Menu Utama

MB Selangor: Isu Wanita Takde, Isu Bini Anwar Ada!!

guan_eng_mabuk

GUAN Eng semalam macam mat gian mabuk ketum bila membangkitkan soal wanita layak jadi Menteri Besar di Selangor, semata-mata nak kata dia sokong bini Anwar duduk jawatan itu ganti Khalid Ibrahim.

Persoalannya sekarang, bila masa yang kita ada isu wanita nak jadi Menteri Besar?  Soal pandangan seorang dua tu tak boleh dipakai, itu pendapat peribadi dia, soal yang lebih utama sekarang, meskipun wanita layak, kenapa hanya bini Anwar, kenapa tak orang lain?

Selain Azizah, ada 11 ADUN Wanita di Selangor nun, hampir separuh dari itu adalah Melayu (kalau isunya Islam) dan 3 daripada mereka dari PKR (kalau isunya kerusi itu untuk PKR),  kenapakah hanya bini Anwar satu-satunya nama yang nak dipersembahkan kepada DYMM Sultan Selangor?

Jadi itulah isunya Guan Eng, bukan masalah wanita layak jadi Menteri Besar atau tidak.  PKR mungkin pusaka Anwar dan Azizah, tapi sejak bila negeri Selangor tu pun dah jadi harta pusaka dia juga?

Kok iya pun nak mengalihkan isu, pandang-pandanglah depan belakang sikit.  Bukan semua rakyat Malaysia hari ini yang singkat pemikirannya macam balaci pembangkang nun.

Guan Eng mungkin tak rasa salah Anwar lantik bini sendiri jadi Menteri Besar ni sebab dia pun sama dua kali kong juga.  Bini Guan Eng sendiri pernah jadi ADUN di Melaka selama beberapa penggal. Malah jangan kata itu, dia sendiri pun duduk di jawatan sekarang kerana pengaruh bapanya dalam DAP.

Pendek kata, kronisme dan nepotisme sudah jadi lumrah jadi DAP walaupun DAP itu tak serupa macam PKR yang memang hak mutlak anak beranak Anwar.

Sebab itu Guan Eng tak kisah.

Lagipun, kalau wanita layak dan penting sangat untuk duduk jawatan nombor satu dalam kerajaan negeri, kenapa Guan Eng tak lantik wanita jadi Ketua Menteri Pulau Pinang?  Kenapa jawatan itu dia bolot untuk diri dia seorang, dah 2 penggal dah ni!!

Cakap pasal orang lain senanglah kau ya, diri sendiri pun tak buat apa yang kau cakap.






7 Komen to MB Selangor: Isu Wanita Takde, Isu Bini Anwar Ada!!

  1. hentam ajelah says:

    …kalau dah dasar pendatang/penceroboh hanya ada niat untuk menghapus kn melayu/islam….

  2. Pak Tho says:

    Jijah wat cheese cake boleh la.jaga laki pun FAIL.

  3. Mat Bond says:

    DAP sama aje dgn PKR. Parti keluarga. Lim Kit Sial lantik anak jadi KM dan anuaq lantik bini jadi MB,so Mereka inilah bapak NEPOSTISME Malaysia. Bab mengata kat BN mereka yang lebih ,akhirnya rakyat sendiri sudah tahu siapa sebenar DAP dan PKR. Pengundi atas pagar yang memberi kemenangan kepada Pakatan Rapuh akan kembali kepada BN pada piluhanraya ke 14. PAS yang masih menjadi kuda tunganggan dan hamba kepada Anuaq dan Lim Kit Sial pasti akan kehilangan kerusi di DUN dan Parlimen. RAKYAT SUDAH SEDAR AKAN KESILAPAN .

  4. korokstabang says:

    muka pun sebijik komunis perut lagi lah

  5. Baba says:

    Guan eng dahntau kalau azizah jadi mb, dap akan dpt lebih byk keuntungan kerana azizah tu boneka saja.

  6. Ababyl79 says:

    kita kena faham kenapa kafir laknat lim guan eng tiba-tiba bercakap tentang ‘soal gender\'(ianya sengaja dipersoalkan/ditimbulkan untuk mengalih perhatian rakyat tentang amalan jelek bernama ‘nepotisme’ bila anwar memilih isterinya untuk menggantikan TSKI sebagai MB Selangor yang baru)

    jika rakyat membenarkan isteri musibat(anwar) itu menjadi MB Selangor, sudah tentu isteri kepada kafir laknat lim guan eng harus juga dibenarkan menjadi KM Pulau Pinang…nanti kafir laknat lim guan eng tahulah bila nak suruh isterinya berpindah dari Melaka untuk bertanding di kerusi DUN Pulau Pinang

    kekayaan dan rezab RM2.5 billion yang dikumpul oleh si gagap di Selangor sudah cukup banyak, rugilahkan kalau biarkan si gagap yang ‘tidak dengar kata’ terus menjadi MB…kafir laknat lim guan eng pula boleh bersabar sebab kekayaan dan rezab Pulau Pinang belum lagi sebanyak di Selangor, pelan-pelanlahkan kalau nak suruh isterinya bertanding kerusi DUN di Pulau Pinang untuk melayakkan isterinya nanti dipilih menggantikan dirinya sebagai KM Pulau Pinang yang baru

  7. Capello says:

    Senang aje nak baca DAP

    Diaorang support Jijah pasal dia keturunan Cina

    Esok2 nanti takde masalah orang Cina jadi PM

Leave a Reply