Menu Utama

PAS kene tipu lagi…






31 Komen to PAS kene tipu lagi…

  1. itsme says:

    inilah rupa bakal ahli parlimen yg akan diundi oleh puak PAS dan PKR dr DAP. Mana mungkin dlm masa yg satu atau masa yg sama mrk melaungkan hudud ttp menyokong org2 yg menolak hudud secara tegar. Sudah terang lagi bersuluh, mrk DAP & PKR menolak hudud tanpa kompromi ttp ada juga puak PAS yg mengatakan mrk menghormati pendirian PAS dan dlm masa sama masih mengatakan LGE perjanjian sulit utk bersetuju kpd hudud. Tak ke bingung pengundi mrk? pemimpin PAS dgn mudah membanggangkan pengundi mrk, masih adakah lagi pengundi mrk slps ini??????

  2. Geng Batak Rabit says:

    Pengundi Islam di Teluk Intan masih keliru lagi sampai sekarang. Kalau undi Melayu DAP, dia dah kata nak tolak hudud. kalau undi Si cina Mah, Presiden Gerakan dia dan parti nya pun tolak hudud juga. Kalau tak megundi rugi pulak rasa nye. Cuma nya kalau ada pemimpin UMNO yg celupo mulut macam kat Johor tu pasal hudud, peluang DAP nampak cerah. Kalau UMNO senyap je bab ni ada harapan 50:50. Satu lagi BN kena tawan org muda sebab pengundi saluran satu making kurang. Yg jadi masalah org muda yg di tawan banyak geng mat rempit, memekak dgn moto konvoi. Orang kampung naik getik nengok, ini pun perlu di ubah.

  3. Mek esah says:

    Memang kekok betul pas ni dibuatnya…kawan dgn kapir terang2 tolak hudud…kawan dgn melayu yg mengaku Islam pun masih was2….parti melayu yg sebelah sana pun cakap je lebih…..” Cerdiknya penjajah ialah sebelum mereka tinggalkan tanah melayu mereka sempat tinggalkan ” telur2″ mereka…telur itu menetaskan BAKA yg mencontohi mereka bukan dari segi rupa paras tetapi dari segi pemikiran dan tindakan…telur yg menetas itu ialah umno…TGNA

  4. WTF says:

    La, Nicky Ajis kata gitu ker Mek???

    YANG PASTI, TELUR NICKY AJIS TAKDER DAH MEK!!!

    http://2.bp.blogspot.com/-_WUH7g-TfRM/UWUtzCvMX1I/AAAAAAAA56s/_li6uh9m0EU/s640/1.jpg

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  5. korokstabang says:

    pas parti penipu orang islam gebang hudud saja lebih akhirnya penipu ini di tipu bulat2 oleh parti kapir harbi dap.

  6. bajak says:

    mek esah ada satu lagi telur yg penjajah tinggal kn..dh menetas pn telur tu…tu la PAS nama nye… tubuh tahun 50an sblm merdeka…matlamat nye nk pecah belah kn melayu…hebat kn penjajah..

  7. anakbochek says:

    Kalau orang PAS pangkah minah ni bermakna orang PAS menolak hudud secara total. Period.

  8. hentam ajelah says:

    …..baru korang paham sekarang….mana serban dan jubah yg asli ….dan yg auta….layanlah mereka dgn baik …mereka tergolong daripada golongan yg tidak mengerti….

  9. raplahjingaa says:

    PAS memanjang kena tipu, bila dendam pada hati pemimpin PAS dah terlalu tebal, maka ianya menjadi titik-titk hitam dan lama kelamaan menjadi tompok hitam di hati depa, lalu mereka tidak dapat melihat jalan yang lurus….

  10. anoi says:

    ALASAN PAS, ITU PENDIRIAN PARTI DAP, ITU JER, DI KELANTAN UMNO DI KAMBING HITAMKAN, SEDANGKAN MEREKALAH BERIYA-IYA DARI DULU, PENYOKONG MEREKA TETAP MENYEBELAHI.

  11. bujuk says:

    Persoalannya calon BN yg. engkorang sokong, pengerusi Gerakan tu sokong ke tidak hudud?
    SO… apa pulak hujah kamu atas sokongan UMNO yg. menyokong pembantah hudud? malah hingga ada cadangan nak sekat PAS bentangkan hudud d parlimen.. iaitu menolak proses demokrasi.
    Kita bila berludah ke bawah, jangan ke atas. Itu hari kecoh calon tak tutup aurat.. terlupa pemimpin sendiri pun sama tak tutup aurat. Bila kita sebut pemimpin dia tak tutup aurat dia kata kita hina orang pulak dan kata itu pilihan individu… habis tu kenapa nak salahkan PAS bila si dyana ni tak tutup aurat?
    Seperti yg. aku sebut sebelum ni… PAS perlu ingatkan dyana ni jangan sentuh isu hudud kalau tak faham dan mereka kena fahamkan dia hudud bukan agenda parti tapi agenda umat islam.

  12. zarman says:

    Bujuk… pada aku, Dyana ni lebih ikhlas dan lebih terbuka …. dia tak sokong draf hudud ke parlimen, dia mengaku dan nyatakan dgn jelas… macam karpal yang terang2 tolak walaupun cuba dibohongi oleh pemimpin pas….. tak macam mangkok hayun Nik Aziz hj hadi dan pemimpin pas lain yang berselindung dalam putar belit…. macam hang lah jugak bujuk.

  13. stingray says:

    Dulu PAS tipu org melayu…kafirkan sesama Islam….kata Rasullullah masa kecik2 sama dgn budak2 kat Kg. Pulau Melaka….kalau undi depa boleh masuk syurga tanpa hisab…skrang ni org cina pulak tipu PAS…

    Pasai tu klau aku selisih dgn lebai2 kulup PASPISPUS ni, aku cepat2 baca ayat Kursi & Al-Mulk byk kali….supaya dijauhi dari Syaitan yg direjam…Alhamdulillah sampai la ni aku tak teringat pun nk liwat bini…

    Hangpa klau ada petua lain habaq mai la kt sini…bleh kita share bersama mcm mana nk tanggani ‘ syaitan berkopiah ‘ yg berkeliaran di sekeliling kita…

  14. zarman says:

    “PAS perlu ingatkan dyana ni jangan sentuh isu hudud kalau tak faham dan mereka kena fahamkan dia hudud bukan agenda parti tapi agenda umat islam.”
    Maksud hang, harap Dyana tutup mulut, jangan kata tak sokong hudud dalam ceramahnya takut orang pas dengar dan tak sokong dap… begitu?
    orang faham maksud putarbelit hang bujuk…. sebijik macam pendirian pemimpin pas. Apa hang ingat Allah tak tau putar belit perut busuk hempa ?

  15. bajak says:

    bujuk kn calon bn tu org kapir so mcm yg korg sll gak ckp kn org kapir mne tau hukum islam…tp calon dap tu kn melayu islam…dl bukan main lagi ko bujuk duk bela pemimpin kapir dlm pr yg tolak hudud ngan alasan org kapir xtau hukum hudud…pening la ko nie bujuk…

  16. WTF says:

    Hahaha, bukankah org Gerakan itu adalah seorang non-muslim, kenapa Bujuk nak mengharapkan non-muslim untuk menyokong rang2 undang2 persendirian untuk perlaksanaan Hudud sedangkan pemimpin2 DAPigs dan PGayR, tak kira sama ada muslim mahupun non-muslim sendiri tidak menyokong pembentangan di Parlimen supaya PAS dapat melaksanaan Hudud di negeri Kelantan???

    Apalah hang ni Bujuk, adakah Bujuk sudah DIBUTAKAN MATA DAN HATI oleh ALLAH SWT???

  17. raplahjingaa says:

    laaaaaa hudud lagi !! dah desperado gila cacai-cacai PAS cari isu !!

  18. Jambol says:

    PAS akan menyokong DAP, rakan sebantal mereka bersama-sama dengan PKR, yang mereka tahu menentang “Hudud Pas” sepenuhnya. Tetapi PAS masih menyalahkan UMNO.

    Kenapa PAS ini begitu bahalul sangat. Inilah yang membuatkan bangsa Melayu dan ugama Islam itu tergadai kerana buta kepada kebenaran dan ghairah sangat kepada kuasa.

  19. bujuk says:

    Hudud memang perintah Allah, sebagai umat Islam kita tak boleh tolak atau perlekehkan usaha laksanakan hudud. Soal iklas ke tidak.. biarlah Allah tentukan, hanya Dia yg. tahu keiklasan kita. Aku minta dyana tak sebut pasal hudud sebab dia tak faham dan macam korang kata boleh gelincir Aqidah. Bukan pasal politik…
    Dyana ni wanita MUDA dan Iklas kata korang kan… Ahli PAS mungkin tak keluar ngundi kut, ikut bacaan aku la.. kalau dyana tak tarik semula tolak hudud tu. Tapi ahli UMNO aku yakin majoriti undi untuk ANAK ORANG UMNO dan bukan Presiden Gerakan.
    Akhirnya… apakah Penegrusi Gerakan dapat tarik undi orang cina? inilah penentuannya.. BN kena main isu perkauman kat sini supaya semua cina sokong BN dan tolak DAP yg. calonkan ANAK ORANG UMNO.

  20. bajak says:

    bujuk xyah heboh2 sgt ngan telok intan…sape pn menang dh jelas xkn undi utk hudud dlm perlimen nnt…juz nk bg tau jaga la air muka n maruah pas tu…nk sokongan umno utk laksana hudud di kelantan tp siang mlm kutuk maki hamun umno kt ceramah…dh macam pengemis je pas nie skrg…muka xmalu…

  21. WTF says:

    Jangan TERPEDAYA dgn kata2 Bujuk, PAS tak IKHLAS nak laksanakan hukum Hudud di negeri Kelantan:

    WTF (May 20th, 2014 at 2:12 PM)

    “Apahal pulak Bujuk kata UMNO baru2 ni mencabar PAS untuk laksanakan Hudud di Kelantan dgn meminta PAS usul rang undang2 persendirian di Parlimen???

    Adakah Bujuk ingin mengatakan bahawa PAS TERPAKSA BERPURA2 nak usul rang undang2 persendirian di Parlimen kerana dicabar oleh UMNO dan takut hilang undi org Melayu Islam yg jelas BERPIHAK kepada UMNO!!!

    HMMM….KANTOI NIAT BUSUK PAS KAN BUJUK, THE BEST PART, BUJUK SENDIRI YANG DEDAHKAN!!!”

    http://www.mykmu.net/?p=43293

  22. raplahjingaa says:

    PAS dah jadi parti yang tak tentu arah !! serba tak kena….itu tak kena, ini tak kena, ialah parti kelas ketiga dalam pembangkang….hanya diperkudakan bila ada kepentingan, bila tak ada, anwar dan kit siang tak ada masaalah mengherdik nik ajis dan aji adi macam orang mengherdik kucing !! hehe..

  23. Pejuang IMR says:

    Sampai ketahap saman 2 juta pun, Unit Amal PAS masih setia dengan Bang Non. Bukti kat Kajang baru2 ni.
    PAS, PAS. PAS tetap pas dari dulu sampai sekarang. Masih juga jadi Keldai politik DAP & PKR

  24. Hamba Ar Rahman says:

    @Stingray….dulu aku respek juga dengan geng PAS dan selalu juga bertembung dengan mereka di semejid…dan jiran aku dulu (lama dah) ahli PAS merupakan AJK masjid kawasan aku ….tapi selepas 2, 3 incident..aku terus hilang respek dengan geng depa….aku pernah cerita benda ni dalam Mykmu tak lama dulu….salah satunya cerita tentang daging korban yang tidak diagihkan kepada orang2 yg berhak dan diagihkan sama2 kerabat depa….tak payahlah aku nak malukan depa dalam ni ….(walaupun aku boleh bagi tahu masjid mana yg terlibat) tapi percayalah…serban tak serban….kadangkala kita selalu tertipu dengan karektor orang hanya kerana serban sebesar kuali dan cakap konon2 alim dan tahu semua….sedangkan orang lain pun ramai yang tahu juga tapi memilih untuk bersederhana dan tidak menunjuk2 kealiman dan ketaatan masing2….tapi dalam hidup aku…dah beberapa kali aku berjumpa jenis2 munafik macam ni…jadi tak payahlah kita nak angkat sangat depa ni…..di akhirat besok kita tahulah mana yg benar dan mana yang munafik….

  25. Hamba Ar Rahman says:

    Alahai Bujuk…hang ni suka cakap keling…dulu hang kutuk2 Umno pasal mainkan isu perkauman dan Islam mengatasi segala…bukan bangsa..ni hang suruh BN (Umno) mainkan isu perkauman pulak….ni apa cer Bujuk…hang demam ker harini?

  26. amran says:

    Ha ha ha!!!!! Bujuk cuba labelkan dyana sebagai “anak orang umno” tujuannya supaya semua keburukan budak tu akan terpalit kpd umno… taktik biasa pas…. yang buruk semua orang… kcuali pas… suci bebenor pas tu. Tapi suci sebab menafi dan tuduh kpd orang…. sampai bila nak berkeadaan begitu bujuk?… mujur stopa tak mengaku dlm video spenda stopa…. kalau mengaku saja, mungkin pas akan kata stopa tu cucu kpd orang umno atau besan dia orang umno…. dgn harapan pas akan dilihat suci….. apa punya mangkok ni bujuk????

  27. acid says:

    Kalau ikut teori kau bujuk, keburukkan disebabkan oleh ibubapa ? Kalau macam tu macamana pulak dengan kisah Kan’an anak kepada nabi Nuh a.s ? Adakah kita boleh menyalahkan Nabi Nuh a.s apabila Kan’an enggan beriman pada ajaran yg di bawa oleh bapanya sendiri ? Walaupun ada pendapat ulama yg mengatakan bahawa Kan’an adalah anak tiri Nabi Nuh a.s tapi ia tetap dari keturunan Nuh a.s. Jadi kat sini kita dapat menilai sifat bujuk yg sengaja cuba memburuk-burukkan imej UMNO yg mana sebenarnya ibubapa Dyana takde kena mengena dalam soal pilihan beliau. Sah otak kau yg sakit bujuk ! Bercakap hanya mengikut hukum akal !

  28. mancini says:

    Bujuk nak spin aje bila kena kat btg hidung dia,memang pandai menipu bujuk ni mcm binatang yg namanya bujuk tu.

  29. bujuk says:

    Saudara HAR… itu ayat perli aku, kan umno parti bangsa.
    acid.. hang tau tak IMAN tak boleh d warisi? tapi kita yang bentuk anak2 kita sebab anak2 ibarat kain putih, ibu-bapalah yg. menjadikan dia yahudi, nasrani atau majusi. Kita tak boleh salahkan mereka jika kita tak bentuk mereka jadi insan yg. soleh. Sebaliknya jika dah d beri ilmu agama secukupnya.. masih nak ikut syaitan… sendiri tanggunglah.

  30. stingray says:

    Bujuk…tp tok garu hang kata kawan dgn syaitan boleh….hang x takut x dpt tiket pi syurga ke…

  31. stingray says:

    Hamba Ar Rahman…bkn kat Masjid tempat hang je….mana2 surau/masjid yg puak2 ni control, mcm tu la perangai depa…aku pun ada pengalaman yg hampir sama dgn hang…rumah Allah depa berlagak mcm rumah depa…

Leave a Reply