Menu Utama

Azmin Sokong Wan Azizah, Setuju Pemecatan Khalid

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali hari ini menegaskan pemecatan Khalid Ibrahim sah dan beliau tiada bantahan perlantikan Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar.

Setelah sekian lama berdiam diri Timbalan Presiden PKR Azmin Ali meminta semua pihak tidak membuat spekulasi bahawa beliau tidak menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah sebagai menteri besar.

Bagaimanapun Azmin masih tidak memberitahu secara jelas kedudukan beliau sama ada menyokong atau tidak.

Menurut Malaysiakini.com, Azmin sebaliknya berkata keutamaan dalam PKR kini adalah bersatu dalam menghadapi krisis ini kerana ia menggugat parti itu dan Pakatan Rakyat.

“Siapa kata (saya tak sokong Wan Azizah?), tak bolehlah berspekulasi.

“Saya dah nyatakan dalam (mesyuarat) MPP semalam bahawa kita ada satu krisis dan dalam krisis ini kena bersatu hati dan inilah yang telah kita jalankan untuk pastikan keputusan diambil dijamin selamatkan parti dan selamatkan Pakatan Rakyat.

Minggu lalu Azmin menulis tweet menyelar Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail kerana membuat kenyataan tanpa merujuk beliau terlebih dahulu.

Tweet tersebut dipercayai merujuk kepada laporan bahawa Saifuddin menyatakan Azmin yang hadir dalam mesyuarat MPP PKR pada 3 Ogos lalu menyokong Wan Azizah sebagai menteri besar.

Azmin hari ini menyatakan PKR telah memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengikut prosedur yang dibenarkan perlembagaan parti.






15 Komen to Azmin Sokong Wan Azizah, Setuju Pemecatan Khalid

  1. The Paleo Diet can be more restrictive diet than regular gluten and dairy
    free diets. Her scheme worked for it is said
    that Marc Antony fell madly in love with her.
    Hair color refers to the coloring of all the hair while highlighting refers to
    coloring only some strands of hair in a lighter color than the rest of
    the hair.

  2. tony gunawan says:

    semua orang perlu menghormati keputusan parti!

  3. Khalid says:

    6:43,

    masalahnya si Semin tu yang memulakan penentangan terhadap keputusan parti. dah lupa ker? kik kik kik

  4. raplahjingaa says:

    Betul tu togay…..cacai macam hang perlu hormati keputusan dan hobby anwar.

  5. Tubir says:

    Selangor akan dilaknat Allah jika tuanku sultan pekenan wan Azizah sebsgai MB.jangan mengundang bala……belajarlah dari sejarah Pakistan dan Bangladesh.kenapa Allah tidak memileh perempuan sebagai nabi a tau rasul…..malahan sebagai wali perkahwinan pun tak boleh.
    .

  6. Madu 3 says:

    Azmin cakap macam tu sbb telor dia dah di pegang si Ketum Punahsihat. Bukan Azmin sorang jea, betul x tony? Telor dah d pegang, mulut dah di sumbat dengan duit.
    Baginda Sultan Selangor jangan diam aje.. Maruah dan harga diri kerajaan Selangor diperkotak-katikkan demi kerana nafsu, kuasa dan wang.
    Anuwar dan LGE & bapak, inilh makhluk2 yang memporak perandakan Tanah Melayu ni. Dan kebanyakkannya berpusat di Selangor.

  7. adi says:

    Taniah azmin kerna menyokong bakal mb boneka kalau tak pru 14 sori 2u. Mulut kata bolih di dengar tapi hati allah saja yang tahu. Kalau rasa nak idup lama dlm politik jgn melawan arus. Saya pernah degar pepatah org politik, kalau kita jujur kita akan terkubur dan kalau kita lurus kita di hapus dan kalau kita bermuka muka kita akan terkemuka saya rasa azmin bermuka muka. Tapi ingat pada hukum allah ia itu hukum agama dan hukum pembalasan.

  8. yon76er says:

    Mulut ajelah yg kata saya sokong kan …….Dalam hati perghhhhh semua orang tahu..MELEPAS lagi jawatan MB yg ko idam2 selama ni…PERCATURAN yg x disangka2 jadinya begini as at 2date…..tapi semua tahu ko masih berharap jawatan Idaman dpt ke kamu..Play safe dgn Al’Jub ….tapi semua nampak muka kamu lpas masuarat tuu ari…muka PETAK ooooooo..mcm budak kecik xdpt gula2…….

  9. itsme says:

    jauh dilubuk hati rakyat sgor kebanyakkannya mengharapkan kebijaksanaan dymm tuanku sultan sgor bg mengekang kemaraan peliwat tegar tersohor negara ni.. baginda tuanku pasti mengetahui agenda jahat sipeliwat dan konco2nya dlm menjadikan sgor sebagai kambing hitamnya kpd yahudi dan china cauvanist dap. harapan rakyat agar bagibda tuanku dpt memberi kata dua kpd anwar.

  10. raplahjingaa says:

    Ntah apa yang ada dalam benak hati azmin sekarang ni, tuhan je yang tahu….setahun yang lepas dia pernah angan-angankan kerusi MB Selangor, sekarang angan-angan tu dah hancur menjadi debu berderai-derai…..

  11. akulaz says:

    PKR… Yang bikin masalah dalam PKR adalah orang tertinggi PKR sendiri. Belum pernah dalam sejarah terjadi

    1. YB dari PKR disuruh letak jawatan supaya orang lain dari PKR bertanding PRK.
    2. MB dari PKR dipecat kerana nak beri laluan orang lain jadi MB.

  12. Najibulghunnah says:

    dun worryyy… Kak Jijah boleh jadi MB sambil jaga Cucu…. Bang Non …ada escort kemana saja…. apa susah…

    Baru aku nampak berita TV1 TV3 puji Khalid gagap kata dia seorang Menteri Besar yg bagus Mesra rakyat dan macam2 lagi la.. lepas berita PKR paksa Kak Jijah ganti khalid…

    Media UMNO no bodoh gak kekadang keliru.. dulu kutuk ada masa puji… sama gak macam mykmu ni…. hahaha

    lawak biawak korang…

  13. raplahjingaa says:

    ….UMNO pulak yang lawak ??? hahahahahahahahahaha, rakyaat satu negara dok gelak kat hangpa, tiba-tiba hangpa spin…UMNO pulak yang salah ?? hehehehe

  14. anti melayu diperbodoh says:

    azmin ni masih dimanderam lagi agaknya.puas di diperguna dan khianati anwar dan azizah pun masih terhegeh hegeh sokong pasangan suami isteri luar tabie ni.dayus sgt azmin ni…pelik betul.

    lepas ni azmin kena jadi macai lagi la anjurkan demo ‘keadilan’ meliwat dan pembebasan utk anwar.tak sedar2 azmin ni.tak takut azab tuhan ke….

  15. WTF says:

    Najibulghunah

    Krisis kepimpinan negeri Selangor bukan berpunca dari UMNO, tapi berpunca kepada KETAKUTAN PKR terhadap UMNO!!!

    Meh sini baca EXCERPT dari Rafizi Ramli yang di copy paste oleh Mooh:

    Moohyideeeeen (January 29th, 2014 at 1:22 PM)

    “Dynamics in Umno

    Precisely because we are honest with ourselves and the people, we have to acknowledge that we are facing problems and challenges in Selangor that require intervention.

    While Abdul Khalid Ibrahim’s administration has shown a sterling performance over the last six years that has endeared him to the public, there is room for improvement in many areas, especially given the latest dynamics in Umno.

    It is an open secret that the move to remove Najib Abdul Razak has begun.

    As a party strategist, I cannot rule out the possibility that, should Najib be removed, Umno would fall to the ultras led by Dr Mahathir Mohamad’s faction.

    The unscrupulous attacks and schemes to take Selangor by hook or by crook will begin the moment the weak Najib is removed. Even as we speak, Umno’s cards are all too obvious, as seen in the racial and religious controversies stirred up in Selangor over the last few months.

    Should Najib fall, expect a full-blown manipulation of racial and religious issues to create mistrust and frustration with the Selangor government.”

    http://www.mykmu.net/?p=39584

    TAKUT PADA BAYANG2 SENDIRI dgn cerita yang DIREKA kononnya kepimipinan Najib Razak akan jatuh dan LANGKAH KAJANG ini diambil untuk menyekat UMNO dari dikuasai oleh golongan pro Mahathir!!!

    Inilah puncanya krisis kepimpinan negeri Selangor menurut Rafizi Ramli!!!

    Apa2 pun Najibulghunnah, let’s wait kisah seterusnya akan krisis kepimpinan negeri Selangor!!!

    Oh ya Najibulghunnah, la ni ada lagu hit baru kat Malaysia!!!

    Hang jangan lupa NANYI sama ya!!!

    “TANYA PADA KETUM
    APA SEBAB GOYANG
    NANTI JAWAB KETUM
    SELANGOR NAK HILANG”

    Hehehehe!!!!

Leave a Reply

Threesome