufti tu Bujuk considered sebagai org gila jawatan???

    Hang tu yang takder ilmu, tak dapat bezakan antara ahli politik dan ulama!!!

    Dalam PAS, dari dahulu sampai sekarang tiada golongan ulama, yang ada hanya ahli politik!!!

    Tak payah Bujuk nak tunjuk ilmu Bujuk pada kami, Bible dgn Injil pun Bujuk boleh confuse boleh kata Bible dan Injil tu naskah lain!!!

    Come on Bujuk, you can do better than that!!!

Leave a Reply

Threesome