Menu Utama

Demi Nafsu Anwar, Hari Ni Selangor, Besok Malaysia Pulak

IMG-20140815-WA0002

APA jua keputusan Mesyuarat PAS Ahad ini dalam soal Menteri Besar Selangor, satu yang pasti, hubungan 3 ekor parti ini, DAP, PAS dan PKR sudah tidak sama lagi.  Selama hari ini pun memang tak sama, tapi ini kali ini lagi teruk.

PAS dah pecah dengan DAP dan PKR, kerajaan Pakatan dah tumbang di Selangor (setakat ini), 2 ADUN PAS khianat parti sendiri demi bini Anwar, kenyataan jangan cakaplah, macam-macam ada.

Semua untuk apa?  Untuk memuaskan nafsu politik Anwar satu orang.  Tak keterlaluan kalau dikatakan, Selangor tunggang terbalik hari ini sebab Anwar.

Ikutkan, Anwar tak boleh nak persoal kenapa Khalid engkar dengan arahan letak jawatan.  Anwar dulu pun engkar arahan letak jawatan juga dan akhirnya terpaksa dipecat, macam Khalid sekarang.

Cuma Anwar takdak kuasa nak pecat Khalid sebagai Menteri Besar sebab hanya DYMM Sultan (yang bertindak atas nasihat Menteri Besar) sahaja yang ada kuasa itu. Kalau taraf Anwar macam Perdana Menteri, confirm Khalid dah lama kena sepak keluar dari pejabat Menteri Besar.

Bercakap tentang hal itu, ini yang penulis bimbang sangat kalau Anwar jadi Perdana Menteri.  Kalau teladan dari apa yang berlaku di Selangor hari ini diambil kira, maka jawabnya Malaysia ini pun tak akan aman selagi semuanya tak ikut kehendak Anwar.

Pilihanraya dah selesai pun, macam tak selesai juga.  Penyudahnya nanti, orang Malaysia, hidup mati cakap pasal politik tak habis-habis kalau Anwar jadi Perdana Menteri.

Macam di Selangor hari inilah.  Dah lebih setahun PRU13 selesai,konflik tak habis-habis juga.

Khalid ni dulu, buruk baik macam mana pun lah dia ni pun, Anwar juga yang setuju untuk dilantik semula, hari ini pasal dia nak masuk penjara, nak paksa kawan tu turun supaya bini boleh ambil alih.  Kalau ini bukan kepentingan peribadi, nak kata apa lagi?

Rakyat ke?  Tolonglah..






15 Komen to Demi Nafsu Anwar, Hari Ni Selangor, Besok Malaysia Pulak

  1. ahmad al pintu al sabun says:

    tulah kecik2 tak sekolah
    dah besar jadi bangang

  2. Baba says:

    Baru negeri dan huru hara, kalau negara habis lingkup malaysia.

  3. Nusantara Jones says:

    Pernah dengar analogi bagaimana nak hapuskan lambakan tikus di sebuah pulau? Aku nak share sikit pandangan aku bagaimana UMNO main peranan dalam krisis MB Selangor. Begini analoginya.

    Bayangkan anda tinggal di sebuah pulau tropika, kaya dengan buah-buahan dan makanan lain. Tapi ada satu masalah iaitu lambakan tikus. Bagaimana cara nak hapuskan tikus-tikus ni? Kalau anda nak cari sekor-sekor dan bunuh memang tak berkesan. Nak pasang perangkap ambil masa yang agak lama.

    Jadi cara terbaik ialah anda tanam satu tong besi dalam tanah dan biarkan penutupnya terbuka. Isikan tong ini dengan buah-buahan. Tikus-tikus ni akan bertumpu masuk ke dalam tong dan terperangkap tanpa ada jalan keluar. Biarkan tikus-tikus ini semua makan umpan dan cuba fikir apa akan berlaku jika umpan makanan ini habis?

    Sudah pasti mereka akan jadi cannibal dan makan sesama sendiri. Akhir sekali tikus yang paling akhir akan mati kebuluran kerana tiada lagi makanan untuk di makan. Akhirnya semua tikus berjaya dihapuskan dengan cara mengurung mereka di satu tempat dan biarkan mereka kebuluran.

    Ini teknik yang sama digunakan oleh UMNO. Biarkan pakatan pembangkang menguasai Selangor dengan majoriti besar. Selangor kaya dengan hasil dan ini akan menyebabkan segelintir pemimpin pembangkang berasa tamak untuk merebutnya melalui kuasa. Sekarang kita tengok PAS bergaduh dengan PKR dan DAP. Political canibalism sudah berlaku, mereka menjadi kebulur untuk menguasai tunggak pemerintahan negeri.

    Segala pekung habis dibuka utk burukkan satu sama lain padahal sebelum ni nampak semua baik dan suci sahaja. Serangan dari kesemua pihak PAS, PKR dan DAP menyalahkan antara satu sama lain menunjukkan proses self-destruction sedang berlangsung. Kalau betul la teori aku ni, aku nak ucapkan tahniah pada UMNO yang menggunakan strategi ini untuk menghapuskan pembangkang dari politik Malaysia.

    Apa pandangan korang?

  4. Pak Tho says:

    Kpd NJ, teori tu tak berapa tepat , ianya bukan cerita tentang tikus, tapi lebih sesuai kalau cerita tentang babi yg sedang melahap najis dikalangan mereka sendiri.

  5. mancini says:

    Bapak tikus tu pulak kemaruk jubur lagi fana

  6. Anti Pengkhianat says:

    Respon kepada nusantara jones:
    Bagi aku walau cara apapun perangkap yang dipasang tidak akan mendatangkan kesan kecualilah kalau dalam diri pemimpin2 pakatan itu sendiri telah sedia ada bersarang sifat tamak haloba rakus hasad dengki.
    Nah! sekarang jelas terbukti bahawa dalam diri mereka memang ada bersarang sifat tamak haloba rakus hasad dengki yang teramat sangat.

  7. korokstabang says:

    kes mb selangor ni anwar patut saman pas sebab pas tak bagi sokongan padanya
    dan pas pula patut saman dap kerana dap guna isu ini untuk mengucar kacirkan pas manakala dap pula kena sama pkr kerana kajang move telah merugikan dap keseluruhan
    itu cara paling yang betul

  8. kulaan says:

    Lupakanlah politik mencari salah orang.

  9. King Damdeok says:

    NJ. Tak perlu lah nak libatkan orang lain dalam hal ini. Tak payah lah nak membuat fitnah kepada UMNO. Apa kah kamu ingat pemimpin2 PR itu baik semua nya. Mereka ini adalah penyamun dan penyanggak, sebab itu mereka tak boleh bersatu, masing-masing nak berebut harta kekayaan Selangor yang telah diusahakan oleh Kerajaan terdahulu. Slogan bukan main ” nak hapuskan rasuah, kronisma, nepotisma dan macam-macam lagi”. Tapi dalam diam semua harta kekayaan selangor di sapu bersih. Bila dah berlaku macam ini, baru keluar cerita tentang rasuah, tidak amanah dan macam2 lagi yang di lakukan oleh TSKI. Itu baru TSKI yang lain-lain tu kita tak tahu lagi. Tunggu lah bila dah tak suka nanti, akan ditelanjangkan keaiban dia………..

  10. shimo says:

    Entah…sindrome nk kaitkn org lain dsbabkn kebodohan sndri mmg hanye terpakai oleh anwar n rafizi shj…teknik ini sbbnye berhasil bg siape yg same2 mgetum bsame bapak KETUM…maka mereke yg mgetum bersame2 KETUM..akn mnaggalkn sluar msing2 smbil mnoggeng untuk dberikn imput oleh pak KETUM…wlaupn sy bnyk xstuju dgn UMNO…tp.xkn kak jijah kene buasir pn nk slhkn umno..?? Puak2 KETUM ni plak cume mnuggu mase shj untk myalahkn
    PAS ats kegagaln PAKATAN yg mreke bina…PAS yg tdak berstuju diliwat akn dtntang…dmusnahkn…namun..PAS masih ade pgikut2nye yg suke care2 old skooll mreke…krane mreke masih mnjual surat2 pahale untk pgikut mreke…UMNO akn trus survive dlm pesta liwat mliwat ini…krane mreka mreka jg pasti meliwat andai itu khendak rakyat dn kbnykn pmimpinnye…

  11. Nusantara Jones says:

    King Damdeok, ini bukan soap nk salahkn UMNO atau tidak, tp melihat pada kelesuan UMNO Selangor seperti hidup segan mati tak mahu teori aku ni x mustahil. Aku penyokong UMNO la, pegi mampos same pakatan……

  12. alimedanbaru says:

    NJ, betullah cerita rekaan anda tu. Apapun Tuhan mengaturkan kejadiaan..dah tertayangkan pun…
    masaalahnya masih ramai orang kita yang hati mati
    tak pandai menilai
    tak tahu ambil iktibar
    kita tengok lepas Pas meeting hari Ahad ni
    kalau mereka u turn sokong Wan Azizzah..sahlah mereka ni lebai Kasim Baba..bodoh dan rakus… harap-harap tak gitu…bersatulah Melayu!

  13. itsme says:

    teori pasal tikus pun cantek, cerita pasal babi pun bagus.. yg tak cantek dan tak bagus ialah banyaknya spy dlm umno yg berpihak kpd PR.. walaupum umno ada letak spy dia org dlm PR tapi ianya tak sebabi spy2 umno yg dok makan baik punya lepas tu berak pun kat sana.. spy2 ni pun kena masuk dlm tong2 tu bersama2 tikus2 tu..

  14. adi says:

    Taniah akan orang selangor yang mengundi pr akan dapat mb boneka. Pentadbiran kerajaan selangor munkin dari salah satu sungai jelok, buluh dan udang. Maka wadar wadar akan sebok mengiring atau mengawal di wad hospital.

  15. terangsang says says:

    orang politik la tak macam orang politik sebelum 90an. depa bersungguh berpolitik untuk negara/ negeri depa, ugama depa masing2, bangsa depa masing2, nasib depa masing2. politik sekarang nak jadi pemimpin untuk ada kerja dapat gaji bulan2. siapa suka nak dibuang kerja?takdak punya. kita pengundi tolak tepilah semua isu. lain kali nak pi undi pikir dari rumah. pentadbiran siapa paling bagus di malaysia ni. tentu bn dan umno dalam kepala. tanpa anwar pun malayia tetap bagus. tanpa jijah pun bagu juga. percayalah..

Leave a Reply

Threesome