Menu Utama

Sekitar Kempen PRK Teluk Intan Petang Tadi, Calon BN Terima Kejutan!

Ketika mengadakan program “walkabout” petang tadi, Calon BN bagi Parlimen Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong dikejutkan oleh tindakan seorang penyokong Parti Keadilan Rakyat dalam pilihan raya lalu, Saari bin Baki. Saari menjemput beliau dan rombongan ke rumahnya bagi mengadakan acara menurunkan bendera PKR.

Datuk Mah dan Ketua Penerangan Barisan Nasional, Datuk Ahmad Maslan memenuhi jemputan ke rumahnya di di Kampung Batu 8, Changkat Jong, Teluk Intan.



« (Previous News)



50 Komen to Sekitar Kempen PRK Teluk Intan Petang Tadi, Calon BN Terima Kejutan!

  1. rembaumostwanted says:

    Turunkan bendera PKR atau dia keluar dari PKR itu yang kita nampak. Undi dia ada tak kita nampak?

  2. bleu says:

    Tindakannya pun dah mencukupi , walau sekecil mana pun, impaknya tetap ada…

  3. Hamba Ar Rahman says:

    rembaumostwanted…aku pun setuju….jalan2 ikut belakang rombongan kempen Umno…tapi undi belum tentu untuk Umno…hehehehe

  4. tony gunawan says:

    melayu mudah lupa!

  5. bujuk says:

    Kesian la gimik camni waktu prk rakyat pun nyampah. Ada prk, adalah yg. keluar parti… Tapi baik umno/BN jangan ambil bahagian. Sebab orang nampak is bukan kejutan, tapi d rancang. Kalau siap ada majlis… Ada speaker lagi..

  6. moo says:

    Wow terkejutnya…..!!

  7. armok says:

    Kalau bersangka baik hampir 50 % masalah jiwa manusia selesai dengan sendiri.

  8. raplahjingaa says:

    Di teluk intan budak perempuan melayu ahli DAP tolak hudud PAS….tapi tetap disokong PAS. Di Pulau Pinang ahli PAS, bertanding untuk pertahankan hudud PAS….tapi di tolak PAS………

    lekeh sungguh PAS ni…….macam tak dak maruah pun ada ! macam meroyan pun ada ! macam pengemis pun ada !!

  9. raplahjingaa says:

    Awat mooo hang terkejut ???? anwar berdiri belakang hang ka ??

  10. bleu says:

    Kesian ? ? baik UMNO/BN jangan ambik bahagian ?? Semenjak bila plak kau jadi tukang nasihat pada UMNO ? Kau x payah menyibuk lah bujuk…

  11. MemangTerok says:

    Kita tidak teruja dengan turun bendera atau keluar parti, mahupun join lompat parti. Yang pasti jika Gerakan tak dapat rampas kerusi T/Intan bukan kerana bagus sangat budak yang perasan bagus itu. Tetapi dikhabarkan Mah ada rekod kurang sedap disitu.

    Walaupun begitu , menang atau tewas Mah tidak mengubah apa2 dalam DUN Perak, kerana kita tahu kerusi disitu siapa penyandangnya. Orang Melayu diharap sedar diri dan pandai2 memilih.

  12. alimedanbaru says:

    bagi bujuk dan moo keharpakan hati dia terhadap UMNO/BN menyebabkan dia nafikan segalanya-galanya. yg dia tak nafikan DAP memberakkan sarban PAS!

  13. bujuk says:

    Nak buat camna… wakil DAP ni anak orang umno. Mak borek anak rintik… Pn.Yammy kata ni dosa orang dulu2 sebab dia d halang/pecat slps. tamat pantang si dyana.
    Aku nasihat je… Sebab tengok bn masih guna kempen tahun 80an, ubah la… Anak orang umno pun dah jadi calon DAP.

  14. acid says:

    Bujuk ! Jadi calon DAP satu hal, Yg menyokong DAP tu pehal pulak ?

  15. Hamba Ar Rahman says:

    walaupun aku tak berapa suka Dyana ni masuk DAp…tapi aku tetap ada rasa belas kasihan kepada beliau….dari segi umurnya yg muda tentu dia ada identii krisis….setiap orang ada jalan hidup mereka yg telah ditentukan Allah….aku harap yang terbaik untuk Dyana…tengok dari air muka dia…takderlah nampak jahat mana pun…cuma mungkin dia keliru dan terpengaruh dengan persekitaran yg tak kondusif untuknya…jangan kita mudah melatah dan menghakimi dia…kita tengok dulu macam mana….mudah-mudahan suatu hari nanti Dyana akan jadi berguna untuk Umno…who knows…she can be a spy for Umno….tiada siapa yang tahu….Dyana masih muda….jalan dia masih panjang…aku harap Allah tunjukkan yang terbaik untuknya…sebagaimana Tunku Aziz yg sudah pun kembali dari kekeliruan…walaupun mengambil masa yg agak lama juga…tapi kita tetap alu-alukan…dan berikan seribu kemaafan…itulah indahnya jiwa seorang melayu Islam…kita sangat lembut hati dan amat mudah memaafkan…kita tidak menyimpan dendam…..

  16. bujuk says:

    Hang tanya Najib apasal umno sokong Gerakan?

  17. Hamba Ar Rahman says:

    Personally, kalau Dyana ni masuk DAP sebab dia percaya apa yg dia perjuangkan…aku tetap tabik juga….tidak kira apa yang kita ikut…kita kena tahu, faham dan yakin apa kita perjuangkan….kita tidak mahu menjadi seperti burung kakak tua yg hanya mengikut…tapi tak faham apa2……jika benar dia perjuangkan kesamarataan…biarkan…jika itu yg dia percaya…biarkan dia dengan kepercayaannya…we must let her decide for herself…..dunia sudah masuk ke alaf baru….tiada yg static…..antara perkara yg paling constant dalam dunia ini adalah ‘change’ atau perubahan….sebagai manusia yang bertamadun kita perlu peka terhadap perubahan dan kehendak yang berbeza…manusia yg wujud pada zaman Elvis tentu tak sama dengan manusia yg wujud pada zaman Justin Bieber…kita kena faham hakikat tersebut…..apa yang paling menjijikkan bukanlah kepercayaan masing2 dan perjuangan masing2…tetapi adalah cara yg digunakan untuk mencapai matlamat perjuangan tersebut…di dalam sesebuah perjuangan….sudah tentu ada harapan….harapan dan perjuangan itu adalah seperti cinta sejati yang memberi nafas dan semangat untuk seseorang indivu mencapainya…yang membuatkan cinta itu jadi palsu hanyalah apabila individu yang asalnya mempunyai harapan yg tinggi tadi bertindak melacurkan perjuangan tersebut dan menggunakan taktik2 busuk dan keji seperti menaburkan fitnah dan memburuk-burukkan pihak lawan hanya kerana untuk memenangkan kumpulan yang diperjuangkan….bila ini terjadi….perjuangan sudah tidak ada makna…yang tinggal hanya kehendak nafsu dan cita2 yang melampau……bila ini berlaku…percayalah… individu tersebut tidak akan ke mana2…akhirnya akan tersembam ke tanah juga….

  18. bujuk says:

    Raplajingga…
    Nak Tanya.. Apasal umno tolak calon melayu dan anak orang umno, sebaliknya sokong cina gerakan. Sedangkan umno parti MELAYU…. Tak rasa lekeh ke.

  19. Hamba Ar Rahman says:

    Nak tanya buat apa…equation nya simple….Umno dengan Gerakan siapa?? siapa bos??…Umno dengan Dyana (DAP) siapa pulak??? PAS dengan DAP siapa pulak? siapa bos??? hang nak spin kot mana pun….itu juga lah equation nya….

  20. acid says:

    So bujuk, jawab soalan aku dulu, yg sokong DAP pehal pulak ?

  21. gambus says:

    bujuk says “Nak Tanya.. Apasal umno tolak calon melayu dan anak orang umno, sebaliknya sokong cina gerakan. Sedangkan umno parti MELAYU…. Tak rasa lekeh ke.”

    laa benda ni pun bodoh nak faham !!! anak orang UMNO pun tapi jadi barua DAPigs buat apa ??? ni pun kau bodoh sangat nak faham kee bujuk ???

    yang patut kau melalak ialah bujuk PAS sering jatuhkan kafir kepada sesiapa yang tolak hudud TAPI lain pulak aku tgk pemimpin PAS yang calon DAPigs ni dengan jelas tolak hudud pun PAS masih sokong , kenapa nik ajis dan pemimpin PAS lain tak kata dia kafir ??? sebabnya mudah PAS boleh permainkan hukum Allah pada bila-bila masa demi politik

    sama juga dengan tudung , kalau dalam UMNO tak pakai tudung , macam-macam hujah menghina keluar , macam-macam hukum dijatuhkan … TAPI orang calon DApigs tak pakai tudung orang tu laa jugak pemimpin PAS julang , mana hukum yang pernah dilemparkan sebelum ni ?? semuanya dah sapu bawah karpet demi politik ..

    inilah PAS melacurkan dan mempermainkan agama islam demi kuasa dan duit

  22. gambus says:

    bujuk says “Kesian la gimik camni waktu prk rakyat pun nyampah. Ada prk, adalah yg. keluar parti… Tapi baik umno/BN jangan ambil bahagian. Sebab orang nampak is bukan kejutan, tapi d rancang. Kalau siap ada majlis… Ada speaker lagi..”

    ehh oklaa tu janga jadi macam PAS dan DAPigs yang asyik menipu dan buat fitnah jee .. dan jabgan juga jadi macam PAS apabila hudud mereka ditolak oleh calon DApigs tapi masih julang dan berkempen untuk dia , ini lagii teruk munafik tahap tertinggi punya PAS

  23. dkds says:

    ahli mereka sendiri pun dah melauat dengan kepimpinan PKR yang hanya melindungi kroni mereka sahaja

  24. gambus says:

    bujuk says “Nak buat camna… wakil DAP ni anak orang umno. Mak borek anak rintik… Pn.Yammy kata ni dosa orang dulu2 sebab dia d halang/pecat slps. tamat pantang si dyana.
    Aku nasihat je… Sebab tengok bn masih guna kempen tahun 80an, ubah la… Anak orang umno pun dah jadi calon DAP.”

    calon DApigs yang tolak hudud ni laa PAS julang dan sanggup bawak berkempen bujuk !!! makin kelakar aku tgk puak munafik PAS ni mempermainkan hukum hudud

    nasihat daripada munafik yang kaki fitnah dan kuat menipu macam kau memang kami tak perlukan laa bujuk hahahaha patutnya kau nasihatkan pemimpin PAS dan macai PAS yang dah gilaaa sampai sokng calon yang tolak hudud wakakakakaakak tak jatuh murtad kee clon DApigs ni bujuk sebab nik ajis dan pemimpin PAS laa yang kuat murtadkdan orang sebab tolak hudud PAS !! atau hukum yang dibuat PAS tu boleh dimain-mainkan sesuka hati kan bujuk ??? hahaha

  25. hakim says:

    bujuk….itu la pentingnya ada parti komponen berbilang kaum….calon melayu sesuai diletakkan di kawasan yang majoritinya melayu…..di teluk intan, dekat 70 peratus penduduknya warga cina, oleh itu BN letak calon warga cina untuk disesuaikan…calon lama pon tak kisah sebab PR pon guna taktik sama di kawasan lain…letak calon recycle…kamu tak tahu pasal teluk intan tak payah la sembang kencang…aq dari kecik sampai beso mana2 pon teluk intan peginya….taktik DAP letak calon melayu adalah gula2 semata-mata dan menidakkan calon jati rakyat teluk intan….kenapa tak letak calon yang berasal dari teluk intan???? wayang semata-mata demi kepentingan dinasti LIM….

  26. hentam ajelah says:

    …..bergasak la korang….nun di penang melayu dah kena gasak….tuan tanah dah makan tanah…ambik kau…

  27. gambus says:

    kat Penang tu tak boleh cakap apa , ada baruaa PAS yang bangga kibar bendera DAPigs duluu pun dah kena halauuuu dari rumah dia , dan masih ada lagi barua-barua PAS dan Pakatan yang akan mempertahankan dinasti apek Lim DAPigs …

  28. stingray says:

    Bujuk…AnuWar Aljubs pun melayu jugak…tp kami tolak mcm sampah sarap sebab dia melayu kaki liwat…Mat Sabu pun melayu jugak….tp kami tolak mcm sampah masyarakat sebab ada bulu betina lain terlekat kat tekak dia…Stopa Ali pun melayu jugak…tp kami tolak mcm kucing kurap sebab dia riak dgn spenda kingkong putihnya….

    Hang pun bujuk melayu jugak…tp kami selalu tolak hang sampai bersepai sebab otak hang ala2 keldai….tak gitu juk…

  29. bujuk says:

    Wa…. bila ramai nampak meriah.
    Dalam PR, kita bersetuju sesetengah isu seperti hudud untuk berbeza pendapat. Aku tak nampak pandangan Dyana dengan umno tu berbeza. Malah korang d sini pun kata tak tolak hudud tapi……. ini anak didik umno yg. masuk DAP, jadi dia takkan mudah terima usul hudud. UMNO tunggu lebih 20 tahun untuk terima hudud, pun masih kolak-kelek lagi.
    Isu umno ketua BN talk timbul, sebab banyak isu yg. UMNO mengikut. Isunya dalam satu pakatan/gabungan kita kena tolong-menolong untuk mencapai objektif pakatan tersebut. PR/BN ditubuh untuk menang pilihanraya, jadi isu2 lain d tolak sementara bila berdepan dengan pilihanraya. Seorang rakyat johor main bola untuk s’gor, takkan nak khianat pasukan s’gor bila menentang johor? dia kena lupa kejap dia orang johor bila menentang johor. Tapi dia akan sokong johor bila johor bertemu Pahang… Tak gitu. Jadi dalam PRK, PAS sokong PR, tapi dalam isu hudud PAS tak sependapat dengan DAP. Umno pun sama, sokong gerakan dalam PRK, tapi bersama PAS dalam menegakkan hudud. Inilah demokrasi… Kita tak terikat sepenuhnya dan tidak pula bebas sepenuhnya. Kita berhak menegakkan hak kita, Tampa menafikan hak orang lain.

  30. acid says:

    Aik bujuk, kau masih belum jawab soalan aku..nampak semua semakin terbongkar sekarang..

  31. bujuk says:

    Nak komen Hakim sikit.
    PR sedang merubah pesepsi rakyat. Hari ni melayu untuk melayu, cina untuk cina nak d lupakan. PR nak jadikan pemimpin yg. d pilih adalah untuk semua. Siapa layak.,, d. jadi ketua, tak kira kaum. Beberapa kws. juga dah d uji, bila Rafizi menang d kws. Cina.
    Nak Tanya juga berapa banyak kws. melayu majoriti d beri pada bangsa lain dalam BN? Jadi pandangan anda tak betul sepenuhnya. Bro… Obama pun boleh jadi president USA, dunia dah berubah….
    Kita patut bangga anak melayu d pilih untuk memimpin orang cina, anak orang umno pulak tu. Takkan nak lepas peluang… UMNO boleh bangga jima Dyana menang sebab dia anak orang umno.

  32. acid says:

    Kau jawab soalan aku dulu ! Korang sokong DAP yg secara terang menolak hukum Allah tu apahal ? Kau tulis panjang2 di atas tu tak menjawab langsung soalan aku ! Ini soal hukum Allah, tapi nampak kau cuba berlindung dari memberi jawapan. Kita tengok sampai mana kau punya spin….Ingat hukum Allah bukan boleh di justifikasikan dengan hukum akal kau.

  33. acid says:

    Heh..heh. bujuk. Kau ulang2 benda yg sama dan takde kaitan. Anak orang UMNO? Itu je modal kau ? Dan kau pusing berulang kali .. Jawab soalan aku dulu… Korang sokong DAP apahal ? Dulu kau kata korang menolak UMNO kerana menolak hudud ? Jadi sekarang ? DAP terima hudud ? Jadi masyarakat Islam nak tahu, sekarang…

  34. decepticon jr. says:

    anak melayu seperti rafizi di pilih bagi memimpin org cine?meleleh air mata aku baca statement bujuk.memimpin org cine untuk apa?…puak pas ni dah memang amalkan politaik suku,agama suku.guna otak pun suku.tu yg memjadi jadi sangat serangan ke atas agama islam,hak org melayu dlm perlembagaan serta raja melayu.jd kau setujulah bujuk segala agensi yg membantu melayu serta bumiputera seperti mara,glc dan banyak lagi di tutup demi mencapai persetujuan ahli ahli bukan melayu dalam pr semata mata nak kuasa dan bukan demi agama ,bangsa gan anak cucu kite.aku rase banyak melayu penyokong pembangkang ni kerja dengan kerajaan ,glc dan dlm skop org melayu saje.bagi kami yg dah biase bekerja gan cine,kami dah masak sgt dengan politik dieorg.

  35. sireh ke gagang says:

    Akan ada lepas ni , upacara turunkan bendera PAS pulak , oleh pentaksub pas yang dah sedar diri dan bertaubat . yang batil tetap batil . bujuk , kua tak payahlah ulang2 , dyana tu anak org UMNO . Bagi org UMNO , EMAK dia tu pun , kami dah tolak mentah2. Bekas UMNO lebih sesuai untuk pn yammy . Dyana cuma budak berhingus yang tak tahu memilih , mana intan , mana kaca. yang dia nampak sekarang , POPULARITI . bukan ke populariti ini akidah anutan semua ahli pakatan haram ? UNDI POPULAR , TINDAKAN POPULAR , DEMO POPULAR , PROVOKASI POPULAR , Sampai isu ummah pun di pusingkan jadi isu popular .kau nak kata apa lagi skrg bujuk ? kalau kau rela diperbodohkan , itu hak kau. tapi , bukan semua org dalam pakatan haram itu tak berotak dan berakal . mereka ada mata , ada hati . boleh melihat kebejatan pimpinan pakatan saban hari makin terlondeh . pakatan akan tinggal nama sahaja menjelang PRU14 . senasib dengan BA (1999) dulu. Insyaallah .

  36. raplahjingaa says:

    Pembangkang ubah persepsi rakyaay ??? ya aku sokong !! sebab tu la mat sabu sanggup duduk semeja dengan cina DAP makan babi dari duduk dengan melayu UMNO makan ayam !!

    dan sebab nak ubah persepsi rakyaat la…..pembangkang terus jadi pembangkang !! aku nak tanya hang buju…..dengan meliwat sana-sini anwar nak ubah persepsi rakyaat tentang apa ?????

  37. anakbochek says:

    Bujuk cuba memberikan contoh Obama yang dipilih walaupun berkulit hitam. Obama tu agama apa Bujuk? Obama berucap dan bercakap dengan menggunakan bahasa Inggeris yang fasih berbanding dengan apek DAP yang bercakap BM lebih teruk dari Myanmar.

    Aku tak kisah kalau apek nak jadi PM asalkan dia boleh bercakap Melayu dengan fasih dan menganut agama Islam. Aku tak nak apek yang cuba menyamatarakan tuhan Jesus dengan Allah. Come on Bujuk, you can do better than that. Kau ingat dalam forum ni budak2 hingusan yang baru nak kenal peti undi ka?

    Sejarah telah membuktikan orang Melayu yang masuk DAP setakat jadi batu penyendal aja. Dyana ialah cubaan terbaru DAP untuk memecah tembok itu. Dengan bermodalkan anak muda yang cantik menawan diharap ia dapat melembutkan hati orang Melayu.

    Dan seperti yang aku katakan dulu, hanya lebai2 kulup PAS yang akan terpesona dan terfana dengan Dyana sambil memasang angan2 untuk dijadikan teman geli2.

  38. raplahjingaa says:

    hehehe..dulu ada ustazah segera si arbaayah tu jadi pencetus ledakan adrenaline pada lebai-lebai kulup PAS….la ni DAP pulak sponser Dyana, tak senang duduk la lebai-lebai kulup ni semua…..

  39. WTF says:

    Hehehe, dengar cerita Ostajah Abby pun tak lama nak MENJANDA semula!!!

    Kalau benar berita itu, OStajah Abby jangan risau, pak2 lebai dalam PAS ramai ada yang sanggup “sopnsor” Ostajah Abby!!!

    Hahahahaha

  40. alimedanbaru says:

    kepada bujuk asyik-asyik ulang budak tu anak UMNO..HOI BUJUK, PAK LEBAI TAK ADA MARUAH MASIH BERSENGGAMA DGN DAP YG TENTANG HUDUD TU APA HAL. kAMU SEMUA MUKA MANUSIA TAKADA MARUAH.. SEBAB TU KAFIR BERANI MAIN KEPALA SARBAN PAS..MEREKA TAHU PAS WALAUPUN DIKENCING DIBERAK , MEREKA TETAP BERGANTUNG KEPADA DAP UNTUK MENGALAHKAN BANGSA MELAYU UMNO. MEMANG PAS PARTI TIDAK ADA MARUAH..CINA TAK PANDANG..MELUDAH MUKA..PIPI MASIH TERSORONG-SORONG..SOALNYA MENGAPA MASIH NAKKAN MUSUH ISLAM YG NYATA DRP UMNO YG SESAMA ISLAM..MEMANG BONGOK DAN TAK ADA MARUAH!

  41. bujuk says:

    UMNO kalau nak marah.. marahkan TunKu yg. bagi kerakyatan pada cina/india masa nak merdeka dulu. Dalam perlembagaan takda sebut perdana menteri mesti orang melayu. TunM suatu ketika pernah sebut sesiapa saja rakyat m’sia layak jadi PM. Berlalu masa TunM bagi kerakyatan yg. banyak pada orang filipina, indonesia, bangla dan lain2. Aku nak tanya.. apakah UMNO terima suatu hari nanti bangla atau orang filipina jadi PM m’sia?
    Kamu bagi kerakyatan pada orang luar, bila mereka tuntut hak kerakyatan mereka kamu marah kenapa? Kamu ambil anak luar nikah jadi anak kamu dengan bin kamu.. apakah bila kamu mati anak kamu yg. sah boleh nafikan harta pusaka atas anak tak sah taraf tersebut?
    Sebab tu dalam agama.. anak tak sah taraf atau anak angkat tidak d binkan dengan nama bapak angkat dia. Tapi umno pelik.. demi kuasa sanggup serah segala dan kongsi semua. Bila ada masalah nak patah balik.. mana boleh.

  42. raplahjingaa says:

    Tu la hang bujuk, tenggelam dalam kealpaan sendiri……kerakyaatan yang diberi adalah bersyarat, dan dipersetujui bersama antara kaum, tapi sekarang ni DAP dengan bantuan PAS dan PKR sedang mengkianati persetujuan yang telah dibuat.

  43. gambus says:

    bujuk says “Nak komen Hakim sikit.

    PR sedang merubah pesepsi rakyat. Hari ni melayu untuk melayu, cina untuk cina nak d lupakan. PR nak jadikan pemimpin yg. d pilih adalah untuk semua. Siapa layak.,, d. jadi ketua, tak kira kaum. Beberapa kws. juga dah d uji, bila Rafizi menang d kws. Cina.
    Nak Tanya juga berapa banyak kws. melayu majoriti d beri pada bangsa lain dalam BN? Jadi pandangan anda tak betul sepenuhnya. Bro… Obama pun boleh jadi president USA, dunia dah berubah….

    Kita patut bangga anak melayu d pilih untuk memimpin orang cina, anak orang umno pulak tu. Takkan nak lepas peluang… UMNO boleh bangga jima Dyana menang sebab dia anak orang umno.”

    Melayu untuk melayu dan CIna untuk cina dah dilupakan ?? apa bangang kau cakap ni bujuk ??? Pakatan sendiri perlu sampai ada jawatan tambahan dengan 2 Timbalan Ketua Menteri sebab terlalu fikir untuk perkauman .. malah TPM Malaysia juga Pakatan dah awal-awal buat penambahan jawatan dan perabis duit rakyat .. sebab Pakatan terlalu perkauman tak boleh terima bangsa lain memerintah macam BN hahahahaha

    Obama tu walau dia kulit hitam tapi dia kristian , itupun kau taktahu nak beza kaaa ?? bangangnya kau .. macam PM Malaysia juga tentulah mesti Islam , takkan kafir macam DAPigs tu nak jadi nanti haru biru Malaysia

    Anak Melayu memimpin cina ?? memang banganglaa kau bujuk , kalau harap anak UMNO TAPI jadi barua dan patung puak DAPigs tak berguna jugak ??? patutlaa begitu beria-ria PAS sokong calon DAPigs ni sebab bahi PAS asalkan mereka daripada Pakatan tak kiralaa dia tolak hudud dan tak pakai tudung .. segala hukum sebelum ni boleh dimain-mainkan jeee kakakakakaa itulah puak munafik PAS

  44. gambus says:

    bujuk says “UMNO kalau nak marah.. marahkan TunKu yg. bagi kerakyatan pada cina/india masa nak merdeka dulu. Dalam perlembagaan takda sebut perdana menteri mesti orang melayu.”

    – aikk buat apa nak marah Tunku ??? Sebab jelas UMNO masa tu sendiri tak perkauman dan kerakyatan yang diberikan pun ada syaratnya .. kau cakap serupa orang bangang laa bujuk !!!

    bujuk says “TunM suatu ketika pernah sebut sesiapa saja rakyat m’sia layak jadi PM. Berlalu masa TunM bagi kerakyatan yg. banyak pada orang filipina, indonesia, bangla dan lain2. Aku nak tanya.. apakah UMNO terima suatu hari nanti bangla atau orang filipina jadi PM m’sia?”

    – itulah kenyataannya kalau Pakatan menang mereka boleh mengubah perlembagaan dan melantik puak kafir DAPigs menjadi PM ??? Filipina , bangla dan lain-lain banyak diberi kerakyatan ??? ni memag sah kaki penipu punya puak munafik PAS .. kalau indon tu aku fahamlah sebab ramai antara mereka beranak pinak kat sini , malah zauraidah pemimpin tertinggi PKR pun asal dari indon hahahahaha

    bujuk says “Kamu bagi kerakyatan pada orang luar, bila mereka tuntut hak kerakyatan mereka kamu marah kenapa? Kamu ambil anak luar nikah jadi anak kamu dengan bin kamu.. apakah bila kamu mati anak kamu yg. sah boleh nafikan harta pusaka atas anak tak sah taraf tersebut?”

    kalau dah nama rakyat Malaysia dah tentu mereka mempunyai hak , mereka bebas bersuara , ada hak mengundi , bebas bekerja , bebas buar anak , bebas berpendidikan .. apa lagi hak yang kau nak cakap ni bujuk ??? apa punya bodohlaaa puak munafik macam kau ni nak membelit !!! kua simpanlah analogi bodoh kau mengenai anak tak sah taraf dalam perubatan harta puska tu bujuk !!! memang jelas bangang punya analogi kakakakaka

    Nujuk says “Sebab tu dalam agama.. anak tak sah taraf atau anak angkat tidak d binkan dengan nama bapak angkat dia. Tapi umno pelik.. demi kuasa sanggup serah segala dan kongsi semua. Bila ada masalah nak patah balik.. mana boleh.”

    Dalam agama memang macam tu yang kau nak kaitkan dengan analogi bodoh kau buat apa ??? memang kerakyatan mereka ada bersyarat tu memang dah termaktub !!! tbukan sebab nak patah balik atau apa !!!

  45. gambus says:

    bujuk says “Wa…. bila ramai nampak meriah.
    Dalam PR, kita bersetuju sesetengah isu seperti hudud untuk berbeza pendapat. Aku tak nampak pandangan Dyana dengan umno tu berbeza. Malah korang d sini pun kata tak tolak hudud tapi……. ini anak didik umno yg. masuk DAP, jadi dia takkan mudah terima usul hudud. UMNO tunggu lebih 20 tahun untuk terima hudud, pun masih kolak-kelek lagi.”

    aikk ?? berbelit lagi kee bujuk , suah-sudah laa jadi puak PAS yang munafik , kesian akhirnya UMNO juga yang disalahkan sebab dah lebih 20 tahun pun PAS murtadkan dan kafirkan sesama Islam pasal hudud ni TAPI hingga hari ni hudud PAS tak siap nak bentangkan kat parlimen pun PAS tak berani tunggu jee laa nanti aku nak tgk apa yang pemimpin PAS nak menipu lagi pasal bentangkan hudud !!! yang kelakar tu calon DAPigs ni yang menolak hudud dan tak pakai tufung ni laa juga yang pemmpin PAS julang dan sanggup berkempen !!! jelas kat sini pemimpin PAS memang takde maruah dan hanya mempermainkan hukum Allah !!!

    bujuk says “Isu umno ketua BN talk timbul, sebab banyak isu yg. UMNO mengikut. Isunya dalam satu pakatan/gabungan kita kena tolong-menolong untuk mencapai objektif pakatan tersebut. PR/BN ditubuh untuk menang pilihanraya, jadi isu2 lain d tolak sementara bila berdepan dengan pilihanraya. ”

    camana pulak kau kata banyak isu UMNO yang mengikut ??? yang banyak buat Masjid dan tegakkan hukum Syariah ialah UMNO sampai ditentang oleh rakan PAS iaitu DAPigs dalam isu agama Islam dan mahkamah syariah !!! yang mengikut ialah PAS hingga nak bentangkan hudud pun kena tangguh dan kira selesai .. aikkk patutnya kasi bentanglaa dan panjang lagi baru nak selesai !!! inilaa menipunya dan munafiknya pemimpin PAS kau bujuk !!! Malah PAS bersama DAigs dan PKR dengan jelas menolak hudud .. maknanya PAS sanggup menolak hudud demi kemenangan pilihanraya ??? hahahaha inilaa aku cakap demi kuasa dan duit hukum Allah pun PAS sanggup permainkan !!!

    bujuk says “Seorang rakyat johor main bola untuk s’gor, takkan nak khianat pasukan s’gor bila menentang johor? dia kena lupa kejap dia orang johor bila menentang johor. Tapi dia akan sokong johor bila johor bertemu Pahang… Tak gitu. Jadi dalam PRK, PAS sokong PR, tapi dalam isu hudud PAS tak sependapat dengan DAP. Umno pun sama, sokong gerakan dalam PRK, tapi bersama PAS dalam menegakkan hudud. Inilah demokrasi… Kita tak terikat sepenuhnya dan tidak pula bebas sepenuhnya. Kita berhak menegakkan hak kita, Tampa menafikan hak orang lain.”

    Maknanya kau nak kata PAS sanggup lupakan hudud yang pernah dimurtadkan dan dikafirkan mereka jika menolak selama berpuluh tahun ni demi kemenangan politik !!!

    Maknanya hukum wajib yang dikatakan PAS tu boleh dipermainkan sesuka hati ikut pilihanraya !

    Maknanya PAS akan jatuh murtad dan kafir oleh hukum mereka sendiri apabila bersama DAPigs untuk menolak hudud demi kemenangan pilihanraya !

    Apa pulak UMNO sama ?? tak sama !!! UMNO sendiri akan sokong hudud PAS walaupun diugut oleh MCA dan Gerakan , UMNO tarak takut !!! akhirnya pemimpin PAS sendiri yang bacaul dan tangguh dan kata isu selesai ?? kakakaka patutnya buat hudud dulu baru laa selesai !! inilaa contoh munafik dan pelacur agama PAS

  46. acid says:

    Untuk si bujuk , Pasal apa nak marah Tunku sebab bagi kerakyatan pada cina dan India pulak ? Dulu ambik SPM, subjek sejarah dapat F9 ka ? Ha ha lain kali kalau tak tahu jangan lah nak tunjuk pandai ! Apa kau ingat forumer kat dalam MYKMU ni lepasan PASTI ka , macam ko ?
    Sewaktu hendak menuntut kemerdekaan drpd British, telah termetrai satu perjanjian kontrak sosial , atau lebih di kenali sebagai persefahaman antara 3 kaum utama di Tanah Melayu
    Jika ingin menuntut kemerdekaan, British telah mengarahkan supaya orang Melayu menerima orang cina dan India yg di bawa masuk oleh British sebagai rakyat dengan hak yg sama. Dah tentu orang Melayu tidak bersetuju pada ketika itu. Jadi di atas kengganan org Melayu itu, British enggan pula memberi kemerdekaan sehinggalah perkara itu di persetujui. Jadi oleh kerana inginkan kemerdekaan, org Melayu bersedia berkongsi hak tersebut dengan org cina dan india pada ketika itu. Maka dengan itu kerakyatan telah di beri secara prinsip Jus Soli kepada org cina dan india dengan bersyarat iaitu yg lahir di Tanah Melayu selepas 1957 akan dikira sebagai rakyat.
    BOLEH FAHAM BUJUK ??
    Selagi kau tak buang sifat hasad kau tu, kau takkan faham apa-apa.. Dan kau hanya akan tahu untuk menyalahkan UMNO dalam segala hal…

  47. acid says:

    Dan aku juga nak ingat kan kau bujuk, kau masih belum menjawab pertanyaan aku yg dah hampir 5 kali aku tanya dalam thread ini. Apa justifikasi kau dengan menyokong DAP sekarang ? Dulu kau beritahu bahawa kau menolak UMNO kerana kononnya UMNO menolak hudud. Walhal sekarang kau menyokong DAP lak yg secara terang menolak hudud… Aku dan semua orang Islam di Malaysia ni nak tahu.. Hehehe mana lah tahu kau boleh bawak keluar nas dan dalil atas sokongan kau pada DAP tu..

  48. bujuk says:

    Gambus said..
    “Apa pulak UMNO sama ?? tak sama !!! UMNO sendiri akan sokong hudud PAS walaupun diugut oleh MCA dan Gerakan , UMNO tarak takut !!! ”
    Engkorang sokong ke tidak hudud PAS ni?
    Kalau sokong kenapa masih kata tak adil sebab cina tak kena potong tangan kalau mencuri dan fasal 16 liwat isteri tak kena hudud?
    Aku tak dengar lagi pemimpin UMNO jawab.. wee ka siong yg. kata akan nilai semula kedudukan MCA dalam umno jika sokong hudud. Yg. jawab… engkorang je, itupun ada perkara yg. korang tak setuju.
    acid..
    aku dah jawab banyak kali, tapi hang tak faham.
    1st. aku suruh hang tanya Najib sebab apa dia sokong Gerakan yg. juga tolak hudud.
    Aku tolak umno bukan kerana hudud semata2, tapi sebab umno tak ambil quran & hadis sebagai rujukan/panduan. Bekas MB s’gor (Mat Taib) kata dulu masa dalam umno mereka buat saja apa nak buat takda rujuk quran/hadis halal ke haram ke harus.
    Aku tak sokong DAP, aku bukan ahli DAP. Cuma PAS ada kerjasama politik dan ada beberapa perkara yg. PAS perjuangkan bersama DAP. Antaranya bebas rasuah, pilihanraya bersih, negara aman dan jauh dari salahguna kuasa dan banyak lagi. PAS, DAP dan PKR bekerjasama dalam politik untuk jatuhkan BN. Itu hak demokrasi..
    UMNO hanya nampak menyokong hudud setelah melihat PR semakin kuat. UMNO rasa perlu menyokong hudud supaya PR berpecah kerana umno tahu DAP tak sokong hudud. UMNO bukan buat kerana hudud itu perintah Allah. Kalau umno sokong hudud kerana perintah Allah.. UMNO kena laksanakan dan bukannya sekadar menyokong. Ini kerana kuasa d tangan UMNO. Aku tahu… korang akan kata umno tak janji hudud dengan rakyat, tapi korang kena tahu.. hudud ni bukan kehendak rakyat, tapi kehendak Allah. Allah wajibkan mereka yg. berkuasa laksanakan hudud sebagai pencegahan jenayah dari Allah. UMNO percayakah jika laksana hudud masalah jenayah dapat d kawal?

  49. man says:

    ni dah kena air liur nuar

  50. WTF says:

    Bujuk says:

    “Kalau sokong kenapa masih kata tak adil sebab cina tak kena potong tangan kalau mencuri dan fasal 16 liwat isteri tak kena hudud?”

    Hang ni Bujuk, mana adil hanya org Islam sahaja dikenakan hukum Hudud!!! Hang faham tak apa itu PUBLIC ORDER???

    Suami liwat isteri memang tak kena hukum hudud, yang org pertikaikan ialah kenapa istilah/tafsiran perkataan LIWAT tidak termasuk suami isteri??? Hang faham tak apa itu PRECEDENCE OF ORDER IN LAW???

    Pi belajar undang2 balik Bujuk, jangan hang Dyana Sofya, minah tu PA Kit Siang jer Bujuk!!!

    Bujuk says:

    “Aku tak dengar lagi pemimpin UMNO jawab.. wee ka siong yg. kata akan nilai semula kedudukan MCA dalam umno jika sokong hudud. Yg. jawab… engkorang je, itupun ada perkara yg. korang tak setuju.”

    Hehehehe, hang nak pemimpin UMNO jawab soalan apa Bujuk!!! Dah tolong kerjasama tubuhkan Jawatan Teknikal berkenaan Hudud sudah cukup buat masa sekarang!!! Tunggulah apa kata Jawatan Teknikal berkenaan Hudud, baru cerita Bujuk!!!

    HAHAHAHAHA, kata2 hang yg lain hanya RETORIK hang jer Bujuk!!! Apa yang hang sebut kat sini contohnya bebas rasuah (tapi PKR dan DAP (Kit Siang) dah ada dua report polis baru2 ni berkenaan rasuah, malah PAS sendiri mengamalkan rasuah, iaitu SONGLAP duit highway rakyat, stadium rakyat, keretapi laju rakyat, kambing JAMNAPARI pun kena rasuah – NFC kurang2 aku ada nampak jugak dijual kat Cold Storage), pilihanraya bebas (woi Bujuk, kami tak mahu pemilihan sepertimana yg dijalankan dalam parti PAS, PKR dan DAP, kalau hang kata pemilihan parti2 hangpa BERSIH, kami lagi SUCI la dari hangpa semua yang BUSUK BERNANAH), negara aman (negara takkan aman kalau org2 macam PAS, PKR dan DAP hidup kat Malaysia, kalau ada usul supaya HAPUSKAN kesemua ahli2 PAS, PKR dan DAP dari bumi Malaysia, aku sokong 100%) dan jauh dari salah guna kuasa (contoh2 aku bagi kat hang pasal rausah dalam PAS, PKR dan DAP adalah contoh salah guna kuasa dalam parti hang, lagi nak TEMBERANG kata nak hapuskan salah guna kuasa!!!)

    Bujuk says:

    “UMNO menyokong Hudud nampak menyokong hudud setelah melihat PR semakin kuat”

    Apa hang cerita ni Bujuk, tang bila PR ni KUAT!!! PR KUAT GEBANG ADALAH!!!

    Bujuk says:

    “Aku tahu… korang akan kata umno tak janji hudud dengan rakyat, tapi korang kena tahu.. hudud ni bukan kehendak rakyat, tapi kehendak Allah. Allah wajibkan mereka yg. berkuasa laksanakan hudud sebagai pencegahan jenayah dari Allah. UMNO percayakah jika laksana hudud masalah jenayah dapat d kawal?”

    Beri aku DALIL dalam Al-Quran dan Hadis Sahih SPECIFICALLY mengatakan yang Allah SWT mewajibkan mereka yang berkuasa untuk melaksanakan Hudud sebagai pencegahan jenayah dari Allah???

    Oh ya Bujuk, bila Bujuk jawab soalan di atas, tolong berfikiran TERBUKA Bujuk dan berikan DALIL dalam bersandarkan Al-Quran dan Hadis Sahih!!!

    Hang jangan masuk COCOON AGAMA dan amalkan amalan PRIESTHOOD CASTE bila jawab pertanyaan aku Bujuk!!!

    Kalau hang masuk jugak COCOON AGAMA dan amalkan amalan PRIESTHOOD CASTE, nak tak nak hang kena NGAKU bahawa ada KEMUNGKINAN kata2 bahawa hukum Hudud WAJIB dilaksanakan oleh pemerintah adalah kata2 POLITIK semata2 oleh org2 yg TIDAK DIPILIH oleh Allas SWT untuk menjadi KHALIFAH di muka bumi ini!!!

Leave a Reply