Menu Utama

MARA sediakan pinjaman RM10,000 tanpa faedah untuk usahawan belia bumiputera

Logo-MARA-copyGolongan belia bumiputera berusia 40 tahun ke bawah yang menjalankan perniagaan sendiri bakal dibantu kerajaan menerusi pengenalan Dana Permudah Cara yang dikelolakan MARA.

Menerusi skim berkenaan, setiap usahawan diberi pinjaman sehingga RM10,000 dan lebih menarik tiada faedah pembayaran dikenakan terhadap mereka.

Kepada para usahawan belia bumiputera sila dapatkan maklumat terperinci mengenai dana pinjaman tanpa faedah ini dari pejabat-pejabat MARA yang berdekatan atau menghubungi talian utama MARA: 03-26132000.






104 Komen to MARA sediakan pinjaman RM10,000 tanpa faedah untuk usahawan belia bumiputera

  1. […] From: MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN: MARA sediakan pinjaman RM10,000 tanpa faedah untuk usahawan belia… […]

  2. kluangman says:

    Alhamdulillah

  3. stopa xxxL says:

    Terima kasih gomen tolong melayu

  4. syaa says:

    MASALAHNYA ada rakyat yang mohon dan dapat bantuan dan pinjaman MARA tapi mereka kata kerajaan zalim.ini memang jenis CILAKO.orang bagi bantuan dibalas dgn racun.

  5. raplahjingaa says:

    MARA akan tingal kenangan jika negara ini di perintah oleh pakatan pembangkang , bukan takat MARA, Regimen Askar Melayu Di Raja jugak akan dibubarkan, ini ialah janji DAP pada penyokong-penyokong cina mereka.

  6. dagang says:

    Mara ini salah satu hak istimewa orang Melayu Bumiputra Islam. Dan ia akan dihapuskan olih pakatan songsang andai dapat menawan putrajaya. Ramai ushawan Melayu dapat pinjaman mudah 500 ribu tampa penjamin. Hanya peminjam yang beramanah sahaja dapat membuat pinjaman ini. Dan syarikat2 sederhana besar melayu banyak bergantung kepada pinjaman mara (6 angka) cara Islam yang nyata cukup fleksible dengan keuntungan mara ambil diparas minimum.

    Syabas MARA.

  7. mohd says:

    Soalan Bocor???
    pendapat jer..agak-agaknya? kos untuk mencetak kembali soalan2 periksa bebudak yang jumlahnya setengah juta tu berapa agaknya? katakan lah RM2 per set..kene print 500 ribu set..so sapa yang untungnya..? mesti something wrong somewhere…

  8. amer says:

    Assalam… susah nyer nak mula kan perniagaan…minat ada..tp bantuan kene jalan kan perniagaan 6 bulan then br dapat pinjaman…apa la susah sgt…ada dana tp susah…:-( mohon pencerahan

  9. nas says:

    Kriteria Pemohon

    i. Belia/ Generasi Muda yang telah berniaga tidak kurang dari tiga (3) bulan.

    ii. Pelajar lepasan IPMa.

    a. Tamat Belajar

    b. Inkubator

    c. Latihan Industri

  10. rem says:

    tumpang tanya, pinjaman ini dibawah skim apa? sebab Mara ada beberapa nama skim pinjaman. Oleh sebab itu, bila bertanya kepada kakitangan Mara mereka akan memberi borang yang menyarankan peminjam mencari penjamin dari pekerja kerajaan atau geran. Bingung…

  11. Ismail bin ayob says:

    Salam, kepada pihak mara. Saya sebagai peniaga ayam segar kecil-kecilan dan buat penghantaran dikedai..saya Baru berniaga sendiri dalam tempoh 6bulan tapi pengalaman berniaga lebih kurang 4tahun bekerja… Cuma saya hendak memperbesarkn perniagaan saya tapi modal saya tidak mencukupi.. Saya berharap kepada pihak mara dapat membantu saya dalam bidang asas tani yang saya buat sekarang ini.. Sekian terima kasih.

  12. Abdulkahar says:

    Saya nak buat pinjaman perniagaan…boleh ke bantu saya…call saya di number 0162934903…terima kasih

  13. juliana bt arshad says:

    saya nak buat pinjaman perniagaan ..boleh bantu saya..my number 0195124951

  14. faizal says:

    Saya pernah cuba tanya tentang pinjaman di pejabat mara ni,tapi syaratnya macam tak masuk akal ‘untuk membuat pinjaman ni encik perlu dapatkan penjamin yang berpangkat INSPEKTOR keatas sahaja’saya harap pihak atasan mara boleh pastikan syarat ini benar atau sengaja di buat2 .

  15. Saidon bin hassan says:

    Saya ingin meminjam wang…sebanyak rm10 000
    syarat untuk pinjaman mara ny mcm mna
    mcj d no sya 01133006092 @01127854123

  16. saya ingin memohon bantuaan rm10.000 tanpa faedah untuk usahawan bumiputera

  17. Mohd Kamal Izwan Bin Kasbe says:

    Saya bekas usahawan giatmara yang menyepikan diri kerana gagal tahun 2014 disebabkan tiada modal pusingan.Saya syukur sangat-sangat dapat bantuan peralatan percuma bernilai 12k lebih dan lama selepas itu saya dapat pembiayaan tunai 6k lebih selama 2tahun.Duit ini saya terpaksa beli semua peralatan diperlukan kerana banyak kekurangan dengan kedai tidak berdinding untuk jaga barang ribuan ringgit,kerja baik pulih saya dapat sambutan menggalakan.Pusingan modal saya amat bermasalah.Kerja tidak dapat buat dengan sempurna dan hadapi berbagai masalah disebabkan modal.3tahun saya bertahan dan banyak tugasan diabaikan dan kerugian besar.Dokumen yang saya ada tidak layak untuk membuat pembiayaan baru.Saya usahawan bengkel membaiki dan menjual alat-alat ganti motosikal yang baru menceburi memerlukan modal banyak dan pembiayaan diberi tidak mencukupi.Tolong la saya bangun semula untuk capai impian saya dan perjuangan Mara untuk capai misi…….pelatih Giatmara Beruas jul-dis2009

  18. hady rahmawantho says:

    Saya sdh booking rumah tp spt nya tdk bisa cash bertahap apa bisa dpt pinjaman tanpa riba?

  19. shars sha says:

    Sya nak membuat pinjaman 10000 tanpa faedah bagi menambahkan modal perniagaan sya…mcm mna?? Call 0142907945

  20. Azizulrudin says:

    Saya adalah peniaga kecil menjual baju t shirt dan beberapa keperluan bagi penunggang motosikal. Saya ada buka kedai pada tahun 2013 dan disebabkan saya tiada modal pusingan dan jualan selalu merosot saya telah menutup kedai tersebut dan menyewa tapak perniagaan di Danau Kota. Di sini pula hasil jualan saya hanya dapat membayar sewa tapak. Dan akhirnya menyerahkan tapak kepada pihak pengurusan. Memandangkan saya tiada modal yang cukup saya hanya mampu untuk mengikuti “event” sahaja yang bermodalkan duit gaji. Saya berharap sangat agar pihak MARA dapat memberikan saya pinjaman seperti yang tertera di atas atau dapat menghubungi saya di nombor 0132041572.

  21. Noraini says:

    Salam sya noraini nak buat pinjaman mara untuk besarkn lg perniagaan saya. Iaitu jual burger secara kecil kecilan.. tujuan nak buat pinjaman supya ble besarkan lg perniagaan dan buka d cawangan lain mengikut kadar modal yg sesuai dgn keadaan sekitarnya.. sy da cuba kol pej mara k.k tp xdpt.. ble kh terang kan kpda sy cara pinjaman rm10.000 tnpa feadah tuk membantu sy membesarkan perniagaan sya. contact no 0143579051

  22. juhariah says:

    saya ingin pencerahan lebih lanjut bantuan yg boleh saya dapat dari MARA untuk membesarkan perniagaan kedai makan yg saya tengah usaha kan sekarang.mohon hubungi saya di no tel# 0129108598 / 0163443987

  23. Nurul says:

    Salam.. Saya baru berhenti kerja.. Dan ingin buat perniagaan..
    Bolehkah pinjaman saya diluluskan?

  24. noorazhar says:

    Saya ingin tahu cara utk dapat bantuan perbesarkan perniagaan… spt mesin2 utk kerja2 perabot… aggaran kos dlm
    20k bleh hubungi saya 014 8388000

  25. dyg says:

    saya peniaga kecil kecilan…belum Ada lesen….nak kembangkan perniagaan…perlu modal DLM 10k…..layak ke saya me minjam?

  26. dyg says:

    Whatsapp saya 0149106475

  27. yasin says:

    Assalamualaikum saya mohd yasin buat perniagaan kopi segera dan jual trus direstron n diwarong saya buat dirumah tiada kedai disini saya minta dari pihak tuan yg mulia dapat membantu saya megridkn pebukusan kopi instant saya..saya sudah berniaga selama 15thn tiada siapa yg membantu saya,harapan saya smoga tuan yang mulia dapat membantu saya jasa dan pertolongan tuan yg mulia allah sahaja yg membalasnya.no tel saya 0136019796 saya yg benar mohd yasin abd aziz

  28. Ashraf says:

    Salam. Saya ingin membuat pinjaman RM10,000 tanpa faedah untuk memulakan perniagaan kecil-kecilan di sekitar kawasan daerah petaling. In shaa allah sy muhammad ashraf ingin menjadi peniaga kecil yang berinovasi, berusaha, beramal, bertaqwa dan berjaya pada masa akan datang. Aamiin..

  29. hafizi says:

    salam. sy ingin buat pinjman 10k untuk bt kedai gunting rmbut di batang kali uluyam. kedai dh ad cuma sy sngt2 perlu kn modal untuk siap kn kdai sy. jika ad siapa2 dpt bntu atau ad jln untuk bntu sy maju kn kdai sy blh la hubungi sy 0139497878..

  30. alindiana says:

    Saya seorang peniaga kecilan.maniaga goring kosong,,brsma kuihmuihdnn juga air..ddlm balang..pd mulany sy menaiki grabak pengangkut buah sawit.untk membwa brg.brg.ktiadaan modal sy gagahi..dn bersabar.dan spaila sy bjya membeli sbji lori bonded dgn byran ansuran .mudahlah sy mbwa brg..niaga.dan dn skrg lori pun selesai tpa hutang.cuma skrg ni sy kekurangan modal untuk membeli pralatan niaga..untk meneruskn perniagaan sy.. memandangkn.sy berminat nk menambh produc lain..untk dijual dtpt yg sama..mohon legal mara pertimbangkn.tq

  31. alindiana says:

    Maaf yer..pembetulan..perniagaan goring pisang..

  32. Amadul Aziz b. Samasudin says:

    Kami nak maklumat terperinci… tq.

  33. alindiana says:

    Salam…ini maklumat saya alindiana…yang tercicir
    Mohon bantuan dri pehak mara..agar dprtimbangkan.
    No tep..0173774464,,sabak bernam..
    Trima ksih…

  34. farlisa says:

    Salam. Saye ingin mengembangkan perniagaan printing baju bayi. Untuk sekarang saya terpaksa print baju romper bayi pada pembekal. Jadi harga kos saya agak besar. Sedangkan sekiranya saya dapat membeli mesin cetak baju & sedikit modal pusingan berjumlah RM10K, InshaAllah saya dapat menjimatkan kos saya dan mengembangkan perniagaan ini. Saya telah menjalankan perniagaan ini lebih kurang 1 tahun. Harap dapat.bantu saya. Email saya keisha.worldresources@gmail.com

  35. mohd faizun syafiq abdullah says:

    Assalamualikum waramatulahi wa barakatu. saya mohd faizun syafiq abdullh menatap di johor.
    saya adalah pekebun dan penternak sejak 3 tahun lepas.sejak saya berkebun dan menternak ayam dan kambing,
    Saya tidak pernah meminjam daripada mana mana pihak, termasuklah pinjaman drp kerajaan.
    kerana terlalu sukar untuk mendapatkannya.bahan bahan yg digunakan untuk membina kandang dan
    pagar ternakan adalah bahan-bahan drpda buangan dan kayu hutan .kebun yg saya usahakan
    terlalu uzur kerana kekurangan modal.sama ada tanaman ataupun ternakan sama sehaja.pisang dan tenaman
    lain x berbaja.ternkan pulak, spt kambing selalu terlapas dan memakan tanaman kerana pagar ada masalah
    saya juga ingin berjaya seperti anda.tapi apakan daya modal x cukup.siapa- siapa yang sudih membantu,
    Boleh hubungi saya di:0197912361 atau 0107782955 faizun@fijon terima kasih.

  36. hairul says:

    Urmmmmm….. yg umur 40th keatas tu mcm mane pulak???

  37. Azli Muhamad says:

    Ingin mengembangkan perniagaan kehadapan lagi…

  38. rhg says:

    Assalamualaikum semua. sila hubungi pejabat mara terdekat dengan tempat anda sekiranya anda ada sebarang soalan dan permohonan yang ingin anda buat.

    http://www.mara.gov.my/255
    Sistem eAduan MARA : http://aduan.mara.gov.my/
    TALIAN UTAMA MARA: 03-26132000

  39. Fieza Abu bakar says:

    Suami saya seorg pekebun di kebun sendiri.Byk tanaman yg ditanam seperti pokok pisang,serai,lada cili dan mcm2 lgi.Harapan sya dpt mengembangkan lgi dan ingin mendapatkan bantuan daripada pihak MARA.

  40. Nizam says:

    Assalamualaikum..saya ada buat permohonan pinjaman dengan mara dengan dokumen yg lengkap dan di periksa oleh pegawai yg saya jumpa tapi sampai sekarang tiada jawapan dari pihak mara samada lulus ke tak lulus ke…kata nak bantu belia berniaga..

  41. merne kassim says:

    saya nk buat pinjaman mara,,sila contack saya
    0135446492

  42. merne kassim says:

    saya nk buat pinjaman mara,sila contack saya
    0135446492

  43. Har says:

    Jenis mentaliti melayu.. xreti nak baca sampai abis.. org suruh ko call klu ko perlukan pinjaman.. ni tak sibuk auruh org call.. ade pulak, perlu bantuan tp cnak usaha.. mmg jenis xsedar diri, xperlu dibantu jenis mcm ni..

  44. Hairolmizam Hamidi says:

    saya dan isteri berniaga burger ( Home Made) .Saya ingin menambah barang keperluan seperti peti ais yang bersaiz besar untuk menyimpan stock dan mesin pengisar Daging . tetapi kami tidak ada lesen adakah kami kayak memohon

  45. ezad says:

    Assalamualaikum..

    Saya hendak bertanya… Seperti sedang menjalankan perniagaan secara kecil-kecilan.. Dan ada mengeluarkan produk pakaian secara sendiri.. Saya menjalankan perniagaan di event-event yang dibuat oleh penganjur seperti car boot sale/bazar malam.. Dan lain2… Adakah saya layak utk mendapatkan pinjaman usahawan yg ditawarkan… Dan utk pengetahuan saya juga ada mengikuti kursus percetakan.. Saya bercadang utk mendapatkan modal permulaan utk membuka premis perniagaan sendiri secara tetap dan juga utk membeli barangan untuk produksi produk saya… Harap yg berkenaan boleh lah membantu saya.

    Wasalam

    Rakyat Malaysia yg ingin maju.

  46. muhmad hapizi mohd din says:

    Umur saya 43 tahun boleh tak saya mohon untuk kembangkan bisnes saya.call saya 019354338

  47. siti says:

    sy ada SSM…dah berniaga online dari 2013…bleh emelkn details tak?
    sitirohana4565@gmail.com

  48. zaharina bt a razak says:

    Sy dah buag permohonan rasanye dah nk masuk 6 7 bulan mcm masih syap mcm x tahu kptsan jer 0139169566

  49. Ain ainisha says:

    Mohon pencerahan untuk pinjaman usahawan belia bumiputera. WhattApp saya 011-36413480 terima kasih.

  50. Sufi sufyan bin miskan says:

    Assalamualaikum dan selamat tenfah hari.saya seperti nama diatas ingin membuat pinjaman yang tidak seberapa banyaknya.saya meniaga buah potong dan air dihadapan rumah sahaja.saya ingin membuat pinjaman kerana saya ingin membesarkan lagi kedai saya dan menggadikan atap yang ranap ditiup angin baru-baru ini.saya harap pihak mara dapat memperoses pinjaman saya jika lulus.jika lulus.pihak tuan.puan boleh hubungi saya di no tel 017-6812742

  51. Mohd Bokhari says:

    Saya pekerja Majlis Amanah Rakyat Bahagian Pembangunan Usahawan.. ne maklumat lama.. segalanya perlu dirujuk dengan Mara daerah masing2.. bukan i
    di ibu pejabat mara bahagian pembangunan usahawan.. saya nak tahu, siapa yang bertanggungjawab menyebarkan maklumat ini??

  52. Lie says:

    Tuan2…klu nak buat pinjaman mara, tuan2 disarankan terus ke pejabat mara daerah tuan2..

    Contohnya…alamat premis or alamat perniagaan tuan2 berdaftar di shah alam. Tuan2.perlu pergi ke pejabat mara daerah di shah alam…

    Disitu tuan2 blh bertanyakan kaedah dan cara untuk buat pinjaman…

    Kalau just tulis di website, xkan ada pegawai mara yang akan menghubungi tuan2…

    Yg dtg ke pejabat pun ramai..

    Harap dapat membantu….

  53. Muhammad Abu dzar says:

    Tumpang tanya.. Bagaimana cara untuk memohon pinjaman dan Bagaimana cara pembayaran?

  54. MARAH says:

    saya dah buat permohonan. dah tandatangan surat perjanjian. hampir setahun tunggu. tak ada pun mara nak keluarkan cek. kata nak call bagai. sebenarnya PUSMA ni ada duit ke takde?? Susah la usahawan muda nak berjaya macam ni kalau nak tunggu loan pun bertahun. Harap mara baca dan ambil tindakan. terima kasih

  55. muiz says:

    SAya ingin memulakan pernaigaan,ingin buat pinjaman sbyak 10000
    Nk buat mcm mana ye….sila bantu….
    Tel@whattApp:0148236974

  56. muiz says:

    SAya ingin memulakan pernaigaan,ingin buat pinjaman sbyak 10000
    Nk buat mcm mana ye….sila bantu….
    Tel@whattApp:0148236973

  57. Shahillnor Bin Shaharim says:

    saya ingim membuat pinjaman RM 10000 utk saya buat pusingan modal untuk kantin sekolah

  58. ayatollah says:

    Mohon pencerahan bantuan modal untuk penternakan kambing dan biri2..
    Hubungi 0133018932

  59. yussulaiman bin ibrahim says:

    Saya mohon pencerahan bantuan modal untuk penternakan biri2.
    Tolong hubungi@whatssap saya 0199406118

  60. ayatollah says:

    Mohon pencerahan bantuan modal untuk penternakan kambing dan biri2..
    Hubungi @ whatsapp..0133018932

  61. Mohd Fikri says:

    Salam.. Saya Mohd Fikri. Ingin membuka pernigaan santan segar. Boleh bantu saya di talian 0134759311. Terima kasih

  62. Abdillah says:

    JANGAN JADI NELAYU LESU, LEMAU, PEMALA!!!. BACA 10 KALI PERENGGAN KE TIGA DI ATAS.
    ADE PULAK TINGGAL NOM PHONE BAGAI. INGAT DIA YB KE PEGAWAI MARA NAK CALL SATU2 KALAU TINGGAL NOM FON KAT SINI. LAWAK!

  63. intan says:

    sy n suami dah cuba byk tempat utk bt loan….merata tmpt dah pegi…smua pn nk kn cagaran…klu kami kaya kami x perlukn loan pun…dah jenuh da kehulu ke hilir minta simpati org….tp alhmdulillah skrg da 4 thn brtahan syarikat kami…hasil usaha ikat perut…tp jenuh la brhutang keliling pinggang..bru2 ni dpt la loan dr sme..30k..brsyukur pd yg maha Esa…cumanye 30k tu cuma bole byr hutang je…x cukup nk pusing modal blk jugak…jwbnye kn brhutang lg lah…smpikn kwn2 pn da naik mnyampah nk brkwn…x tau nk pusing kot mn da ni…org yg btoi2 nk mniaga mcm kami susah btoi nk dpt bntuan…suami sy ada degree pn sijil tu buat syok tgk tmpal kt dinding je…kt bnk x laku pn…smuenya nk cagaran n pnjamin…mn de org nk jd pnjamin skg…masing2 pn sesak dgn ekonomi skrg….penah tpikir smpai nk pinjam kt along je…tp tu mcm nk gantung diri je..

  64. Siti mazriatun says:

    Skrg sy berniaga burger. Sy ingin perkembangkan lg perniagaan sy untk membuka kedai runcit bersebelahan kedai burger sy.Diharap pihak mara dapat membantu sy… 0195618461

  65. Kami ingin mendapatkan bantuan dari pihak mara untuk memajukan lagi bisnes kami.

  66. nadia says:

    Saya berminat untuk berniaga,cuma modal tak ada….macam mana cara untuk saya mohon pinjaman dari pihak mara?

  67. Suhaimy bin julmih says:

    Salam.. saya nak besar kan perniagaan bengkel motor saya..
    Boleh ajar saya ke.. macam mana nak buat pinjaman mara..

  68. rohaizad says:

    assalammualaikum dan selamt ptg.sy ingin tahu bolehkah sy mndptkn bantuan sepenuhnya untuk memulakan perniagaan..iaitu charkuehtew..adakah pihak mara boleh membantu

  69. matsantan says:

    assalammualaikum,slmt pg sya sudah hampir 1thun berniaga santan dan barangan runcit,sya ingin menmbahkn lg modal untuk membeli mesin parut dan mesin pemerah santan,ada kah pihak MARA boleh membantu atau adakah saya layak mendapat bantuann ini?saya memerlukan modal untuk kembangkn perniagaan saya tq

  70. Jahan says:

    Salam.
    Saya berminat untuk meniaga. Tapi modal tidak mencukupi. bagaimana caranya nak buat pinjaman dari pihak MARA. Saya benar2 berharap Pihak Mara dapat membantu saya.

  71. Albaruni iskandar yasin says:

    Assalamualaikum, saya baru mula menceburi dalam bidang perniagaan secara kecil kecilan, saya berminat dengan tawaran yg pihak mara tawarkn dan kalau boley saya ingin memohon pinjaman mara niat utk mengembangkn perniagaan n membangkitkn smangat ank muda melayu kita skrg ni n boley menandingi bangsa lain..
    Ank bumiputera kta boley..
    Insyaallah..

  72. emiliana wilson says:

    Hello,
    selamat datang ke GLOBAL FINANCE LIMITED, kami adalah salah satu syarikat-syarikat pinjaman persendirian yang terkemuka di seluruh dunia. Kami telah teguh dan selama ini telah membangunkan rekod Pemahaman yang baik terhadap keperluan anda, kami komited untuk melayan pelanggan dengan adil dan menawarkan perkhidmatan profesional kepada keperluan pinjaman anda. prosedur kami direka untuk kemudahan anda untuk menawarkan produk yang sesuai dengan keadaan anda, formaliti dikurangkan ke tahap minimum, kami telah membantu pelanggan mengubah dan memperbaiki kehidupan mereka selama lebih 20 tahun dan kita benar-benar bebas, kita berada dalam kedudukan yang unik pelbagai jenis pinjaman untuk semua jenis perniagaan dan individu. Matlamat kami adalah untuk memenuhi keperluan kewangan anda dan kepuasan adalah sangat penting bagi kami. Oleh itu, kita perlu menyediakan pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%, sila hubungi kami hari ini untuk penyelesaian pinjaman anda melalui e-mel: emilianawilson11@gmail.com

  73. ila says:

    assalammualaikum..sy seorg ibu tunggal mempunyai 3 org ank..sy nak mulakan bisnes tp sy kekurangan modal..dimanakah saya patut utk minta bantuan??

    terima kasih

  74. Nik Nasrullah says:

    Saya nak bukak kedai runcit…
    Nak buat loan mara dlm 10k.
    Ada tak cara mcm mana nk mohon?

  75. Assallamualaikum w.b.t.. Saya berminat dengan pinjaman RM10k, yg di tawarkan oleh majlis amanah rakyat (MARA), untuk usahawan belia bumiputera. Bagaimanakah cara saya untuk memohon tawaran ini.

  76. Juriah zakaria says:

    Saya merupakan usahawan spa ingin meminjam pada mara untuk menambahbaik dan menambah prdk di spa saya….0127355559

  77. Nurulaida bte Che Mat says:

    Saya nak buat pinjaman rm10k utk produk kesihatan dan kecantikan.saya nak buka sebuah mini stokis 0196417356

  78. Taufik says:

    Saya ingin membuat pinjaman RM10 ribu untuk modal membeli mesin. Saya ada mengusahakan bisnes perabut dari kayu pallet. Berharap sangat pihak MARA dapat bantu. Sekian Terima Kasih

  79. Riena says:

    Salam sy ingin membuat pnjaman 10k atau 5k,sy bru buka spa dn butik…su xcukp modal utk menambah barang,sy btul2 memerlukn utk jalankn bisnes ni,harap pihak mara dpt membantu sy…0172712183

  80. Malentina says:

    Saya ingin membuat pinjaman sebanyak rm5000…untuk menambah barang2 runcit saya yang sedia ada…

  81. salam…bagaimana saya nak buat pinjaman dgn pihak mara…saya menjalankan perniagaan repair handphone…
    saya perlu membuat pinjaman untuk menyediakan sparepart yang mencukupi…
    harap ada yang boleh membantu…
    0182585517 nizam3D products…

    salam…

  82. mr williams says:

    Aku Mr Williams NewWorld, sebuah perusahaan pinjaman swasta yang memberikan bantuan kepada orang rata-rata yang membutuhkan bantuan keuangan. Anda sangat membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang Anda atau untuk meningkatkan bisnis Anda? Jika Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Jika Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Di sini adalah kesempatan untuk membawa masalah keuangan Anda ke end.you memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk berinvestasi pada bisnis untuk membayar kembali pada tingkat bunga 2%, kebutuhan keuangan bagi individu untuk membayar tagihan, untuk meminjamkan dana. Saya harus memberitahu Anda bahwa kami sangat handal dan akan bersedia untuk memberikan kredit kepada penerima. Jadi hubungi kami hari ini via e-mail di (newworldsloan@gmail.com)

  83. Mohd fazli bin abd rafar says:

    Saya mmbuka workshop baikpulih gearbox kereta..mslhnya saya tidak cukup modal
    Utk pusingan..mcm mn sy nk memohon pinjaman ini..sy amat memerlukan modal utk
    Perniagaan sy..hrp pihak tuan tlg beri kerjasama..
    016 2797810..time ksh

  84. mohamad danial bin mohamad idwan says:

    saya ingin membuat permohonan pinjaman putra yang ditawarkan utk memulakan perniagaan sye sebagai technician aircond.. perniagaan sendri.. sye perlukan bantuan utk memulakan prosesnye.. talifon sye di no. 0173588704 danial
    terima kasih

  85. siti salmah binti benjamin says:

    assalammualaikum.saya mahu berniaga kecil2 sebb saya tiada modal untuk berniaga mcm mna ya nk buat pinjaman

  86. Mohd Anuar B Jamal says:

    Assalamualaikum..maaf saya brtanya..saya sekarang buat krja dlm pmbinaan dan pgubahsuai rumah.saya ada mssaalah ttng modal.modal untk mmbeli klngkapan untk melakukan krja dan mssaalah pegangkutan untk mmbwa brang.jdi bila mssaalah mcm ini ada jd trbatas krja saya dri segi pgngkutan dan alatan mesin.jadi saya ingin btnya jika saya ingin memohon pinjaman mara ini bgaimana cara untk mmhon dan brapa lama msa untk mmproses pnjmn trsbut

  87. Mohd Anuar B Jamal says:

    Assalamualaikum,saya mohd anuar.saya meneruskan dan ambik alih bisnes construction dari ayah saya.jadi bila saya ambik alih sekarang saya bercadang untuk memperkemaskan segala kelengkapan kerja dan memperkukuhkan lagi dari segi tenaga kerja.sekarang ni saya hanya menerima kerja dari sekitar kawasan berdekatan sahaja kerana masaalah pegangkutan untuk membawa barang,kurang dari segi peralatan mesin.dengan adanya masaalah ini saya tidak dapat untuk menerima kerja yang berada luar kawasan.saya bercadang untuk perkembangkan lagi bisnes ini dan memperluaskan lagi penerimaan kerja.jadi saya ingin memohon pinjaman ini untuk memajukan lagi bisnes yang ayah saya usahakan ini.mohon untuk prtmbangkan dan budi bicara dari pihak peminjam.terima kasih

  88. siti saidatul adawiah says:

    Sy berminat utk mniaga tetpi perlukan modal utk kembangkn lagi bisnes ni. SSM sudah ada cuma nk thu prmohonan apakah yg layak utk dptkn pinjman belia mcm sy ni .hrp dpt mbntu golongan belia mcm sy yg bru nk menapak DLM dunia perniagaan .trima kasih .

  89. Noorazbainie bt roslan says:

    Salam…saya baru nak mulakan perniagaan…tapi modal tak mencukupi..macam mana cara boleh dapatkan pinjaman peribadi…

  90. Ahmad fiveros bin ahmad johari says:

    Saya memerlukan pinjaman rm10k utk membeli tool wiring..sebagai m0dal untuk memulakan projek wiring secara kecil kecilan

  91. Stacy Dunstan says:

    Hii.. salam sejahtera Tuan/ Puan,

    Saya stacy s. Dunstan ingin membantu keluarga bagi memanpung memanpung p perbelanjaan kini semakin tinggi.. saya perlu membuat perniagaan secara online kini tetapi perlukan suntikan modal bagi membeli products secara online yang kini semakin banyak permintaan. Saya sgt berbesar hati Sekiranya pihak Mara dapat merealisasikan impian saya sebagai seorang belia negara bagi membangunkn lg keberhasilan usahawan2 trdiri drpd muda mudi belia negara dgn meningkatkn taraf hudup lebih baik mengikut peredaraan zaman kini..

  92. Nurul ashiqin binti zainudin says:

    Saya ada membuat pinjaman putra dr bulan 5 2016…pada bualn 9 saya dipanggil utk tandatangan agrement tg menyatakan pinjaman saya diluluskan pada bulan 7 2016…tp sampai swkarang pun saya belim dapat apa-apa…saya teramat dan berharap sangat dengan pinjaman ini untuk pusingan
    Modal saya…

  93. noor hadiah binti rahim says:

    assalam…sy noor hadiah,dlu sy mmg meniaga.tapi ada org mengangu.sampai sy terpaksa cri kerja,skg sy nk stat meniaga blik,tapi modal tidak mecukupi.harap mara blh tlg sy.0173699921,kajang selangor

  94. suraida says:

    sya ibu tunggal sya perlu kn modal untung buat bisnes sekurang kurangnya 6k..lesen ada tapak ada tp modal xda

  95. Muhammad Hazrin says:

    assalam . saya perlukan modal utk membuka sebuah kedai gunting rambut . lesen ada ,tapak baru dalam perancangan . minta dipertimbangkan dengan sebaiknya . saya betul-betul perlukan bantuan modal.0134889317.teluk intan perak.
    t-kasih

  96. mohd yusli says:

    Saya baru memulakan perniagaan mengecat kereta lebih kurang 3 bulan tapi saya kekurangan modal bolehkah pihak mara bantu saya capai matlamat saya menamba perniagan

  97. haliza says:

    saya ingin memulakan perniagaan car wash. tempat sudah ada. hanya mencari modal untuk memulakan perniagaan. harap dapat membantu dan menghubungi saya 0192830825

  98. laila says:

    Mcm mana memohon 0129791186

  99. meor amirul says:

    assalam saya ingin memulakan perniagaan makanan yg brkonsepkan satay dan saya ingin mencari modal untuk memulakan perniagaan saya …harap tuan/puan dapat membantu saya dan menghubungi di no telefon saya 0133417421

  100. kambing terbang says:

    kesian…bagi number phone…pastu soh call dia…apeelaa punye pemikiran…

  101. syaz says:

    bantuan pendidikan untuk ipta peringkat diploma takde ke ? hmm susahnya nak cari . ijazah je jumpe

  102. Johnjenin says:

    Korang ni bangang ke apa?nak pinjam duit mara pastu sruh mara call korang..besar sgt ke korang smpai mara nak kna call??igt kakitangan mara xde keje ke nk call korang?akai ada pakai la…

Leave a Reply

Threesome