Menu Utama

Khalid Samad Saran Siapa Tidak Sokong Wan Azizah Boleh Keluar PAS?

Ahli Jawatan Kuasa Pas Pusat menggesa ahli Pas yang tidak bersetuju dengan pembabitan parti dengan gabungan Pakatan Rakyat wajar meninggalkan parti bukannya menimbulkan masalah dalaman.

Menurut Ahli Parlimen Shah Alam tersebut, kerjasama politik (tahalluf siyasi) merupakan keputusan muktamar Pas yang lalu. Oleh itu sesiapa yang tidak mahu membantu melaksanakannya boleh meninggalkan Pas menyertai UMNO, Barisan Nasional atau buat hal sendiri.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar yang berlangsung sebentar tadi bagi mempertahankan pemilihan Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor.

Saranan keluar parti ini mungkin ditujukan kepada beberapa ADUN dan pemimpin Pas yang enggan menyokong pelantikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar.






26 Komen to Khalid Samad Saran Siapa Tidak Sokong Wan Azizah Boleh Keluar PAS?

  1. rhg says:

    kepada siapa saranannya itu, adakah kepada hj hadi?

  2. raplahjingaa says:

    Dia nak kena ludah lagi la tuuu………

  3. alimedanbaru says:

    nampak gayanya khalid samad ni semakin menunjukkan keluarbiasaan dia sebagai ahli Pas
    dia memaparkan satu petunjuk
    petunjuk kalau orang anggap dia sesuatu
    dia tidak boleh salahkan orang yg anggap dia begitu
    ANGGAPAN APA?
    Khalid Samad ni kemungkinan besar dibayar oleh Anwar
    dan menjadi jurucakap Anwar yg wajib bercakap mempertahankan anuar dgn harga yg telah dibayar kepadanya
    bukan itu sahaja..dia tunjukkan keluarbiasaan mempertahankan Cina dan hak agama lain selain daripada agama anutannya
    bukan itu sahaja… dia memperkuatkan anggapan mengapa dia berani sangat nak lawan Sultan Melayu dan hak orang Melayu
    siapa simunafik bangsa ni
    siapa manusia yg pernah digelar dgn khalid gereja ini?
    dia memperkuatkan tanggapan orang lain kepada dia
    dan dia tidak boleh salahkan orang lain dgn tanggapan buruk kpd dia
    sebab tu dia diludah
    dan banyak lagi ludah akan mandikan badan dia
    dan sekarang
    terang-terang dia serang parti dia sendiri
    manusia apa jenis dia ni????

  4. adil says:

    Khalid Gereja yang sepatutnya keluar PAS dan menyertai PKR.

  5. hasnul rahman says:

    Kenyataan itu sepatutnya disokong pula oleh Tim. Presiden Pas, Mat Sabu dan Naib Presiden, Husam Musa serta lain-lain pemimpin Anwarinas dalam Pas seperti Mahfuz dll.
    Kerana Anwar Pas hancur.
    Hancurnya sebuah parti politik umat Melayu/Islam yg kedua tertua di negara bertuah ini.
    Bagaimanapun, semua ini terjadi kerana salah siapa?
    Bagaimana kalau kesalahan ini terpikul dibahu pucuk pemimpin Pas yg ketika berbulan madu dgn PKR dan DAP sanggup laku dan katakan apa saja terhadap UMNO/BN demi membela Anwar Ibrahim Al-Jub…
    Sekarang terimalah padahnya.

    Apapun, yg jelas kini parti itu sedang menuju kehancuran dari dalam. Bukan dari luar. Bukan dari UMNO bukan dari sesiapa. Ianya hancur kerana adanya anai-anai yg dibenihkan oleh Anwar bin Ibrahim.
    Sedarkah para penyokong Pas mengenai perkara ini/
    Apa komen dan pendapat siuman MSO?

  6. itsme says:

    khalid samad ni mabuk ketum ke apa?? tghh dengar pun dia ketawa je.. tapi kalau depa buat tajuk khutbah jumaat bagus gak.. selangor ngan kelantan.. tgk nanti khalid ni jd apa? haha

  7. Syed says:

    Raut muka pun semacam je … dahsyat laa kalau pemimpin yg terlalu keras hati …sanggup berpatah arang … atau alang2 rosak biar rosak semua …. Asal parti menang … asal dapat apa yang dihajati & matlamat menghalalkan cara … mana pergi rujukan AL-Quran dan Hadis….

  8. zizan says:

    Ahli PAS boleh halau Presiden begitu saja?Inilah akibatnya bila permainkan agama untuk politik.

  9. memang terok says:

    Semua penganut agama PAS yang berjumlah 13 orang ramainya harus sedar bahawa sedara seperjuangan mereka sedang berjuang sesuatu kearah kepentingan rakyat. Mereka berjuang kearah mencapai matlamat yang unggul ye-ini menyokong perlantikan bini pemimpin besar mereka jadi mB.

    Pemimipin besar itu sendiri yang telah bermati2an buat melantik diri sendiri sebagai orang No. 1 negara. Ternyata semua impian itu tinggal angan2 kosong sekosong tin kosong yang tak ada isi tetapi kosong. Dan tak berapa hari lagi pemimpin itu akan kembali to where belongs i.e. behind bar. Telah kempunan dia kerana ketidaksampaian niat itu.

    Dan sekarang bini dia bakal kempunan pulak. Cis… kalaulah siTuah masih hidup.

  10. basar says:

    Ok cadangan kg tu kerana…

    Payah nak buang anwaris depa macam syiah tak semua nampak
    Tak perlu sokong dap dan pkr
    Boleh tubuh parti baru
    Semua ahli yang setia pada perjunagan pas akan turut serta bersama degan jentera dan pusat dun apa bala
    Pas akan dikuasai oleh mat sabu dan anwaris tapi daripada segi ahli dan kekuatan paling busuk 20,000 tu bersangka baik.
    Adakah anwar akan melayan pas dipimpin oleh anwaris tetapi tidak didokong oleh ahli pas.
    Parti baru nak mesra umno ke nak ug ke tiada sapa nak halang.
    Paling penting tak perlu mempertahankan ketum, jenuh oooo dah la nak tiada jawapan untuk air mani 4cm dalam dot dot saiful.

    Jadi sokonglah gesaan kg tu…. Beri dia tali, dia nak gantung diri…
    Mari ramai2 sokong dia gantung diri…

  11. raplahjingaa says:

    Apasal aku tengok muka malaun tu macam muka Salman Rushdie jer……hmmmm, kat dunia lagi dah di tunjuk……

  12. dkds says:

    Memang eloklah lagi dia ni kena ludah…

  13. wakatau says:

    Nampak gayanya TGNA n TGHA terperangkap dgn permainan KETUM n DAP… PAS semakin lemah… kerugian besar PAS adalah menyertai Pakatan Rakyat… lebih naik PAS bergerak sendiri….

  14. system baru says:

    mari kita beramai-ramai ‘Rubble Bucket Challenge’ kempim dunia tak ada air dan sokong gaza

  15. dagang says:

    Nampak benar bertapa bebalnya pemimpin PAS sekarang. Baginilah jadinya kalau tarian dan gendang tak sama rentaknya. Kepimpinan tertinggi PAS jelas dicabar. Dan cabaran ini menunjukkan PAS akan mundur kebelakang semula…….tunggu dan lihat.

    Bagitu juga dikalangan parti pemerintah sekarang, nyata ada tindakan songsang mengikut telunjuk musuh politik sendiri. Bukan semua bolih diikut. Tetapi kalau tuntutan yang bolih menjeratkan leher sendiri pun di ikut maka alamatnya akan jadi senasib dengan PAS juga. ……..tunggu dan lihat.

    Dan jangan lupa ada dikalangan pemimpin melayu tak kira pati mana pun ….sekarang ini sedang sedap menghisap gula2 import. Manisnya……tunggulah suatu hari gula2 ini akan di bubuh racun……..tunggu dan lihat.

  16. yon76er says:

    xda Nur langsung muka Mamat nie….

  17. syaa says:

    dia ni bertopengkan pas rupa rupanya dap tegar.ha ha ha pas juga diperkuda dan diperbodohkan

  18. reds says:

    cakap banyak x guna….hakk tuihh kepada kalid gereja…

  19. korokstabang says:

    aku sokong saranan khalid samad 100% siapa saja dalam pas yang tak sokong wan azizah sebagai mb selangor boleh get out dari pas tak kira haji hadi kaa nik aziz kaa kalau tak setuju sila berambus dari pas nak terjun lombong kaa apa aku peduli baik keluar saja dari pas ada paham ?

  20. Mat Sebu says:

    Khalid Samad ni tak faham bahasa kiasan Tuanku Sultan…klu Sultan perkenan Wan Azizah maka xperlu Sultan minta 2 nama. Malah Azmin pun mgkn Sultan x perkenan juga sbb tu Sultan minta lebih dr 2 nma. Bkn isu siapa x sokong Wan Azizah…sbb Sultan dh mbygkn tidak perkenan.

  21. orang ulu says:

    Demi Allah menyesal aku undi sikhalid ni dulu. Kepada anak Selangor PRu akan datang ‘Pastikan Calon Anak Selangor Baru Undi’ jangan ada penderhaka macam sikhalid serabut ni lagi.

  22. sireh ke gagang says:

    apa lagi 13 adun pas ? tak reti bahasa ke ? hahaha

  23. cakulacawacangah says:

    Bagi KAHAK HIJAU…….

  24. Mek esah says:

    Hang le patut keluar parti….Pas bukan parti mak bapak hang…hai orang umno ….hang tak teringin ke nak jemput si adik shahrir ni masuk umno ?

  25. sireh ke gagang says:

    Ehh mek . ini IDOLA mek kan ? apa pasal mek meroyan marah kat dia skrg ? dia dah curang ke mek ? keh3… tu la , dulu kami dah pesan , jgn berkawan dgn chauvinis , peliwat , mek dgn parti mek tak nak dgr . skrg apa macam mek ? best kan ? 😀 😀

  26. Hadisuhaimi says:

    Klu si kalid aku haram kan masok umno, buat kotor buku keahlian umno aja. Aku rasa biar lah dia dlm pas, pas perlukan dia utk menang.

Leave a Reply

Threesome