Menu Utama

Peti Undi Dibawa Lari, Pemilihan PKR Dah Macam Sarkas Daa…

10336598_10152237776558122_512791347228863397_n

PENULIS gelak saja sepanjang hari ini bila menatap, membaca, menonton (Youtube) dalam FB, whatsapp akan pelbagai insiden kekecohan yang berlaku dalam pemilihan PKR 2014 sepanjang minggu lepas di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan sebagainya.

Yang paling menggelikan hati sudah tentulah insiden dimana peti undi dibawa lari oleh penyokong yang tidak berpuas hati dengan perjalanan proses pengundian di beberapa Cabang di Selangor.

Geli hati sebab, dalam macam-macam orang cakap tentang proses pengundian yang dikendalikan SPR, tak pernah sekali pun yang kita dengar ada peti undi dibawa lari oleh pengundi yang tidak berpuas hati, tapi dalam pemilihan PKR ada.

Ironinya, nama parti itu adalah akronim kepada Parti KEADILAN Rakyat, ini keadilan apa barang sampai peti undi pun kena bawak lari jugak?  Anehnya tu, masa inil jugalah kita lihat mulut Anwar bagai kena jahit, kalau tidak dialah yang paling lantang kondem orang lain.

Alih kena batang hidung sendiri, terdiam kau.  UMNO punya pemilihan pun Anwar berbunyi tapi pemulis nak sebut sikit ni, dalam pemilihan UMNO, tak ada kes ahli bawak lari peti undi tau.

Kelakarlah macam ini.  Keseluruhan proses pemilihan PKR ni dah macam sarkas, walaupun ada di kalangan pemimpin mereka yang mendakwa proses pemilihan ini adalah lebih telus berbanding yang dikendalikan oleh SPR.

Telus ka kalau peti undi pun dilarikan ahli yang tidak berpuas hati?  Itu baru sentuh satu bab, yang kena pukul, yang nyaris kena tumbuk (Abdullah Sani – Kuala Langat), kira undi dalam bilik hotel konon blackout, pengundi hantu (jumlah undi lebih dari ahli yang datang), tak kira lagi tu.

Kalau kita kira semua, memang sarkas betul pemilihan kali ini, ada beruk, ada badut dan segala macam, cuma beza, beruk dan badut ini semua pakai sarung kulit manusia saja.

Inilah orang-orang tua pesan, cakap dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

Penulis suka nak cadangkan agar diwujudkan satui kategori baru dalam Malaysia Guinness Book of Record untuk pemilihan parti politik paling cacamarba dalam negara, dengan PKR dipilih menjadi pemenang tempat pertama dulu kini dan selamanya.

Jangan bimbang, kita tak kecik hati, sikit pun tidak sebab depa memang layak.






11 Komen to Peti Undi Dibawa Lari, Pemilihan PKR Dah Macam Sarkas Daa…

  1. adil says:

    Inilah demokrasi tahap teratas menurut dasar Anwar. Anyway, “ini mesti UMNO punya kerja”. Apa pun mesti UMNO juga yang kena tuduh.

  2. hasnul rahman says:

    Assalammualaikum wmt,
    Dah terlalu banyak yg Allah swt tunjukkan bukti puak pembangkang di negara ini semuanya auta dan munafik.
    Bagaimanapun kerana Iblis masih dapat menguasai mereka, mereka semua jadi manusia bermuka tebal. Terus berkeras hati menyokong puak mungkar berkenaan.
    Ini juga adalah kudrat dan Iradat Allah swt.
    Hati mereka tak mampu lagi dilembutkan. Keras membatu.
    Dah begitu takdir Ilahi!
    Siapa yg berjaya meninggalkan perjuangan puak mungkar itu, selamatlah mereka dunia akhirat.
    Wallahhua’lam.

  3. Badrole Amin says:

    nasib baik aku tak jadi wartawan sebab takut tak fasal-fasal terkahak kahakptuihhh pada anak haram(ambabiga) itu bila dengar komen dia tentang kekotoran yang berlaku dalam pemilihan PKR

    ———————————————————————————————————————————————

    case study tentang sebab-musabab/punca wujud ‘pengundi hantu’ dalam pemilihan PKR:

    1. bila anwar tuduh kata SPR bersubahat dengan UMNO/BN tentang pengundi hantu(40 ribu orang Bangladesh) itu, ianya merupakan manifestasi kepada kekemarukkan(gila nak jadi PM) dan kekecewaan anwar yang tahu adalah mustahil dia dan pakatan haram boleh menggunakan pengundi hantu untuk memenangkan pakatan haram pada PRU13 lepas…kerana kecewa maka anwar terpaksa hemburkan(termasuk menggunakan media proksi PKR dan pakatan haram) kekecewaannya itu kepada UMNO/BN dengan tuduhan kononnya SPR bersubahat dengan UMNO/BN menerbangkan 40 ribu orang Bangladesh untuk dijadikan pengundi hantu pada PRU13 lepas

    2. kekecewaan kerana tidak dapat menggunakan pengundi hantu pada PRU13 lepas bukan sahaja dirasakan oleh anwar malah dirasakan juga oleh hampir kesemua penyokong, ahli dan pemimpin PKR…kekecewaan(tidak dapat menggunakan pengundi hantu pada PRU13 lepas) sebegini boleh mendatangkan ‘rasa gian’(nak guna pengundi hantu) yang teramat sangat sama seperti penagih dadah yang gian jika tidak mendapat dadah…untuk menghilangkan rasa gian(nak guna pengundi hantu) yang teramat sangat maka berlakulah dan wujudlah pengundi hantu dalam proses pemilihan PKR

    ————————————————————————————————————————————————–

    pertanyaan kepada macai seperti mooh, tony, bujuk dll…..

    salah anwar ke berlaku dan wujud pengundi hantu dalam proses pemilihan PKR disebabkan penyokong, ahli dan pemimpin PKR nak lepaskan gian?

  4. mihar says:

    hahahahahahaha..ini la yg dapat aku k0men..

  5. dkds says:

    kah kah kah kah…dah macam anak babi berebut puting maknya….

  6. anti-pas haramjadah says:

    Mcm cibai je pkr ngn pngundinya

  7. stingray says:

    Ape nk diherankan kalau sekadar peti undi puak2 tu bwk lari….sebab bos depa dulu pun masa kemaruk nk kawin pi bwk pelari anak dara org sampai ke siam…..

  8. MemangTerok says:

    Dalam pada haru biru, huru hara, lintang pukang, carca marba cara mereka bekerja dan buat pengundian…. mereka tetap akan beri kita dengar alasan mereka disebalik tragedi buruk rendah moral saperti itu.

    Mereka cakap itu sebenarnya budaya Umno. Mereka cakap perangai mereka dan pengikut mereka adalah merupakan perangai Umno. Ini kerana mereka memang bekas Umno. Mereka dulu orang Umno yang keluar parti. Dan mereka bawak bersama mereka budaya itu.

    Itulah alasan mereka yang bakal kita dengar sikit hari lagi. Mereka tak pernah buat buat silap, tak pernah menipu, tak pernah meliwat, tak pernah langgan pelacur. Cerita itu semua kerja Umno…. Kata mereka… dasar haiwan berkali dua.

  9. baba says:

    haru biru dah pkr ni, macam sarkas murahan saja, kalau sarkas mahal tak apa la juga

  10. sepat kering kipas udang. says:

    Macam ni punya teruk parti, kalau org biasa malu tapi anwar kulit muka tempek kulit babi mana tau malu.

  11. WTF says:

    Peti undi bawak LARI!!!

    Ini menandakan KEPALSUAN dalam PGayR dalam mengamalkan DEMOKRASI TULEN!!!

    Tapi jangan takut, masa PRU14 nanti, depa akan kata ada incident Peti Undi kena bawak LARI!!! Dan MACAI RETARD akan ANGGUK4444 macam LEMBU KENA CUCUK HIDUNG!!!

    MUEH4444

Leave a Reply

Threesome