Menu Utama

Bodohnya Anwar Ibrahim, Masalah Tukar MB Pun Tidak Boleh Selesai

Editorial

Kemelut pertukaran Menteri Besar Selangor dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) menjadi bukti jelas kehebatan Datuk Seri Anwar Ibrahim sekadar pemidato di pentas politik dan menjadi “darling” media barat semata-mata.

Bagaimanakah Anwar mahu memimpin Malaysia yang mempunyai 28 juta penduduk berbilang kaum, agama dan ideologi jika untuk menurunkan Khalid Ibrahim yang naif politik pun beliau masih gagal menguruskan dengan baik?

Kemelut ini boleh selesaikan dengan mudah jika Anwar Ibrahim mendapatkan persetujuan PKR, DAP dan Pas kemudiannya memanggail kesemua ADUN Pakatan Rakyat menyatakan hasrat untuk menggantikan Tan Sri Khalid dengan Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Kemudiannya, Presiden PKR, DAP dan PAS secara bersama berjumpa DYMM Tuanku Sultan menyatakan hasrat penukaran tersebut dan telah mendapat persetujuan gabungan parti yang membentuk majoriti di Dewan Negeri Selangor untuk menukar Menteri Besar. Jika perlu Anwar boleh sahaja membawa 30 ADUN bagi membuktikan beliau mempunyai majoriti untuk menukar Menteri Besar.

Dalam keadaan ini, DYMM Tuanku Sultan Selangor perlu menjalankan tugas baginda sebagai pemerintah negeri melakukan perubahan dan memperkenankan perlantikan Menteri Besar baru seperti mana yang dilakukan oleh Barisan Nasional di Perak.

Malangnya, Anwar Ibrahim di sebalik imej-imej kehebatan beliau sebagai pemimpin politik seperti diuar-uarkan oleh media, sebenarnya bukan cerdik sangat pun. Walaupun sudah ada catatan sejarah dan perundangan, Anwar melakukan kesilapan politik terbesar dalam hidupnya dengan bergaduh di media.

Jika Anwar bijak, sebaik sahaja PKR memecat Khalid Ibrahim, beliau akan mengarahkan Wan Azizah membawa 30 orang ADUN Pakatan Rakyat Selangor menghadap Tuanku Sultan mohon perkenan angkat sumpah sebagai Menteri Besar.

Jika mahu tukar Menteri Besar yang mudah pun Anwar Ibrahim tidak “bisa” melakukan, apakah mungkin beliau boleh mentadbir negara dengan lebih baik?

Bayangkan Anwar Ibrahim yang kononnya hebat dimain-mainkan sahaja oleh Khalid Ibrahim yang berserabut itu. Ha!Ha!Ha!

Atau ada plot yang lebih besar mahu dicipta Anwar Ibrahim menjelang Rayuan Kes Liwat beliau bulan depan.

Apa pun Selamat Tinggal Anwar Ibrahim!






17 Komen to Bodohnya Anwar Ibrahim, Masalah Tukar MB Pun Tidak Boleh Selesai

  1. Pak Tho says:

    Anwar mampu merancang, tapi rancangan Allah lgi hebat. Allah tak beri dia ilham ,bagaimana hendak menyelesaikan kemelut Mb ni.

  2. WTF says:

    Dari dulu lagi aku kata, Anwar Ibrahim ni tak sebijak mana!!!

    Tu pasal jawatannya dalam PR adalah KETUM (KETua UMum)

    Asyik MABOK LALOK jer, macam mana nak timbul idea!!!

  3. jackal47 says:

    larrr..siapa yang kata dia pandai?? hehehe

  4. PakLong says:

    Anu ar pandai tang lain…..

  5. anti melayu diperbodoh says:

    alhamdulillah,Allah tunjukkan kebebalan anwar serta kezaliman pada ‘saudaranya’.ketamakan dan giler kuasa merasuk diri dan bakal membunuh hayat politiknya.bole la anwar menetap bersama banduan2 di kajang tanpa ada demo utk mempertahankannya.wan azizah cam biasa meleleh air mata melawat anwar di penjara bersama izzah yg juga taknak pd suaminya lg.banduan2 pulak perlu
    berhati hati dgn anwar agar tidak tercemar kehormatan mereka….

  6. anakbochek says:

    Jangan lupa, dia juga adalah de “fuck”to leader. Lalok nak toron depan dan belakang aja.

  7. yon76er says:

    Kan Pepatah Melayu dan kata Orang Tua ada……ORANG TAMAK SELALUNYA RUGI…

  8. Iqhwan says:

    Pak Tho..penjelasan yg cukup berwibawa..terbaeekk

  9. dkds says:

    Di banggang kan oleh khalid ibrahim dgn penuh bergaya..

  10. jackal47 says:

    Yang bangsatnya dia orang ni..sudah pasti lepas ni mereka akan berkumpul..berbincang apakah langkah seterusnya untuk menjatuhkan TSKI…mereka sanggup berbuat apa sahaja asal hajat nafsu serakah mereka tercapai…
    Kalau lah segala tenaga dan sumber yang dicurahkan untuk langkah Kajang ni dicurahkan untuk menyelesaikan masalah rakyat kan baguss….

  11. korokstabang says:

    betul kaa ada 30 adun sokong anwar atau anwar gebang saja lebih seperti yang biasa dia buat hahahaha

  12. ahmad al pintu says:

    wamakaru wamakarallah

    wallahu khairun makirin

  13. Pejuang IMR says:

    Bang Non. where is the NUMBERS (35 DUN)

  14. shawn says:

    kesian dia…korang sampai ati….sedih tau nak jd PM tak dpt nak jd MB tak dapat abis tu nak jadi apa? nanti kluar dari jel nak jd ketua kampong korang jgnlaa tak bagi jugak.

  15. shimo says:

    Dsebalik prancangan PKR….mreka nmpknye xbjaye mgumpulkn kpale yg boleh mnagani krisis care mmbuai n terbuai…bnyk prncgn d hijack dprtngahan..dh mcm madusa…kpale yg bnyok ulorrr..smua boleh mmbunoh…

  16. pol says:

    biasalah kelulusan BA ..banyak cakap,pandai bermadah..praktical habuk pun tarak

  17. bangKano says:

    Pencapain tertinggi akademik bukan lesen mencapai kejayaan hidup dalam dunia realiti ni…ia mesti mempunyai kemahiran berfikir & bertindak yang berpaksi kan pemikiran kritis,kreatif,inovatif,berintelektual tinggi & rasional. Kelayakan akademik cuma sebagai formaliti untuk mendapat kan jawatan eksklusif dalam sektor awam & swasta jerrr sesuai ngan pembangunan & kemajuan pendidikan semasa negagha. Tanpa pencapain akademik yang tertinggi bukan bermakna manusia tu gagal dalam karier sepanjang hidup nya. Para jutawan yang ada di negagha ni bukan semua nya produk dari universiti luar mau pun dalam negagha. Tu semua hasil kerja keras & ketekunan yang berterusan. Ramai jugak para graduan yang masih terkapai kapai dalam kehidupan realiti masih lagi mengharap kan kerajaan memberi kan depa kerja..nak haghap kan usaha sendiri hampeh. Tak dak makna nya ada ijazah tapi sikap sama jerr ngan para penganggur lepasan sijil sekolah menengah…2 x 2 = 4…. 2 + 2 pun = 4 jugak jawapan nya. Semua nya mau kan bantuan,subsidi dll dari kerajaan.

    La ni tok sah nak bangga jika ada kelayakan…bacelor ka..master ka mau pun doktorat falsafah…sama jerr ngan pemilik sijil sekolah rendah ka ato menengah ka kalo tahap pemikiran macam hampeh asyik sepak tin aluminium kosong jerr hari hari…tetap di anggap hina jika tanpa pendapatan. pompuan kat hulu ceghok mana pun tak kan sudi berlaki kan individu tak punya kerja walo pun ada PhD…lebih baik depa pi caghi laki laki yang punya sumber pendapatan tetap & mantap walo pun depa cuma pass 6 sekolah rendah jerrr janji soru & kemudah lain tak pernah mis. Nak haghap kan laki laki ego tinggi berijazah tapi tak dak jaminan masa depan nak buat apa…?

    Kalo tak caya pi pinang gadis kat ulu Kelantan ka,Kedah ka ato NS sekira nya laki laki tu tak dak kerja cuma haghap kan ijazah jerrr..perut kosong sapa nak bagi makan kat isteri & anak anak…? Tak ksn nakm haghap m ak bapak nak tanggung diori & keluarga nya sedang kan depa pun hidup susah kais pagi makan pagi petang belum tau lagi sebab kuku dah tumpoi tok lagi nak kuis tanah. Ni realiti bukan nya fantasi kisah 1000 satu malam…..!!!!

Leave a Reply

Threesome