Menu Utama

Israel Uji Senjata Baru, Mangsa Terbang Sejauh 200 Meter

Seorang rakyat Palestin melaporkan dari Gaza mengenai serangan terbaru misil dari pesawat F16 Israel telah mengenai keluarga sahabatnya mengakibatkan kehilangan ibu, ayah, empat orang kakak dan seorang kakak ipar.

Menurut Asma, beliau tidak pasti apakah Israel sedang menguji senjata baru mereka ke atas Gaza memandangkan serangang tersebut telah menarik keluar kakak ipar sahabatnya dan menerbangkannya sejauh 200 meter.

palestin-campak






12 Komen to Israel Uji Senjata Baru, Mangsa Terbang Sejauh 200 Meter

  1. semangat dato' haron says:

    Cadbury betullah Israel ni

  2. korokstabang says:

    berita macamni tambah sakit hati

  3. adi says:

    Israil ada lah penganas ramai pemimpin dunia rabun tak nampak. Jika mereka dah berperang bertahun tahun apa salah nya bagi mereka berperang secara pahlawan atau perwira. Pbb mesti menjadi orang tengah memeriksa senjata kedua dua pihak mana yang kurang senjata di bantu beri senjata agar peperangan ini adil bukan menyalahkan pihak berperang. Imi tak satu pihak guna misil satu pihak guna baling batu itu tak adil bagi saya. PBB sangat lemah dan korap. Sepatutnya apabila dua pihak berperang dan tak mendengar nasihat dah bertahun beri mereka berperang dengan secara adil seperti bermain bola atau bersukan contohnya. Ini bagi palestin senjata disekat untuk penganas israil mendapat senjata canggih. PBB LEMAH, TAK ADIL, WAYANG KUAT, KORAP

  4. Ababyl79 says:

    harap dapat dibuat lagi tribunal tentang kesalahan jenayah perang terhadap PM dan general-general tertentu tentera israel

  5. Pak Tho says:

    Dalam negara sendiri pun bangsa kapiq kurang ajar dan menghina islam pun , kerajaan wat tak tahu je. La ni kat kelang dh mula tercetus pergaduhan. Harap² biarlh merebak seluruh negara. Baru menteri KDN dan multimedia ada akai. Sangap dn lambat bertindak

  6. Ababyl79 says:

    nak buat camana kalau mata Najib masih rabun tak nampak AG yang ada sekarang sudah lama patut ditukar…pulau Batu Putih terpaksa diserah kepada singapura semasa siapa jadi PM dan siapa jadi AG?

  7. Baba says:

    Jahanam israel.

  8. deen says:

    SALAM……
    Masa utk setiap kita utk bermuhasabah diri,istighfar dan taubat dan kembali kpd Allah dan Rasul.Apa yg berlaku semuanya dengan Kehendak Allah SWT.
    Wallaa hu a’lam

  9. hentam ajelah says:

    ….najib nampak israel kt seberang lsut…..bangsa melayu kena titik dia buat2 tk nampak…..melayu kena blajar balik….

  10. Ababyl79 says:

    deen says:

    “Masa utk setiap kita utk bermuhasabah diri,istighfar dan taubat dan kembali kpd Allah dan Rasul.Apa yg berlaku semuanya dengan Kehendak Allah SWT.
    Wallaa hu a’lam”

    ….yang patut bermuhasabah diri, istighfar dan bertaubat ialah anwar dan orang Islam yang belum lagi menyumbang sesuatu untuk bantu meringankan penderitaan umat Islam Palestin

  11. dagang says:

    Melayu Islam manakah yang merasa pedih dihati bila Islam dihina? Penyokong parti manakah yang sering meluahkan perasaan benci kepada penghina agama Islam?

    Orang Islam kena faham akibatnya bila Melayu Islam mementingkan politik dari Islam itu sendiri. Dan dapat dilihat bila kerajaan bertindak menghalang Islam dari di porak perandakan (isu kalimah Allah dan Bible bahasa Melayu guna nama Allah ganti dengan god/jesus) maka ada peneraju politik pembangkang Melayu Islam membantah tindakan kerajaan tersebut.

    Mungkin sebab itulah kerajaan cukup kecewa dengan perbuatan khianat pemimpin Melayu Islam itu yangmana perbuatannya disokong pula olih ramai orang kaum Melayu Islam sendiri. Jelas sekarang pendorong mengapa Islam dihina ialah kerana mendapat restu dari pemimpin pembangkang yang khianat kepada Islam sendiri.

  12. Tiba tiba aku dapat idea agar tentera Israel yang diculik oleh Hamas diletakkan di kawasan kediaman awam orang palestin dan hamas bagi tahu kat Israel bahawa tentang perkara tersebut. Lagi ramai tentera Israel yang diculik, lagi bagus sebab boleh letak di merata tempat dan boleh jadi perisai perlindungan bagi orang awam palestin. Ini memberikan tekanan kepada Israel sekiranya hendak mengebom kawasan tersebut. Sebab yang nak mampos nanti adalah tenteranya jugak. Dengan cara ini orang awam palestin akan lebih selamat. Kadang-kadang dalam keadaan darurat, kita perlu bertindak bijak. Tak tahulah asama ada cadangan aku ni bijak atau tidak. Kalau bijak, atolong sebarkan agar sampai kepada tentera Hamas itu sendiri.Selagi tentera Hamas bertakwa kepada Allah dan terlepas dari melakukan dosa seperti meliwat atau menyokong peliwat sebagi pemimpin, Insya Allah, kemenangan pasti akan tiba.Di Malaysia, peliwat diangkat menjadi idola.

Leave a Reply