Menu Utama

Azizah-Anwar Terus Berdrama

Oleh Nur Azlina Shaari

Sejak nama Datin Seri Wan Azizah diumumkan sebagai Menteri Besar Selangor bagi menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim, tidak dinafikan nama beliau menjadi gah dan keutamaan dari pelbagai pihak untuk berbicara mengenai kisah politik negeri Selangor.

Wan Azizah yang diketahui ramai, khususnya ahli-ahli politik mengetahui dirinya hanyalah menjadi boneka buat Anwar Ibrahim sahaja juga sebagai batu loncatan buat suaminya sendiri untuk mendapatkan sesuatu dalam dunia politik.

Adalah tidak dapat dipertikaikan, sejak Wan Azizah menang di Kajang dan menjadi ADUN Kajang, fungsi utama Wan Azizah banyak diberikan jalan oleh Anwar untuk bagaimana beliau mengatur perjalanan dalam berpolitik.

Maka itu, apabila diasak dengan kenyataan yang tugas Wan Azizah untuk akan datang sebagai Menteri Besar Selangor akan banyak dibayangi dan dikuasai oleh Anwar, ia tidak dapat disangkal sama sekali meski pun Wan Azizah sudah memulakan ‘drama’ mempertahankan suaminya seperti tidak bersalah dalam isu perlantikan MB Selangor.

Selepas ramai pihak menghentam Anwar atas tindakannya yang mementingkan diri sendiri dengan melantik isteri sendiri sebagai MB Selangor untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim, Wan Azizah sehabis baik mencuba untuk tidak membiarkan nama suaminya menjadi buruk.

Kata Wan Azizah, setiap kata-kata Anwar Ibrahim yang diterima akan dijadikan nasihat dan tunjuk ajar untuk beliau menggalas tugas yang mencabar sebagai seorang MB. Nampaknya, sifat Wan Azizah yang patuh dan lurus tidak dapat dibuang dari dirinya.

Ini dapat dilihat, sepanjang beliau menjadi Presiden PKR, tidak banyak usaha dan kerja yang dilakukan oleh Wan Azizah apatah lagi menyelesaikan krisis dalaman yang melanda parti walaupun kuasanya adalah paling tertinggi dari ahli lain.

Paling jelas untuk dijadikan contoh adalah ketika Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali lebih banyak mengongkong Wan Azizah dari menggunakan kuasa dan menghalang Wan Azizah dari bertanding dalam PRU13. Natijahnya, Wan Azizah hanya mengikut sahaja telunjuk pihak-pihak yang memberikan nasihat kepada dirinya dalam cara untuk bergerak mengatur strategi politik.

Justeru itu, apabila Wan Azizah begitu beria-ia memberitahu dirinya akan menggalas tanggungjawab sebagai MB Selangor nanti, dapatkah rakyat percaya akan janjinya itu dan beliau akan lebih baik dari Khalid Ibrahim? Nampak gayanya, Anwar Ibrahim sudah meletakkan calon yang langsung tidak berpengalaman untuk menguruskan pelbagai krisis yang melanda negeri Selangor supaya Anwar yang akan berkuasa nanti.

Memang benarlah walaupun disangkal beria-ia oleh Wan Azizah yang Anwar Ibrahim tidak akan mencampuri tugasnya nanti adalah satu sangkal yang lucu apabila cuba membohongi rakyat apatah lagi semua pihak sudah dapat meramal dan membaca strategi yang diatur Anwar.

Sekali lagi dan berkali-kali lagi, Wan Azizah akan terus berbohong dan ‘berdrama’ untuk menutup kesalahan suaminya sendiri serta akan terus dipergunakan oleh Anwar.






12 Komen to Azizah-Anwar Terus Berdrama

  1. tony gunawan says:

    berilah peluang kepada wan azizah menjadi MB selangor!

  2. tubir says:

    Allah maha mengtahui Dan bjak sana.anwar dan wan azizah adalah pasangan yang secocok sama dams penipu Dan pembohong kaki drama Dan wayang cina

  3. Baba says:

    Azizah akan jadi patung nuar, lepas nuar dok dlm jel, lim guan eng plak pegang azizah

  4. yon76er says:

    apa2 pon yg hamcur nanti NEGERI SELANGOR….itu pasti demi NAFSU BINAWER BERNAMA AL’JUBURI..DAN MINAH KIPAS….

  5. Ababyl79 says:

    lim guan eng cuba mengalih perhatian rakyat dan cuba memperbodoh rakyat dengan tuduhan kononnya wan azizah didiskriminasi(harus dianggap tidak layak) dari menjadi MB untuk menggantikan TSKI kerana dia seorang wanita…murahan sungguh tuduhan seperti ini cuba dijadikan polemik kepada rakyat oleh lim guan eng

    bukan kerana wan azizah seorang wanita harus dianggap tidak layak untuk menjadi MB, persoalannya haruskah rakyat meletak dan memberi kepercayaan kepada seseorang seperti wan azizah yang pernah menipu rakyat berkata lelaki dalam videoseks chinadoll itu bukan suaminya untuk menjadi MB? terpampang zakar bengkok musibat(anwar) itu dalam videoseks chinadoll tersebut, mustahil wan azizah tidak mengenali rupa bentuk zakar suaminya sendiri

    tak gitu wahai macai semua?

    bila aku tanya perkara yang sama pada seorang wanita yang aku kenal dan tahu dia merupakan seorang pentaksub anwar, wanita itu sambil tersenyum berkata “mestilah I tahu rupa bentuk cuckoobird suami i, kalau ada tahi lalat pun i boleh tahu”…aku kata pada dia lupakan tentang cuckoobird bengkok dan cuckoobird ada tahi lalat, kita fokuskan tentang isu jam tangan Omega yang sehingga kini wan azizah dan anwar tidak berani dan gagal tunjukkan

    wanita itu beritahu aku bahawa dia hairan dan kini hilang kepercayaan kepada wan azizah dan anwar kerana wan azizah pernah membuat sidang akhbar di rumahnya sendiri tapi bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu wan azizah termasuk anaknya nurul izzah enggan tunjukkan…kata wanita itu lagi dia menyampah pada khalid gagap yang sibuk enterframe berkata pada wartawan “you all tak appreciate justice” bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu

    aku kata lagi pada wanita itu “tak appreciate justice kepala otak khalid gagap, sebab appreciate justice lah wartawan itu bertanya nak tengok jam tangan Omega itu bila wan azizah membuat sidang akhbar dirumahnya sendiri supaya mudah wan azizah nak ambil dan tunjukkan sebab sudah dekat jam tangan Omega itu berada di rumahnya sendiri”…sambil tersenyum lagi wanita berkata “betul betul betul!”

    apa lagi yang tidak betul wahai macai semua?

    tentang jam tangan Omega itu sahaja sudah cukup untuk dijadikan bukti bahawa lelaki dalam videoseks chinadoll itu ialah anwar

    kalau wan azizah sanggup menipu rakyat tentang kemaksiatan suaminya, apakah wan azizah tidak sanggup menipu lagi rakyat untuk mempertahan dan melindungi suaminya jika suaminya melakukan penyelewengan(menyalah-guna rezab kerajaan negeri) pula apabila dan semasa wan azizah menjadi MB? inilah persoalan yang harus rakyat Selangor fikirkan secara serius, jangan buat tidak kisah bila musibat(anwar) umumkan isterinya akan menggantikan TSKI sebagai MB Selangor yang baru

    ramai orang sudah tahu sekarang sekiranya wan azizah dapat menjadi MB segala kepentingan musibat(anwar) itu dan kroni-kroninya akan terjaga dan terlaksana, segala kepentingan DAP dan kroni-kroninya juga akan terjaga dan terlaksana…TSKI harus disingkirkan kerana TSKI ‘tidak mendengar kata’ untuk menjaga dan melaksana ‘kepentingan-kepentingan; ini semua

    bila aku tanya perkara yang sama pada seorang wanita yang aku kenal dan tahu dia merupakan seorang pentaksub anwar, wanita itu tersenyum berkata ‘mestilah I tahu rupa bentuk cuckoobird suami i, kalau ada tahi lalat pun i boleh tahu’…aku kata pada dia lupakan tentang konek bengkok dan konek ada tahi lalat, kita fokuskan tentang isu jam tangan Omega yang sehingga kini wan azizah dan anwar tidak berani dan gagal tunjukkan…wanita itu beritahu aku bahawa dia hairan dan kini hilang kepercayaan kepada wan azizah dan anwar kerana wan azizah pernah membuat sidang akhbar di rumahnya sendiri tapi bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu wan azizah termasuk anaknya nurul izzah enggan tunjukkan…kata wanita itu lagi dia menyampah pada Khalid gagap yang sibuk enterframe berkata pada wartawan “you all tak appreciate justice” bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu

    tentang jam tangan Omega itu sahaja sudah cukup untuk dijadikan bukti bahawa lelaki dalam videoseks chinadoll itu ialah anwar

  6. Ababyl79 says:

    lim guan eng cuba mengalih perhatian rakyat dan cuba memperbodoh rakyat dengan tuduhan kononnya wan azizah didiskriminasi(harus dianggap tidak layak) dari menjadi MB untuk menggantikan TSKI kerana dia seorang wanita…murahan sungguh tuduhan seperti ini cuba dijadikan polemik kepada rakyat oleh lim guan eng

    bukan kerana wan azizah seorang wanita harus dianggap tidak layak untuk menjadi MB, persoalannya haruskah rakyat meletak dan memberi kepercayaan kepada seseorang seperti wan azizah yang pernah menipu rakyat berkata lelaki dalam videoseks chinadoll itu bukan suaminya untuk menjadi MB? terpampang zakar bengkok musibat(anwar) itu dalam videoseks chinadoll tersebut, mustahil wan azizah tidak mengenali rupa bentuk zakar suaminya sendiri

    tak gitu wahai macai semua?

    bila aku tanya perkara yang sama pada seorang wanita yang aku kenal dan tahu dia merupakan seorang pentaksub anwar, wanita itu sambil tersenyum berkata “mestilah I tahu rupa bentuk cuckoobird suami i, kalau ada tahi lalat pun i boleh tahu”…aku kata pada dia lupakan tentang cuckoobird bengkok dan cuckoobird ada tahi lalat, kita fokuskan tentang isu jam tangan Omega yang sehingga kini wan azizah dan anwar tidak berani dan gagal tunjukkan

    wanita itu beritahu aku bahawa dia hairan dan kini hilang kepercayaan kepada wan azizah dan anwar kerana wan azizah pernah membuat sidang akhbar di rumahnya sendiri tapi bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu wan azizah termasuk anaknya nurul izzah enggan tunjukkan…kata wanita itu lagi dia menyampah pada khalid gagap yang sibuk enterframe berkata pada wartawan “you all tak appreciate justice” bila wartawan bertanyakan nak tengok jam tangan Omega itu

    aku kata lagi pada wanita itu “tak appreciate justice kepala otak khalid gagap, sebab appreciate justice lah wartawan itu bertanya nak tengok jam tangan Omega itu bila wan azizah membuat sidang akhbar dirumahnya sendiri supaya mudah wan azizah nak ambil dan tunjukkan sebab sudah dekat jam tangan Omega itu berada di rumahnya sendiri”…sambil tersenyum lagi wanita berkata “betul betul betul!”

    apa lagi yang tidak betul wahai macai semua?

    tentang jam tangan Omega itu sahaja sudah cukup untuk dijadikan bukti bahawa lelaki dalam videoseks chinadoll itu ialah anwar

    kalau wan azizah sanggup menipu rakyat tentang kemaksiatan suaminya, apakah wan azizah tidak sanggup menipu lagi rakyat untuk mempertahan dan melindungi suaminya jika suaminya melakukan penyelewengan(menyalah-guna rezab kerajaan negeri) pula apabila dan semasa wan azizah menjadi MB? inilah persoalan yang harus rakyat Selangor fikirkan secara serius, jangan buat tidak kisah bila musibat(anwar) umumkan isterinya akan menggantikan TSKI sebagai MB Selangor yang baru

    ramai orang sudah tahu sekarang sekiranya wan azizah dapat menjadi MB segala kepentingan musibat(anwar) itu dan kroni-kroninya akan terjaga dan terlaksana, segala kepentingan DAP dan kroni-kroninya juga akan terjaga dan terlaksana…TSKI harus disingkirkan kerana TSKI ‘tidak mendengar kata’ untuk menjaga dan melaksana ‘kepentingan-kepentingan; ini semua

  7. korokstabang says:

    “aaa errrr eerrrrrr dia sedang bermusyuarat pada waktu itu”
    kita tak lupa lagi lah jijah oiiiii ada lebih baik lah jijah jaga cucu saja

  8. Ababyl79 says:

    musibat(anwar) itu meletakkan/menyenaraikan nama isterinya sebagai saksi alibi utama dalam perbicaraan kes liwatnya yang ke 2 namun sepanjang 3 tahun tempoh perbicaraan dengan lebih 67 kali(mencipta rekod dunia) perbicaraan ditangguh(sengaja dilengah-lengahkan sehingga menimbulkan persepsi negatif kepada rakyat tentang institusi kehakiman negara) musibat(anwar) itu tidak pernah memanggil isterinya untuk menjadi saksi dalam pembelaan kes liwatnya dituduh meliwat Saiful

    ada 2 sebab kenapa musibat(anwar) itu tidak memanggil wan azizah untuk membuat kenyataan didepan hakim sebagai saksi utama alibi…

    sebab pertama:

    wan azizah dikatakan menghidapi penyakit air mudah menjejes keluar bila membuka mulut didepan hakim jika dia dipanggil untuk menjadi saksi alibi utama…dalam erti kata lain wan azizah sudah tahu dirinya mudah menjadi gugup/gagap dan mudah membuat kesilapan jika dipaksa untuk membuat kenyataan sebagai saksi alibi utama

    sebab kedua:

    walaupun musibat(anwar) itu meletakkan/menyenaraikan nama wan azizah sebagai saksi alibi utama, musibat(anwar) itu sudah pun tahu wan azizah boleh dengan mudah didapati bersalah oleh pihak pendakwaraya dan hakim kerana tidak bercakap bendar dan akan dikenakan hukuman

    antara 2 sebab diatas, macai boleh memilih kedua-duanya sekali untuk dijadikan sebagai pengetahuan am…sekian terima kasih

  9. Jambol says:

    Walau apapun berlaku, Cina akan tetap undi DAP kerana kepentingan mereka bukan saja akan terjaga tetapi akan lebih membesar . Pihak yang rugi ialah Melayu Selangor; jangan harap PKR atau PAS akan dapat membela kepentingan mereka.

  10. itsme says:

    yg benarnya kita diMsia memerlukan parti yg boleh secara tegas dan lantang dlm mempertahankan hak2 org melayu dan islam.. baik pkr atau pas mrk bukanlah pilihan terbaik krn kedua2 parti ini sgt cenderung kpd dap yg terang2an menghina melayu dan islam. umno yg masih lg belum mentransformasikan kabinetnya kpd pemimpin2 yg bersih juga bukanlah lg pilihan.. masih ada lagi pemimpin2 yg korup dan mementingkan hal2 duniawi dan diri sendiri semestinya juga menjadi punca umno ditolak oleh ramai pengundi. terasa lg elok jika melayu/islam ada pilihan lain.

  11. Anti Pengkhianat says:

    Bagi saya dalam soal membela Islam dan Melayu walaupun umno tidak sebaik yang kita harapkan namun umno masih jauh lebih baik berbanding pas dan pkr.

  12. Madu 3 says:

    Laki bini ni nak buat drama swasta atau cerita hindustan..lantak lah dia orang…
    Rakyat Selangor yang patut di sedarkan… bangun laa oiiii

Leave a Reply

Threesome