Menu Utama

PRK Teluk Intan : Siapa Yang Boleh Bantu Rakyat Teluk Intan?Mah? Dyana?

menara condong

Pilihanraya Kecil Teluk Intan kali ini menyaksikan pertembungan antara DAP dan Barisan Nasional. Isu yang paling penting perlu diambil kira oleh para pengundi di Teluk Intan adalah antara ke dua-dua calon BN dan DAP, siapakah yang mampu memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada rakyat Teluk Intan?

Sekiranya kita menghantar surat sokongan dengan kepala surat DAP dan tandatangan Dyana untuk anak kita belajar di universiti, mohon pinjaman Tekun, rumah SPNB, minta AIM , persoalannya adakah surat itu akan mendapat bantuan yang sewajarnya dari Menteri Besar, Perdana Menteri, Menteri, Agensi Kerajaan Pusat dan Negeri. Jawapanya sudah tentu tidak bukan. Dengan erti kata lain DAP bersama calon mereka Dyana tidak akan mampu berkhidmat untuk rakyat Teluk Intan.

Sebaliknya jika Datuk Mah yang memohon peruntukan daripada Menteri Besar, Perdana Menteri, Menteri, Agensi Kerajaan Pusat dan Negeri, maka permohonan tersebut akan dipermudahkan atau dengan kata lain ianya hampir pasti lulus peruntukan yang dipohon oleh Datuk Mah. Ini bermakna Datuk Mah dapat membawa suara rakyat Teluk Intan ke Parlimen disamping dapat memberikan perkhidmatan yang terbaik.

Disamping itu juga pengalaman yang luas dalam bidang politik dan akademik telah menjadikan Datuk Mah Siew Keong mempunyai banyak kelebihan berbanding Dyana Sofya yang hanya membawa suara rasis, chauvanist dan kiasu melampau DAP sahaja.

Oleh itu rakyat Teluk Intan perlu memikirkan kepentingan diri dan anak cucu mereka dalam membuat pilihan semasa mengundi esok. Mereka memerlukan Ahli Parlimen yang boleh berkhidmat dan bukannya boneka yang tidak tahu berfikir melainkan mengkhianati agama, bangsa dan negara sahaja seperti Dyana Sofya.

Tambahan pula Datuk Mah mempunyai empat ijazah dari tiga universiti. Manakala Dyana pula cuma ada satu ijazah dari UiTM yang cuba dikhianati pula oleh Dyana sendiri. Dengan pendidikan yang lebih baik dan lebih jujur dan telus dalam perjuangan menjadikan Datuk Mah sebagai seorang yang lebih jauh berkalibar dari Dyana yang merupakan seorang pengkhianat.

Selain daripada itu Datuk Mah mempunyai pengalaman sebagai Adun Pasir Bedamar, ahli Parlimen Teluk Intan selama dua penggal. Manakala Dyana yang hanya merupakan pegawai khas Lim Kit Siang sebelum ini pula jelas tidak mampu berfikir dan membuat keputusan terbaik melainkan angguk-angguk dan geleng-geleng sahaja kepada arahan Lim Kit Siang.

Perkara yang paling penting perlu dipertimbangkan oleh rakyat Teluk Intan adalah hakikat bahawa di belakang Datuk Mah ada menteri besar, perdana menteri, menteri, agensi kerajaan pusat dan negeri tetapi di belakang Dyana pula hanya ada Lim Kit Siang. Fikir dan buatlah keputusan terbaik untuk diri sendiri, keluarga dan masyarakat anda.






11 Komen to PRK Teluk Intan : Siapa Yang Boleh Bantu Rakyat Teluk Intan?Mah? Dyana?

  1. anti-pas haramjadah says:

    Knpala ko DyaNA Babi dilahirkan sbg melayu?? Kn lbh elok ko jd piggy di kandang

  2. tony gunawan says:

    sudah dua penggal jadi MP di sana ,mana dia ada tolong!

    tolong apa!bantu apa!

    makan duit lebih penting!

    orang bn mana boleh percaya!

  3. bajak says:

    aiyo kit siang mp cari makan..dl kt ipoh timur skrg kt gelang patah…lps nie xtau kt mne plak…dl kt penang pn ade…aiyto byk kencing kuat la nie mp missing…

  4. ORGMELAYU says:

    ‘Sekiranya kita menghantar surat sokongan dengan kepala surat DAP dan tandatangan Dyana untuk anak kita belajar di universiti, mohon pinjaman Tekun, rumah SPNB, minta AIM , persoalannya adakah surat itu akan mendapat bantuan yang sewajarnya dari Menteri Besar, Perdana Menteri, Menteri, Agensi Kerajaan Pusat dan Negeri. Jawapanya sudah tentu tidak bukan.’ ayat nie pn da nmpk da yg sekian2 2 xberlaku adil..xkira la wlupn parti pe pn klu btul org 2 memerlukan bntuan dia da layk utk dpt bntuan rasa nye mmg ptt pn dia dpt kn…knp perlu tgok kt parti…

  5. MemangTerok says:

    PKM banyak pakai pencacai melayu yang tak sedar diri. Tapi mana PKM sekarang dan mana manusia itu semua pergi. Walau banyak yang kita dengar mengenai melayu dalam PKM yang memang bukan calang2 manusia. Banyak kita dengar antara mereka yang boleh hilang tetiba tak nampak dilihat. Boleh beraleh tempat beratus batu jauhnya dalam beberapa minit saja.

    Yang tak lut perluru pun ada. Lepas itu apa jadi ? Perjuangan pengkhianat tidak diredhai dan mereka habis pupus ditelan masa walau pun tidak semua mereka terbunuh waktu bertempur.

  6. raplahjingaa says:

    Togay…percaya tak percaya…lu punya mak bapak termasuk dengan lu sekali dah hidup di bawa pemerintahan BN yang berteraskan UMNO…..sampai la hari ni.

  7. rembaumostwanted says:

    MP yang paling bagus dan sangat mengambil berat tentang kawasannya aku rasa tak lain dan tak bukan adalah KJ. Rembau kini pesat membangun dengan pembinaan Hospital baru, kawasan industri, Setesen KTM yang besar dan pelbagai kemudahan lain lagi. Terimakasih orang Rembau kerana memilih BN (Khairy Jamaludin)

  8. bujuk says:

    Mah akan jadi macam calon BN d Kajang. Bagus la taknak jadi Menteri melalui Senator… itu pilihan dia, jangan salahkan pengundi pulak. Rakyat mahu orang baru, semangat baru, idea baru untuk bangunkan t.intan. Tapi… aku tak caya sangat, MCA dulu beria-ria tolak jawatan dalam k’jaan pun buat U-turn jugak untuk kepentingan diri.

  9. raplahjingaa says:

    hehehehe….ntah la bujuk, aku pun rakyaat jugak, hang bercakap pasal rakyaat macam aku dah bagi green light kat hang untuk wakili aku !

    Bagi aku rakyaat mahu kerajaan yang kuat, dan mengotakan apa saj janji yang mereka buat….bukan jenis kerajaan yang pandai berjanji, tapi bila dah menang muka pun tak nampak, ada tu masa musim pilihanraya, calun letak batu asas projek sana sini….lepas pilihanraya, batu asas tu jadi tempat orang kampung tambat lembu. projek habuk pun tak dak.

  10. bangKano says:

    Aku yakin kebarangkalian kaum melayu akan bersetuju ngan pendapat penulis ni…70% depa akan mengundi BN…tapi lagu mana plak kaum cina…? Dah pasti kaum cina totok mau lan calon DAP menang PRK mau pun PRU. Kaum cina dah bulat tekad & bersatu jiwa tanpa mengira ideologi politik mau kan kuasa mutlak politik nak dapat memerentah negagha ni…. depa dah dapat kuasa ekonomi yang mantap tapi tak cukup nak jadi hegemonius etnik kerana ketiadaan kuasa politik. La ni la masa nya yang sesuai nak rebut kuasa politik dari tangan peribumi yang dah lemah akibat perpecahan berlandas kan ideologi sempit yang begitu ketara merugi kan bangsa melayu sendiri…alahai para pemimpin & penyokong politik bangsa melayu..fikir kan la nasib masa depa anak cucu melayu di tanah tumpah nya sendiri…jangan jadi hamba abdi pada pendatang berasal dari tanah besar CHINA plak. Tanah Merlayu ada la hak melayu pasai nenek moyang kita dah membentuk satu tamadun yang mapan sejak beribu tahun dulu ketika kemunculan Empayar Srivijaya,Langkasuka & Kesultanan Melaka. Fakta ni di akui oleh para sejarawan tempatan & Eropah…kalo tak mau percaya pi rujuk kat sejarawan negagha kita Prof. Emiritus berbangsa cina tapi berjiwa rasional pada realiti….!!!!

    Kan ni leh di kata kan depa nak ambik kesempatan dalam kesempitan permasalahan pemimpin politis melayu masa kini…?

  11. bangKano says:

    Yang aku maksud kan Prof.Emiritus Khoo Kay Kim……..!!!!

Leave a Reply

Threesome