Menu Utama

Blackout: Anwar Guna Pengalaman PKR Untuk Fintah SPR

4 Gambar PKR Kira Undi Dalam Bilik Hotel Dakwa Elektrik Terputus

HARI ini kalau ada terlupa, genaplah setahun BN membentuk kerajaan persekutuan, hari ini genaplah juga setahun Kedah kembali ke pangkuan BN selepas sepenggal diperintah PAS.

Benar, hari pengundian PRU13 ialah pada 5 Mei tapi bentuk kerajaan pada 6 Mei dan penulis sedang cakap tentang bentuk kerajaan, bukan hari pengundian.

Sudah tentu bila bercakap tentang 5 Mei 2013 ini, dua perkara ini tidak boleh tidak, mesti dikaitkan dengannya, iaitu pengundi bangladesh 40k dan blackout.

Disebabkan ini saja, undi pembangkang meningkat sebab ramai pengundi cina bimbang BN akan menang mudah sebab ada bantuan pengundi hantu.

Hakikatnya bangla memang ada tapi depa tak mengundi pun dan blackout yang didakwa berlaku di Bentong itu sebenarnya hanyalah satu penipuan secara terang terangan.

Sekarang kita lihat, isu pengundi hantu dan blackout ini kembali semula, tapi berlakunya tu dalam pemilihan PKR – parti milik Anwar Ibrahim yang setahun lepas lantang kritik SPR kerana sebab yang sama.

Rupa-rupanya, Anwar belajar dari pengalaman PKR untuk fitnah SPR.  Blackout sebagai contoh bukan saja berlaku di Batang Sadong hari ini, malah 4 tahun dulu (2010) juga telah berlaku di lokasi yang sama.

Sementara pengundi bangla 40k, berlaku dalam bentuk undi dipangkah dan dikira dalam bilik hotel oleh petugas pemilihan sehingga jumlah undi meningkat berkali ganda berbanding orang yang datang.

Barulah kita tahu, apa yang Anwar setahun dulu war warkan sebagai blackout dan pengundi bangla semasa PRU13 yang dulu, sebenarnya telah pun berlaku dalam partinya sendiri.

Nak tutup kelemahan yang itu, dia dok guna pada SPR pulak, haram tak haram manusia bernama Anwar Ibrahim ini.






12 Komen to Blackout: Anwar Guna Pengalaman PKR Untuk Fintah SPR

  1. MemangTerok says:

    Kita kena pakai ” it takes a snake to know another snake” atau “it takes a thief to catch thief “.

    Hanya ular yang kenal ular. Hanya pencuri boleh tangkap pencuri. W/begitu kita tak rasa ungkapan diatas itu betul dan tepat 100% . Ini kerana ular itu tidak berurusan dengan ular lain, kerana dia saja ular, pihak lain bukan ular. Juga, hanya dia sahaja pencuri, pihak lain bukan pencuri.

    Yang lebih tepat ialah … seorang pembelit akan sentiasa sangka semua makhlok lain dalam dunia ini pembelit. Seorang putar alam hanya menganggap semua makhlok Allah yang lain putar alam saperti dia. Pada dia semua orang tidak boleh dipercayai, semua orang tidak betul. Kerana dia manusia yang tak boileh dipercayai dan paling tidak betul.

    Kalau ada 4oK bangla masa PRU kenapa tak ditangkap bangla itu semua, disekel kepalanya , disunat burungnya lagi sekali. Kenapa tidak suruh TNB dan polis siasat tempat yang blackout, selain dari hantar imej yang palsu ?

    Yang tipu memang kaki tipu, tapi yang duduk percaya itu buat apa ? Sampai bila nak jadi manusia bahalol, baghal dan tolol ?

  2. raplahjingaa says:

    Pengundian yang paling kelakar kalau di bandingkan dengan pengundian di Bangladesh pun.

    Ada yang buang undi hanya 40 orang, tapi pemenangnya dapat majoriti lebih dari 300 undi !
    Ada pulak yang hanya 300 lebih saja kertas undi disediakan, sedangkan yang layak mengundi lebih 600 orang.
    Ada pulak yang seronok melompat sebab menang, tiba-tiba letrik terputus, bila lampu kembali dinyalakan pengumuman dibuat undian di batalkan.

    macam-macam…dey moooo hang mengundi di mana ?? heheheheh..

  3. baba says:

    kalau la pr pegang pusat ni la jadinya nanti , penipuan demi penipuan

  4. MemangTerok says:

    Hanya PKR saja yang mampu buat lawak sampai kita pecah perut selain dari pelawak
    dari maharaja lawak. PKR ditubuh untuk melawak maka fungsinya hanya melawak dulu, kini dan selamanya.

    Tak ada parti yang diaktif dan ditaksubkan oleh laki, bini, anak dan madu. Tak ada parti yang lakinya lawan bini untuk jawatan tertinggi parti lepas itu undur diri.

    Sama macam main pondok2 oleh budak2 zaman dulu. Budak2 zaman sekarang sudah tak kenal main pondok2 kerana budak sekarang dilekakan dengan gajet canggih yang bersilih ganti .

    Selamat berpondok2 wahai PKR

  5. acid says:

    Hehehe. best baca komen sdr/sdri….

  6. Shah says:

    Bapak borek anak rintik

  7. adi says:

    kita lihat, kita dengar, kita baca. Ini kah parti yang di namakan parti keadilan. Sama dengan parti dap yang mana telus nya? Ini kah gabungan parti yang bolih di harap olih rakyat? Gabungan yang tak berdaftar, dan gabungan tiada hala tuju untuk rakyat cuma nak tumbangkan BN parti yang berdaftar dan mempunyai haltuju untuk rakyat malaysia. Bagi saya tak kira ahli politik kerajaan atau pembangkang jika mereka ahli perniagaan bagi pandangan saya mereka tak layak jadi pemimpin politik sebab sifat ahli perniagaan nak untung seberapa banyak dan nak cepat untung apa tah lagi yang tak mempunyai aqidah islam tak kira halal haram janji untung.

  8. yon76er says:

    Kata Dulang Paku Serpih…Kata BN rupa2nya PKR dan DAP yg Lebih……bukan HANTU aje yg mengundi..tapi SETAN,JEMBALANG, POOCHONG, LANGSUEI, PONTIYANAK, KUNTILANAK dan ZOMBIE sama2 joint masa Pemilihan Cabang/Cibai Parti nie…

  9. syaa says:

    INILAH PARTI SAMPAH.PKR.DAJJAL MEMANG PANDAI MENGATA ORANG.HAKIKATNYA DIALAH CILAKA .IBU PADA SEGALA PENIPUAN.INIKAH YG NAK DIANGKAT JADI PEMIMPIN?ALAMAT JAHANAM NEGARA.

  10. gambus says:

    hahahaha inilah parti sampah , undi kepimpinan parti PKR serupa orang gila jee aku tgk , pasar malam yang kelam kabut tu lagi tersusun hahahahahaah aku gerenti laa segala rasuah , blackout , undi bangla ehhh undi tipu takkan dikenakan tindakan pun !!! kalau dah ketua yang kaki liwat pun mereka pertahankan , apatah lagi laa orang bawahan ni hahahahahaahahahahahhahahaha

  11. stingray says:

    Leceh la PKR ni….asik2 nk pinjam otak keldai je…sekali sekala pi la pinjam otak lembu pulak…lembu pun bangang gak….

  12. alimedanbaru says:

    BODOH, BANGANG, PEMBELIT, PENIPU, HIPOKRIT, PEMFITNAH, RASUAH, KENCING AHLI, MEMBODOHKAN AHLI DAN AHLI PKR SEMEMANGNYA TERSANGATLAH BODOHH!

Leave a Reply