Menu Utama

PAS Menyokong DAP Untuk Menolak Draf Hudud Di Parlimen

Bulan ini ada dua Pilihan Raya Kecil (PRK) akan berlangsung, satu di Parlimen Bukit Gelugur, Pulau Pinang dan satu lagi di Parlimen Teluk Intan, Perak. Hari pengundian untuk PRK Bukit Gelugor akan berlangsung pada 25 Mei sementara tarikh membuang undi bagi PRK Teluk Intan pula ialah 31 Mei.

Kebetulannya, kedua-dua PRK ini membabitkan DAP dan menariknya pula kedua-dua calon DAP itu dalam PRK itu berkongsi pandangan sama. Baik Ramkarpal Singh Deo di Bukit Gelugor mahupun calon DAP di Teluk Intan iaitu Dyana Sofya Mohd Daud, mereka bertegas menolak perlaksanaan hudud selaras dengan pendirian rasmi DAP mengenainya.

Kedua-dua calon DAP itu juga komited jika menang PRK ini mereka akan menyertai rakan PR yang lain untuk mengundi menentang usul draf hudud seandainya PAS masih meneruskan hasrat membawanya ke Parlimen.

Pendirian kedua-dua calon DAP itu jelas bercanggah dengan perjuangan PAS yang gah mengwar-warkan untuk melaksanakan hudud namun dilihat pada kehadiran pemimpin dan penyokong PAS pada hari penamaan calon di kedua-dua kawasan menunjukkan PAS tidak kisah menyokong pihak yang menolak perlaksanaan hudud.

Umum tahu semenjak lebih dua dekad lalu PAS tidak pernah berhenti meyakinkan penyokongnya bahawa permusuhan mereka terhadap UMNO disebabkan parti komponen utama BN itu dikatakan menolak dan menentang perlaksanaan hukum hudud di Kelantan dan juga dalam pentadbiran negara.

Berdiri atas prinsip itulah menyebabkan ramai penyokong PAS beranggapan sesiapa yang menganggotai UMNO atau menyokongnya dengan lisan atau perbuatan, apatah lagi mengundi BN yang diterajui UMNO dalam mana-mana pilihan raya, maka hukumnya haram dan nerakalah habuannya.

Kini segala-galanya berubah. Prinsip tersebut entah ke mana menghilang bila mana PAS pula yang bersekongkol dengan pihak yang lantang menolak perlaksanaan hudud. Mereka berasa megah menjulang bendera DAP dan berbangga menghantar jentera pilihan raya PAS untuk sama-sama memastikan kemenangan DAP.

Tanpa disedari, hakikatnya segala-gala bantuan dan sokongan terbuka oleh pimpinan dan penyokong PAS kepada kedua-dua calon DAP itu jika membuahkan hasil kejayaan pada DAP ia sebenarnya seumpama memperkuatkan undi dan suara untuk menolak draf hudud PAS di Parlimen kelak.

 



(Next News) »



29 Komen to PAS Menyokong DAP Untuk Menolak Draf Hudud Di Parlimen

  1. aku says:

    Kalau si kafir aku tak heran lah, tapi yang ni mengaku memperjuangkan Islam tapi perangai munafiknya mengalahkan setan…Entahlah apa agaknya jenis orang pas ni…gila/bodoh/sewel/penipu/bongok/brengsek/munafik/pembohong/tak berpendirian/tak sedar diri/sawan/pengkhianat/blo-on/sakit jiwa/laknat/penagih dadah/pukimak/jahanam/terkutuk/makan nasi kangkang dap??????????????…entahlah malas dah nak fikir…

  2. Lobo says:

    Kalau si kafir aku tak heran lah, tapi yang ni mengaku memperjuangkan Islam tapi perangai munafiknya mengalahkan setan…Entahlah apa agaknya jenis orang pas ni…gila/bodoh/sewel/penipu/bongok/brengsek/munafik/pembohong/tak berpendirian/tak sedar diri/sawan/pengkhianat/blo-on/sakit jiwa/laknat/penagih dadah/pukimak/jahanam/terkutuk/makan nasi kangkang dap??????????????…entahlah malas dah nak fikir…lantak korang laaaa!

  3. tony gunawan says:

    umno bersama mykmu semakin gentar atau takut dengan dyana!

    raplahjingaa,kenapa bn masih memilih calon yang sudah dibakul sampah oleh pengundi teluk intan? sudah ketandusan orangkah!

  4. adi says:

    tuni bukan takut tapi kesian dilahirkan islam, belajar tempat umno dirikan itu tak kisah la ini hal dunia tapi tentang aqidah islam nya. dengantak bertudung spt yang selalu pemimpin pas berkata pada seseorang yang hanya isteri pemimpin tapi yang ini nak menjadi pemimpin masyarakat.

  5. baba says:

    demi dap, pas sanggup buat apa saja, kalau terpaksa kata hudud not important in islam pun pas akan kata….

  6. stingray says:

    Tony ngok…yg tajut dgn betina sundal DAP tu = PAS…lelong abis Hudud yg depa jajakan selama ni…keldai la hang ni tony…

  7. anwarbabi says:

    tony tarak guna…. lagu hudud untuk pas ape sudah jadi? Mari kita pilih dua ekor MP dari DApig untuk tentang hudud di Parlimen…. tak ke bodoh namanya tu..

  8. WTF says:

    Eh, apahal pulak Tony Gay kata kami di sini takut dgn Dyana Sofea!!!

    Kami di sini memang suka perempuan, terutama yg comel4444 camni!!!!

    Kami bukan macam hang Tony Gay, di mana Tony Gay suka jubornya DITALA BERTALU4444 oleh JANTAN LAIN!!!

    MUEH4444

  9. hentam ajelah says:

    …….aku sokong sesangat pas klantan bersama umno bentang hudud , mereka ada matlamat…..cuma pengikut pas di penang dan teluk intan yg tengah kebengongan sedang dilauk oleh dap….

  10. korokstabang says:

    pas parti luput tarikh sudah nyanyuk teruk sanggup ketepikan perjuangan hudud demi mau menjaga hati rakan nya dari parti kaum kapir harbi yang jelas menentang hudud, lebih baik pas dibubarkan saja semua ahli pas patut masuk dap aja dari hidup berterusan menipu sungguh memalukan islam di mata dunia, agama islam bukan agama menipu yang menipunya adalah pas

  11. lyn says:

    pemimpin pas berpolitik bukan utk menegakkan negara islam..hudud tu hanya wayang sahaja. malah kawan selingkoh pas, cina dap sendiri sedia maklum yang pemimpin pas memang tak mampu nak mentadbir negara. kalau diberi peluang sekalipun ..negara dan cina cina dap sekali lingkup dibuatnya. pemimpin pas berpolitik untuk mendapat kuasa bagi membuncitkan perut masing masing..ibarat ular sawa..membelit dan telan apa saja..janji perut kembong.

  12. Rosmah87 says:

    APE?? TAK BERTUDUNG

    NGKO CKAP PASAL AKU YER…

    HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAHAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

  13. MemangTerok says:

    Kerana dipimpin oleh sekumpulan pemimpin yang ‘sekolah tak habis’ maka keadaan ini hanya termampu untuk bawa PAS ketahap pak anggok , yes sir sahaja tanpa pendirian khusus atas apa saja. Walau pun sekolah pondok dihujung kampong tepi rimba, tetapi jika pengajian ditamatkan, ilmu yang ditimba tetap jadikan manusia itu orang.

    Malangnya hingga hari selain ini kita tertunggu2 seorang pemimpin PAS yang bertaraf ‘orang’ selain dari pemimpin besar mereka yang sudah kembali kepada Pencipta.

    Mereka jaja hudud saperti jaja keropok lekor minta orang beli. Itu pun keropok yang dijual mereka tak tahu dibuat dengan ikan apa, apabila ditanya. Mereka tak ada product knowledge.

    Dalam pada mengutuk kita juga panjatkan doa untuk mereka supaya mereka dapat guna akal yang diberi Allah, saperti kita semua.

  14. Pak Chak says:

    Campur tolak bahagi dan darab, Melayu semakin hanyut.

  15. anakbochek says:

    Cun jugak wakil rakyat DAP kali ni, much better than Betty Chew. LGE kena jaga2, or there’ll be a bigger bandage on the forehead.

    moo, suruhlah Abby Abadi tarbiahkan sikit pompuan ni, janganlah tolak hudud mentah2 macam Karpal tolak hudud nanti “ketulahan” pulak.

  16. EMP says:

    kata dyana : http://www.malaysiakini.com/news/263157

    kata pas : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PRKTelukIntan_PAStakkisahcalonDAPtolakhukumhudud/Article

  17. raplahjingaa says:

    Toni gayboy..cubalah komen berlandaskan fakta, jangan bawa budaya fitnah kacang hantu merah ke sini….Teluk Intan kerusi DAP, sekarang DAP terpaksa mempertahankan kerusi tu, kalau DAP kalah…ianya satu tamparan pada kit siang, kalau DAP menang ianya tak merubah apa-apa pun.

    Teluk Intan kawasan cina, DAP tahu undi cina dah 95% secured, cuma nak raih simpati undi Melayu dengan letakkan perempuan melayu yang tak bermaruah sebagai calun konon-konon DAP bukan parti rasist.

    Apa pun DAP sekarang amat tertekan, kalau kalah malu, kalau menang tak berubah apa-apa, bagi BN kalau kalah tak berubah apa-apa, kalau menang ianya satu pencapaian.

    Sorry toni kat teluk intan tak banyak cina gay…..maknanya hang tak payah lah turun tolong kempen, theres no fun for you…hehe

  18. Geng Batak Rabit says:

    Hujah kome semua di atas tu teman rasa ada betui ada tak betui, cuma nya kami rase macam tak brape gamok nak mengundi, sebab BN dgn DAP dua dua tolak hudud.

  19. Demang Lebar says:

    HANYA MEREKA YG BEROTAK UDANG SAJA PERCAYA YG PAS AKAN LAKSANA HUDUD!!!!

  20. Mek esah says:

    Takdak pelik le…dap lebih 90 peratus ahlinya adalah kapir…yg umno 100 peratus mengaku Islam pun…ehem ehem belum tentu tu…….

  21. bajak says:

    yg umno 100% tu jugak la yg pas mengemis nk minta sokongan kt parlimen nnt…patut nya hargai la jasa baik umno…ni tidak…

  22. hakim says:

    mek esah ni buta ye…DAP memang anti hudud sejak azali lagi, tapi PAS masih percaya bahawa DAP terima ISLAM….tapi DAP guna PAS semua buat buta….UMNO 100 PERATUS SOKONG hukum hudud….apa masalahnya??? PAS pulak sanggup bersekutu dengan manusia yang mengaku ISLAM tapi tolak hukum hudud…..mek esah buta lagi ye???

  23. WTF says:

    NASIB PENYOKONG PAS DI SELANGOR: HUDUD TIADA, TANAH DIRAMPAS!!!

    http://www.mykmu.net/?p=42880

    Apahal org PAS masa PRU13 undi FUCKUTAN RETARD, tapi bila ada masalah dan ingin pertolongan mintak kat UMNO/BN???

    Mana MARUAH org PAS ni???

    Oh lupa, org PAS mana ada MARUAH!!! Keldai katakan!!!

  24. raplahjingaa says:

    Keldai pun ada maruah WTF….cuba hang suruh mooo pegang telur keldai, tak pasal-pasal mooo kena back kick kedai, tapi cuba hang suruh kit siang pegang telur aji adi….hudud ke mana, Islam ke mana !!

  25. gambus says:

    alaaa mekk yang DApigs kafir ni laa yang PAS jilat bontot mereka , sampai PAS tangguhkan hudud demi DApigs .. apa ni woiii mekkk , inilah PAS pelacur agama

  26. gambus says:

    aduhh adalagi kee rosmah87 puak kafir DAPigs yang mengaku anti Islam ni , jangan risau rosmah87 borneo akan terus berkembang dengan Islam dibawah BN …. Hidup BN , Hidup Islam

  27. gambus says:

    menyentuh artikel ni jelas PAS telah melacurkan agama Islam dan mempermainkan hukum hudud , dulu habis semua orang dmurtadkan dan difitnah oleh PAS pasal hudud ni .. sekarang dengan jelas melayu islam Pakatan rakyat yang menolak hudud dan takkan sokong hudud nilaa PAS bermati-matian menyokong .. kalau ahli UMNO tak pakai tudung habis PAS fitnah segala amalannya umpama ditolak , tapi bila pemimpin mereka tak pakai tudung pun tak apa .. akan disokong sampai mampus !!! hahahahaha

  28. WTF says:

    Teringat Mek cerita dia duduk kat Serdang, dan sejak krisis air di negeri Selangor bermula, Mek dah tak jengok MYKMU kerana melayan BANJIR DAN TIADA PEMBEKALAN AIR BERSIH!!!

    http://www.mykmu.net/?p=42089

    Apa lagi MEK, JILAT JILAT, JILAT, JILAT LA MEK!!!! HAHAHAHAHA

    Oh ya Mek Esah, AIR FREE dah okay kan kat SELANGOR, TU AIR LOMBONG BODOW MEK ESAH NI!!!!

    Apa lagi MEK, SEKALI LAGI MEK, JILAT JILAT, JILAT, JILAT LA MEK!!!! HAHAHAHAHA

  29. bangKano says:

    Weiii Rosmah87…apa kalo setakat bertudung tu dah islami ka…? Ramai pompuan melayu pakai tudung tapi masih memakai legging sampai nampak alur cipap pasai tak pakai pampers la tuuu. Tu pakaian islami ka Rosmah87…?

Leave a Reply

Threesome