Menu Utama

PRK Teluk Intan: Kemunafikan Hadi Awang Kian Terserlah

Oleh Nur Azlina Shaari

Kehadiran Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang yang turun padang membantu calon DAP berkempen untuk PRK Teluk Intan melayakkan dirinya dipanggil atau digelarkan sebagai seorang manusia yang munafik.

Untuk kefahaman, munafik bermaksud manusia yang berpura-pura iman, jujur atau setia mengenai isu agama, tetapi kebenarannya adalah tidak atau orang yang amalan dan hatinya bertentangan dengan apa yg diperkatakannya. Dalam kata yang paling mudah, munafik itu bermuka dua atau ‘ular kepala dua’.

Kita sedia maklum, Hadi Awang sebelum ini bermati-matian memperjuangkan matlamat PAS agar hukum Hudud di laksanakan di negara ini atas dasar mahukan Malaysia menjadi sebuah negara Islam secara totalnya. Sejak PRU-13 lagi, isu Hudud dijadikan sebagai isu utama untuk berkempen, selain ia jelas menampakkan isu Hudud sebagai tarikan meraih undi dari kaum Melayu yang beragama Islam.

Umum mengetahui juga untuk PRK Teluk Intan, calon yang diletakkan oleh DAP, Dyana Sofia mendapat pelbagai reaksi lebih-lebih lagi kaum Melayu kerana memikirkan semakin ramai pula orang Melayu dipergunakan oleh DAP untuk kepentingan parti dan bangsa mereka sendiri. Dan, apabila munculnya Hadi Awang menyokong Dyana Sofia, ia menambahkan lagi pendapat semakin teruknya pemikiran kaum Melayu di mana rela meletakkan maruah orang Melayu di bawah parti yang bersifat rasis ini.

Isu Hadi Awang menyokong Dyana Sofia menjadi calon DAP untuk PRK Teluk Intan memanglah merupakan isu penting bila mana ia dilihat sebagai menyokong agenda DAP mahukan kaum Melayu berpecah-belah selain Dyana secara terang menolak perlaksanaan Hudud.

Namun, apa yang menjadi perkara utama di sini adalah di mana pendirian utama Hadi Awang bersabit isu agama Islam yang selama ini beliau perjuangkan memandangkan dirinya adalah orang yang berkuasa dan paling penting dalam parti Islam di Malaysia ini.

Dari masa ke semasa, dulu hingga kini, PAS begitu ‘galak’ memperjuangkan isu Hudud sampaikan menuduh parti UMNO dan BN bukanlah parti yang mengamalkan ajaran Islam sebenar. Apabila adanya satu usaha tidak mahu Hudud dilaksanakan di Malaysia, PAS adalah parti yang berada di barisan hadapan yang berdegil mahukan Hudud tetap dilangsungkan. Disebabkan itulah PAS sendiri menjatuhkan hukum kepada sesiapa yang menolak ajaran sebenar Islam, ia disifatkan sebagai ‘kafir’.

Tidak dinafikan, isu Hudud yang diperjuangkan dalam PAS menyebabkan kepimpinan PAS semakin lama semakin goyah atas kerana tidak sependapat dengan hukum ini. Makanya, hilang sudah kebolehan dan keterampilan PAS sebagai parti yang mampu untuk memerintah negara menjadi sebuah negara yang undang-undangnya berasaskan syariat serta hukum Islam.

Justeru, dalam PRK Teluk Intan ini, apabila DAP menampilkan calon berbangsa Melayu dan beragama Islam, dari sudut yang lain, Hadi Awang melihat ia sebagai satu platform atau cara untuk menyerlahkan kembali sinaran parti PAS dan meletakkan Hudud pada perkara yang paling belakang. Begitu mudah bagi Hadi Awang untuk berubah dan memutarkan kata-katanya.

Di dalam rencana yang ditulis oleh Hadi Awang sendiri dalam Harakahdaily mengenai isu Hudud, bertajuk ‘Laksana Syariat, Ikhlas Urusan Allah SWT’, Hadi Awang menerangkan, semua umat Islam wajib untuk menerima dan melaksanakan syariat Islam tanpa menuding jari atau menuduh pihak yang mahu memperjuangkan Islam.

Malah, Hadi Awang menyatakan lagi, wajib buat umat Islam termasuk dirinya untuk memberikan penjelasan dan kefahaman yang sempurna mengenai Hudud memandangkan katanya, pelbagai pihak sudah salah faham mengenai hukum ini serta, keliru terhadap hukum Allah Yang Maha Adil dan Bijaksana. Ini menjelaskan, dari rencana hasil nukilan Hadi Awang, beliau adalah seorang yang amat ‘agresif’ memperjuangkan Hudud kerana telah menyebarkan hukum hudud melalui penulisannya yang terkandung ayat-ayat Al-Quran serta firman Allah S.W.T sebagai dalil dan bukti utama mengapa perlunya Hudud di Malaysia.

Namun, pendirian Hadi Awang itu tidak kekal lama sebenarnya. Dalam sekelip mata, beliau menukar 360 darjah pendirian yang selama ini dikekalkan iaitu mahu menegakkan agama Islam. Meraih undi kaum Melayu untuk pembangkang menjadi agenda utama buat Hadi Awang supaya kekal berkuasa dan menjadi pemimpin. Dirinya juga sudah tidak ikhlas memperjuangkan agama Islam seperti apa yang ditonjolkan sebelum ini.

Dengan slogan yang dilancarkan, ‘PAS For All, Undi Dyana’ menyerlahkan siapa diri Hadi Awang yang sebenar. Tengok sahaja pada isu Kalimah Allah yang menggadaikan nama Allah kepada kaum kafir, munafiknya diri Hadi Awang itu terbawa hingga ke PRK Teluk Intan.






25 Komen to PRK Teluk Intan: Kemunafikan Hadi Awang Kian Terserlah

  1. Madu 3 says:

    Hanya kerana seorang perempuan Hadi Awang tewas……

  2. mancini says:

    Memang ulamak pas dah lama munafik,ulamak yg memberi kecelakaan kpd umat islam.

  3. hentam ajelah says:

    ….. kagum sungguh aku dgn pemimpin pas…amalan demokrasinya sangat sempurna….

  4. basir says:

    Sebagai seorang ulama yang berjuang untuk menegakkan hukum hudud beliau sepatutnya menegur dyna kerana berpakaian tidak menutup aurat. Perjuangan hudud yang macam mana ini.

  5. basir says:

    Bagi mereka yang berjuang untuk menegakkan syiar Islam yang haram tetap haram bukannya sanggup berbuta Mata Dan menyokong perempuan yang tidak menutup aurat.

  6. mancini says:

    Hj hadi pantang tengok perempuan muda kote tegang,hudud dilupakan

  7. itsme says:

    apa yg kurang adalah teguran dr para2 mufti yg ada dan dilantik diMsia.. mrk seharusnya menegur siapa shj yg dilihat berbuat atau menuju kearah kemunafikan atau sbgnya. Mufti sebagai org yg dipertanggungjawabkan menjaga hukum hakam agama kita perlu lbh tegas dan berani dlm melempar pandangan dan menjalankan hukum Allah swt. Bukankah kita sebuah negara Islam?? Apakah semua ini hanya politik semata?? tolonglahhhhhhhh…

  8. Pak Tho says:

    Selaa lebih 20 tahun isu hudud ini dijaja oleh pas untuk meraih sokongan umat islam terhadap parti pas, hakikatnya pas tidak sedikit pun terniat mahu laksanakan hukum hudud ini. Apa yang nyata isu ini di jaja semata- mata kepentingan politik sahaja. Sekarang ini umno pula dipersalahkan . Pas betul² dahmacam pelacur murahan yang sanggup menjual maruah demi duit. Pemimpin pas ada munafik lagi menjijikan. Agaknya dulu diberanakkan ikut jubo ,sebab itu suka sokong peliwat dan suka menjilat puki bini orang.

  9. kulaan says:

    PAS yang tidak mahukan hudud..bukan UMNO

  10. Sontoloyo says:

    Hadi awang PAS mahu hudud dilaksanakan di Malaysia…kemudian dia tuduh UMNO tolak hudud…Hadi kata UMNO kafir kerana tolak hudud… DAP bermati-matian tolak hudud tapi Hadi tetap sokong DAP… bermakna Hadi pun tolak hudud… Kalau Hadi tolak hudud bermakna Hadi terkena balik tuduhan yang dia buat sendiri terhadap UMNO…

    Benarlah seperti dalam Hadith Rasulullah yang terdapat dalam Sahih Bukhari no 5752 yang bermaksud :

    “Barangsiapa mengatakan kepada saudaranya dengan Wahai Kafir, maka kekafiran itu kembali kepada salah satunya “

  11. armok says:

    Semua kata nista dan tuduhan yg di lemparkan pada UMNO dah berbalik pada yg menuduh.

  12. MemangTerok says:

    Hai dah hilang ke tulisan aku tadi ???

  13. MemangTerok says:

    Tempat lain, bukan disini. Tak hilang , ada. Sorry ye

  14. dkds says:

    Hadi pun dah jadi penjaga kandang babi yang baik….jilatlah kau wahai hadi bontot DAP tu…apa yang kau akan dapat nanti?

  15. Baba says:

    Munafik mcm ni akan diazab secukupnya kelak.

  16. acid says:

    Bila dunia yg di kejar, rahmat Allah semakin menjauh…

  17. acid says:

    Akhirnya, di dunia gagal, di akhirat nanti apatah lagi…

  18. mancini says:

    Bujuk tak nak komen ke

  19. gambus says:

    inilah PAS yang selalu melacurkan dan mempermainkan hukum Islam , puak-puka hina PAS sememangnya golongan takde maruah dan penuh munafik !!!

  20. anoi says:

    pemimpin atasan pas sohih barisan pelacur & peliwat.

  21. alimedanbaru says:

    kepada bujuk dan yg sewaktu dengannya silalah beri komen pertahankan presiden kamu. dalam sibuk nak buat hudud hari ini dalam akbar melapurkan 2 remaja perempuan dikelantan dirogol oleh 38 orang jantan rakyat negeri bekas tuanguru NIK AZIZ.
    SUNGGUH HEBAT TARBIAH PAS KPD RAKYAT HINGGA HINGGA BERPERANGAI MACAM BINATANG YG BINATANG PUN TAKBUAT…
    APA AGAKNYA HIKMAH TUHAN NAK TUNJUK ATAS SEGALA KEPURA2AN DAN KEMUNAFIKAN DIAORANG SELAMA INI!????

  22. raplahjingaa says:

    Aji adi dah berserabut sangat-sangat…..dah serba tak kena, dia kata wajib sokong hudud, tapi bila ada calun DAP yang tak sokong hudud…dia pulak pi sokong calun tu.

    confused aku….oiii para pecacai tolong mai explain kat aku sat…..satisfy my soul !

  23. WTF says:

    Slogan ‘PAS For All, Undi Dyana’ secara halusnya bermaksud hukum Hudud boleh ditolak ketepi untuk dibakul sampahkan demi mendapatkan kuasa dan undi untuk DAP!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  24. Joker says:

    HUDUD dia dah x layan sbb skg ada dyana aDUDUH mana tahan heheheh………

  25. gonzalez says:

    macai yang bodoh..macai yang bangang..macai yang celaka…
    buat fitnah macam haramm..tebal dan keras sungguh kebengapan korang,,

Leave a Reply

Threesome