Menu Utama

MB Selangor: 2 Mesyuarat, 2 Minggu Kecoh, Akhirnya, Satu Apa Pun Tak Selesai

pasu-turn

SEDAR tak, disebalik keghairahan ramai menantikan mesyuarat PAS dan Pakatan semalam berhubung isu Menteri Besar Selangor ni, satu apa benda pun tak berubah sebenarnya.

Dari mula Anwar kata bininya satu-satu calon Menteri Besar 22 Julai lepas, sampailah 2 mesyuarat yang dinanti-nantikan semalam dan segala macam drama yang berlaku diantara tempoh tersebut, Azizah masih lagi satu-satunya calon Menteri Besar!!!

Pi mai pi mai, tang tu jugak.

Yang gegak gempita berminggu-minggu tu (sejak Khalid dipecat) hanyalah opera cina agaknya.

Satu lagi, penulis tak faham apa yang balaci PAS gembira sangat bila keputusan mesyuarat PAS mencalonkan Azmin dan Azizah, ditolak mentah-mentah oleh Anwar dan DAP yang hanya mahu Azizah sahaja jadi calon Menteri Besar.

Tambah memalukan lagi, Azmin yang PAS terhegeh-hegeh calonkan itu pun, menolak buta saja pencalonan tersebut dan bertegas mahu Azizah jadi satu-satunya calon Menteri Besar untuk ganti Khalid.

Kita pun tak faham siapa dan atas kuasa apa PAS nak calonkan Azmin?  Bukan ahli parti dia pun!!  Kalau letak calon dia tu mungkinlah.

Jadi apa yang gembira sangat bila satu apa pun tak selesai.

Bagi penulis sendiri, apa yang berlaku semalam membuktikan bahawa dalam isu MB Selangor ini, Anwar bukan setakat pecahkan PKR, malah Anwar juga pecahkan PAS.  PAS jelas dah terbahagi kepada 2, satu pro ulama, satu pro Anwar.

Dalam dok bising kata 2 ADUN masing-masing Hulu Klang dan Morib tolak keputusan Majlis Syura, Jawatankuasa PAS Pusat sendiri pun buat benda yang sama.  Kalau alasannya masa Majlis Syura buat keputusan Khalid masih ahli PKR, apa bezanya bila dua ADUN berkenaan sokong Azizah, Khalid dah kena pecat dari PKR pun!!

Tapi sementara yang dua ADUN tu kena siasat, yang puak-puak Jawatankuasa PAS Pusat pro Anwar semalam tak kena siasat pulak.

Sahlah PAS parti celaru dan Anwar tahu tentang perkara itu, sebab itu selamba jek calon bini sendiri sebagai MB.






32 Komen to MB Selangor: 2 Mesyuarat, 2 Minggu Kecoh, Akhirnya, Satu Apa Pun Tak Selesai

  1. dkds says:

    Itulah Pasal….Pas ni biol ke apa..suk cakonkan individu yg bkn ahli parti nya..walhal..mesyuarat tu kena nyatakan pendirian yang dinyatakan oleh majlis syura mereka yg menyokong khalid ibrahim…tapi dh jadi medan menghambakan diri pada anwar dan Dap

  2. adi says:

    Parti pas serupa je dgn dap dan pkr tak ade beza. Pas skg dah pecah dua tak de telor buat keputusan jgn harap la pas nak tumbangkan umno (BN) kalau ini la pemimpin pas yang ada jauh panggang dari api pas tak kan kemana pejuangan nya jadi macai pkr dan dap le. PAS jadi burung kakak tua le sampai bila bila ikut ayat pkr dgn dap. Mana pergi nya ulamak ulamak dalam pas tak ada ayat kuran atau hadis ke membenarkan seorang pemimpin berjuang utk rakyat dan tak ada kesalahan yg nyata atau sabit dgn mahkamah di buang gitu aje sebab memperjuangkan hak rakyat. Yang nyata ada kesalahan yang lalu dan kini masih di bicarakan di sanjung dan org yang tak ada ketokohan pemimpin akan di angkat jadi mb malang sungguh rakyat selangor yg maju dan negeri yang kaya di perbudakan dgn gula gula lolipop. Beruntung la rakyay selangor dapat air free selalu dgn tunggu tepi jalan dgn baldi dan tong. Allah skg sedang menunjukkan kuasa nya untuk rakyat yang tak bersyukur. Bangkit dan sadar la rakyat selangor untuk anak cucu kamu bukan utk pemimpin. Pemimpin datang dan pergi, hanya zuriat kita yang sambung menyambung. Kesenangan keturunan kita terletak pada kebijaksanaan kita bukan pemimpin mereka berkerja untuk kita maka suruh mereka buat kerja untuk kita bukan kita bekerja untuk dia. Jangan sokong pemimpin yang kejar jawatan spt sekarang. Contoh nya masa jadi ahli palimen di lepaskan tanpa sebab utk rakyat. Jadi peresiden parti mcm tak jadi peresiden alih alih nak jadi mb negeri maju. Bak kata nabil lu fikir la sendiri.

  3. baba says:

    pas seperti lazimnya, hanya sandiwara lepas tu tunduk kpd pkr dan dap.

  4. raplahjingaa says:

    Mau tak mau PAS terpaksa jilat bontot anwar demi cosmetic survival parti itu. Walaupun hanya negeri mundur Kelantan yang tinggal untuk PAS, tapi sebab nak tunjuh ” gah ” terpaksa la PAS telan ludah mereka sendiri dan seterusnya mengesahkan PAS adalah parti yang tak ada maruah dan harga diri….jauh sekali perjuangan.

  5. Pak Tho says:

    Kalau awal² Pas sokong jijah kan senang, tak lah nampak sangat pas ni bodoh. 2 Minggu pusing² cakap ,akhir nya sokong gak. Ha..ha..

  6. itsme says:

    kpd ulamak pas.. next time jk nak kenal seseorg tu, berilah salam kpdnya atau ajak minum2 kopi atau nak lg kenal tidorlah dirumahnya.. insyaallah akan lbh tahu isi hatinya.. takkan tak ambil peduli kisah, Abu Ayob dan Nabi SAW yg sgt terkenal tu?? itu kisah yg sgt2 baik utk dijadikan teladan sempena syawal ni.

  7. Anak Lenggong says:

    Yang dok terhegeh2 dan kesian nya penyokong PAS sama saperti BUJUK yang terus menerus menyatakan dan mempercayai bahawa perjuangan PAS adalah demi islam dan didalam PAS dienuhi oleh alim ulamak..kah kah kah..sedar laa bujuk dan penyokong PAS yang lain..sebenar didalam perwakilan PAS udah takde lagi pejuang islam..yang ada kat dalam tu pejuang untuk duit..kuasa sahaja..udah lama nuar brahi meletakkan kuncu2 nya didalam PAS untuk memusnahkan parti kalian..bukti nya tengok je udah berapoa kali keputusan majlis ulamak kalian di tendang..apa yang kalian boleh buat..cuma mengurut dada je laa..ada otak fikir la sebaik mungkin..siapa kuli batak, budak upahan yang dipergunakan oleh nuar brahi dan kit siang anak beranak didalam setiap program Pakatan Rakyat..lobai PAS..siapa yang selalu dihina dan diherdik oleh PKR serta DAP pabila pendapat mereka disanggah..lobai PAS jugak jawab nya..pendapat siapa yang sering ditertawakan dan dihina..lobai PAS juga..

    Aduhhhh… dimana sikap keras dan radikal PAS saperti yang diterjemahkan terhadap UMNO..sudah takde..cuma yang ada pada PAS sekarang adalah sikap menipu penyokong yang tetap masih menjadi manusia bangang dengan mengatakan bahawa PAS pejuang islam..tapi hakikat sebenarnya Penagih dadah dilorong2 adalah lebih mulia, punya jati diri serta berpendirian daripada manusia yang bergelar pemimpin PAS..yang cuma menggunakan kopiah..jubah serta perwatakan luaran yang hipokrit..untuk mengabui mata panyokong bangang saperti bujuk..

  8. Anak_Nogori says:

    yg sebelum ni org PAS meroyan sokong Khalid…sama buat uturn gak dan sanggup gak jilat kahak hijau mereka.

    pelik manusia2 PAS ni..

  9. bujuk says:

    PAS sokong TSKI ketika dia dalam PKR dan bukan setelah dia d pecat. PAS menunjukkan kematangannya hingga Anwar terpaksa p jumpa TGHA… meningkatkan kuasa PAS dalam PR. 1 lagi… PAS dah musnahkan mimpi YB umno nak jadi Exco. umno cari cara lain nak jadi k’jaan d s’gor… ok.

  10. adi says:

    Yb umno yg dari mula lagi tak kesah sebab nak tengok rakyat selangor yang sokong pr kenal siapa yang gila kuasa. Tikam sesama sendiri bila tak dapat tikam belakang ops belakang lagi takpe. Terus dibuang keahlian seumur hidup kesian kepada ahli pkr. Kalid org yg kedua dari ahli pkr yg di buang. U ikut apa yg i cakap silap u i cover tapi kalau u tak ikut cakap i macai i akan lunyai kan u. PEPATAH AHLI POLITIK JIKA U JUJUR U AKAN TERKUBUR TAAAPI JIKA U BERMUKA MUKA U AKAN TERKEMUKA! ingat la dosa dgn allah swt bila taubat allah maha pengampun tapi dosa dgn rakyat belum pasti. TAKUT NANTI KAYA DI DUNIA, MUFLIS DI AKHIRAT. TAKUT NANTI DIAKHIRAT RAKYAT AKAN MENUNTUT HAK NYA.

  11. bujuk says:

    UMNO tak perlu tunjuk baik… dulu macam2 tuduhan korang pada TSKI, apasal sekarang korang sokong pulak? Apakah TSKI dah minta maaf atas kesalahan yg. korang tuduh dulu…?
    Kalau kita kerja kerana Allah.. samada terkubur atau terkemuka, kita tetap tenang dan terima segala takdir Allah dengan sabar.

  12. gambus says:

    bangang laa kau bujuk , ni bukan nak tunjuk baik .. kalau boleh buang haramjadah 2 ekor PKR tu pun UMNO akan buat , itupun kalau boleh … tapi apa yang mampu buat ialah sokong pemimpin yang jelas dizalimi oleh Pakatan mengikut kata-kata anak nik ajis dan nik ajis sebelum dia jadi lembu kena ikut pemimpin PAS yang kaki zina dan kaki khalwat

    apa yang PR tuduh khalid duluuu dah lamaaaa UMNO kata , tapii kenapa masa Pakatan nak amalkan nepotisme dan kronisme baru guna tuduhan tersebut … hahaha bangang laa macai hina PAS macam kau bujuk .. akhirnya nik ajis munafik hina dan ulamak PAS jadi badut hahahaha kena ikut pemimpin PAS yang kaki zina , nak raba tetek orang dan kaki khalwat kakakakakakakaka

  13. WTF says:

    Saudara gambus,

    Aku cukup yakin bila Hadi Awang dan Nik Aziz ditendang nanti dari PAS semata2 nak naikkan Mat Sabu jadi Presiden PAS, maka segala cerita buruk mengenai Hadi Awang dan Nik Aziz akan keluar dari pihak PAS sendiri, termasuklah dari mulut Bujuk sendiri!!!

    HAHAHAHAHAHA!!!!

  14. gambus says:

    hahaha dalam pas semua boleh jadi… jual agama, jual bangsa , zalimi pemimpin sendiri dan zalimi rakyat.. dalam isu ni pun mat sabu yang nak raba tetek orang pun nampak berkuasa.. inilah pemimpin pas yg bujuk bangga hahaha

  15. memang terok says:

    nASIB BAIK JUGAK ada PAS, PKR dan DAP di Malaysia. Boleh jugak kita tumpang berhibur menghilang bosan , mengurangkan duka dihati. Mereka tukang hidang cerita jenaka, perbuatan lawak saban hari yang mampu kita tersenyum.

    Nik Aziz dengan nyanyok dia, Hadi dengan fatwa dolak dalik dia, mat sabu dengan suara besar dia. Tentunya Anwar dengan angan2 tinggi tak kesampaiannya. Guruh berdentam dentum , hujan tak pernah menjadi… itulah Anwar Ibrahim.

  16. bujuk says:

    PAS tak caya semua tuduhan pada TSKI sebab tu terus sokong dia. Tapi bila parti dah pecat… kena terima la, tu adab berparti/persatuan. Kalau tidak takyah berparti… kalau PAS langgar etika ni, nanti bila PAS pecat ahli dia.. parti lain tak hormati keputusan PAS. UMNO tak perlu kecoh sangat la… ini hal rumahtangga PR.

  17. mzma says:

    Fakta berkenaan PR..

    1) DAP tidak perlu sokongan dari PAS hanya perlu PKR.. kerana DAP hanya bertanding di Parlimen & DUN yg manjoriti pengundi dari kaum cina.

    2) PKR sangat bergantung atas sokongan PAS.. kerana PKR hanya bertanding di Parlimen & DUN yg majoriti pengundi 50/50.. bergantung kepada penyokong tegar PAS untuk menang..

    3) PAS sangat bergantung kepada sokongan DAP & PKR.. kerana hanya bertanding di Parlimen & DUN yg majoriti pengundi melayu.. bergantung kepada pengundi cina untuk menang..

    PAS tidak lagi diperlukan di tanah Selangor kerana kehadirannya hanya memporak-perandakan Agama Islam di Selangor…

  18. yon76er says:

    bujuk@AHJ,,,Krisis MB ini, kalau org BODOH cam ko aje yg akn kaitkan org BN/UMNO….ko tahu tapi buat xtau, sapa yg jadi penyebab KRISIS ini sbab ko tuu BODOH…..TSKI dipecat sebab xmau lagi menjilat , munkin dia dah sedar sapa SiAnu..sapa DAPigs ..dan juga.selepas SiRafizi@SiBodoh nya KajangMove GAGAL dia dah bau busoknya niat SiAnu & LKS@DAPigs selkga ..TSKI x seBODOH cam ko bujuk@AHJ…terus menerus MENJILAT dan MENJILAT walaupon tahu PKR&PAS&DAP Parti Bangkai bernyawa…

  19. gambus says:

    rumahtangga PR kee bujuk ?? hebat sungguh puak munafik macam kau nak membelit , hebat sungguh puak munafik PAS nak membelit padahal hal UMNO puak barua PAS ni laa nombor satu buat fitnah dan adu domba..

    tak payah jauh , anak nik ajis sendiri fitnah UMNO akan u turn dan zalimi pemimpin dan rakyat .. sekali bapak nik abduh yang kaki zalim hahaha PAS sendiri yang zalimi rakyat dan pemimpin

    kesian aku tgk puak munafik PAS buat segala belit padahal sebelum ni bukan main kata PAS takkan jadi munafik dalam hal ni …. PAS apa yang kita boleh kira , sedangkan hukum Allah pun boleh mereka permainkan apakan pulak isu ni

  20. gambus says:

    yang berebut kerusi ialah bini anwar , yang nak amalkan nepotisme ialah puak Pakatan , nak amalkan kronisme ialah puak Pakatan , yang jadi penentu nasib khalid ialah Pas , yang kata jangan zalimi khalid dan jangan fitnah dia ialah PAS

    sekali masuk puak munafik tahap barua PAS , kata umno jangan sibuk hahahahahahaha … memang puak PAS ni haramjadah , apa nak buat nama jee perjuang Islam tapi pemimpin PAS ti terdiri daripada kaki khalwat , kaki zina dan kaki raba hahahahaha macam ni nak perjuangkan Islam ??? kat selangor org nak hapuskan murtad pun boleh kena pecat oleh PAS hahahahahaha

  21. bujuk says:

    PAS tak bergantung pada DAP/PKR, tapi bergantung pada Allah iaitu sebaik2 tempat bergantung. DAP/PKR ni PAS gunakan untuk tambah majoriti bila berlawan dengan umno ja.
    TSKI tak nak turun dari kerusi MB.. ini isu rebutkuasa dalam PKR, PAS tak campur selagi tak libatkan kepentingan rakyat.
    PAS buat keputusan ikut keadaan semasa… TunM pun dah tarik sokongan dia pada DS Najib walaupun dia antara pendesak Paklah turun dan d gantikan dengan Najib.

  22. gambus says:

    kau nak belit lagii kee bujuk , udahlaa sikap munafik kau .. camana kau kata PAS tak bergantung kepada DAPigs dan PKR ??? hal murtad pun PAS kena maki sampai kena buang DHA , ini kau kata bergantung kepada Allah ??? dasar pelacur agama laa kau ni .. camana kau kata PAS gunakan PKR dan DAPigs , sampai puak DAPigs fitnah JAIS pasal isu murtad pun baruaa PAS buat bisu dan tak tolong JAIS .. kau tak malu kee sebut nama Allah ???

    PAS yang ada kuasa kat Selangor pun satu apapun tak boleh buat , padahal sebelum habis semua UMNO dimurtadkannya sebab disko , kedai judi dan arak … tapi sekarang PAS kerusi banyak pun tak boleh buat apa .. atau PAS ni memang dah murtad kee !!!

    tak payahlaa kau nak belit isu lain bujuk baik kau cuba lagi sikap munafik kau membela PAS yang celaka ni kakakakaka

  23. bujuk says:

    Apabila keluar perkataan buruk dari seseorang, itu maknanya orang tersebut tak stabil..

  24. gambus says:

    Kenapa bujuk ??? bila munafik macam kau dah tak mampu berhujah balas sikap pelacur agama pemimpin PAS , kau menyorok disebalik agama … sedangkan orang yang selalu melacurkan agama dan mempermainkan hukum Allah tu jugak yang kau puja .. hebat betul

  25. korokstabang says:

    apa pun sejak dari dulu sememangnya pas kluk klek

  26. mzma says:

    Bujuk jgn jadi munafik atau ko buat2 lupa kepada kata2 Pemimpin2 PAS sejak kebelakangan ini ke? Kenapa PAS perlu berada bersama PR (DAP/PKR).. cuba lihat kembali kata2 Mat Sabu, Salahuddin Ayub, Khalid Samad, Mustapha Ali, Mahfoz Omar dan yg lebih menyedihkan lagi pengesahan dari Teressa Kok & Tony Pua selepas habis mesyuarat (kes Huhud) kat bagunan Pas Jln Pahang lalu… PAS telah hilang sokongan dari orang Melayu dan terpaksa menagih simpati & undi sedekah dari DAP…..

    Selalu kita dengar Pemimpin2 DAP cukup lantang menghalau PAS keluar dari PR, pernah kita dengar Pemimpin2 PKR meminta PAS keluar dari PR? Tidak pernahkan, kalau PAS berhasrat keluar dari PR.. dengan desperatenya Aljuburi akan terbang ke Kelantan & Terrengganu untuk melobi Pemimpin Utama PAS supaya kekal dlm PR… ini membuktikan, hanya PKR memerlukan PAS dlm PR untuk kelansungan politik PKR.. tiada PAS dlm PR secara lansung Aljuburi & PKR berkubur….

  27. bujuk says:

    UMNO kalau betul jantan dan hebat sangat keluar BN, tengok MCA dan MIC serta parti2 lain p pujuk ke idak umno. Kalau depa tak pujuk maknanya… umno lebih tidak berharga dari PAS dalam PR.
    Dalam PAS ada kumpulan yg. sokong ulamak dan sokong profesional walaupun ada titik pertemuan antara ke-2 kumpulan ini. Pro ulamak mahukan PAS d jalan lurus walaupun terpaksa undur kebelakang.. matlamat mereka akhirat sedangkan kumpulan profesional mereka mahukan fakta tidak mahu menoleh kebelakang. Mereka mahukan lebih habuan d dunia dan akhirat.

  28. WTF says:

    Kenapa pulak UMNO nak keluar dari Barisan Nasional???

    UMNO adalah TUNJANG kepada Barisan Nasional, ada 88 kerusi di Parlimen Malaysia!!!

    PAS ada berapa Bujuk, jangan malu nak beritahu berapa jumlah kerusi yang PAS ada dalam Parlimen Malaysia!!!

    Hehehehehe!!!!

  29. bujuk says:

    UMNO yg. 88(konon gagah) kerusi pun takut nak keluar BN hidup sendiri… mampukah umno tubuh k’jaan sendiri tampa BN? Apakah umno tak mengharapkan bantuan dari lain2 parti untuk memerintah?
    Kalau parti sendiri tak mampu berdikari.. jangan cabar parti lain hidup sendiri.

  30. burrpp.. says:

    Umno ada 88 kerusi. Di dalam Kerajaan persekutuan purata menteri adalah dari UMNO.Pas cuma ada 21 kerusi berbanding 38 DAP dan 30 PKR. Jadi di dalam PR siapa yang majoriti? Siapa yang membuat keputusan kalau bukan DAP dan PKR. Jangan katalah yang PR membuat keputusan secara kosensus, padahal di dalam mengganti MB Selangor pun PKR buat keputusan mak bapak dia tanpa mendapat pandangan dari PAS. Jadi apa fungsi PAS di dalam PR? Jadi anjing?

  31. burrpp.. says:

    UMNO tak perlu nak keluar dari BN kerana ikatan persefahaman dah terjalin lama dan berada di dalam satu perikatan yang di panggil Barisan Nasional. Bukan seperti PR yang mempunyai nama sahaja, namun langsung tidak berani untuk berada di bawah satu bumbung. Atas alasan apa? Kerana mereka saling mempunyai agenda peribadi untuk menipu dan mempergunakan antara satu sama lain. Hakikatnya, PAS teraniaya dan dibuli oleh si budak kecil bernama PKR, walaupun usianya baru belasan tahun tapi PKR telah membuli si orang tua PAS yang berumur lebih 50 tahun. PAS konon mengejar fid dunya wal akhirah, tapi hakikatnya nanti PAS akan terlepas semua, kerana mereka telah menzalimi puak-puak mereka sendiri terutama orang Islam Melayu kerana PAS hanyalah sebuah parti politik yang turut mengejar dunia, bukanlah sebuah parti yang diwahyukan dari Allah..

  32. WTF says:

    PAS mana ada gagah Bujuk, PAS setakat GAGAP bolehlah!!!

    PAS TERGAGAP-GAGAP lepas tu buat U Turn, then buat Roundabout dan akhirnya terus masuk lobang TAIK!!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    Lagipun Bujuk, hang NAYNYUK SAMPAI LUPA ka yang MCA dan Gerakan takder pegang mana2 kerusi Menteri selepas PRU13!!!

    Tu tandanya UMNO boleh sendiri kalau depa mahu!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    Dan PAS adaah serpihan UMNO dahulu, awal penubuhan nama parti PAS ialah Pan Islamic Malayan Party, atau dikenali sebagai PIMP!!!

    PIMP tu BAPAK AYAM!!!! Tulah mata pencarian puak PAS!!!

    LAKNAT KE ATAS ORG2 YG MENJUAL AGAMA MEREKA, SEMATA2 NAK JADI PIMP!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

Leave a Reply