Menu Utama

PRK Teluk Intan : DAP Cuba Gambarkan UiTM Sebagai GAGAL

lim-kit-siang

DAP dilihat seolah-olah terlalu bersungguh-sungguh cuba membuktikan bahawa UiTM gagal melahirkan anak muda yang menghargai perjuangan UMNO dalam merealisasikan sebuah Universiti yang dibentuk untuk membantu orang Melayu yang tidak mendapat peluang belajar di pusat pengajian tinggi lain.

Uitm telah menyediakan prasarana yang kondusif dan murah untuk anak-anak Melayu yang bukan sekadar tidak berpeluang malahan tidak mampu membayar yuran yang tinggi di pusat pengajian yang lain terutamanya swasta.

Baru-baru ini Lim Kit Siang kononnya telah menyifatkan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) bukan lagi robot Umno selepas pencalonan pembantunya, Dyana Sofya Mohd Daud dalam Pilihanraya Kecil Teluk Intan. DAP cuba meracun fikiran anak muda Melayu dengan fahaman DAP yang kita amat maklum ianya lebih mirip kepada fahaman komunis dalam usaha mereka menindas orang Melayu yang merupakan Tuan Tanah Melayu.

DAP dengan bongkaknya mengistiharkan bahawa kononnya idealisme pelajar dan anak muda tidak akan dapat dibunuh atau dicorakkan oleh bekas Naib Canselor UiTM, Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah yang kini merupakan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno.

Hakikat bahawa UMNO membantu anak Bumiputera amat pahit bagi DAP. Oleh itu mereka melihat bahawa dengan mencemarkan minda seorang dua bekas pelajar UiTM merupakan satu kejayaan dalam usaha berterusan DAP meruntuh Ketuanan Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

Nampaknya Lim Kit siang cukup berbangga dapat merosakkan minda anak Melayu yang bernama Dyana Sofya ini. Kononnya Dyana merupakan testimoni kegagalan Ibrahim Abu Shah selama sembilan tahun menjadi Naib Canselor UiTM untuk menjadikan pelajarnya sebagai robot Umno dan membunuh idealisme serta impian anak muda Malaysia.

Selepas seseorang itu menamatkan pengajiannya maka mereka bebas memilih jalan hidup masing-masing. Bagi manusia yang tamak seperti Dyana maka tidak hairanlah sekiranya beliau memilih untuk menyokong DAP. Manusia seperti ini menghalalcarakan segalanya demi nafsu dan cita-cita politik.

Pelik juga apabila Lim Kit Siang membidas kenyataan Ibrahim Ali yang mengganggap Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong sebagai lebih “lawa” daripada Dyana sebagai tidak masuk akal. Kita amat maklum bahawa lawa di sini bermaksud dari segi perangai dan minda bukannya sekadar rupa yang cuba dimanipulasikan oleh Kit Siang.

Lucu apabila Lim Kit Siang bercakap tentang politik baru DAP yang kononnya berasaskan keadilan, kebebasan dan ketelusan serta urus tadbir yang baik akan menggantikan politik lama dengan melangkaui batasan kaum. Pemilihan CEC yang lepas menyaksikan ketidaktelusan dan ketidakadilan dimana mereka telah memanipulasikan undi sehingga menyebabkan DAP sekarang sebenar bertanding atas tiket yang tidak berapa nak sah memandangkan kes mereka dengan ROS masih lagi belum selesai sehingga ke hari ini.

Lim Kit Siang ini tidak habis-habis dengan perangai bongkak sombong chauvinist melampau. Sikap ini telah beliau terapkan ke dalam diri anak cucu beliau dan juga para penyokong tegar DAP. Mereka inilah bakal menjadi musuh utama negara yang akan tidak berhenti-henti memainkan isu perkauman untuk memusnahkan ketuanan Melayu bagi menganiaya Tuan Tanah Melayu secara berterusan.






18 Komen to PRK Teluk Intan : DAP Cuba Gambarkan UiTM Sebagai GAGAL

  1. tengkudin says:

    kimak la betina ni…yang ko graduate dari UitM tu dari mana ?? lobang DAP ka? jenis melayu mudah lupa..opsss..salah..betina ni jenis betina lupa diri

  2. dkds says:

    DAP cuba untuk menafikan apa yang diusahakan UMNO dalam membantu melayu dan bumiputra di Malaysia ini….DAP cuba menjadi hero kepada umat melayu dengan cubaan untuk menutup UITM dan digantikan dengan universiti yang berfahaman sosialis,,,,,,awas orang melayu islam dan kaum bumi sekalian…..jgn benarkan kaum pendatang memperhgunakan anda

  3. Lembah Bujang says:

    next……after karpal…..

  4. TUBIR says:

    UITM memang kurang berjaya …..Orang orang melayu tak perlu marah marah malahankita harus nberterima kasih kerana DAP sudi memberi teguran….so lepas ini kita tambah baik lagi UITM tersebut….Tambah lagi UITM dan bidang nya ….Tanamkan sikap cintakan bangsa Melayu….serta tanamkan dalam jiwa anak anak melayu agar bencikan orang orang cina dan india yang kurang hajar.
    Aku lihat DAP semakin menjadi baik dan bertambah bilangan Melayu….Kerana DAP mengambil kira cemohan UMNO dan BN….Merika berlajar dan berubah kulit…..walaupun sikap perkauman merika tidak pernah berubah sejak dulu lagi…..So orang Melayu tidak perlu bercakap banyak…..Tapi sebaliknya bertindak ……tampa bicara pong pang pong pang .Kalau rasa nak bakar bakarlah ……….Jangan cakap berdegar degar tapi habuk pun takada.

  5. Anti-DAP says:

    Dyana nie species nak cari kedudukan dan nama shj. Agaknya si Yammy the mummy tu pon menaruh harapan zuriat sekor dia nie akan jadi MP melalui jalan kotor nie. Usia baru 27 beb…pastu rela dikeldaikan oleh cina apek sekor tu…jadi setpol ka..gundik kaa…apa saja laa asalkan pakai kondom…janji aku bleh jadi MP. Cina2 kt Teluk Intan, melayu2 Parti Kurap Rakyat dan Parti Asal Sesat mana peduli kalau letak babi pon bleh menang kt sana. Cuma aku benar2 pelik kenapa ada melayu yg benci sgt dgn UMNO…parti UMNO…kalau setakat benci menteri2 UMNO yg sebahagian kecil lupa daratan tu mcm la aku yg jadi ahli UMNO nie suka kt depa…meluat jugak nengok perangai setengah2 menteri tak sedar diri nie…ketua2 cawangan yg korup dan mana2 yg seangkatan dengannya tapi parti UMNO itu sendiri tetap aku akan pertahankan drp species lahanat2 yg nak menjahanamkan parti melayu nie…tak kira la menteri UMNO ke ahli UMNO ke..apatah lagi cina2 DAP…Brader Anuar BI…Mat Sabu…Nik Ajis…yg bodoh2 piang lahanat nie laa yg memecah-belahkan melayu…kepada Dayana…aku cuma akan pangkah ko kalau ko sanggup berbogel kt Teluk Intan masa mengundi nanti…takpa sbb ada MT PAS ckp sume boleh asalkan ko kondem UMNO….mesti dpt undi banyak nya sbb baru tunjuk skit pon org dah kepoh pasal ko satu malaya…apatah lagi kalau ko bogel terus!

  6. MemangTerok says:

    Dari jumlah 4, 5 ribu yang keluar dari UiTM, seorang yang menderhaka , ini tidak mencerminkan kegagalan institiusi itu. Manusia tersilap langkah dan mengambil masa untuk menyedari kesilapan diri. Beristighfar selepas sedar merupakan sesuatu yang lazim dan terbaik untuk dilakukan.

    Anak sendiri yang berjumlah 4,5 orang lagikan tak boleh kita harap untuk selari pemikiran mereka dalam proses pendidikan keluarga. Saperti mana buah kelapa yang keluar dari tandan yang sama, berlainan saiznya walau hakikatnya lahirnya bersama dan berharap suntikan zat , air, baja yang sama dari pangkal yang satu.

    Budak mentah itu tidak memiliki missi mahupun visi perjuangan nya,. kita pasti. Berkerjanya dia dengan Kit Siang hanya untuk cari makan selepas tamat belajar saperti orang lain. Untuk mencari tapak bukan mudah,lalu kebetulan rezekinya disitu. Itu bukan perjuangan, itu hanya satu kesinambungan terhasil dari hasutan oleh bapak penderhaka negara. Kalau dia dakwa dia join DAP untuk melayakkan dia bertanding, itu memang betul. Kerana jika dia masok UMNO usahkan untuk bertanding, untuk berceramah pun dia tak akan dapat peluang. Dia boleh ikut jejak Aishah, Dayangku Intan dan Abby Abadi yang mahu sangat menonjol sebelum sedar diri tertonjol.

    UMNO tidak ketandusan pemimpin terkini dan pemimpin masa akan datang.

  7. Pak Tho says:

    Mengharapkan pemuda Umno bertindak lebih aggresif dalam menangkis segala dakyah pembangkang. Sudah masanya diplomasi ditolak tepi, kalau setakat masuk lokap dan disoal siasat adalh perkara kecil saja. Ayuh pemuda Umno, usah gentar, walaupun nyawa sebagai galang ganti. Dah lama dah bersabar, bila lgi nk meletop ni. Biar gugur dengan bermaruah dari hidup sebagai dayus.

  8. arhi says:

    Saya pun tidak tahu bagaimana sesetengah Melayu boleh menyanjung dan memuji2 DAP pabila melihat tindak tanduk parti ini terhadap kedudukan Islam dan Melayu di negara kita ini dan yang amat mendukacitakan ialah mereka yg kononya bergelar ulamak ataupun yg berkopiah dan berserban sanggup berbuat demikian,apakah telah dibutakan hati dan perasaan kerna dek kuasa dan kedudukan?begitu juga dengan ulasan beberapa blogger Melayu yg begitu mendewa2kan parti ini,apakah ulasan meraka ini ikhlas atau sekadar untuk melepaskan perasaan tidak puas hati terhadap kerajaan kerna tidak dapat sesuatu yg dihajatkan? saya akui dalam pemerintahan DS Najib banyak cacat celanyanya namun janganlah pula akibat ketidakpuasan hati kita di atas beberapa perkara menyebabkan kita sanggup melacurkanmaruah agama dan bangsa yg tercinta.

  9. mooo says:

    ooo…semua yg grad dari IPTA tu kena jadi robot, kena sokong kerajaan BN. Dana IPTA datang dari poket UMNO/BN ker..?

  10. bajak says:

    yg ckp robot tu kn ke kit siang…bile plak umno suh graduate jd robot umno…

  11. itsme says:

    mungkin wartawan boleh tanya dyana…apa yg membuatkan dia menentang UMNO?? kita tunggu jawapan dia..

  12. Lang Buana says:

    Kenapa UITM aje..kenapa x serang IPTA lain…
    Apa da….kalau keluaran IPTA x bagus..nak salahkan IPTA atau pelajar?
    Rasanya semua IPTA telah menyediakan kemudahan yang cukup…up to student yang menggunakannya….
    Itu yang susah kalau student terlibat dengan politik…darah muda..

  13. Tubir says:

    Aku tak setuju dengan pandangan lang buana sebab kebanyakan IPTA tidak cukup kelengkapan dan kurang tenaga pengajar yang mahir maka terhasilah graduan hampas…tak mampu berfikir dan tak mampu melaksanakan tugas dengan baik ……segalanya kena suap …..kalau tidak tah apa apa yang dibuatnya ……Inilah problem yang Negara kita hadapi dimana seorang engineer hanya near the engine……Kebanyakan jurutera sekarang melihat dengan mata tertutup……..dan berfikir dengan otak kosong ….bercakap dengan jari

  14. Melayu says:

    Aku kurang bersetuju dengan Tubir. Kejayaan student di IPTA adalah bergantung kepada pelajar itu sendiri. Realitinya, kalau lihat pada student zaman sekarang, hanya berapa peratus sahaja yang betul2 belajar. Sesetengahnya pula, minta disuap, sesetengahnya apabila hujung semester, barulah berderet-deret berjumap lecturer. Bukan minta bantuan, tapi minta markah ihsan supaya lulus.

    Ramai yang bila hujung minggu, hilang entah kemana, sesetengah weekdays pun hilang waktu malam. Duit PTPTN, biasiswa dan elaun bukan mengalir pada pelajaran, tapi lebih ke gaya hidup, shopping, makan minum mewah, tukar handphone, tukar laptop, beli tablet ayng sesetengahnya tak perlu pun. Lepas tu kata duit tak cukup.

  15. raplahjingaa says:

    Bodoh kit siang tak habih-habih….UITM untuk melayu tanpa ada kekangan politik, berapa punya ramai macai Melayu PAS dan PKR yang menuntut di uitm dan graduated tapi terus menyerang kerajaan.

    Kit Siang haram jadah ni sebenarnya sedang menyerang intenti Melayu dengan melabelkannya sebagai tool UMNO untuk terus memperbodohkan macai Melayu PKR/PAS supaya berganding bahu dengan dia.

    Najib patut bawa kit siang sekali ke China dan tinggalkan dia di sana…..

  16. WTF says:

    Nampak sangat DAP sangat JEALOUS dgn UiTM yang hanya memberi tempat kepada anak2 muda dari kaum Melayu dan bumiputra yang tidak mendapat peluang belajar di pusat pengajian tinggi lain.

    Kesian aku tengok kat puak2 DAP ni!!! Tak habis4444 MEROYAN tak dapat perintah Malaysia!!!

  17. Joker says:

    Kit Siang dah bkawan dan al juburi jadi citarasa dia pun dah berubah dan skg dia dah npk Datuk Mah lg lawa drp Dyana pulak dah dan ini petanda bahaya coz nti blh jd malaysia al juburi the second…. hehehehehehe

  18. bangKano says:

    helo mooo…you are stupid bull. Dana kerajaan bukan dari UMNO tapi dikelola kan ngan baik lagi teraur oleh para pengurus yang berwibawa yang di kawal oleh kerajaan yang memerentah ia itu UMNO/BN. Dana dana termasuk PPTPN dikumpul dari sumber kutipan cukai awam,pelaburan & sumber alam seperti gas/petrol. Dana tersebut di simpan & di kawal rapi oleh para pegawai awam yang jujur lagi berintegriti…bukan macam KOHILAL dah lesap di pulun oleh para ustaz didikan PASTI hamPAS bau busuk liPAS tu mooo…!!!

Leave a Reply