Menu Utama

UMNO Celaka: Dua Naib Presiden UMNO Berbeza Pendapat

Menteri Dalam Negeri, juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menganggap protes Pemuda Umno Wilayah Persekutuan di hadapan ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur dan ugutan bakar bangunan adalah “harga yang perlu dibayar” oleh DAP.

Menurut Zahid, kengganan wakil rakyat DAP RSN Nayer memohon maaf kerana memanggil UMNO Celaka dalam sidang DUN Pulau Pinang telah menimbulkan kemarahan orang Melayu. Inilah akibatnya bila wakil rakyat DAP menggunakan perkataan yang jijik dan berbaur kebencian.

“Apabila perasaan marah mula membara, inilah harga yang terpaksa dibayar. Beliau sengaja melakukan provokasi, menghina dan memaki hamun orang lain.”

Zahid yang menang sebagai Naib Presiden nombor 1 dalam pemilihan UMNO lalu menyatakan dalam negara demokrasi, kita boleh berbeda pendapat dan pegangan tapi jika kita mengizinkan mana-mana pemimpin parti menggunakan perkataan yang jijik maka anggapan kepada orang yang menggunakan perkataan itu adalah tidak matang, tidak bertamadun, dan tidak menghormati orag lain.

“Bagaimana orang lain hendak menghormatinya jika orang itu juga tidak menghormati orang lain.Bagaimana mereka yang mewakili parti itu mengharapkan hendak dihormati, sedangkan orang itu tidak belajar menghormati orang lain. Hal yang dilakukan Pemuda UMNO merupakan manifestasi api kemarahan yg diperlihatkan oleh pemimpin muda dalam UMNO dan tentunya rasa terhiris ini merupakan sesuatu yg tidak dapat dielakan.

Justeru itu Zahid mengingatkan DAP agar menghormati parti lain dan jangan gunakan sebarang perkataan yg boleh menghiris perasaan mana-mana parti.

“Saya khuatir harga yang mahal terpaksa dibayar jika tersalah mngunakan perkataan seperti yang digunakan YB Rayer.”

Sementara itu Menteri Pertahanan merangkap Naib Presiden UMNO nombor 3, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien ketika menjawab pertanyaan mengenai protes pemuda Wilayah Persekutuan di pejabat DAP beberapa hari lalu mahukan mereka yang bertanggungjawab terhadap keganasan dan ugutan bakar ibu pejabat DAP diambil tindakan.

hisham

Malaysiakini melaporkan Hisham akan meminta Pemuda UMNO menyiasat dan mengambil tindakan ke atas mereka yang terbabit terutamanya individu yang mengugut untuk membakar.

Defence Minister Hishammuddin Hussein has demanded to find those responsible for Umno Youth’s violent protest at DAP’s headquarters this week and those who threatened to burn it down.

“I will advise them to investigate. Don’t go on emotions, probe as deep as possible to find out who the perpetrator was,” he said, adding that it is not proper for Umno Youth to threaten arson.

Artikel Sebelum ini: Mengapa Pemuda UMNO Bertindak Biadap






19 Komen to UMNO Celaka: Dua Naib Presiden UMNO Berbeza Pendapat

  1. MemangTerok says:

    Hisham walau pun phobia dengan isue keris mudin yang disensasikan beberapa tahun lalu , tak payah menyeru untuk dilakukan kan sisiatan atas hal ini . Kerana kita Melayu sentiasa sembunyi buah xxxxx dan kuku kita maka sebab itu kita dipijak, dihenyak dan dilanyak ketahap ini.

    Hisham cukup sekadar jadi hero dalam ikhtiar pencarian MH370 yang masih belum selesai, tapi tak payah campur hal ini kerana rakan naib presidentnya yang sudah beri komen sedemikian. Kita dibelakang Zahid dengan sokongon 200% tapi menolak kebaculan Hisham dalam hal ini.

  2. Pak Chak says:

    Betul tu, Dulu ada orang hunus keris, tapi…….

  3. raplahjingaa says:

    alahai hisham…..hang dengan sepupu hang sama saja, apa salah pemuda tu semua ?? menyerbu masuk pi cari rayes ?? sebab apa ?? tu semua dia kena faham !! kesabaran orang melayu jangan dia pandai-pandai nak araskan dengan kesabaran dia…dia bukan sabar tapi pengecut !!

  4. hentam ajelah says:

    ….nak bakar…bukan dah bakar….tapi bakar betul2 pun tk pe….janji bakar sepenuhnya….

  5. anti-pas haramjadah says:

    Kerry ngn hisam bacul penakut. X layak jd pemimpin umno

  6. tengkudin says:

    kimak punya keling…

  7. Rohee colnago says:

    Hisammuddin cakap atas dasar hak dan undang-undang. Jangan salahkan dia. Cuma mungkin dia tak anggap dia orang Melayu UMNO. Sebab tu tak rasa apa-apa.
    Tapi yang paling hina adalah KJ. Minta maaf pastu di tempelak dengan si kapir. Di hina sungguh Melayu.
    ISA dah di lucutkan, inilah kesan nya. Dan Melayu juga yang kata dah xnk ISA. Tak caya tanya lah Najib.
    Kalau UMNO dah x nak dan PAS pulak buat dunno jea, kita sebagai rakyat perlu bangkit ingatkan mereka. Mereka di amanahkan untuk melindungi maruah dan harga diri Raja dan bangsa Melayu. Ramai-ramai lah kita fikirkan macam mana untuk mengingatkan mereka akan tanggungjawab teras mereka. Ketuanan Melayu.
    Pada si penceroboh-penceroboh ni pulak, kita perlu tunjukkan siapa kita ,yang sentiasa hormat dan berlemah lembut ini juga ada hadnya. Dah tiba masanya untuk kita bersatu dan bangkit menuntut hak kita sebagai tuan punya tanah. Tanah Melayu.
    Hanya tuntut hak kita. Sebab mereka yang jahat ini telah menggunakan hak mereka.

    Tujuan mereka yang jahat ini berprovokasi sedemikian adalah ingin meningkatkan sentimen kebencian kaum mereka terhadap UMNO dan Melayu. Lebih-lebih lagi ada PRK akan berlangsung. Sapa yang bertanding? Untuk undi siapa? Kekawan di sini boleh lah buat sedikit kajian dan kongsikan maklumat bersama.

    Tanpa kita sedari, Serangan bertali arus menujahi bangsa ini. Diserang dari pelusuk dunia. Di tikam oleh banga sendiri dari PAS dan PKR. Kemudian oleh Cina dari DAP, PKR juga MCA. Dan sekarang oleh India dari DAP. Sampai bila harus begini?
    Tak Melayu HIlang Di Dunia…. Hang Tuah faham, tapi adakah kita?

  8. acid says:

    Sesiapa pun akan marah, tapi harus diingat jangan sampai ruang ini di ambil kesempatan oleh musuh yg akan cuba menanam api kemarahan yg melampau dengan melaga-lagakan kedua2 pemimpin tersebut. Waspadalah.

  9. lang buana says:

    Sejak ISA dihapuskan..makin menjadi jadi..disalahguna dan mengambil kesempatan…dan sekarang walaupun tempat terbuka pun boleh menzahirkan perasaan…

  10. alimedanbaru says:

    sampai bila Melayu mahu sembunyikan taring.sampai bila Melayu mahu cabut kuku. keling kurang ajar spt sikeling DAP tu memang patut diajar..jangan mundur..teruskan tekanan atau dia akan lebih kurang kurang ajar!

  11. bujuk says:

    Ini pendapat aku..
    Rayes salah bila kata umno celaka, tapi dia cakap dalam DUN. Hanya speker boleh ambil tindakan dan wakil UMNO dalam DUN sepatutnya guna kuasa /pengaruh anda dalam DUN. Nak balas ke nak bakar ke… sebut dalam DUN, DAP tak boleh buat apa-apa.
    Tapi UMNO salah bila hantar pemuda p serang DUN untuk cari Rayes, ini tindakan bodoh. Mereka boleh d dakwa atas alasan ceroboh DUN. Buktinya YB UMNO mengaku salah dan merayu mohon maaf. Bukankah ini mencemarkan imej umno dalam DUN.
    Esoknya p serang HQ DAP pulak… nak hantar demo dan berdemo.. silakan, tapi apasal bila diberi kebenaran memo yg. menyatakan ketidakpuasan hati umno tu d KOYAK? UMNO patut provok DAP koyak memo umno baru orang bijak kata umno betul dan hebat. Sekarang orang kata umno buat kerja sia-sia/bodoh. Susah payah kumpul orang, terpekik-terlolong… bila berdepan kita koyak rasa marah dan tak puas hati kita. Dapat apa…?

  12. TUBIR says:

    Kita orang orang UMNO dan Melayu mesti dan wajib bertindak terhadap sesiapa juga yang menghina kita ………jika perlu bakar bakarlah …….jika perlu dibelasah ….belasahlah.Tapi aku rasa malu bila ketua pemuda UMNOminta maaf pada DAP…dan kemudian ditolak.sekarang pula Hisham pula suruh ambil tindakan terhadap ahli UMNO tersebut….apa punya sial dan haramjadahlah nasib UMNO mempunyai barisan pemimpin yang bacul dan penakut.
    Adakah sejarah mat kilau ,datuk bahaman dan ramai lagi pejuang melayu larimasuk hutan dan diburu oleh bangsanya sendiri atas arahan British akan berulang?Sedarlah wahai Najib,Hisham dan KJ yang kamu memikul Nama dan maruah UMNO,jika kamu lemah dan bertindak bodoh orang orang bukan Melayu akan mempersendakan dan menghina bangsa kamu iaitu Melayu….Adakah kamu malu untuk mengaku yang kamu itu Melayu dan UMNO?
    Walaupun aku bukan orang UMNO ……..tapi aku Melayu ……Mak bapak aku Melayu dan pejuang UMNO sezaman dato on dulu …….darah yang mengalir adalah ditubuh ini adalah darah Melayu……..Ini bumi melayu bumi kita …….kami tidak pernah memulakan permusuhan ……tapi kami akan mempertahankan bangsa kami melayu………Nafas kami adalah nafas melayu………Hidup melayu.Tangan yang mencincang …biar bahu yang memikul.
    Aku mencemuh kenyataan hishamudin dan memandang keji tindakan khairy jamaludin ketua pemuda umno.
    Sokong kenyataan Zahid Hamidi .

  13. bujuk says:

    Perihal menteri ni… jangan tunjuk jaguh la. Kalau mereka pemimpin umno takda jawatan dalam k’jaan, silakan… tapi kalau jadi menteri, bercakap ikut fakta.. ikut undang2.. jangan nanti kita marah bila rakyat ulang apa yg. kita cakap pada rakyat.
    Zahid tak belajar… kes taresa buat aduan diugut tampar dengan bayaran rm500. Dia kata tak salah.. bila dia buat silap, orang ulang pada dia pulak. Tau pulak dia marah… konon dia menteri. tapi rakyat nampak dia bodoh. Baik sikit Hisham yg. belajar dari sejarah… dia tak lupa menitiskan air mata minta maaf pada orang cina bila nak ngundi bila cina marah dia cabut keris tunjuk samseng.

  14. baba says:

    hisham ckmm biasala , dulu cium keris minta maaf….skrg nak buat lagi kot, kj dah minta maaf skrg hisham plak kot.

  15. amran says:

    Setiap kali ada krisis melayu dihina dan umno di diperkecikan, maka ada ramai jugak para pemimpin terti ggi umno yang telan dgn sabar …. sebenarnya telannya mereka dgn menjual maruah melayu perlu dibayar dgn harga yang amat tinggi. Kita sibuk mengata mereka pengecut, liberal, bodoh dsb… tapi tahukah bayaran yang kerajaan dan yang kita perlu bayar dgn sedap mengata tersebut? Mereka tak merasa apa2 asalkan segala projek dan pelbagai punca wang memenuhi poket mereka… mereka persetan segala perkataan kita, tapi mereka mengaut segala yang ada… itulah sikap para pemimpin kita yang menang pun penuh kontroversi, maka apalah nak diharap kpd mereka selain cerdik dlm mengaut harta?…. biar bangsa dihina asal kantung ku penuh terisi…. itulah pemimpin kita…. mungkin masa dah tiba untuk ditalqinkan parti yang dulunya sangat berjasa ini.

  16. armok says:

    Bujuk. Kalau kau sayang kat UMNO pun tak yah lah tulis panjang2 dan meleret2. Terima kasih je lah.

  17. bleu says:

    Hey bujuk . Terima kasih lah atas nasihat bodo hang tu. Dan hang takyah lah menyibuk hal orang. Nampak diri hang sendiri yg lebih bermasalah.

  18. anoi says:

    dlm diam2 akan ada hamba allah yang berani sekurang2 nya bagi pelempang keling tu.

  19. Sephyro says:

    Menyokong penuh Datuk Zahid Hamidi…..orang yg biadap patut diajar dgn cara yg lebih biadap lagi…biar sedar diri…..takkan bangsa pariah yg tak sedar diri diuntung ni nak diajar dgn penuh sopan santun dan kasih sayang….kepala kita dipijaknya nanti….do something wahai Melayu….kita tuan rumah bukan penumpang….

    Datuk Hishammudin…..be stern in action as a Malay…..pendapat mcm ni yg mengkambinghitamkan org melayu smpi bangsa lain berani kurang ajar, menghina dan memijak maruah org Melayu dan agama Islam kebelakangan ini….

Leave a Reply

Threesome