Menu Utama

Khalid Masih MB, Sultan Mahu Tiga Nama

Tan Sri Khalid Ibrahim kekal Menteri Besar Selangor sehingga Tuanku Sultan selangor memperkenankan nama baru untuk dilantik.

Menurut Istana, Khalid akan kekal mentadbir negeri, sementara parti Pas, Dap dan PKR menyerahkan 3 nama untuk dipertimbangkan sebagai calon Menteri Besar.

IMG-20140826-WA0056






17 Komen to Khalid Masih MB, Sultan Mahu Tiga Nama

  1. rhg says:

    makna dia jijah dengan azmin direjek la…..hehe

  2. itsme says:

    saat2 kemuncak semakin hampir… next time nuar hang jgn dok pakat ngan khalid gereja tu, la ni hang jugak susah, bodoh!!

  3. samad says:

    semalam PAS saja u-turn, hari ni semua parti kena u-turn.

    kekekekeke.

  4. siluman says:

    hebat dan bijaksananya Sultan Melayu. ha ha ha pas agaknya dah mula senak perut….terpaksa gak antar nama, anvar dah berasap luar dalam….dap dah tau agaknya nasib depa. PAS….selamanya parti acah-acah sajerrr !!

  5. memang terok says:

    Bila tuanku mintak 3 nama secara rasionalnya, satu nama tiap2 satu parti. Tuanku tolak bini Anwar atau Azmin atau siapa saja dari PKR dan Tuanku mengharap nama lain datang dari PAS. Ini kerana DAP jugak tak akan ada calun sesuai.

    Tuanku akan pertimbang calun PAS dan yang pati selepas timbang tara, PAS pun kurang kilogramnya maka Tuanku akan mintak DUN dibubar memberi laluan untuk PR negeri diadakan.

    Bagi menyahut kemungkinan ini kita harap UMNO Selangor jangan terus tidor kerana anda semua sudah cukup lama tidor. Bangkit untuk melawan walau 3 vs 1.

  6. kulaan says:

    Sultan telah bersikap adil dengan memberi peluang PR menghantar 3 nama . Apa salahnya hantar 3 nama. Sultan berhak meminta.3 nama mengikut perlembagaan dan konvention. Jika berdegil juga, jangan salahkan Sultan jika DUN dibubarkan.

  7. Nusantara Jones says:

    Padan muka kau ketum aljuburit, Tuanku Sultan dan Khalid Ibrahim jauh lebih bijak membuat perancangan utk menepis nafsu serakahnya yg masih gagal merampas kuasa dr rakyat. Dr perkembangan terbaru ni, aku agak ada dua senario yg akan berlaku iaitu :

    Senario 1 :

    Sultan minta 3 nama, jijah kipas dan jemin aiskrim konfem reject. Nama dr PAS akan diperkenan kemungkinan besar Dr. Rani. Saari Sungib dan yg sekor lg boleh pg mampos kerana mengkhianati PAS sblm ni. DAP parti kapir zimmi, mana ada calon utk MB.

    Senario 2 :

    Pakatan tiada kata sepakat, nuwa nk bininya jadi MB, DAP pon sokong, tapi Sultan perkenan MB dr PAS. PKR n DAP x setuju, lawan Sultan. Sultan murka dan bubar DUN.

    Apa pendapat korang atau sapa-sapa yg ada teori lain.Walau apa pun, jijah si ikan kering takkan dapat perkenan Sultan jadi MB. Hahahahaha, padan muka ketum aljuburit, Sultan lebih pandai main tarik rambut dalam tepung. Tahniah Tuanku……

  8. hasnul rahman says:

    Sultan nak tengok apa tindakan Anwar.
    Kalau sebelum itu Anwar seolah-olah memaksa Sultan menerima kehendaknya, kini Sultan pula minta tiga parti yg ‘bergabung dibibir’ itu menyerahkan calon MB parti masing-masing.
    Sultan ada alasan undang-undang.
    Anwar ada alasan apa?

  9. Pak Tho says:

    Mari kita tengok sapa yang kena. perang lagi lh pr

  10. korokstabang says:

    pas kena hantar nama wakil dari parti pas lah sebagai calon MB duk boh nama dari parti lain buat apa atau adun pas selangor memang tak ada seorang pun yang layak ?

  11. reds says:

    lama jugak drama nih nak abis…..bang khalid pon x tumbang2 lagi…..makin semak jiwa bang non……

  12. yon76er says:

    Sultan yg BIJAK memang senang diHati Raayat..Daulat Tuanku..Daulat Tuanku…Daulat Tuanku……Kempunan lah nampaknya Bung Al’Jub & Minah Sepat Kering kita…

  13. adi says:

    Berkat solat hajat dan bacaan yasin bertapa bijaksana nya allah memberi ilham kepada sultan selangor. Ini la dia pemimpin yang berdaulat. Diharap pemimpin pr muhasabah diri kalau rasa diri tu bukan jadi pemimpin untuk rakyat letak jawatan saje jangan malukan diri. Jangan jadi muflis di akhirat nanti segala pahala di tuntut olih rakyat itu pun jika percaua rukun iman.

  14. alimedanbaru says:

    kedegilan Anwar bermaksud = “aku peduli apa dengan Sultan, dia ingat dia besar ka? aku tetap nak bini aku jadi MB.. KALAU DIA TAK MAHU PUN DIA KENA MAHU,, KALAU DIA MAHU PUN HANYA WAN AZIZZAHLAH YG DIA KENA PILIH”
    apa macam rakyat Selangor..kalau lu tak tibai Anwar…lu menjatuhkan maruah Sultan!

  15. […] ini jelas bertentangan dengan arahan Tuanku Sultan Selangor supaya parti-parti PAS, DAP dan PKR yang membentuk ikatan longgar di bawah […]

  16. […] ini jelas bertentangan dengan titah Tuanku Sultan Selangor supaya parti-parti PAS, DAP dan PKR yang membentuk ikatan longgar di bawah […]

Leave a Reply

Threesome