Menu Utama

Satu Nama Sahaja, Isyarat Anwar Ibrahim Kepada Sultan Selangor

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari berkata berkata keputusan menamakan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal Menteri Besar Selangor yang baharu, adalah muktamad.

Beliau mahu semua pihak termasuk PAS menerima keputusan yang dimuktamadkan pada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan pada 17 Ogos lepas.

Berkenaan titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin supaya pemimpin PAS, PKR dan DAP, mencadangkan lebih daripada dua nama sebagai calon menteri besar, Anwar berkata PKR tetap dengan keputusan yang Majlis Presiden putuskan itu.

“Semua pihak terikat dengan keputusan 17 Ogos…di mana semua pemimpin tertinggi Pakatan telah hadir pada mesyuarat tersebut,” tegas Anwar.

Beliau berkata keputusan mencalonkan isterinya menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu juga dibuat selepas mendapat nasihat perundangan.

Anwar berkata soal memanggil semula satu lagi mesyuarat majlis juga tidak timbul sama sekali kerana semua pihak kini terikat dengan keputusan tersebut.

Pada Selasa lepas, Abdul Khalid mempersembahkan surat peletakan jawatan sebagai Menteri Besar kepada Sultan Selangor, tetapi baginda menangguhkan menerima permohonan itu sehingga menteri besar baharu dipilih.

Keputusan ini akan mencetuskan dilema kepada Tuanku Sultan Selangor dan boleh mencetuskan konflik perundangan yang berpanjangan serta mungkin menyebabkan Pilihan Raya Negeri Selangor diadakan.






23 Komen to Satu Nama Sahaja, Isyarat Anwar Ibrahim Kepada Sultan Selangor

  1. samad says:

    best kan rakyat Selangor sultan korang kena sound dengan Anwar pun korang masih cool.

    mesti korang bangga pilih PR kan? hehehehe

  2. semasa says:

    Semua ada agenda masing2.. dap pn ada udang di sebalik mee maggie knapa nk kan Azizah jadi MB.. kalu tak mau dap nk pertahankan Azizah… biarkan selangor terjun dgn labu2nya.. tengglam bersama rakyat selangor yg taksub dgn Anwarnism…

  3. adi says:

    Mesyuarat apa benda tak bolih ubah, rakyat kajang dah pilih cina tu pun bolih kasi uabah ape benda? YANG TAK BOLIH UBAH HUKUM ALLAH, HARAM TETAP HARAM, HALAL TETAP HALAL. Setakat mesyuarat ( PR ) yang tak berdaftar dengan ROS ( pertubuhan haram) tak ikut pun tak dosa tak masuk neraka. Yang menipu rakyat dgn cerita bohong dan tuduh org lain dgn tuduhan tanpa bukti itu haram hukum jazak nya masuk neraka bila dah muflis di akhirat.

  4. hentam ajelah says:

    Banduan sound sultan……mana hulubalangnya…….macam tu pun najib boleh layan melayu sekandang dgn cinabeng…kena ratah ajele melayu….

  5. Org Kampung says:

    Syukurlah dgn keputusan itu yg memberi makna Tan Seri Khalid Ibrahim akan terus Kekal sebagai Menteri Besar Selangor dan dapat meneruskan agenda membangunan tanpa tunduk kpd tekanan politik.

  6. kulaan says:

    Jangan sampai sultan haramkan jejak kaki di selangor dah le….

  7. azmir says:

    Bagi Sultan takde dilema pun, PR berkeras nak nenek jijah jadi MB juga. Sultan beri perkenan bubar DUN. Lepas PRN baru tengok hasilnya macam mana. Kalau PR menang juga dan tetap mahu nenek jijah jadi MB. Sultan ada kuasa untuk lantik MB mungkin dari parti bebas (Khalid Ibrahim). Ini Sultan punye negeri, kalau siapa tak suka, korang boleh berambus ke negeri lain….

  8. Mek esah says:

    Makin meroyan le abang non….kesian…hehe

  9. alimedanbaru says:

    anwar tengok hari ni
    dia tak lihat hari esok
    hari ini kalau wan azizah jadi MB dan dia ada luar bilik besi oklah
    tapi kalau esok wan azizah jadi MB dan dia ada dalam bilik jeriji besi amacam?
    anuar selalu kejar benda yg syok sekejab
    lepas tu terkapai…

  10. memang terok says:

    DYMH Sultan tidak peling kepada. Tetapi baginda mungkin geleng kepala melihat kedegilan pihak yang degil. Kita percaya baginda tidak perlu diajar untuk buat kerja kerana baginda tahu apa yang bakal baginda putuskan. Pastinya baginda akan lakukan sesuatu yang memberi menafaat kepada rakyat baginda bukan menafaat untuk individu tunggal.

    Itulah halnya jika sudah mabok kuasa. Setelah gagal lantik diri sendiri, dia paksa semua orang supaya setuju dengan dia ‘melantik’ bini dia. Jenis demokrasi sakit gusi namanya ini.

    Nuar… kau melintas depan aku satu hari, aku akan ludah muka kau.

  11. Rohee colnago says:

    Orang Selangor yg tak cerdik…

  12. SKB says:

    Degil sangat, TSKI sila pe ngadap DYMM minta bubar DUN x sabar aku nak ngundi lagi, kalau DUN Kjg buat buat DN Selangor pun boleh buat,

  13. YanCute says:

    Sabor je lah…boleh ke Wan Azizah jd MB Selangor??Padahal bkn ank Selangor??
    Ape hak Anuar nk Tunding Jari mcm tu kat Sultan??ingat ape??Sultan ad daulat…jalan sampai binasa diri sendiri…Ni semo gila Kuasa punya pasal…Ape lah motip nak sgt bini jd MB?? Xkn xleh pk kot…xkn nk dok bwh tunjuk bini nnt…bak kta uztaz, pmpn xleh jd MB…nnt teruk negeri tu…Wallahualam…

  14. itsme says:

    politik gegak gempita anjuran anwar..
    gerakan menjatuhkan sultan sudah bermula, langkah kajang sedang dilaksanakan selara dgn matlamat menjadikan sgor sebagai negeri tdk beraja. anwar pasti akannlawan sultan hingga ke mahkamah.. dia ni peduli apa, sultan bg dia hanya patung dan tempelan yg diletakkan disinggahsana. anwar sedang mengerakkan sehalabusaha bg mengulingkan sultan sgor dlm kata mudabnya. ini antara perkara yg mungkin mnjadi konsensus beliau dan dap. sudah tentu dap akan menyokong penuh serta tabik kpd anwar atas keinginan anwar ini. lge kata “daulat anwar!!”.. anwar kata “jilat luar”.. haha

  15. Norashikin Awang says:

    Nampak macam si anuar ni yang nak jadi Raja yang bertahta…layan rakyat Selangor…layan…Inilah pilihan anda dan reformasi yang dicakap-cakap pada PRU 13 dulu….bagus betul manifestonya…tapi rasanya menderhaka pada Sultan takde pulak dalam manifesto tersebut…

  16. Anak Lenggong says:

    Kesian anak melayu selangor membiarkan sultan kalian dipermainkan oleh anak tongkang penang dan cina sial…pilih laa lagi PR..jiwa jadi hancur negeri dan sultan pun dipermainkan.

  17. anakbochek says:

    Perbualan dengan ahli PAS Selangor merangkap ketua kampung. Jika berlaku PRN, orang PAS akan boikot calon PKR dan DAP. Itu kata diorang la…

  18. hamba allah says:

    ya allah apa22 je yg kluar dari mulut mereka ni tak yah lh nk komen yg bukan22 biarlah mereka22 yg berhak buat kerja atau pilih siapa tak sebelah kan siapa22 pon tapi ngari tengok percakapan yg kasar22 tu nauzubillah……..

  19. raplahjingaa says:

    Alhamdulillah setakat ni tali barut yahudi masih gagal menguasai Negara, dengan cara Najib aku hanya mengharapkan orang-orang kampung menjadi lebih kuat untuk seimbangkan kelemahan Najib…..

  20. Shah says:

    Anwar cakap Selangor dia yang punya. Sama juga jumpa orang Cina dan India, negara ini lu yang punya

  21. mursidin says:

    sememannyalah Wan Azizah layak jd menteri besar sebab dia yng menang pilihan raya kan tak usahlah pnjang kn lgi kemelut menteri besr ni ni mengikut kehendak yakyat selangor yng memilih dia

  22. lang buana says:

    Dah memang rakyat selangor mahukan ini. Terima aje la…bila sultan kena sound, takkan korang diam aje…org luar tu…kenapa sunyi sepi…dah tak tau nak buat apa…ke fening melihat drama ni…

  23. raplahjingaa says:

    Orang ceruk tok kun, seberang perai, pulau pinang, yang tak ada raja……boleh main ” sound-sound ” kat sultan Selangor……hehe, apa laaaa orang Selangor…..hangpa dah jadi apa ???

Leave a Reply

Threesome