Menu Utama

Pertikai Tangkapan Anggota Tamil Eelam, Di Mana Kesetiaan Ramasamy Dan DAP?

Tindakan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy mencabar Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengemukakan bukti kukuh bahawa tiga rakyat asing yang ditahan Ahad lepas adalah anggota pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) sangat mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya kesetiaan terhadap negara.

Bernama melaporkan Ramasamy mempertikaikan tangkapan tersebut kerana menurut beliau, kumpulan pengganas LTTE telah lama berkubur dan ketiga-tiga rakyat asing yang ditahan itu mempunyai kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

tamilelam“Bagaimana beliau (Khalid) boleh kata bahawa LTTE wujud, polis Malaysia ini tidak membuat kajian langsung, mereka ambil tindakan apabila mereka terima maklumat daripada pihak Sri Lanka… ini adalah pelarian Tamil.

“Saya cabar ketua polis negara sekiranya beliau ada bukti, kemukakan dan saya sedia berdebat dengannya… jangan dengan mudah menahan pelarian Tamil yang perlukan perlindungan,” dakwanya dalam sidang akhbar di George Town hari ini.

Ramasamy mengadakan sidang akhbar itu khusus mengenai penahanan tiga rakyat asing yang disyaki anggota kumpulan pengganas LTTE dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Khalid dalam kenyataannya sebelum ini berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan semula aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.

DAP Agen Keganasan atau Perkauman?

Kesungguhan Ramasamy mempertikaikan tangkapan ini menimbulkan tanda tanya mengenai kesetiaan kaum Tamil di negara ini terutamanya yang menyokong DAP.

Adalah tidak masuk akal untuk seorang Timbalan Ketua Menteri, penjawat awam di bawah kerajaan Malaysia mahu mempersoalkan tindakan Polis menangani keganasan antarabangsa berasaskan kaum beliau.

Ramasamy tidak pula mempertikaikan sebarang tangkapan ke atas kaum lain terutamanya orang Melayu yang dikaitkan dengan pengganas Islam.

Soal keganasan antarabangsa mahu pun domestik bukan isu politik atau perkauman dalam negara. Justeru sangat mencurigakan apabila seorang Timbalan Ketua Menteri “melompat sakan” mengenai tangkapan ini seolah-olah ada sesuatu yang hendak disembunyikan.

Mengapa Ramasamy mahu berdebat dengan Polis dalam isu ini? Tangkapan ke atas penjenayah atau pengganas bukan boleh didebatkan di ruang politik. Negara ini ada undang-undang, tangkapan, penahanan dan perbicaraan harus mengikut lunas undang-undang negara, bukannnya skrip filem tamil.

Kita juga mahu tahu apakah DAP turut terbabit dengan pembelaan mereka yang disyaki pengganas ini?






19 Komen to Pertikai Tangkapan Anggota Tamil Eelam, Di Mana Kesetiaan Ramasamy Dan DAP?

  1. itsme says:

    sukarnya kerajaan apabila perlu menjaga semua kaum berbanding india dan china yg hanya keperluan dan kepentingan kaum mrk. ini sebenarnya satu lagi bentuk cabaran kpd umno dan penjawat awam. bila semua yg dibuat kerajaan dianggap salah dan buruk oleh parti lawan. persepsi yg jarang dpt disangkal oleh mana2 penjawat awam dan kerajaan… corrupt!!! ini sgt memburukkan kerajaan. seorg anak muda yg bercita2 tinggi dan mengambil pendekatan yg dia tidak boleh lihat akibat tindakannya semasa zaman peralihan tun m kpd najib. anwar mng manusia jijik, pintu kecacatan umno tlh terbuka luas dan memerlukan terlalu tinggi harganya dan mungkin juga hilangnya sebuah kehormatan sebuah negara islam yg berdaulat. angkara tamak mmg lama sudah di bertakhta dihati kebanyakkan pemimpin walaupun tun m sedaya upaya menyekatnya namun tdk semua kuasa dan harga diri terletak ditgn tun m. ds najib dgn kudrat yg ada, niat yg ketara ikhlasnya dan menjulang usahanya masih lg terkial2 meluruskan segala yg “bengkok” akibat cita2 seorg anak muda. kunci kpd pintu2 rahsia umno tlh diserahkan kpd pihak lawan. apakah umno berani menempuh hari2 malang seterusnya??

  2. tony gunawan says:

    sekurang-kurang beliau berani bersuara,mana pula suara mic ?

  3. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    DAP is TERRORIST and RACIST in MALAYsia…

    My name is Lim Guan Eng and i am a racist gay o…

  4. raplahjingaa says:

    Togay…pasal apa MIC nak bersuara, pengganas Tamil Sri Lanka di tangkap di Malaysia ??

    Ramasamy marah sangat apasal ?? dia pun penyokong pengganas ke ?? kerajaan tak payahlah layan mangkuk ayon tu sekor, Si Rama-rama di kenali di Pulau Pinang sebagai pencuri duit kutipan derma kuil-kuil India di Pulau Pinang.

    Hang tolong pesan kat rama-rama kalau nak jadi rakyaat Malaysia dia kena setia dengan negara Malaysia. Kalau nak sokong jugak Tamil Eilam hang suruh dia pindah pi Jaffna.

  5. tengkudin says:

    keling ni bagi baham rimau je terus…kimak tul..semua penjenayah nak dibelanya…haramjadah punya keling..ko kene sembelih dengan LTTE ..jgn cari polis..

  6. shahril81 says:

    ‘Togay’??? Hehehe… mmg kena dgn empunya nama…

  7. pego says:

    PDRM patut tahan dan soal siasat rama-rama ini kerana dia beria-ia benar mempertahankan 3 orang yang disyaki itu. PDRM telah membuat penyiasatan dengan rapi dan terperinci sebelum mereka ditangkap.

  8. shahril81 says:

    Mau si togay tk melenting.. bangsa dia yg kena tangkap.. Togay trus naik cempegha.. Rilex togay.. Nnt hang jadi lawyer depa tau.. Sian dia karpal sigh dh kong.. Dia tkde tmpat nk mengadu dh..

  9. Sontoloyo says:

    Hei!!!…tony apa kau sewel ke gila, napa perlu suruh MiC bersuara? yang polis tangkap tu anggota LTTE pengganas antarabangsa yang telah membunuh beribu-ribu rakyat Sri Langka, mereka bukan warganegara Malaysia dan bukan ahli DAP pun, apasal ramasamy nak debat dengan polis?

    Tindakan polis tu betul kerana tidak mahu Malaysia ini dijadikan sebagai pengkalan atau tempat berlindung mana-mana pertubuhan pengganas antarabangsa. Tindakan polis tidak kena-mengena dengan politik atau mana-mana kaum di Malaysia ini. Ramasamy seorang penjawat awam dalam Malaysia kenapa perlu bersuara bagi pihak pengganas asing… apakah dia mahu Malaysia terbabit dengan keganasan antarabangsa? akibat tindakannya ini dia tidak boleh marah apabila kesetiaannya kepada negara Malaysia dipersoalkan… Ataupun mungkin benar kata orang bahawa DAP ini adalah pembela penjenayah.?.

    Aku nak tanya dengan tony, apakah anda menyokong keganasan?……Ya atau Tidak?

  10. baba says:

    dia pertikaikan sebab dia yg sponsor geng2 pengganas tu

  11. kulaan says:

    Aku yakin dan percaya tindakan pihak polis. Aku dah lama nantikan tindakan ini. Abang aku maut ditangan penjenayah ini dan dilakukan secara kejam. Aku yakin India Malaysia tak gamak lakukan seperti mana dia lakukan kepada arwah.Aku percaya mereka LTTE.Yang bahaya kita tak dapat beza India Malaysia dgn LTTE…..

    Sekarang aku cabar KDN tahan Ramasamy

  12. Pak Tho says:

    Ini keling paria memang celaka, celaka ini keling paria , ini keling paria memang celaka, memang celaka ini keling paria. Jenis beranak ikut jubo selepas emaknya kongkek dengan anjing.

  13. kulaan says:

    Parti seperti ini yang PAS nak jadikan rakan rapat mereka? Mereka lupa larangan Allah agar tidak menjadikan kapir sebagai rakan rapat..Tapi senang-senang tuduh sedara sendiri kapir..

  14. dkds says:

    eloklah tu…DAP tempat tinggal sarang samseng kongsi gelap dan penganas tamil….Pas pula tempat melahirkan golongan yang tidak bersyukur nikmat yang ada….PKR pula tempat penyebab lubang kunyit anwar ibrahim….ptuiiihhhh

  15. terangsang says says:

    Ada berbagai Ugama didunia ini tetapi hanya Ugama Islam adalah adalah ugama yang benar untuk manusia yang mahu beriman kepada Allah. manusia juga dijadikan dengan berbagai kaum untuk tujuan mudah berkenalan dan tentu juga untuk mudah dikenali. kerjaya juga berbagai, polis menjaga negara dari onar orang berniat jahat dan jahat. peguam mungkin mencari pendapatan dengan keutamaan membela orang yang jahat2 supaya mereka boleh bebas buat jahat dan menjana pendapatan kepada pembela bila berulang tentu banyak dapat bayaran. bumiputera malaysia ingat sikitlah,parti bagi bukan bumiputera cuma alat untuk meraih keuntungan kepentingan kehidupan setempat, keuntungan kaum mereka, ugama mereka dan kemuncaknya untuk negara asal mereka. mereka boleh berpaling tadah seperti yang UMNO telah kena, mungkin misalnya untuk dapat tukar syarat tanah, ubah syarat biasisawa, taraf universiti dan lain2. kesetiaan hanya bergantung kepada adakah anda mendatangkan untung.? mereka boleh bersatu bila perlu mengikut parti terkuat mereka. adakah bumiputera melayu,sabah dan serawak berupaya berbuat begitu?

  16. gambus says:

    anijing-anjing DAPigs akan terus menyalahkan kerajaan jika membanteras apa sahaja jenayah dan keganasan yang melibatkan puak mereka yang penuh hina semua ,

    inilah barua kafir yang selalu menyalahkan Islam dan seringkali memgatakan Islam itu ganas , setidak-tidaknya kerajaan UMNO membanteras segala jenayah dana keganasan oleh yang melibatkan agama dan bangsa mereka .. tapi paria dogs ini akan terus mempertikaikan pihak kerajaan apabila cuba membanteras jenayah dan keganasan yang melibatkan puak bangsa dan agama mereka .. sekarang siapa yang sokong penjenayah dan pengganas ???

  17. alimedanbaru says:

    KALAU DIPANGGIL KELING ..MARAH. KELING MAKNANYA PARIAH YG TAK TAHU HARGAI BUMI YG DIA PIJAK..DASAR KELING!!!

  18. WTF says:

    Mooh, hang tak nak defend ka saudara hang kena tangkap!!!

    MUEH4444

  19. Joker says:

    Agaknya si ramasamy ni pun LTTE gak la kot sbb dia nak defend sgt tu…

Leave a Reply

Threesome