Menu Utama

PDRM siasat kaitan ‘ustaz’ dan pemuzik dengan militan

KUALA LUMPUR 3 Mei – Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menyiasat hubung kait seorang lelaki yang digelar ‘ustaz’ dan rakannya yang juga ahli kumpulan pemuzik terkenal, dengan gerakan militan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu, setakat ini PDRM sedang menyiasat kemungkinan itu dan siasatan juga dijalankan terhadap sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan dengan gerakan militan.

“Kita tidak mahu tumpukan kepada sesiapa atau tuduh siapa dalang kerana siasatan akan dijalankan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas tamat acara menembak bersama media di Lapang Sasar Markas Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA) Cheras di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140503/je_03/PDRM-siasat-kaitan-ustaz-dan-pemuzik-dengan-militan#ixzz30dL7qoNw






12 Komen to PDRM siasat kaitan ‘ustaz’ dan pemuzik dengan militan

  1. MemangTerok says:

    Kita sedar wujudnya kumpulan yang digelar militan ini dinegara kita. Mereka menerima latihan didalam negara dan mereka dihantar kenegara bergolak untuk pendedahan praktikal dalam jihad dan berperang.

    Tetapi kumpulan ini tidak mengancam negara sendiri. Sekuirang2nya belum ada bukti yang mengatakan militan ini akan berhimpun , berdemo untuk jatuhkan kerajaan, atau pun untuk membunuh orang yang membangkang kerajaan. Mereka berjihad untuk mendapat syuhadah.

    Militan sebenar ialah kumpulan Kacang Merah yang memang terbukti menentang kerajaan dengan tujuan untuk mengambil alih kuasa. Kenapa tiada tangkapan ????

  2. raplahjingaa says:

    Ni depa ni lagi satu mangkuk ayon….yang dok pi perang kat Syria tu buat apa ?? Awat depa tak mau pi Myanmar ka, Afrika Tengah ka, Gaza ka, di sana umat Islam di bunuh kerana mereka Islam, di Syria depa berbunuh sesama Islam tanpa sebab yang kukuh, yang mana lebih penting ??

  3. acid says:

    ‘ustaz’. hehehe…

  4. TUBIR says:

    Biarlah merika nak berjihad……..samada gugurnya merika itu dikira suhada atau tidak itu kerja Allah…..kita tiada hak mencampuri kuasa allah.Kerajaan jangan terlalu mudah tunduk akan desakan negara luar untuk bertindak keatas merika merika ini yang kununya pihak extremes islam.Islam memerlukan pejuang pejuang seperti ini untuk terus mempertahankan dari ditindas dan ditekan oleh orang orang kafir yang dengan jelas memerangi kita .Biarkan jiwa jihad ini subur …jangan dibiarkan mati seperti mana matinya jiwa Melayu oleh sesetengah orang orang Melayu dan peminpin Melayu yang ada sekarang ini .Lihatlah Islam diMalaysia ni…sehingakan untuk melaksanakan hukum Allah sendiri pun kita masih takut pada orang orang kafir..Tidakah kita bersas malu mengaku kita ni negara Islam?.Orang orang kafir yang tingal dinegara kita ini perlu patuh jika hukum Hudud dilaksanakn.
    Jika kita tidak mampu berjihad…janganlah pula kita menghalangnya dengan berbagai cara dan tomahan .Andainya negara kita bergolak orang orang dan kumpulan inilah yang akan membantu kita disatu hari nanti .Apa yang perlu kerajaan lakukan ialah memberi penerangan dan bimbingan agar merika ini tidak tersesat dihujung jalan demi pencari keredaan Allah .
    Lihatlah dan fahamilah ucapan obama semasa di malaysia ………betapa angkuhnya obama ketika menyarankan Malaysia Berlaku adil kepada orang orang minority di negara kita,persoalanya adakah negara kita membunuh atau menanaya merika semua .?Adakah obama buta atau pura pura tak tahu kerana dipaksa berkata demikian ?Sepatutnya kita halau obama dari Malaysia selepas beliau dengan terang cuba mencampuri urusan negara kita .Tapi sayang pemimpin kita terlalu takut dan tiada jati diri yang utuh didalam diri merika .

  5. armok says:

    Hudud dlm sistem demokrasi Tubir ??

  6. Tubir says:

    Sistem demokrasi yang menang jadi kerajaan suka hati kerajaanlah untuk melaksanakanya.Kalau dilihat dari keputusan PRU13 yang lalu bangsa cina memihak pada DAP.Hanya orang orang melayu yang terus menyokong Kerajaan….so kita peduli apa dengan merika cina cina ni semua .Cina cina ni tak akan menyokong kerajaan jika merika tidak berhajat sesatu dari kerajaan .Merika ni tamak dan tak kenang budi .Bangsa merika ni dah terbukti diAustralia pun sama juga cina cina ni dah buat banyak masalah .
    MCA,Grakan dia orang itu DAP sebenarnya …cuma bezanya MCA dan grakan berada dalam BN…….apayang merika perjuangkan sama saja dengan perjuangan DAP.Orang orang Melayu jangan jadi bodoh termakan dengan cina cina lahanat ni …..bak kata pepatah melayu telunjuk lurus kelingking berkait….Cuma Pemimpin UMNO saja yang terhegeh hegeh memujuk supaya kekal dalam BN…….Kalau Najib sayang sangat kat MCA dan Grakan najib boleh joint dia orang….kami pun dah menyampah dengan Najib ni.UMNO akan terus berdiri tanpa Najib ……Nak buat apa kalau adapun memanjang menyakitkan hati orang orang Melayu kami bosanlah….bosan ,bosan.

  7. acid says:

    Dalam keadaan sekarang Tubir, aku rindukan ketegasan Tun M.

  8. TUBIR says:

    AmarikA SUDAH menusukan jarumnya kedalam negarakita………kalau pemimpin kerajaan tidak berhati hati dengan perangkap yang dipasang kita akan terjerat dan tak mungkin dapat berpatah balik .Ada kemungkinan Nama TDM akan termasuk didalam senarai pelampau islam……seperti yang dikehendaki oleh USA dan negara negara tertentu .USA dan ustralia memang berdendan dengan TDM……..walau dengan apa cara sekali pun TDM akan dikenakan oleh merika .Saya sudah nampak permainan yang sedang merika mainkan selamaini .Kekuatan negara kita terletak ditangan orang orang Melayu islam untuk mempertahankanya <bangsa bangsa lain kita jangan harap sangat merika ni talam sepuluh muka .Merika ambil yang untung saja .
    Lihatlah pemimpin negara yang telah jatuh kerana campurtangan asing dan lebih tepat lagi campurtangan amarika .lihatlah iraq,Mesir,Libya dan sekarang syira.hancur luluh negara tersebut ….angkara orang luar yang datang mencucuk.Lihat indon,Filipina semuanya dibawah telunjuk ….cuma tingal Malaysia saja yang belum ditunjal dan dicucuk hidung oleh kuasa besar barat atau timur .Kalau dulu merika amat benci akan TDM kerana beliau begitu lantang dan beliau mampu mengmudi sokongan dunia ke3.Sebab itulah negara kuasa besar barat amat benci akan TDM.Tapi pada era sekarang ni aku kurang yakin malahan curiga akan pemimpin yang kita ada …..mahu tergadai maruah negara dibuatnya .Mereika seperti gasing yang berpaksi bengkok ………UMNO perlu berbuat sesatu………untuk memulihkan kedaan ……antara hidup dan mati.

  9. yon76er says:

    Jangan kita pandai komen dan tulis panjang lebar dlm blog ini…tapi tak sokong Kerajaan Melayu dan pemimpin yg ada sekarang…Pemimping selih berganti..tetapi Kerajaan Melayu perlu diSOKONG…..

  10. dotdot says:

    Kenkadang kita memberi komen mcm kita ni bijak sangat yang kerajaan sekarang semua bodoh, tapi hakikatnya tak begitu..kerajaan yg ada pun bukan la bodoh sgt,,kerajaan bukan buta dan tak nampak apa pun yg berlaku,,Najib ada think tank dia sendiri,,jgn la kita asik nk menyalahkn kerajaan, perkara mcm ni mesti ada pro dan kontra, yang memimpin kerajaan pun manusia, mana ada manusia dalam dunia ni tak melakukan kesilapan.

  11. anakbochek says:

    Raplah, pada puak2 ni berperang di Tanah Arab lebih berkat kot? Tak kira la perang untuk apa. As long as “berperang” di Tanah Arab maka pahala jihadnya berlipat kali ganda kot? Wallahu a’lam.

  12. MemangTerok says:

    Lagi sekali kita suka ingatkan KPN tak payah terlalu ghairah untuk tangkap kumpulan yang dipanggil ‘militan’ itu. Suka hati mereka untuk keluar negara bunuh ‘musuh’ dalam peperangan . Mereka tidak buat kacau dinegara sendiri . Selagi mereka tidak pergi ugut untuk bunuh cina DAP , biarkan mereka. Kerana walau pun cina DAP patut disembelih sorang, siorang, tapi kita tidak galakkan ini semua berlaku dinegara kita. Biar dia orang mati accident, lepas itu mati mengidap kanser. Mungkin jugak ada yang mengidap AIDS dan akan mati bila2 masa . Biarkan.

    KPN konsentrate pada module baru skim yang patut mengganti skim ISA yang tertangguh perlaksanaan hingga kini. Kita percaya bakal penghuni bertambah dari hari kehari. Masokkan semua setan yang menderhaka kat dalam. Orang baik macam kita sahaja yang patut bebas diluar.

    Amin.

Leave a Reply

Threesome