Menu Utama

Terengganu: PAS Terus Kempunan!!

hadi-pening

SEBAIK krisis politik di Terengganu selesai, PAS berlumba-lumba mengeluarkan kenyataan dalam pelbagai media bagi menafikan penglibatan parti tersebut dengan usaha membawa masuk bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said ke dalam parti itu sebaik beliau isytihar keluar dari UMNO selepas meletakkan jawatan.

Macam biasalah, masa kecoh, lain orang buat kenyataan, bila dah selesai, orang lain pulak yang bercakap. Itulah strateginya pun supaya taknak nampak yang PAS ni terhegeh-hegeh nakkan Ahmad Said masuk parti itu dan bentuk kerajaan baru ikut jalan belakang (walaupun dalam hati mahu).

Asyik nak kerja senang.

Mengukuhkan lagi keterangan di atas, sepanjang krisis ini, Presiden PAS Hadi Awang disebut-sebut keluar masuk Istana menemui DYMM Sultan Terengganu, kononnya menawarkan diri untuk menyelesaikan kemelut yang timbul – siap bawa nama bakal MB dari PAS lagi katanya.

Cybertroopers PAS di alam maya ni jangan cakaplah, lepas satu, satu berita palsu mereka edarkan.  DUN nak bubarlah, Menteri Besar baru letak jawatanlah dan macam-macam.

Dalam masa yang sama, PAS turut keluar beberapa kenyataan rasmi (termasuk yang dipetik Bernama) meminta Menteri Besar yang baru, Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman untuk menyerahkan kuasa kepada PAS setelah Ahmad Said dan dua orang ADUN yang lain keluar dari UMNO.

Kononnya PAS dan PKR sudah ada majoriti dalam DUN (15 kerusi) mengatasi BN yang waktu itu dikatakan tinggal 14 kerusi.

Sebetulnya BN tak pernah tinggal 14 kerusi pun sebab 3 ADUN berkenaan hanya isytihar keluar UMNO, bukan berhenti menyokong BN dalam DUN.  Yang PAS kalut sangat kenapa, takkan tak tahu undang-undang kot?

Hakikatnya, PAS dah tak ada peluang di Terengganu.  Sejak hilang kuasa pada 2004, pelbagai usaha PAS untuk kembali memerintah menemui jalan buntu.  Cuma dalam PRU13 tu saja usaha mereka hampir berjaya sebab ada percaturan tidak menjadi dalam UMNO sendiri bila beberapa ADUN yang menang atau berpotensi menang, tidak dicalonkan semula.

Jadi cara paling mudah ialah mengharapkan pergolakkan macam yang berlaku kelmarin tercetus, dan mereka boleh ambil peluang dari situ. Tapi PAS lupa, ada kuasa yang maha hebat menentukan segala-galanya, kuasa inilah yang menentukan PAS tak jadi kerajaan di Terengganu.

Nasihat penulis, teruskanlah berkempunan (betul ke ayat tu, lantak le)..



« (Previous News)



21 Komen to Terengganu: PAS Terus Kempunan!!

  1. Badrole Amin says:

    dalam PAS terus berkempunan mereka terus meroyan termasuk pencacai mereka dalam myKMU…tak dapat dinafikan sakit hati mereka tengok Mat Said, Najib dan pemimpin UMNO menghayati maksud muafakat

    Najib kata 17 Mei ini dia pergi kenduri kahwin anak Mat Said di Kemaman…cantik dan terbaik!

  2. matihidupbn says:

    tanya diri sendiri , apa yang pas pis pus perjuangkan untuk melayu dan islam di malaysia dan dunia…..cuba jawab dgn ikhlas wahai pasian !

  3. anti-pas haramjadah says:

    Bangsat betul hadi munafiq nk jd mb trg. Ptuihhh….

  4. rusaminum says:

    Alhamdulilah, UMNO tetap memerintah dan Pas terus kempunan.
    Dan Malaysia tercinta ni, kekal aman.

  5. raplahjingaa says:

    Udah-udah la aji adi oiii…..rajin-rajin la minta ampun pada Allah swt pada dosa mengkafirkan umat Islam, tengok muka hang pun dah berserabut.

  6. anakbochek says:

    Kite dah tepoh baju “kok” nak buak gi akak supoh depang Tuangku, tapi dok buleh lagi. Menatang beruk sungguh…

  7. baba says:

    menangis tak berlagu pas dan pakatan, baru nak rancang strategi nak ambik alih kerajaan negeri dah semua kembali ok.hahaha

  8. bujuk says:

    cakap besar nampak…
    Jangan risau.. rumah umno sekarang tiang dah d makan anai-anai. Tiang dah mereput… bila-bila masa boleh runtuh, jadi jangan yakin sangat boleh bertahan sampai pru14. Silap langkah.. si pongoh akan buat perangai lagi, dia tahu bila dia melenting semua orang akan ikut cakap dia. Apapun selamat berjaya…

  9. mancini says:

    Rumah dimakan anai anai boleh disokong lagi tapi jgn sokong pemimpin yg suka cari makan dgn punainya.

  10. dkds says:

    dah geli-geli cuma tak terpancut sahaja..kah kah kah muahahahahahahahaha…..

  11. bujuk says:

    P la kumur, gosok gigi dulu…. bau hancing la mulut hang.

  12. WTF says:

    PREMATURE EJACULATION adalah suatu penyakit yg dihidapi PAS serta ahli4444 PAS!!!

    Tak caya pergi tengok dan baca HARAKAH, BANYAK IKLAN UBAT “TAHAN LAMA”!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  13. WTF says:

    Er Bujuk, apa kata hang mintak Mat Syabu pi kumor, gosok gigi dulu!!!

    Dengar cerita bau “MAH” masih disimpan oleh Mat Syabu!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  14. anoi says:

    patut penyudahnya, laa.. pas kempunan berpanjangan galatnya….

  15. armok says:

    Kempunan PAS, serabut gila para macai depa…

  16. bujuk says:

    Boleh acu tengok dalam tv dan akhbar… muka sapa yg. senyum plastik dan gundah gulana. Airmuka tak dapat tipu orang dengan senyuman plastik…

  17. WTF says:

    La, tengok TV dan baca akhbar perdana rupanya Bujuk ni!!!

    Napa Bujuk tak baca HARAKAH lagi, penyakit PREMATURE EJACULATION Bujuk dah TAKDER LAGi ka akibat makan UBAT “TAHAN LAMA”!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  18. armok says:

    Wtf, si bodo tu tahu ke makna premature ejaculation ? Hihihi, aku tengok dia selamba bodo je bila hang perli2 dia…hahaha.

  19. anakbochek says:

    Mat Syabu bukan takat gosok gigi dia kena kumur mulut dgn Listerine. Bulu Mah sangkut kat rengkung…

  20. Anak Lenggong says:

    Muka penipu yang kata nak buat bentangkan hudud tu tak nak tengok sama ke bujuk oiii…sekarang ni muka2 lobai PAS lebih teok daipada muka penyu…disebabkan nak sagat kuasa…asyik dok mengangguk je apa yang dikata anak bernak kit sian dan nuar brahii……apa boleh buat dah dasar PAS cuma kuli batak da budak suruhan jee…

  21. alimedanbaru says:

    kepada Pas dan bujuk, ingatlah, yg tentukan pemerintahan adalah dengan kehendak ALLAH. nampak gayanya dalam kontek Malaysia ni..Pas memang tidak layak jadi pemerintah..makin jahanam jadinya… teringat tahun 2004..habis bini-bini exco dan adun Pas menduduki lembaga pengarah anak-anak syarikat negeri.. memalukan..gila kuasa dan harta..haprakkk
    bukan takad tu saja..hadi awang sebut hudud hanya 0.00000001% sahaja keutamaan perlaksanaannya dalam negara Islam 2x haprakkkk

Leave a Reply

Threesome