Menu Utama

TERKINI: Tiada ADUN Bebas Di Terengganu Sehingga Jam 1 Petang Tadi

Sumber Pejabat Speaker Dewan Undangan Negeri Terengganu memaklumkan sehingga jam 1.00 petang tadi tiada mana-mana Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu menghantar surat mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat bebas. Wakil Mykmu yang berada di sana juga tidak nampak kelibat bekas Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said atau ADUN Ajil Ghazali Taib datang ke pejabat DUN.

Isnin lalu kedua-dua mereka mengisytiharkan keluar Umno dan menjadi wakil rakyat bebas sebagai membantah proses penukaran Menteri Besar Terengganu.

Kami juga difahamkan Bekas Menteri Besar Terengganu dan ADUN Kijal Datuk Seri Ahmad Said dan ADUN Ajil Ghazali Taib akan mengumumkan kembali kepangkuan UMNO hari ini. Bagaimanapun, sumber kem Ahmad Said menafikan sebarang pengetahuan mengenai perkara ini.

Pihak kami masih menunggu pengesahan maklumat ini dan sidang akhbar yang dijangka akan diadakan petang ini. Jika maklumat ini menjadi kenyataan ia akan menstabilkan kembali politik Terengganu yang bergolak sejak isnin lalu berikutan kedudukan kerusi yang tipis antara Barisan Nasional dan Pakatan (17-15).






17 Komen to TERKINI: Tiada ADUN Bebas Di Terengganu Sehingga Jam 1 Petang Tadi

  1. bujuk says:

    Bagus la tu… jangan hal2 peribadi d bawak masuk DUN. Huru-hara rakyat nanti.. nak buat drama jangan libatkan DUN dan rakyat.

  2. korokstabang says:

    Test power tengok pas camna hahahaha sampai hadi minta mengadap Sultan Mizan tapi Sultan Mizan tolak permintaan hadi balik lah hadi dengan muka kuyu hahahaha

  3. raplahjingaa says:

    Kesian kat hadi…..tak pe lah adi roy, masa hang jadi MB dulu hang dok merapu tambah bini….la ni bagi la kat orang lain pulak, hang pi la jadi ahli masjid bertaubat minta ampun.

  4. dkds says:

    Nampaknya harapan Pas untuk menikmati saat ejakulasi tidak menjadi..

  5. WTF says:

    Premature Ejaculation dari parti PAS

    “KUALA LUMPUR: Jalan selamat bagi Umno untuk mengelakkan ketidakstabilan dan ketidaktentuan di Terengganu hanyalah dengan segera mengadakan pilihan raya negeri.

    “Biarlah rakyat yang akan menentukan sama ada mereka mahukan kerajaan BN atau PR yang memerintah negeri itu,” tulis Shahbudin Husin di dalam blognya.

    Menurutnya, jika ketika krisis di Perak dulu yang turut diketuai oleh Najib yang diarahkan oleh Pak Lah mengetuainya, proses mengadakan pilihan raya negeri semula begitu ditolak sehingga menggunakan proses mahkamah kerana bimbangkan keputusan yang lebih buruk, kini sebagai Perdana Menteri, Najib perlulah menunjukkan kejantanannya yang sebenar.

    Baginya, selagi tidak diserahkan semula mandat kepada rakyat untuk membuat pilihan, pelbagai perkara yang di luar jangkaan boleh berlaku bila-bila masa saja.

    Beliau berpandangan, jika BN terus dipilih oleh rakyat, ia akan membuktikan wibawa Najib dan Umno dan tidak boleh dipertikaikan lagi.

    “Jika ditakdirkan BN kalah pula, sekurang-kurangnya Najib dapat membuktikan kejantanannya dan kalah pula secara jantan,” tulisnya lagi. – HARAKAHDAILY

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/27859-najib-mesti-jadi-jantan-selesai-krisis-di-terengganu

    DREAM ON PAS, DREAM ON!!!

  6. raplahjingaa says:

    Kumpunan semua cai PAS nak jadikan adi roy MB terengganu…..kecewa lagi !! apalaaa nasib PAS, asyik kecewa memanjang, dulu ada Kedah depa pi merapu tak tentu hala…..la ni tinggal kelantan je, wak asil balik asal.

  7. acid says:

    Kalau berita ini benar, Alhamdulillah..

  8. stingray says:

    Toksah nk sibuk2 la bujuk…lebih baik hang pi nasihatkan bos2 hang, bila depa nk siapkan draf utk hangpa boleh liwat bini2 hangpa…dah bertahun-tahun dok delay je…tak geram ke????….

  9. acid says:

    Hehehe. Good one bro stingray..

  10. WTF says:

    Hehehehe…fasal 16 Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 ikut sunnah nabi ka Bujuk!!!

    MUEH4444

  11. raplahjingaa says:

    Tu bukan sunah nabi….tapi nukilan rasa lebai-lebai PAS !! tak caya hangpa tengok golongan ” muslimah ” PAS….pagi Jumaat je, muka semua kelat, tak berapa nak senyum….nak melawan laki nanti di tuduh derhaka dan tak masuk syurga….mau tak mau, tahan je laaaaaa.

  12. bujuk says:

    Celakalah mereka yang menghina hudud seperti hukum manusia. Mereka berkata tampa berfikir dan tampa hak. Ya Allah kau hinalah mereka yang menghina hukum mu.

  13. stingray says:

    Kesian bujuk kena tipu dgn AdiRoy & PokNik…depa cuma pinjam perkataan Hudud sbg password utk cuba intai2 Putrajaya je…celaka lah puak2 yg menjaja hukum Hudud untuk depa bergelar YB..

  14. acid says:

    Ish..ish..kesian..kesian.. serba tak menjadi dah,….goreng jangan tak goreng, bujuk..!

  15. sireh ke gagang says:

    Dah buat amendment belom fasal 16 undang – undang jenayah syariah II 1993 kelantan tu belum bujuk ? ITU BUKAN HUDUD . ITU NAFSU SONSANG NABI TAK MENGAKU UMAT yang PAS masukkan sekali dalam draf hudud syok sendiri nya .

  16. raplahjingaa says:

    Aik bujuk berdoa ?? careful on what you wish for bujuk, it might come true !! infact its already happening…..orang Islam memandang hina lebai-lebai PAS kerana sifat PAS yang mempermainkan hukum Allah swt.

  17. WTF says:

    DOA hang dah lama MAKBUL la Bujuk!!!

    Pemimpin4444 PAS dan PGayR semua dah kena HINA dan kemungkina akan TERUS DIHINA di muka bumi ini!!!

Leave a Reply

Threesome