Menu Utama

Sultan Dr. Nazrin Berpengalaman Kendali Kerajaan Sarkas DAP


PEMILIHAN Sultan Dr. Nazrin Muizzuddin Shah sebagai Sultan Perak yang ke-35 adalah satu keputusan yang tepat, melihat kepada pengalaman baginda dalam mengendalikan peranan sebagai pemangku Ketua Negeri sepanjang Almarhum Sultan Azlan Shah gering sejak beberapa tahun yang lepas.

Sudah tentu bila bercakap tentang pengalaman, rakyat Malaysia amnya dan rakyat Perak khasnya, tidak lupa dengan peranan Sultan Nazrin (Raja Nazrin ketika itu) selaku pemangku Sultan Perak mengendalikan kekecohan yang dicetuskan pakatan pembangkang apabila kerajaan DAP Perak (bermenteri besarkan orang PAS) tumbang tidak sampai setahun selepas PRU12 pada tahun 2009.

Ketika itu, sidang pertama DUN Perak setelah BN kembali mengambil tampuk kuasa, dicemari dengan aksi-aksi memalukan oleh wakil rakyat pembangkang yang diketuai Mohamad Nizar, Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham.

Malangnya tindakan ketiga-tiga mereka mencetuskan kekecohan pada waktu itu, telah menjadikan DUN Perak tak ubah seperti sarkas, dengan ketiga-tiga mereka dan culai masing-masing sebagai beruknya.

Kekecohan bukan saja berlaku dalam dewan, malah di luar dewan pun aksi yang hampir sama dipamirkan, tapi yang ini oleh penyokog pembangkang pula, termasuk aksi berbaring atas jalan dengan memegang bendera Palestin – apa kaitan?  Kita pun tak tahu tapi jenis bodoh macam ini bukan kira kaitan sangat.

Di dalam dewan, setelah campur tangan Sultan Nazrin dengan memberi kata dua kepada semua pihak bertelagah, terutama beruk-beruk pembangkang agar menghentikan perbuatan mereka, telah berjaya memastikan sidang pada hari berkenaan berjalan dengan lancar.

Semua ini membuktikan ketokohan baginda, lama sebelum dilantik sebagai Sultan lagi.

Rakyat Perak seharusnya bersyukur mempunyai ketua negeri yang berwibawa seperti baginda.  Semoga dengan baginda sebagai payung mahkota negeri yang baru, Perak akan terus makmur dan berjaya mencapai visi dan misi yang ditetapkan oleh kerajaan negeri yang diketuai Datuk Seri Zambry Abdul Kadir.

Daulat Tuanku!!



« (Previous News)



14 Komen to Sultan Dr. Nazrin Berpengalaman Kendali Kerajaan Sarkas DAP

  1. baba says:

    daulat tuanku

  2. dkds says:

    Sultan dah masak dgn perangai Dap bersaudara

  3. raplahjingaa says:

    Hantu 2 beradik DAP ” The Ngehhh ” la ni tak belaga angin dengan kit siang, hantu 2 ekor tu marah sebab kit siang tak pilih calun yang depa endorsed, lantak pi kat depa.

  4. rembaumostwanted says:

    alif min nun tendang wau….SARKAS

  5. system baru says:

    selepas krisis diperak kapal singh telah keluar kata2 keramat dia pada anwar,, anwar harus bertaubat, sebab anwar main isu lompat parti

  6. system baru says:

    adui ketika di perak guling2 di jalan raya ketika di k.l pun nak guling2 di jalan raya apa nak jadi penyokong pr ini

  7. bleu says:

    Kenapa perlu berbaring/guling atas jalanraya ? Ada akai ke berok2 ni ?

  8. Sontoloyo says:

    Beruk memang tak ada akai…
    Sepatutnya kat DUN Perak tu terlulis “BINATANG DAN DAP DILARANG MASUK.!”

  9. jaszlurve says:

    beruk akhir zaman

  10. bajak says:

    ada gak bodo jawi tahun 2014 nie ye…sah mak bapak xhantar sekolah nie…kalo zaman p ramlee paham la sbb miskin…sian rembaumostwanted

  11. raplahjingaa says:

    Yang berguling atar tar pegang bendera palastine terbalik tu pecacai yang ada talian darah dengan Nizar…di katakan dia di janjikan kontrek kantin bangunan SUK Perak oleh Nizar, tup..tup…Nizar kena tendang oleh 2 adun PKR dan sorang adun DAP, putih mata la bro tu.

  12. anakbochek says:

    Sebagai anak Nismilan, den kecewo bonar bilo anak rombau buek komen bangang camtu. Luluh raso hati den bilo warikh Nismilan buek kenyataan “one liner” cam mooo hindu.

  13. sireh ke gagang says:

    Tu mesti moo yang tengah baring atas jalan ! 😀

  14. MemangTerok says:

    Baru dengar kuliah Dr Danial dalam tajuk yang beliau pakar yeini Quran dan sains.
    Sekali terbukak pulak utube beliau mengulas tentang sumpah saiful.

    Tawar hati pulak aku jadinya, kerana ulasanya tidak berbunyi lengkap tapi agak berat sebelah.

Leave a Reply