Menu Utama

Khalid Masuk PAS: Tawar Tak, Tapi Jika Sukarela, Terima Ke?

ay2

KELAM kabut Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakub bila sebuah akhbar milik MCA (tapi pro DAP) memutar belit kenyataannnya konon PAS menawarkan tempat pada Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim yang kini menjadi satu-satunya Menteri Besar tidak berparti dalam sejarah Malaysia setelah dipecat PKR Sabtu lepas.

Entah kenapa PAS masih nak jaga hati PKR walaupun terang-terang PKR tak umpamakan parti itu dalam soal pencalonan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor.

PKR langsung tak tanya PAS pun siapa ADUN dari parti itu yang nak dicadang kepada Sultan Selangor untuk jadi Menteri Besar baru.  Hanya nama bini Anwar satu-satunya yang akan dipersembah kepada baginda, walhal PKR sekarang ada 13 kerusi DUN, banding PAS 15.

Dari apa yang penulis faham, memang PAS tak offer Khalid masuk parti itu, tapi persoalannya sekarang, kalau Khalid nak masuk parti itu secara sukarela, apakah PAS akan menolak atau menerima kemasukannya?

Inilah yang terpenting sekali, apa keputusan PAS kalau Khalid masuk parti itu secara sukarela, bukan soal ada bagi offer atau tidak.

Satu segi yang lain, elok Khalid masuk PAS dari dia masuk BN.  Kalau itu berlaku (Khalid masuk BN) lagi haru pada Pakatan pembangkang.  Khalid bukan sebarangan, dia story teller, segala busuk yang berlaku dalam kerajaan Selangor sejak 2008, dalam tangan dia.

Yang bodoh PKR sebab ingat dia saja boleh londeh Khalid, tak tahu Khalid punya londeh lagi, entah berapa ramailah nak kena tu kang.

Tulis ni pun, tak bermaksud penulis sokong Khalid atau PAS, cuma penulis suka tengok puak-puak ni huru hara bergaduh sesama sendiri.  Macai PAS mahupun PKR cerita apa Khalid ni tak perform, kami dah cerita lama dah, sekarang baru nak sedar ke?

Khalid ada atau tidak tak menyumbang apa pun kepada BN Selangor tapi dari sudut strategi politiknya, adalah kelebihan-kelebihan Khalid yang boleh digunakan untuk kempen pilihanraya akan datang.






8 Komen to Khalid Masuk PAS: Tawar Tak, Tapi Jika Sukarela, Terima Ke?

  1. WTF says:

    Biarlah ahli2 Pakatan Rakyat tuduh menuduh satu sama lain!!!

    Kepada penyokong2 UMNO dan BN, kita perhatikan jer drama lakonan ahli2 Pakatan Rakyat!!!

  2. Badrole Amin says:

    mat akop kena berani jawab penghinaan kafir laknat lim kit siang kata jika PAS terima TSKI masuk dalam PAS ianya satu perbuatan hina

    sekarang ini orang ramai persoalkan bagaimana jika TSKI nak masuk PAS secara sukarela tanpa ditawar?

    jawab mat akop jangan tak jawab, tak berani nak jawab secara otomatik mat akop patut dilabel seorang lagi pemimpin PAS yang hina kerana takde teloq takut pada kafir laknat seperti lim kit siang dari DAPigs dan musibat(anwar) itu dari PGayR

  3. dkds says:

    Tak habis lagi lakonan beruk PR ini…menyusahkan rakyat dan pelaburan negeri…swhari dwmi sehari para pelabur mula angkat kaki dan menaeik diri dari melabur…swmuanya angkara kegilaan kuasa yg di miliki oleh anwar

  4. Badrole Amin says:

    Sultan Selangor perkenan TSKI terus kekal sebagai MB…..

    sekarang ini TSKI sudah boleh ‘tunjukkan kuasa’ bertanya pada 13 exco PR, 1 speaker dan 1 timbalan speaker DUN ‘siapa tak nak lagi bekerja dapat gaji besar’…hehehehe

  5. Badrole Amin says:

    harap maaf kerana tersilap….

    bukan 13 tapi 10 exco kerajaan negeri PR di Selangor

  6. Pak Tho says:

    Tak kira lh Tski nk msuk parti mana. Jgn masuk belakang mcm kegemaran bkas boss dia dlu sudah.

  7. WTF says:

    Jangan lupa saudara Badrole Amin,

    Kalau ADUN2 Selangor yg dilantik sbg EXCO, Speaker dan Timbalan Speaker berkhidmat tak cukup tempoh, duit pencen pun hilang jugak!!!

    Hahahaha, kita tengok apa reaksi mereka nanti!!!

    Kepada ADUN2 PAS yg bakal dilantik jadi EXCO Selangor, jangan pulak tolak rezeki kalau dilantik nanti!!!

    Hehehehe!!!!

  8. bangKano says:

    Para exco Selangor sama ada dari DAP,PKR mau pun hamPAS mesti tak tolak punya mau terus kan jawatan dalam kabinet KI tuu……sapa tak mau elaun & emolumen lain serta pencen termasuik imbuhan nya…..duit tuuuu….!!!!

Leave a Reply

Threesome