Menu Utama

Khalid Ibrahim Diberi Tempoh 3 Hari Jawab Surat Tunjuk Sebab

Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini mencatat sejarah apabila mengeluarkan notis tunjuk sebab selama 3 hari sahaja kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, supaya menjelaskan mengapa beliau tidak boleh dipecat kerana enggan mematuhi keputusan parti.

Surat tunjuk sebab yang dikeluarkan oleh PKR ini mungkin mencatat sejarah sebagai surat tunjuk sebab dalam mana-mana organisasi politik mahu pun syarikat. Selalunya surat tunjuk sebab paling minima memberikan tempoh selama tujuh hari atau kebiasaannya 14 hari. Kurang jelas sama ada ia mematuhi peraturan.

IMG-20140805-WA0085

IMG-20140805-WA0084






18 Komen to Khalid Ibrahim Diberi Tempoh 3 Hari Jawab Surat Tunjuk Sebab

  1. jackal47 says:

    surat pun panggil saudara jer..ilang lah Tan Sri tu ek

  2. jackal47 says:

    dalam PKR..atas Presiden ada Ketua Umum….maka..adakan menjadi sejarah dalam pentadbiran kerajaan negeri di Malaysia..sejarah yang ditempa oleh Negeri Selangor..di atas Menteri Besar..akan ada juga Ketua Umum (atau mungkin guna nama lain..Menteri Umum ker)..menda ni Jijah sepat kering dah ngaku pun…

  3. mat salleh says:

    Bodohnya surat…Wan Azizah hanya boleh dicadangkan calon MB – Mesyuarat bukan terus lantik.
    Dulu Anwar nafi Kajang Move bertujuan melantiknya menjadi MB..sekarang dah terang lagi bersuluh.
    Lagipun tidak ada surat resmi minta Khalid diturunkan.
    Elok Peguam Khalid jawab

  4. Madu 3 says:

    La macam ni surat tunjuk sebab PKR. Low class, macam budak-budak yang buat.
    Kalau dah surat rasmi macam ni, bayangkan pemimpin-pemimpinnye…. Patut lah PKR huru hara.

    Ketum yang suruh ke ni…?

  5. Ababyl79 says:

    sejak 2 hari lepas TSKI sudah jawab(menafikan) tentang ‘salah-laku/salah guna kuasa’ yang dikompangkan itu malah TSKI sendiri telah pergi ke SPRM hari ini untuk membuat laporan dan berkata dia bersedia memberi kerjasama untuk disiasat tapi bagi pihak kuli batak(saifuddin nasution, rafizi ramli dll) kepada musibat(anwar) itu tiada seorang pun yang pergi ke SPRM untuk membuat laporan kemukakan bukti tentang ‘salah-laku/salah guna kuasa’ TSKI

    kepada macai yang memihak atau menyokong kem KETUM dan kuli-kuli bataknya yang mahu TSKI disingkirkan, boleh atau tidak anda berfikir sekali-sekala menggunakan akal di kepala(bukan dilutut) bahawa ini semua adalah ‘DIVERSION’?

    mengenai surat tunjuk sebab itu kepada TSKI, haruslah macai anggap ianya tidak ubah seperti surat tunjuk kuasa(nak sebut surat salah guna kuasa pun boleh) dari atas arahan(kemahuan) KETUM…PKR ialah parti untuk keluarga anwar sdn bhd sahaja, buka mata bacalah sejarah(perbicaraan mahkamah) wahai macai semua bahawa musibat(anwar) itu ialah bapak segala rasuah dan bapak salah guna kuasa…macai yang tersedia tongong janganlah tunjuk lagi jadi tongong mempercayai sehelai surat tunjuk sebab itu sebagai bukti TSKI terlibat dengan salah-laku/salah guna kuasa’ dan harus letak jawatan sebagai MB

  6. Badrole Amin says:

    lepas 3 hari jumaat atau sabtu ni kira Tuanku kena adakan upacara angkat sumpah MB Selangor yang baru di istana…tak sabar nak tengok jijah angkat sumpah jadi embee sambil pegang tombak

    di rumah malam ni pun jijah dah boleh mula praktis angkat sumpah jadi embee sambil pegang tombak bengkok bang non dulu…kalau lid gap pegang tombak bang non kata macam hulubalang, jijah pegang tombak macam apa pula?

  7. korokstabang says:

    surat tunjuk sebab paling cikai dan paling bodoh dalam donia hahahaha

  8. mzma says:

    Haa haa.. bila nak jadi MB, dari Datin Seri jadi Dato’ Seri… lawok lawok…

  9. Pak Tho says:

    BUBAR AJE DUN SELANGOR.

  10. bujuk says:

    Rupanya sayang benar macai umno pada TSKI…

  11. Badrole Amin says:

    bukan sayang lah bujuk yang bodoh sebab banyak telan kencing musibat(anwar) itu…kami cuma tak sokong cara kotor dan cara diktaktor muka tempek babi musibat(anwar) itu nak gantikan TSKI dengan isterinya

    1. kenapa harus musibat(anwar) itu dan kuli-kuli bataknya jadikan alasan TSKI memeterai fasal air dengan kerajaan pusat untuk dijadikan sebab TSKI harus disingkirkan sedangkan pemeteraian fasal air itu kan untuk kebaikkan rakyat?

    2, kenapa harus TSKI disingkirkan sedangkan musibat(anwar) itu dan kuli-kuli bataknya yang tuduh dia konon terlibat dengan salah-laku/salah guna kuasa tidak berani kemukakan bukti dengan pergi ke SPRM untuk membuat laporan?

    setakat guna surat tunjuk sebab untuk mendesak TSKI supaya letak jawatan tidak boleh dijadikan/dianggap bukti wahai bujuk yang bodoh sebab banyak telan kencing musibat(anwar) itu

  12. pak Tho says:

    Bujuk. Orang Umno x sayang pun khalid tu. Sokong kami,hanyalah sokong bawa rebah agar pkr terus berantakan. Ha…ha…ha… Ada faham bujuk. Ha…ha..ha

  13. gambus says:

    kesian bujuk , dulu bujuk laa macai hina yang melalak khalid ni tak rasuah dan MB terbaik .. kini bila PKR amalkan kronisme untuk lantik bini anwar tiba-tiba boleh kata UMNO lakk sayang khalid … woiii macai hina bujuk , kau bodoh kee dan taktahu tentang melaporkan kisah sesat dan penuh tunggang langgang parti PKR dan pasal sayang … hahahahaha

    kisah MB selangor ni penuh menarik melihat sikap hipokrit dan jilat ludah kembali oleh pemimpin Pakatan dan macai mereka kakakakakaak

  14. anakbochek says:

    Khalid terpaksa dikambinghitamkan untuk memboleh isteri de fuckto leader aka ketua peliwat menjadi MB dan macai2 fuckutan yang memuja dan memuji Khalid melangit dulu2 terpaksa mencari sebab musabab untuk mengejinya sekarang. Macai2 fuckutan macam lembu dicucuk hidung. Bila de fuckto leader puji, macai pun ikut puji, bila de fuckto leader nak tendang maka macai2 lembu cucuk hidung pun ikut sama nak tendang Khalid.

    At least ada juga orang UMNO yang masih sayangkan saudara sebangsa dan seagamanya dari dipijak2 lumat oleh orang fuckutan.

  15. bajak says:

    woi bujuk yg bodo…kiteorg xsayang pn ts khalid nie…kot ye pn nk ganti bio la anak selangor..bkn nye org luar…n satu lg salah ke nk bincang kn hal nie…ni kn kebebasan kami utk bersuara…

  16. WTF says:

    Napa pulak kami nak sayang kat Khalid Ibrahim, cuba ulas sikit Bujuk!!!

    Berkenaan surat PKR kepada Khalid Ibrahim, kenapa pulak bagi masa tiga hari jer (tarikh akhir 8 Ogos 2014) bagi penjelasan, adakah PKR berniat nak buang Khalid Ibrahim sebelum PAS memberi keputusan pada 10 Ogos 2014 sama ada setuju atau tidak Khalid Ibrahim kekal sebagai MB Selangor!!!

    Hehehe, lebai2 PAS ni asyik kena CHECK MATE jer!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  17. WTF says:

    Meh aku petik kata2 Bujuk dahulu:

    bujuk (November 4th, 2012 at 10:56 PM)

    UMNO s’gor terdesak sebab isu sampah dan PBT kebanyakannya dah selesai sekarang. Yg. tinggal isu air yg. rakyat takda infomasi menyeluruh sebab UMNO kata tahun 2014 air tak cukup bukan sekarang. Tapi kalau UMNO yakin menang d s’gor buat je PRU sekarang, menang boleh terus luluskan projek langat2… tak payah bising2. Kalau PR menang d pusat, umno boleh tutup mulut terus dan lihat cara PR tadbir AIR, jika ada krisis tahun 2014 umno ada peluang perintah semula.

    http://www.mykmu.net/?p=24318

    Hehehehe, memang takder air pun awal tahun 2014 wahai Bujuk!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  18. bangKano says:

    Mau nya Khalid nak bubar kan DUN Sel;angor…alamat nak ghuyub la Pakatan Rabak & dia sendiri pun akan hilang jawatan MB tuh….sesuatu kajaiban akan berlaku jika ada PRU kat Selangor….!!!!

Leave a Reply

Threesome