Menu Utama

35 Adun Bersama Anwar Ibrahim, Khalid Dipecat Dari PKR

Datin Seri Wan Azizah dan 35 Adun PKR, DAP dan Pas dijangka menghadap DYMM Tuanku Sultan Selangor esok bagi penggantian Menteri Besar Selangor.

Sebentar tadi Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR membuat keputusan menyingkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dari parti ekoran tindakan menteri besar itu yang enggan meletak jawatan.

Menurut sumber penyingkiran ini dipercayai dibuat setelah PKR berjaya mendapat sokongan 35 ADUN PR untuk melantik Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar yang baru.

Sementara itu Malaysiakini.com melaporkan pemecatan Khalid dari PKR diumumkan oleh anggota MPP, Datuk Tan Kee Kwong mengumumkan demikian dalam sidang media selepas selepas mesyuarat lebih dua jam di ibu pejabat parti itu.

Kesemua anggota Majlis Pimpinan Pusat hadir ke mesyuarat tersebut kecuali Khalid.

Lembaga disiplin parti itu pada hari Selasa lalu mengeluarkan notis tunjuk sebab kepada Khalid untuk menjelaskan mengenai tindakannya yang enggan berundur dari jawatan tersebut.

Keputusan agar Khalid berundur dari jawatan itu dibuat oleh Majlis Pimpinan Pusat pada 21 Julai.

Khalid juga diminta untuk menghadiri pendengaran lembaga disiplin tersebut semalam untuk menjawab beberapa isu, termasuk elaun menteri besar dan langkah penstrukturan semula industri air di Selangor.

Dalam jawapannya, Khalid mendakwa surat tunjuk sebab itu “cacat” dan tidak menyatakan secara khusus tuduhan ke atasnya.

Lembaga tersebut semalam bagaimanapun meneruskan mesyuaratnya tanpa kehadiran Khalid, manakala hasilnya akan diputuskan oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR hari ini.



(Next News) »



21 Komen to 35 Adun Bersama Anwar Ibrahim, Khalid Dipecat Dari PKR

  1. dkds says:

    Boleh percaya ke semua adun ikut anwar….ini macam kes 16 sept sahaja…

  2. itsme says:

    mana p 15 adun PAS tu hari yg beria2 sokong tski??
    jika benarlah.. hadi awe ngan pok nik pun kena kencing ngan adun PAS sgor… haha

  3. raplahjingaa says:

    hehehe….drama ni dari mula lagi kita dah tau macam mana tamatnya cerita……

  4. Anonymous says:

    35 ADUN PR pro-LGBT rupanya.

  5. raplahjingaa says:

    hehehe…makcik dari ceruk tok kun seberai perai…..boleh jadi menteri besar Selangor !!
    aduh !!

  6. reds says:

    hehehe……..politik cam hampas…..orang gila jek ikut parti politik camni….

  7. tengkudin says:

    ada yang dah pergi Taiwan tak? hehehe….

  8. kambing-hitam says:

    Inilah hadiah bagi pengundi selangor penyokong pkr tegar seperti bujuk dan mek esah, padan la muka korang. pkr hanya mengencing rakyat, memang bahalul sipengundi pkr.

  9. Anonymous says:

    Malaysia negara Islam tapi bini seorang peliwat boleh diangkat menjadi MB. Rekod dunialah ni.

  10. semangat dato' haron says:

    Buy Chinese last. Jgn sesekali lupa fakta itu.

  11. Hadisuhaimi says:

    Rakyat selangor lihat dan fikir lah sendiri permainan politik pr dan anwar ibrahim lebih pada kepentingan diri dari rakyat, anwar dipecat dari umno kerana salah laku, tapi tak mengaku, ramai org percaya cakap dia. Kini dia pecat kalid ibrahim pulak, sebenarnya korang berdua sama aja penipu rakyat, rakyat pun bodoh percaya sangat dgn anak berahim ni..

  12. hodoh says:

    Dalam pas ada trojan horse nuar. Jangan nanti yg senarai 35 tu ada adun umno plak. Kekeke

  13. samad says:

    bangga la rakyat Selangor dapat mb wanita.

    yang best orang luar jadi mb. rakyat Selangor tak qualified jadi mb.

    Malu wooo

  14. adi says:

    Bagi rakyat selangor yang mengundi pr berbangga la mendapat mb boneka dan urusan pentadbiran akan datang dari sg jelok atau sg buluh lebih tepat dr sg udang. Akan pikul baldi dan tong. Ini baru dikatan ubah from zero to nothing.

  15. dagang says:

    Yang peliknya bila tuan guru sokong t.s.khalid dikatakan pas masuk campur urusan pkr tetapi bila 35 adun sokong pemecatan Khalid tidakkah ini menunjukkan campurtangan pas dan dap terhadap pemecatan ahli PKR. Sudah sebulu…..apa pun bolih jadi….

  16. Pejuang IMR says:

    Kalau betul lah Jijah jadi MB Selangor. Lepas ni aku nak sarankan Najib jadikan Rosmah MB Pahang pulak. Tak lama sekejap pun jadilah. Harap Pak Adnan tidak keberatan untuk melepaskan jawatan MB tu sekejap.

  17. terangsang says says:

    penjamin keselamatan isreil tu engkou orang jangan main2. jika terancam isreil n kuncunya yaitu mana2 orang sesat akan berbondong2 menolongnya. aku taknak main dah, bimbang shah alam jadi palastin. bukan apa isreil kan jauh.. jauh sangat nak balas kalau dekat macam singapo boleh bagi pelempang seko seko.

  18. WTF says:

    Saudara dkds,

    Mungkin masa kecoh2 cerita 16th September, Anwar Ibrahim bukan bercakap pasal nak ambil alih kerajaan Malaysia, tapi Anwar Ibrahim bercakap pasal nak ambil alih kerajaan negeri Selangor!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=GasExvb4xYI

    Hehehehe!!!!

  19. adi says:

    Imr, pemimpin umno bukan sebodoh pemimpin dan pengundi pr. Buta mata dan hati. Bila u ikut i buat silap i cover taaaapi bila u engkar i lubang u i korek ops silap macai macai i korek. Rasuah, nipotisma, kroni, biadap, pembohong yang paling ramai, bodoh lagi ramai.

  20. Parpu says:

    Orang Selangor apa sudah jadi ni ? Org Penang mai jadi MB negeri hang? Pompuan plak…hahaha. Kita tgk sapa yg kena.

  21. syaa says:

    ntah ntah yg ikut anwar tu semua anwar bayar rm.

Leave a Reply

Threesome