Menu Utama

Kebodohan Gadis Melayu PKR Laku Aksi Ngeri Konon Sokong Gaza

Seorang aktivis Parti Keadilan Rakyat, Fatin Ilani, telah merakamkan aksi lagak ngeri di atas sebuah bangunan tinggi di Kuala Lumpur bagi menyatakan sokongannya kepada nasib rakyat Palestin Di Gaza.

Fatin Ilani berkata tindakan beliau itu adalah sebagai respons kepada perhimpunan Save The Children Of Gaza yang dianjurkan di Dataran Merdeka pada 2 Ogos lalu yang mana beliau melihat ramai anak muda turun hanya untuk mengambil gambar bersama selebriti sebelum terus meninggalkan lokasi.

Hebat gadis Melayu yang diindoktrinasi oleh PKR ini. Jika adakan perhimpunan aman sokong Gaza di Dataran Merdeka tidak bermakna apa-apa, tapi jika berdiri atas bangungan tinggi melakukan aksi merbahaya diri bersama seorang jurugambar lelaki adalah satu perjuangan.

Lakukan aksi ngeri ini seperti merupakan satu kerja sia-sia yang tentu tidak selari dengan tuntutan agama. Jika berani sangat mahu menggadai nyawa demi Palestin, elok terus ke Gaza menjadi sukarelawan atau pejuang. Malah jika dilihat dari jumlah gambar yang diambil pun hanya ada dua sahaja menunjukkan sokongan kepada GAZA. Selebihnya adalah aksi tunjuk “comel” sahaja bagi mencari populariti.

Jangan kerana mahu menjadi ikon politik PKR, maka nilai agama Islam, adab dan budaya Melayu dicampak ke tepi.

Menurut Rotikaya.com, Fatin Ilani bersetuju untuk menyertai aktiviti ini hanya kerana Keow Wee Loong yang juga merupakan jurugambar rasmi untuk ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah dan tidak akan sesekali bersetuju jika diajak orang lain.

“Saya pun tidak percaya yang saya mampu untuk memanjat sampai ke puncak,” ujarnya yang turut memberitahu ‘pendakian’ mengambil masa 45 minit dan dilakukan dalam persalinan kebaya penuh.

Sumber asal:
An Interview With The ‘Gadis Kebaya’ In The Sky And Her Photographer

SAYS EXCLUSIVE] An Interview With The ‘Gadis Kebaya’ In The Sky And Her Photographer
Malaysians asked: were the photos real? Photoshopped? Why do what she did and risk her life? SAYS contacted them personally for an interview.

Here’s what they have to say:

“These photos are all real. The girl, Fatin was really on top of that building. I used Photoshop just to enhance the quality of the images,” said the 26-year-old photographer, Keow Wee Loong.
Last updated by Farouq Johari about 14 hours ago

Keow is the official photographer of politician, Nurul Izzah. He met Fatin in one of Nurul Izzah’s events in 2013.

Why did Fatin risk her life to make a statement on top of a building? On 2 August 2014, a solidarity gathering called “Save The Children Of Gaza” was held at Dataran Merdeka. Fatin was there too. She was sad to have witnessed Malaysians who were present just to take selfies before leaving.






34 Komen to Kebodohan Gadis Melayu PKR Laku Aksi Ngeri Konon Sokong Gaza

  1. adi says:

    Itu cara tak ada akal dan iman.

  2. ralph says:

    Bengap,,,kenapa tak terjun terus

  3. apahal? says:

    Ini dinamakan BODHOOO!!

  4. kenape dgn keberanian dia..korang cakap bodoh?atas sbb korang xmampu nak buat mende tuh korang cakap perempuan neh bodoh?cuba berfikiran baik..kalu yahudi tgk gambar neh mesti deorg seram dgn kemampuan seorang perempuan.. dan juga kekuatan negara kita..malaysia?dgn bangunan2 megah kat belakang gambar tuh?…tahukan anda yang tukang ambik gambar tuh orang cina??mesti dia tgh gelak2 sbb mampu buatkan satu gambar yang boleh buat orang maki2 sesama kaum..GG MELAYU

  5. korokstabang says:

    bahalol anak buah nurul izah ni nak cari publisiti secara murahan dengan menumpang penderitaan rakyat gaza pihak pdrm patut ambil tindakan tahan minah ni sebelum ada lagi yang bahalol terikut nak mampusss

  6. Madu 3 says:

    Berpada-pada lah kalau nak tunjukkan keprihatinan pun…
    Nawaitu dah elok, perlaksanaan nya aje yang kurang sesuai. Sapa lah mak bapak budak ni….

    Kan elok kalau keberanian tu di letakkan di tempat yang betul…Volunteer la utk jadi sukarelawan ke Gaza, lebih bermakna. Klau mati pun di hargai juga jasanya…. kalu jatuh bangunan? mati katak jea..

  7. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Kenapa mesti berdua-duaan dngan lelaki Cina tu jgak??and di atas bngunan yg tinggi??pada waktu malam plak tu??sanggup naik atas bangunan tinggi2 semata2 untuk tunjuk ‘PRIHATIN’…sbb tu org kata bodoh…

  8. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Memang betul..yg selebih gmbarnya cuma bajet comel saja…biasa laa org2 PR ni memang suka buat benda2 bodoh..PR dngan kebodohan memang x boleh dipisahkan..

  9. Tubir says:

    Poyo lag minah longkang sum bat ni

  10. raplahjingaa says:

    hehehe…..seronok minah tu tunjuk kebodohan tahap tonggong !!

  11. jombo says:

    Bodoh tahap gaban minah nak publisiti murahan, Tahniah!, kau sama taraf dengan minah rempit.

    Konon nak tunjuk berani menentang yahudi tapi pemimpin kau tu penyokong yahudi. Aku nak tengok minah ni berani tak menentang pemimpin besar dia.

  12. Memg niat Fatin tu baik .. tp klau ikud syariah agama dia .. agama Islam , dy xbleh buat cm tu .. pd mlm hri , brsama seorg lelaki bukn muhrim .anak dara , prempuan pulakk . Sptutnye time mlm cmtu ptut duk kt umah ngn parent , fmily . Sy fham .. Sbb tu ramai yg kecam perbuatan dia . Hm apepun just thinking positive about her . Setiap manusia mlakukn kesilapan kan .. k yg pnting kite trus support Palestin walaupun xbuat mcm nii . Asal hati tu ikhlas dh cukup =)

  13. Pkr bodoh says:

    Biasalh lh bro. Ahli² pkr ni kan bodoh mcm pemimpin dia gak.

  14. Badrole Amin says:

    macai tongong memalukan mak bapak says:

    “kenape dgn keberanian dia..korang cakap bodoh?atas sbb korang xmampu nak buat mende tuh korang cakap perempuan neh bodoh?cuba berfikiran baik..kalu yahudi tgk gambar neh mesti deorg seram dgn kemampuan seorang perempuan.. dan juga kekuatan negara kita..malaysia?dgn bangunan2 megah kat belakang gambar tuh?…tahukan anda yang tukang ambik gambar tuh orang cina??mesti dia tgh gelak2 sbb mampu buatkan satu gambar yang boleh buat orang maki2 sesama kaum..GG MELAYU”

    yahudi kalau tengok memanglah seram sebab takut perempuan itu jatuh mampos bodoh! yahudi kalau tengok dan tahu perempuan itu orang Islam, yahudi nak seram, nak peduli dan nak kesian ke kalau perempuan itu terjatuh bodoh?

    orang tahulah yang ambil gambar itu orang cina yang sama bodoh dengan perempuan itu bodoh!

    bodoh bodoh bodoh!

    prihatin UMNO/BN pada Gaza/Palestin berjaya melahirkan ramai sukarelawan dari pelbagai tenaga profesyenal untuk misi bantuan ke Gaza/Palestin

    takkan prihatin PKR pada Gaza/Palestin hanya berjaya melahirkan seekor babi bodoh jadi jurufoto dan monyet betina bodoh(walaupun bodoh aku suka jugak sebab cun) pakai kebaya pandai memanjat dan berada di bangunan tinggi?

    ini lawak sarkas nak cari publisiti bodoh dan murahan je!

    bodoh bodoh bodoh!

  15. Badrole Amin says:

    bodoh, sia-sia dan tidak bermakna apa dilakukan gadis tersebut kononnya demi untuk Gaza jika PKR yang dia sokong berKETUMkan laknatullah bernama anwar yang menjadi barua dan talibarut yahudi zionis laknatullah

    musibat(anwar) itu dikata barua dan talibarut yahudi zionis kerana dia sanggup mempertahankan keselamatan negara haram bernama Israel dengan apa cara sekali pun

    mungkin gadis tersebut percaya fasal KETUM PKR sanggup mempertahankan keselamatan negara haram bernama Israel adalah tidak benar dan merupakan fitnah media pro UMNO/BN…mungkin juga gadis tersebut percaya fasal nurul izzah sokong orang Islam harus juga dibenar untuk murtad adalah tidak benar dan merupakan fitnah media pro UMNO/BN…kesian kesian kesian sebab bodoh!

  16. anakbochek says:

    Hingga sekarang aku tak nampak hubungkait ambil gambar berbaju kebaya penuh di bangunan tinggi tanpa proper safety equipment dengan sokongan kepada Palestin. What the fuck, cheap publicity stunt eh???

  17. bujuk says:

    Janganlah dengki sangat… korang nak buat, buat la. Itu cara dia nyatakan sokongan pada rakyat palestin… korang suruh boikot product Israel pun banyak alasan. Astro dah potong belum?

  18. jombo says:

    Anuwar adalah anak didik Soros penyokong yahudi melaksanakan agenda new world order. Patutla anuwar dapat sokong pelbagai media kepunyaan yahudi soros.

  19. Badrole Amin says:

    bodoh bodoh bodoh!

    takde siapa nak dengki pun pada orang bodoh seperti budak perempuan itu bujuk yang sama bodoh oii

  20. Ababyl79 says:

    ya lah nak dengki pada orang bodoh buat apa bujuk….

    aku pun tak suka dengki pada orang bodoh, contohnya bujuk selain budak perempuan itu…aku suka senyum selalu pada orang bodoh seperti budak perempuan itu dan bujuk

    apakah bujuk marah tak suka orang senyum-senyum pada dia?

    ingat tau ini bukan senyum-senyum nak mintak sesah bontot bujuk

    hehehehe

  21. anti-pas haramjadah says:

    Bujuk adalah bodoh mcm lembu yg ada atas bangunan tggi

  22. marah rosli says:

    Gambar2 itu fake….palsu..macam gambar Tian Chua memfitnahkan Najib!

  23. anakbochek says:

    Namakan produk dari negara Israel yang ada kat Malaysia ni Bujuk? Tolong listkan dan aku personally akan boikot.

  24. anak perantau says:

    inilah jadilnya bila kebodohan diletakkan di kepala bukan di kepala lutut

  25. bajak says:

    bodo nye la bujuk…nk tunjuk prihatin pn agak2 la…kalo guan eng prihatin kn gaza tp bagi derma gune duit judi kuda tu elok ke?lebih kurg mcm tu la perumpamaan nye..berpada2 dlm sesuatu hal…

  26. yon76er says:

    Kalau nak sokong pon ada banyak cara yg lebih berkesan…..bkn lah panjat bangunan dan ambil gambar pastu war2kan pada semua….cakap BODOH byk lah penyokong2 sinuar jadi GILA BABI…tapi perbuatan yg x berfaedah = BODOH lah kan…..x bujuk@AHJ

  27. WTF says:

    Hehehe Bujuk, awat kami nak DENGKI kat minah tu!!!

    Katakanlah, kalau minah tu terjatuh hari tu seperti mana Teoh Beng Hock jatuh masa SELFIE beberapa tahun dulu, siapa yg mula2 Bujuk salahkan dalam hal ini!!!

    UMNO jugak yang salah, betul tak Bujuk!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  28. hud says:

    kalau itu putri umno , aku rasa lain cite nya. pasti ramai yg akan memuji.

  29. Mek esah says:

    Tak dak bahaya mana pun…..kenapa melayu pengecut sangat….mcm tu pun jd isu…standard la !!!!

  30. anakbochek says:

    hud, any unsafe act biar dari pakatan atau BN akan mendapat kritikan dari aku. Seperti yang aku katakan sebelum ini, this is cheap publicity stunt. Kepada Mek Esah, suruh la anak dara atau anak bujang anda selfie macam tu. Ada bran??

  31. WTF says:

    Saudara Hud,

    Siapa pulak nak puja org yang tak endah akan keselamatan diri sendiri???

    Cuba fikirkan, siapa yang akan perolehi manfaat dari aksi wanita bernama Fatin Ilani, adakah Fatin Elani sendiri, Nurul Izzah yang selalu tumpang ambik nama ataupun pihak Palestin sendiri???

    Yang aku nampak mendapat faedah dari aksi ini adalah Fatin Elani sendiri (sampai saudara Badrole Amin pun SYOK kat dia) , jadi apa manfaatnya kepada pihak Palestin yang masih tidak mendapat pembelaan daripada United Nations dan juga negara2 Arab!!!

    Fikir2kanlah wahai saudara Hud, tiada gunanya membuat sesuatu perkara mahupun aksi2 merbahaya kalau tidak dapat memberi pembelaan kepada saudara kita di Palestin.

    P/S: I agree with you saudara Badrole Amin, that woman quite good looking. Hehehehe

  32. WTF says:

    Er Mek Esah, setakat panjat macam tu Mek tunjuk keberanian???

    It seems that Mek tak tahu apa maksud KEBERANIAN!!!

    KEBERANIAN boleh ditunjukkan dengan bermacam cara!!!

    Apakah selama ini, Mek BERANI menyangah KETUM bila KETUM melahirkan hasrat memulakan “Kajang Move” untuk meletakkan dirinya atau Wan Azizah sbg MB Selangor!!!

    Lihatlah sokong Mek Esah pada Anwar Ibrahim dahuu

    Mek esah (February 7th, 2014 at 7:53 AM)

    Alaaaaa bagi je le kat nwar tu berkempen kebih sikit…naya kat dia…dia tak dak tv dan radio…umno ni sepanjang masa berkempen…bukan setakat berkempen secara bersih…siap kelentong dan goreng2 gitu….naya makcik dan pakcik kat kat kampung yg tak ada sumber melainkan “tv umno” shj

    http://www.mykmu.net/?p=39836

    Kenapa dulu Mek Esah TAK BERANI nak SANGGAH Anwar Ibrahim, sekarang lain pulak cerita ya Mek!!!

    MEK dah jumpa KEBERANIAN ker Mek??? Ataupun Mek Esah baru sedar Mek Esah KENA TIPU dgn KETUM selama ini???

    BERKATA BENARLAH MEK ESAH, BARULAH BOLEH CERITA PASAL KEBERANIAN!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  33. admin bodoh lancau says:

    Apekena lagak ngeri ngan politik bodoh anjing kurap ???? Dia ade hak.. Dia mati ke dia idup ke.. Bukan kat tgn mu wahai setan bertopengkan setan.. Bodoh anjing laut..

  34. anonymous says:

    ala….knp nk kaitkn prempuan ni dgn politik plak….biarla prmpuan ni buat apa yg dia nk…..lagipun negara kita ni ptut di pimpin mggunakan sistem pemerintahan berlandaskn Al-Quran….sprti Brunei…nmpk skrang…Brunei sngat kaya sehingga menampung bil Mekah….Malaysia…haram nk buat cm tu

Leave a Reply

Threesome