Menu Utama

Krisis MB Selangor: Anwar Lupa Ke Masa Dia Kena Pecat Dulu?

reformasi-1998

HARI ini kita lihat Anwar Ibrahim hantar anjing-anjingnya macam Rafizi dan lain-lain buat roadshow di seluruh Selangor untuk burukkan imej Khalid Ibrahim kerana enggan letak jawatan Menteri Besar seperti yang dia arahkan.

Seolah-olah senang bagi seseorang di kedudukan seperti Khalid untuk lepas jawatan itu begitu saja dan digantikan dengan bini Anwar.

Mudah saja Anwar cakap Khalid perlu patuh arahan parti untuk letak jawatan.  Apa Anwar lupa ke yang dia dulu pun engkar arahan untuk letak jawatan Timbalan Perdana Menteri secara sukarela sehingga terpaksa dipecat dari kerajaan dan UMNO?

Berbeza, yang arah Anwar letak jawatan pada waktu itu ialah Presiden UMNO yang sah, Tun Dr Mahathir, sedangkan hari ini yang arah Khalid berundur ialah untuk digantikan dengan Azizah ialah Anwar – bukan ada jawatan rasmi dalam PKR pun.

Jawatan Ketua Umum (KETUM) yang Anwar sandang hari ini, tidak wujud dalam perlembagaan PKR sebaliknya, diadakan atas arahan bininya sendiri selaku Presiden parti.

Maka tak hairanlah kenapa penulis rasa geli satu badan bila Anwar cuba gambarkan Khalid sebagai orang jahat kerana enggan ikut arahan parti dengan meletakkan jawatan, tak sedar yang dia itupun sama lebih kurang dua kali lima (malah lebih teruk pun) juga dulu.

Lebih tragis lagi, waktu itu, Anwar seret rakyat dalam permasalahannya apabila beberapa siri demonstrasi ganas diadakan di ibu negara.  Malah ada cubaan nak mensabotaj Sukan Komanwel 1998 seperti yang pernah didedahkan bekas anjing Anwar (macam Rafizi hari ini), Zulkifli Nordin.

Budak-budak muda hari ini apa yang tahu pasal peristiwa tersebut?  Mungkin mereka ingat Anwar dulu gentleman letak jawatan sebab itu mereka marah kenapa Khalid Ibrahim hari ini berdegil.

Padahalnya lagi teruk pun kemeroyanan Anwar masa kena pecat dulu berbanding apa yang nak berlaku pada Khalid hari ini.

Jadi kalau ada yang lupa, penulis nak ingatkan balik.  Anwar tidak layak untuk hentam Khalid yang enggan letak jawatan sebab dia dulu pun lagi teruk dari itu.

Kurang-kurang hari ini, Khalid berlawan menentang ketidakadilan yang dikenakan Anwar ke atas dirinya dengan cara gentleman, bukan guna cara pengecut macam Anwar masa kena pecat dulu.  Kalau rakyat dilibatkan pun oleh Khalid, setakat majlis sembahyang hajat macam malam tadi.

Tak tahulah kalau itu langkah pertama, langkah kedua Khalid nak terbalikkan Selangor macam Anwar terbalikkan Kuala Lumpur dulu.






12 Komen to Krisis MB Selangor: Anwar Lupa Ke Masa Dia Kena Pecat Dulu?

  1. anakbochek says:

    Budak-budak muda yang hingus baru kering kena ingat satu benda penting di sini. Anwar diminta letak jawatan secara gentlemen sebab dia ada kes salah laku seks dan masalah moral. Berbeza dengan Khalid yang takde masalah2 yang disebutkan dan tidak disabitkan dengan mana2 kes seksual.

    Satu lagi kot2 lupa, Khalid tak pernah toron bontot jantan. Anwar kena pecat sebab layan bontot la.

  2. raplahjingaa says:

    Ramai manusia yang bersama anwar melata di jalanan minta simpati pada tahun 98, kini dah tak bersama anwar lagi….bukan sebab depa pencen, tapi sebab depa dah tahu siapa anwar sebenarnya, pi la tanya zulkefli nordin, Marina Yusof, Chandra Muzaffar dan ramai lagi pengasas PKR…..dari 49 orang pengasas PKR yang tinggal kini hanya anwar, bini dia, anak dia dan madu dia assmin, yang lain dah tak mau diri mereka dikaitkan dengan anwar.

  3. yusmo says:

    patut rakyat dah tahu lama dah perkara ni ,bagi tolong peringat bagus jugak supaya dapat pikir semula, bagi segar otak yang tengah bengang macam2 ni

  4. MemangTerok says:

    Anwar akan bekerja sama macam puak syiah diIraq yang akan membayar balaci untuk merusuh tepi jalan.

    Anwar selagi dia tak masok penjara, macam2 onar direka cipta dan diimplementasi. Tapi insyaAllah dia akan masok juga selepas Ogos nanti.

  5. syaa says:

    mudah mudahan khalid diberi kekuatan untuk melawan kezaliman anwar.aminn.doa org yg teraniaya mcm khalid antara doa yg makbul.

  6. syaa says:

    segala tuduhan yg dilemparkan anwar pada mahathir dulu, kini anwar lakukan perkara itu pada khalid.anwar kaki penipu.

  7. sepat kering kipas udang. says:

    Betul sangat-sangat syaa, sebijik macam dia buat pada dr. M dulu. Sampaikan mahathir digelar firaun bahana perbuatan Anwar. Sekarang dia nak buat siaran ulangan, tapi dengan watak yg berbeza. Dan penyokongnya tetap percaya dia baik. Hebat mung anwar, mung memang hebat. Sebab mung tak akan mati. Kalau mung akan mati, pegi mengadap tuhan, mung mesti takut, mung takkan buat perangai laknat ni.

  8. tukul says:

    dont trust anwar

  9. azmi says:

    aku memang tak penah ikut demo masa 98 tu.masa tu sebelum kes tu aku dah pun kuat pas giler.harakah tak tinggal.skrg aku dah slow.budak2 skrg bukan tau apa sgt.tapi berasa tahu dan faham.cerita politik bukan main.bukan pakai fakta.guna otak dia sendiri..hehehe.main bedal.pastu nak suruh oang terima hujah sampah dia tu hehehe.

  10. azmi says:

    masa tu aku xde pun berasa nak g join demo tu.tak berdetik pun aku nak g join.

  11. azmi says:

    pemimpin skrg pun, yang yb juga yg ahli parlimen juga, nak ckp ni yg dr pr ( dr pas juga) kalu bg pandangan satu satu isu tu tah apa2.cam sampah.mungkin sebab nak jaga semua orang.nak jaga undi.takot nanti org lari..hehe.mgkin dia tak berasa.org bole nampak

  12. jalak lenteng says:

    xhairan pun..politik malaysia mmg camni….puuiiiii

Leave a Reply