Menu Utama

Kes Liwat Anwar Ibrahim Tunda Lagi, Peguam Cuti Sakit

Mahkamah Persekutuan hari ini menetapkan 28 dan 29 Oktober 2014 sebagai tarikh pendengaran rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengenepikan keputusan Mahkamah Rayuan yang mendapati beliau bersalah dan dan menjatuhkan hukuman dalam tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlzn.

Sebelum ini mahkamah menetapkan 8 dan 9 September ini sebagai tarikh rayuan namun pembela memohon penangguhan atas alasan peguam Sulaiman Abdullah dalam cuti sakit sehingga 13 Oktober. Perkara ini diputuskan oleh Presiden Mahkamah Rayuan Yang Arif Md Raus Sharif.

Beliau juga menetapkan 14 Oktober sebagai sesi pendengaran bagi usul Anwar untuk mengenepikan peguam Shafee Abdullah.






10 Komen to Kes Liwat Anwar Ibrahim Tunda Lagi, Peguam Cuti Sakit

  1. korokstabang says:

    peguam sakit ? deyyy berapa puloh peguam anwar ada takan itu juga alasan kalau main tangguh kes bila mau abis daaa

  2. raplahjingaa says:

    Peguam mangkuk ayon sulaiman tu memanjang sakit dari dulu…dah tak produktif, kalau nak tunggu dia sihat, sampai bila pun kes tak kan selesai, melainkan dia terus padam.

  3. Mazlan othman says:

    Kalau tahu tak sihat kerana ambil kes ni . Semua ni hanya muslihat Anwar melenggah lenggah kan perbicaran dia. Macam dulu lah sampai 66 kali kes tertangguh.

  4. bangKano says:

    Kalo dia padam pun malaon musibat ni akan terus caghi peguam lain yang serba licik dan pandai menipu secagha intelektual. Taktik & teknik melambat lambat kes akan terus di amal kan semata mata nak menyelamat kan diri dari hukuman perundangan….yang penting fulus mesti lebat maaaa……!!!!

  5. Mr Y says:

    Haritu nuar sakit.. harini peguam sakit.. tangguh sampai oktober? Masa tu peguam boleh sambung balik cuti sakit selepas 12 hari sihat.. atau pun nuar sakit dulu… lepas tu baru peguam sakit pulak… sampai jijah jadi MB… lepas tu jijah arah penjara sungai buluh buat banglo baru yang tak ada cctv… nanti nuar boleh rehat kat situ…

  6. Mek esah says:

    Nwar manusia yg tamak dan haloba….org yang ada sawan khinzir saja percayakan si nwar ni

  7. darman says:

    Peguam pendakwaraya tak bantah ke? Tak ada alasan kuat ke nak bantah penangguhan. Nak jugak dengar apa kata peguam pendakwaraya. Tolong siarkan ….

  8. alimedanbaru says:

    KALAU HUKUMAN ANWAR BOLEH DIPINDA
    AKU NAK CADANGKAN
    AGAR HUKUMAN BARU UNTUK ANWAR
    ADALAH DISULA ATAU DIPOTONG KOTE DIA DIHADAPAN ORANG RAMAI.
    SELAGI DIA TAK MATI
    ATAU KOTE DIA MATI
    SELAGI ITULAH DIA BERSETAN
    APAKAH HIDAYAK BOLEH DIPEROLEHI DIA DIAKHIR NYAWA, SEDANG PERANGAI BERTAMBAH BERSETAN, RAKUS MACAM FIRAUN!

  9. omega says:

    Sejarah jugak tu bila tangguh banyak kali.masa balun Pungkok dia tak ingat. La dah jatuh hukum baru nak tangguh.

  10. Jambol says:

    Kerajaan perlu mengkaji sistem perbicaraan dan kehakiman negara ini. Kenapakah kes-kes begini, serta kes-kes yang melibatkan keselamatan negara, memakan masa bertahun-tahun untuk diselesaikan. Apakah kes yang dibicarakan selama seribu tahun bermakna kes itu dihakimi dengan betul, berbanding dengan kes yang sama dibicarakan dalam masa setahun ? Kes-kes lama, seperti Lahat Datu, pencelaan ugama dengan mengajak umat Islam berbuka puasa dengan memakan babi yang jelas dalam gambar yang tersiar, masih lagi “diing-doong” di mahkamah. Kalau bersalah pun, bayarlah denda RM3k, RM5k atau lebih-lebih RM10k. Esok buat lagi dan bayar lagi selepas dibicarakan bertahun-tahun, itu pun kalau sabit kesalahan.

    Kenapakah kerajaan masih tidur nyenyak dalam soal ini ?

Leave a Reply