Menu Utama

Pergaduhan dalam Sidang DUN Pulau Pinang?

Sidang DUN Pulau Pinang hari ini kecoh apabila ADUN DAP Sri Delima, RSN Rayer yang memanggil UMNO celaka dalam Dewan semalam enggan meminta maaf.

Kami difahamkan Dewan sekarang ditangguhkan berikutan berlaku kekerasan fizikal.

IMG-20140521-WA0064IMG-20140521-WA0062content/uploads/2014/05/IMG-20140521-WA0063.jpg”>IMG-20140521-WA0063

IMG-20140521-WA0068IMG-20140521-WA0067IMG-20140521-WA0066






12 Komen to Pergaduhan dalam Sidang DUN Pulau Pinang?

  1. mooo says:

    sumber ameno..leh percaya ka?

  2. bajak says:

    ko xcaye sumber ameno ko tgk la malaysia kini…apa la bodo ko nie..sume nk bersuap…

  3. stingray says:

    Bajak…Mentality cai2 PR memang takat tu je…saing depa cuma dgn keldai & tapir…hang jgn kecik hati sgt dgn kebahlulan si moo ni…anggaplah sudah suratan hidup dia…

  4. WTF says:

    Celako Celako Celako

    Ni mesti ajaran Pok Nicky Ajis ni!!!

    BTW, tengok gambar tu sampai FRU pun datang!!!

    Mesti KECOH ni!!!

  5. anakbochek says:

    Anak hindu bila ada jawatan dan pangkat mulalah bongkak tak tentu hala.

  6. sireh ke gagang says:

    Kan aku pernah cakap dulu , kalau MELAYU DAH MENGAMUK , DIA BUKAN KIRA , KAU SIAPA . hehehe.. apa macam reyes ? telur simpan dalam poket ka ?

  7. raplahjingaa says:

    minta maaf banyak la moooo…paria tu keturunan atuk nenek hang, hang lebih mengetahui perangai buruk depa !! bagi todi satu timba, bukan takat maki celaka, mak bapak dia pun dia sanggup bakar…betul tak moooo ??

  8. dkds says:

    paria tu mana? hilang dah nyorok bawah meja dewan ke?

  9. acid says:

    Sah kecut telor paria tu … Org Melayu kau nak maki ? Silap besar lah ….berdepan lah, kalau nak tunjuk berani !

  10. decepticon jr. says:

    mana ketelusan,akauntasi dan good governence dlm kerajaan pr.klu puak kristian pulak motto diorang sikit2 spread love.yg aku nampak bukan love tap hatred.baru kene persoalkan dahmengelabah nak menjawab ,mulalah maki orang.klu ada fakta yg kukuh untuk menjawab soalan ,jawapan simple pun bole buat org terduduk.ni belum pegang negara lg dah kwang ajar.bila la pas nak khatam tarbiah org dap ?dah lama sangat ni….

  11. Hamba Ar Rahman says:

    Ini aku nak ceritakan tentang kegilaan orang melayu…memang giler sungguh….di satu kampung di pekan kecil di Selangor….orang2 melayu di sana memang bersatu padu…cerita ni dah lebih 7 tahun dah….tapi kawan aku memang jadi saksi kejadian tu….satu hari, ada satu motor pakwe makwe (Cina)…jalan2 masuk kampung tu, pastu terlanggar satu budak….tapi budak tu taklah cedera mana pun…masalah nya budak lelaki Cina ni dah maki hamun budak ni….bila dah kecoh..maka datanglah orang2 kampung dalam sekejapan sahaja untuk lihat apa yg berlaku….bila dah kecoh2….ada sorang tu suruh dua2 budak Cina ni balik jer (nasib tak kena ganyang dengan orang kampung)….ntah macam mana…rupanya budak ni adik kepada sorang gangster…..so, petang esok tu…datanglah 2 kereta dengan dekat 10 orang CIna masuk kampung dan buat kecoh….tanya siapa yg kerumun adik dia semalam…dia orang datang macam samseng siap bawa parang….malangnya….orang2 kampung dalam tu samseng juga…apa lagi bergaduhlah……bila dah habis gaduh….semua2 Cina tu disusun berbaring berderet macam lembu lepas kena sembelih atas jalan raya…..tak lama lepas tu kereta polis sampai (tak tahu sapa panggil)…mula2 si Cina ni nak buat repot kena pukul…tapi bila polis buka belakang kereta ada senjata dan macam2 barang illegal…maka terus jadi cerita lain…..tak pasal2 depa pun kena sekali…..apa yg aku nak cerita…memang masih wujud melayu2 yg tak takut mati…di kampung tersebut ada seorang lelaki yang sangat berani yg percaya dia kebal…sehingga ketua2 ganster kawasan tu pun takut dengar nama dia….cerita nya hanya kerana mamat ni pernah kena serang dengan sorang ganster di kedai makan….ganster tu nak parang lengan dia….tapi disebbkan mamat ni terlebih berani, dia cabar kata kalau tangan dia tak lut (tak putus)…dia nak minta lengan ganster ni…..apa lagi…mencicit gangster tu lari…padahal tak buat apa pun lagi….di kampung tu….semua orang kenal mamat ni…..polis pun kadg2 minta tolong dia cari gangster…..tu sebb sepet ni masih takut juga dengan bangsa melayu….mungkin kerana terpengaruh cerita lama tentang parang terbang dan cerita2 melayu yg berani macam ni…..sebb bangsa melayu adalah bangsa yg berani mati…..(walaupun atas alasan tak masuk akal….)

  12. acid says:

    HAR…menarik kisah tu, yg dapat aku simpulkan dr kisah ni ialah tentang kekuatan kita melayu sebenar datangnya dari kesatuan dan perpaduan yg jitu yg mana mampu mendatangkan kegerunan di pihak lawan. Itu pasal lah aku amat sensitif dgn sikap melayu islam yg suka menanam bibit2 perpecahan di kalangan kita. Walau apa alasan sekalipun, jagalah perpaduan di antara sesama melayu islam di bumi anugerah Allah ini.

Leave a Reply