Menu Utama

Negara Berkabung, Kongres PKR Berjalan Terus, Anwar Pulak Lesap

dewankosong_400_260

DALAM negara ini menghadapi suasana berkabung sempena menyambut ketibaan 20 jenazah mangsa MH17 semalam, banyak pihak membatalkan aturcara yang telah dirancang pada hari itu untuk menghormati hari perkabungan tersebut.

Antaranya ialah jadual perlawanan Piala Malaysia yang sepatutnya berlangsung malam tadi, ditunda FAM ke malam ini.  Itu hanya satu, ada banyak lagi tindakan serupa oleh organisasi berbeza, semuanya bagi menghormati hari berkabung tersebut.

Tapi dalam masa yang sama, PKR yang kononnya rakyat dan segala rakyat ini, buat bodoh sahaja dan meneruskan Kongres parti itu yang dijadualkan semalam hingga esok seperti biasa.

Kalau pun boikot hari berkabung tersebut kerana dianjurkan oleh kerajaan BN, selain mayat itu dapat dibawa pulang pun sebab usaha keras Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (bukan Anwar Ibrahim), paling tidak hormatlah dengan mangsa tragedi.  Mereka rakyat Malaysia juga yang jadi mangsa atas sikap tak bertanggungjawab pihak-pihak bertelagah di Ukraine.

Ini tak, dalam heboh PKR merakyatkan segala benda, keputusan meneruskan juga Kongres PKR disebalik upacara berkabung yang diadakan semalam membuktikan PKR ini bukanlah mengutamakan rakyat mana pun, sebaliknya politik mereka semata-mata.

Negara berkabung, PKR pulak sibuk mencerca orang sana sini dalam Kongres mereka, tak kenalah macam itu.  Kalau radio pun tak boleh menghidangkan lagu-lagu bersuka ria yang keterlaluan bagi menghormati hari perkabungan tersebut, orang-orang PKR patutnya tak bolehlah maki dan gelar orang macam-macam.

Pada masa yang sama, kelibat ‘bakal’ Perdana Menteri yang juga KETUM PKR tak kelihatan dimana-mana pada hari perkabungan semalam.  Kalau tuduh media pro kerajaan blackout batang tubuh dia, kenapa dalam media pro pembangkang pun kelibatnya tak nampak juga?

Dulu dia juga yang sibuk bila MH17 jatuh, minta kerajaan buat itu dan ini, tapi bila sebahagian jenazah kerajaan dah berjaya bawak balik, kelibatnya pun tak nampak.

Ikut kata sumber, dia ke Turki beberapa hari lepas bagi meraikan kemenangan ‘kawan baik’nya Tayyib Erdogan dalam pilihanraya Presiden negara itu, tak tahulah dah balik ke belum.  Tapi kalau betul berita tu, maka tak wajarlah dalam negara sedang berkabung dia pulak bergumbira lana di negara orang.






15 Komen to Negara Berkabung, Kongres PKR Berjalan Terus, Anwar Pulak Lesap

  1. […] From: MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN: Negara Berkabung, Kongres PKR Berjalan Terus, Anwar Pulak Lesap […]

  2. Moreover, merely to evolve with Natural Law in a prevailingly degenerate spirit of Enlightened Self-Interest, as being a
    MERE MEANS to the END of creating life WORK,
    ” for oneself alone, INTRINSICALLY, in addition to, THEREFORE ALONE, for others, also, but INSTRUMENTALLY, as those upon whose “pragmatically good will” you depend, does not, by itself, fulfill ones obligation towards the INHERENT SACREDNESS with the Moral Law. However, some companies offer free fee if you agree to an automatic monthly electronic payment. There are other ways to obtain Clash of Clans gems, however, these methods are rather slow in comparison to purchasing them in the Shop.

  3. Baba says:

    Setan nuar ni bukan heran pun negara berkabung, dia tau pi turki, ramai jambu2 kat sana.

  4. itsme says:

    ketum ngan jijah risau kalau2 penampilan mrk diKLIA akan menyebabkan semua yg dtg akan berjumpa dan berjabat tgn dgn mrk dan meninggalkan YDPA serta barisan kabinet BN bersendirian tanpa dikelilingi rakyat jelata. Hebat ketum dan jijah yg mengalah dlm hal ini. Inilah sifat anugerah tuhan yg pengundi suka.

  5. raplahjingaa says:

    Lantak pi la kat depa adamyan…..bukan hang tak tau perangai depa, anti establishment. depa nak teruskan kongres depa pun tak dak masaalah apa, cuma depa saja yang bermasaalah !! hehehe….

    Aku rasa erdogan pun malas nak kaitkan diri dia dengan anwar…tapi apa nak buat anwar muka tak malu, di Turki erdogan sedang mengawal teriakan sekular anti Islam, dan di Malaysia anwarlah pemcetus doktrin sekular tahap tepu dan disambut oleh rakyaat malaysia yang substandard pemikiran.

  6. anonymas says:

    Srbenarnya dia ke tel aviv, transfer flight jer kat turki. Kalau nak ke israel by air memang dari situ

    Apa dia buat kat sana, makan open house rumah Reuven Rivlin ke

  7. Pak Tho says:

    Kalau betul berita anwar ke israel, harap blogger mainkan isu ni. Baru rakyat buka mata.

  8. Rohee colnago says:

    Budak jahat ni pergi berubat lah… Kan dia sakit. Tak lama lagi nak mati tu.

  9. alimedanbaru says:

    biarlah diapergi ambil angin
    tak lama lagi dia tak ada angin
    dalam penjara semua tenang
    angin tak bertiup dalam dinding batu
    dia tak kira hari..dia kira jam
    lambat sikit… he he

  10. memang terok says:

    Rayuan Anwar didengar semula Oct nanti. Bulan Sept dia kena naik jugak atas apa yang dibawa oleh mangsa dia sendiri, Saiful. Oct polis punya. Sept Saiful punya.

    Dalam hati Anwar, terok betul budak ini. Baru kena sodok sikit riuh seluruh dunia. Bukan luak banyak sangat pun. Bukan aku ambik buat balik pun. Lepas sodok benda itu jadi dia punya semula, milik, aku pinjam sekejap aje. Aku memang dah suka cara tu, nak buat macam mana.

  11. bujuk says:

    Alih isu kejap…
    aku dapat dari Utusan, mari sama2 baca.
    “..Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, sikap mudah terikut-ikut dan ‘bertuhankan’ kepada sesetengah pemimpin parti demi kepentingan diri sendiri tidak wajar diamalkan dalam perjuangan UMNO…”

    D mykkmu ni ada tak geng yg. bertuhankan pemimpin macam Zahid sebut?

  12. raplahjingaa says:

    Ntah la bujuk…Tuhan kami Allah swt, tu la pasal kami tentang habis-habisan niat PAS nak gadai kalimah tuhan kami.

    ooooo…tu zahid sindir PAS la tu…bertuhankan anwar ibrahim…hang ni pick up slow la bujuk. Tu la zahid katakan ianya tak wajar diamalkan dalam UMNO.

  13. WTF says:

    Ada, hanglah Bujuk yang bertuhankan pemimpin!!!

    Does that answer your question???

  14. Pejuang IMR says:

    Bujuk. Hang tak pi begulin ataih jalan ka kalau Wan Jijah tak jadi MB ganti Khalid

  15. anakbochek says:

    Bujuk, Bujuk, kan dah kena kat parti kau sendiri. Hik hik hik.

Leave a Reply