Menu Utama

Tidak Akan Layan Serangan Budak-budak, Khalid Macam Saudara Saya – Anwar Ibrahim

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak akan menjawab serangan daripada budak-budak bawahan dalam isu penggantian Menteri Besar Selangor.

Anwar menegaskan Khalid Ibrahim sendiri sendiri sudah mendapat bayangan mengenai rancangan untuk menggantikan menteri besar sejak 15 Januari.

Namun, keputusan akhir akan dibuat secara muafakat di kalangan pemimpin Pakatan, walau Khalid tetap berkeras untuk tidak meletak jawatan menteri besar.

Sebab itu, isu tersebut tidak perlu digembar-gembur menjadi permusuhan yang pahit. Sebab itulah juga saya mengelak dari menjawab tuduhan dari budak-budak bawah. Kadang-kadang, mereka melampau sedikit dan nasihat saya agar mereka sentiasa ingat dan fokus pada perjuangan bersama parti.”

“Saya tidak fikir ianya betul untuk mengumpamakan perisitiwa penuh dendam pada 1998 itu dengan situasi sekarang dan isu yang timbul. Saya tampil untuk melawan Umno, bukan untuk memperteguhkan Umno.

“Bila sampai waktu yang sesuai, sekiranya perlu, saya akan jelaskan. Apa yang orang ramai perlu tahu, kita sudah memerhatikan proses mesyuarat kaunseling dan nasihat (dengan Khalid) berlangsung berulang kali,” katanya.

Anwar dipercayai merujuk kepada tulisan AJK Pas Pusat, Nasarudin Hasan Tantawi, yang menyifat peristiwa penggantian Khalid Ibrahim seperti mana Kes Anwar dipecat pada 1998.

nasarudin hasan

Bercakap kepada pemberita di ibu pejabat PKR hari ini, Anwar bukan sahaja menyifatkan Khalid sebagai seorang kawan, tetapi juga seorang saudara.

Beliau turut mengingatkan Khalid bahawa menteri besar itu mengetuai jentera kempen pilihan raya kecil DUN Kajang, yang akan membolehkan Datuk Seri Dr Wan Azizah dilantik menggantikan beliau.

Anwar berkata, Wan Azizah serta Datuk Seri Abdul Hadi Awang dari PAS dan Lim Kit Siang dari DAP sudah melakukan pertemuan demi pertemuan berhubung ‘Langkah Kajang’ untuk menggantikan Khalid.

Malah, Khalid juga menyertai salah satu mesyuarat tersebut di Shah Alam, kata Anwar.






25 Komen to Tidak Akan Layan Serangan Budak-budak, Khalid Macam Saudara Saya – Anwar Ibrahim

  1. MemangTerok says:

    Kalau pun Khalid dilihat bersikap keras kepala & degil serta berbelit2, harus dingat bahawa itu semua ilmu yang dia belajar selama bersama PKR.

    Setelah dua penggal bersama PKR, budak kecil pun sudah jadi besar. Sudah masok sekolah dan sudah pandai menulis dan membaca. Khalid, walau tidak semahir Anwar dalam berbohong tapi sekurang2 Khalid sudah pandai sedikit putar belit.

    Syabas Khalid, anda akan khatam tak lama lagi.

  2. Mann says:

    Anwar..kamu mmg bijak. Kamu buat skrip, kamu arah pelakon2 utk getirkan politik Selangor sehingga Khalid tertekan, kemudian kamu tampil dgn wajah pura-pura tenang, pura-pura tidak setuju dgn ‘budak2’ kau buat utk ‘membela’ Khalid konon.

    Kamulah manusia paling jahat dalam dunia ni…sejahat2 zionis, jahat lagi kamu wahai anwar.

  3. itsme says:

    spt biasa, anwar yg byk “berhutang” dgn khalid mengunakan phrasa2 ayat dgn penuh hati2 agar tdk menyinggung mana2 (tembelang dia pun byk ngan khalid) so bukan main berkhemah lg dia.. dan spt kebiasaannya dia juga cuba menyalahkan pihak lain dan kali budak2 bawahan beliau atau dgn kata lain macai@balaci atau lebih kasar lagi “lembu2” pkr.. biasalah kan bang non!!

  4. Parpu@pelukan keramat says:

    Aku takut ni semua drama pakatan saja. Bn jgn dok syok sgt. Kerja kena kuat.

  5. raplahjingaa says:

    Akhirnya !! akhirnya !! akhirnya !!……aku bersependapat dengan anwar !! nasaruddin tantawi hanyalah bebudak bawahan…..dalam ertikata lain bebudak hingusan yang tak tau apa !!

    hehehe…..

  6. amran says:

    Barua ni dulu nafikan yang langkah kajang adalah rancangan nak jatuhkan khalid….
    tengoklah putar belit barua ni…

  7. syaa says:

    boleh percaya ker cakap dia ni?tak serik serik lagi ker ditipu?ini orang bercakap lebih kurang dajjal jer,berbelit belit menipu.

  8. adi says:

    Siapa yg tak kenal anuar mukin percaya tapi yg dah terkena tak bolih buat apa apa bak senang kata kalau u ikut kata i, silap u i bolih tutup tapi u lawan i lobang u terburai. I tak buat u terburai tapi lembu lembu i akan buat. Maaf cakap dari saya, apa yang anuar tuduh pada umno kebanyakan dia yang buat masa dalam umno dan selepas di buang dari umno. Bak kata pepatah orang dulu dulu sepuluh keluar dari mulut dia sepuluh jangan percaya. Rosak nya kebanyakan rakyat kerana dia. Diharap siapa yang percaya dgn dia di beri hidayah, pertunjuk olih allah kejalan yang lurus.

  9. decepticon jr. says:

    tangan tangan mereka yg menghancurkan mereka sendiri.tuhan dah tunjukkan supaya jd iktibar bg org yg berfikir.klu generasi lama dah tau belang al juburi ni.skarang generasi baru berpeluang la saksikan sendiri kerakusan anugerah tuhan/world class leader mereka.geng2 klu jd kerajaan mmg hancusss

  10. bujuk says:

    Sabar la…. takkan tak boleh tunggu habis penggal. Walaupun ahli politik tak suka, rakyat s’gor majoritinya puashati kerja KI. Tapi kalau ada agenda parti nak rebut2 kuasa… tanggung la.

  11. semangat dato' haron says:

    Say NO!!! to abang Non…

  12. WTF says:

    Macam mana pulak Anwar Ibrahim nak tunggu satu lagi penggal Bujuk, masa tu Selangor jatuh dalam tangan UMNO dan Barisan Nasional!!!

    Tu yang diwawarkan oleh PKR masa umumkan LANGKAH KAJANG, dan itulah sebab PKR nak gantikan Khalid Ibrahim sbg MB Selangor!!!

    Hang tak caya Bujuk, meh tengok video ni:

    http://www.youtube.com/watch?v=iZnBklPIDm8

    Jadi, demi kelangsungan PR supaya kekal berkuasa di Selangor, maka PAS perlu sokong hasrat Anwar Ibrahim untuk menjadikan bininya, Wan Azizah sbg MB Selangor!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  13. WTF says:

    Aku setuju dgn pandangan saudara raplahjingaa

    Hehehehe!!!!

  14. WTF says:

    Oh ya, mari kita imbas kembali kata2 Bujuk!!!

    bujuk (March 10th, 2014 at 7:27 AM)

    “BN tak perlu cakap banyak… kalau Wan Azizah pun tak mampu nak lawan.”

    http://www.mykmu.net/?p=40766

    Lihatlah sokongan Bujuk ketika itu, HIDUP MATI DEMI ANWAR ketika itu!!!

    Adakah Bujuk sudah MENJILAT LUDAHNYA SENDIRI!!

    TAKE BEER LAGI BUJUK, TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  15. korokstabang says:

    tak nak layan tapi tetap jawab hal yang berkaitan dengan khalid ibrahim dan kajang move hahahahaha

  16. anti melayu diperbodoh says:

    hahaha anwar anggap khalid saudara#@$?
    jgn kita lupa, dulu anwar anggap dr m seperti bapanya.lihat bagaimana anwar menikam dgn cubaan ‘membunuh’ ‘bapa’nya dr m yg kononnya amat disayangi. jd bayangkan apa yg akan anwar lakukan pd ‘saudara’nya khalid…

    anwar kini menerima pembalasan tuhan.Allah replay
    semua kejahatan dan fitnah yg pernah dia
    lakukan.kes 1998 kini menghantuinya…dlm usia
    tuanya kini,hidupnya bercelaru dgn masalah giler
    kuasa dan pelbagai kes2 mahkamah khususnya kes
    liwat.penderitaan di penghujung usia….

    wan azizah yg dulunya berjaya meraih simpati juga
    kini menerima pembalasan kerana bersekongkol dgnduami yg zalim dan munafik.kini wan azizah juga hiler kuasa spt anwar. dan azizah juga yg sepatutnya menghabiskan sisa hidup dgn gembira beribadah dan bersama cucu2nya kini bergelumang semula dgn politik kotor dan ke sana sini menemani anwar dgn kes liwatnya.penderitaan utk mereka di dunia lg…

    pengajaran buat kita…

  17. Mc Dough says:

    Khalid akan khatam ajaran Tuan KETUM.

  18. sepat kering kipas udang. says:

    Anggap khalid macam sedara? Kalau begini dia boleh buat pada sedara, x dapat bayangkan apa yg dia sanggup buat pada musuh.

  19. azmir says:

    Wayang abg non je semua tu. Bila umpan dah masuk jerat, Khalid akan disejukbekukan dan dipinggir sampai nak dengar nama dia pun hanya tinggal yang busuk2 je. Yang akan jadi hero adalah Al-Juburi. Jangan lupa, orang tua ni memang cukup pandai berkata-kata, kalau tidak masakan ada yang jadi mangsa kote dia tu..

  20. dkds says:

    Anwar dah tak sabar nak letak isterinya….

  21. kambing-hitam says:

    Dap dan bangsanya mengekek ketawa kerana berjaya memperalatkan melayu menjatuhkan melayu. kaedah yang sama dimainkan oleh yahudi untuk meruntuhkan negara islam diseluruh dunia. melayu pkr sanggup menjilat bontot dap berbanding berbaik sesama bangsa. inilah hasil dakyah media pakatan seperti malaysia kini yang mendapat sokongan kewangan yahudi dan cia.

  22. Hadisuhaimi says:

    Pengajaran buat kalid , jika dulu dia pernah meracuni pd org yg pernah berbudi dan menjadikan nya org besar, kini balasan tuhan terhadap diri nya, kalid kena muhasabah diri, rakyat kena fikir 1,ooo kali bila nak sokong anwar..

  23. Hadisuhaimi says:

    Wan azizah jgn suka sangat, jgn nanti kau pulak kena cerai ngan anwar, semua tak mustahil demi kelangsongan politik kotor anwar..

  24. Mr Y says:

    Skrip 1998 berulang bila dah kantoi meliwat.. depan Tun M baik sangat2.. belakang Tun M…. Mahazalim lah..

  25. ad din says:

    pengikut2 pkr jgn ler jahil dgn sandiwara bang non kamu tu… buka minda tenangkan hati dn perhatikan tindakkan bang non kamu tu.. jgn jadi orng yg jahil benda dh terang2 tpi sengaja x mau terima kenyataan.. itu dinamakan jahil.. pd PAS jgn jadi keldai2 y dicucuk idong.. kembali semula pada perjuangan asal pertubuhan PAS ulu.. PAS x perlu sengkokol dgn PKR dan DAP.. satukan umat ISLAM.. perjuangkan ISLAM .. bukan pecah-belahkan umat ISLAM.. ulamak2 PAS sepatutnya lebih arif.. takutkan ALLAH bukan bang non..ingat ALLAH akan dakwa apa yg kita lakukan di hari pembalasan… takut pada ALLAH

Leave a Reply

Threesome