Menu Utama

Orang Melayu Akan Sokong Dyana Kerana Mereka Mudah Kena Tipu – Tun Mahathir

MELAKA 19 Mei – Setiausaha Politik kepada Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang, Dyana Sofya Mohd. Daud yang mewakili DAP dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan disifatkan sebagai calon ‘window dressing’.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, orang Melayu tidak sepatutnya terus ditipu dan diperangkap oleh pembangkang yang menampilkan Dyana Sofya, 27, dalam PRK tersebut.

“Beliau (Dyana Sofya) hanyalah calon ‘window dressing’, bukan ada harapan apa tapi kalau dia menang dia menanglah. Orang Melayu akan sokong kerana mereka mudah kena tipu, ramai dah orang Melayu kena tipu. Yang ini (Dyana Sofya) anak orang UMNO.

“Kalau anak orang Pas dia tidak jadi, dari kecil mereka diajar suruh benci UMNO, dia disuruh pijak gambar saya tapi anak orang UMNO dia tidak disuruh masuk UMNO tak diajar pasal UMNO tak cakap sejarah UMNO bila dah besar dia bebaslah,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama Chancellor Talk, Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) di Dewan UTeM, Durian Tunggal, di sini hari ini.

Turut hadir Yang Dipertua Negeri, Tun Mohd. Khalil Yaakob, isteri Dr. Mahathir, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali; Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron dan Naib Canselor UTeM, Prof. Datuk Dr. Ahmad Yusoff Hassan.

Ketika ditanya mengapa Barisan Nasional (BN) tidak menyenaraikan calon muda dalam PRK Parlimen Teluk Intan, Dr. Mahathir dengan sinis menjawab: “Kalau BN nak letak calon muda, kita kena cari calon ‘window dressing’, kita buat cantik-cantik biar orang nampak menarik sikit”. – Utusan Online






53 Komen to Orang Melayu Akan Sokong Dyana Kerana Mereka Mudah Kena Tipu – Tun Mahathir

  1. Mek esah says:

    Anak org umno ?…. Memang dah agak dah…tp mek tak suka la anak mat daud ni…entah le

  2. bujuk says:

    Sebenarnya dalam BN dah takda calon muda berkebolehan.. jelas Najib minta rekrutkan profesional muda dalam umno sedangkan d peringkat bahagian/cawangan pemimpin akan cantas profesional bukan kroni jadi ahli.
    Nak menarik letak K.Ijat pun ok… dia kata dulu sanggup sinsing kain.

  3. bujuk says:

    BN hanya perlu minta cina sokong presiden Gerakan, tak perlu cerita pasal anak orang umno. Kan t.intan ni kawasan cina.

  4. WTF says:

    Meh baca apa aku tulis baru2 ni:

    WTF (May 20th, 2014 at 2:32 PM)

    Suatu RAHSIA yg tak ramai tahu!!!

    Ibu Dyana Sofea ni rupa2nya adalah bekas ahli Semangat 46!!!

    Boleh tak Bujuk kalau aku kaitkan bahawa pendidikan Dyana Sofea tidak menutup aurat adalah kerana didikan parti PAS ketika Dyana Sofea masih kecil di mana wantia2 PAS hanya bertudung, tapi perangai TAK SENONOH macam JALANG???

    Tentu hang tak setuju kata2 di atas, betul tak Bujuk!!! HANG NI SENANG KENA CHECKMATE LA BUJUK!!!

    Let’s make a THEORY CONSPIRACY!!!

    Adakah masa Dyana Sofea kecil dahulu, ketika ibunya masih lagi ahli Semangat 46, lebai4444 PAS memberitahu saudari Dyana Sofea berkenaan FASAL 16 Enakmen Jenayah Syariah II kelantan 1993, di mana adalah tidak menjadi kesalahan untuk suami liwat isteri!!!

    Sudah tentulah bila Dyana Sofea sudah besar dan mendapat pendidikan tinggi, Dyana Sofea sedar bahawa perjuangan Hudud PAS adalah tidak betul dan zalim (siapa pulak suka juburnya kena tabuh dgn jantan, betul tak???).

    Lagipun masa kecil dulu, Dyana Sofea sendiri sudah menyaksikan dgn MATA SENDIRI akibat FASAL 16 Enakmen Jenayah Syariah II kelantan 1993 (air muka wanita PAS KELAT4444 waktu pagi Jumaat)

    Maka, sudah pastilah Dyana Sofea menentang Hudud PAS!!!

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    P/S:Okay tak garapan aku ni Bujuk, hang jangan ambik SERIOUS garapan aku ni Bujuk!!! Ini GURAUAN jer!!!

    http://www.mykmu.net/?p=43304

  5. tony gunawan says:

    calon BN orang sudah tak mau,BN kutip balik! kesian!kesian!

  6. korokstabang says:

    baru berapa tahun minah muda ni jadi sup kepada apek tua tup tup sudah jadi calon mp bagi parti dap apa barang sudah kasi suap sampaikan boss senang rekomen hahahaha

  7. WTF says:

    Calon BN org tak mahu, tapi itu DAPigs takkan dapat perintah Malaysia!!!

    MUEH4444

  8. bujuk says:

    Semangat 46… apa bezanya dengan UMNO? Mana arah tujuannya? Akhirnya jadi apa S46 ni?
    Siapa pemimpin S46? Sekarang apa jawatan pemimpin tertinggi S46?

  9. tony gunawan says:

    rais yatim!
    ku li!
    mungkin juga WTF adalah bekas ahli s46!
    hahahahhaha!

  10. mancini says:

    Teluk intan kwsn majoriti cina,memang dap akan menang tapi di kwsn majoriti melayu susah pembangkang nak menang sebab org melayu tau dap nak peralat calon melayu je lepas menang boleh dia rampas tanah org melayu.irulah yg terjadi di kg suboh penang,banyak org pas yg bodoh undi dap tapi bila dap menang tanah kg tsb diambil jual pd pemaju.org pas kg ni yg dulu kempen utk dap mulalah terhegeh2 jumpa wakil bn minta tolong.mcm.disgor pun sama pas menang banyak tapi dpt exco apa.yg penting bg dap pas dpt antah beras je.masa demo unit amal paslah yg depan sekali.pas sgt bangang mcm kamu bujuk,tony dan mek esah.hari ada berita calon bebas prk bukit gelugor dilanggar dgn sengaja oleh kereta lim guan eng.calon tsb abu backer adalah melayu.hinanyan org melayu dimata dap.

  11. mancini says:

    Semangat 46 tahan drp pkr .semangat 46 tak ada dengar pemimpin bahan jubur lelaki dan burit pelacur tapi pkr jelas ada pemimpin mcm tu.ada juga pemimpin pkr keluar gambar kotenya sedang dikulum.itulah azmin ali.yg paling teruk pemimpin pas yg cakap pasal islam mustafa spenda rupanya bahan burit bukan muhrim.semangat 46 dan umno tak pernah dengar lagi.

  12. WTF says:

    Semangat 46 adalah rakan baik PAS suatu ketika dulu. Tanpa Semangat 46, PAS takkan dapat ulangi 100% kejayan menawan DUN Kelantan pada tahun 1990.

    Tujuan aku menulis sebegini adalah ingin MEMBUKTIKAN bahawa kepatuhan seseorang muslim terhadap hukum Islam (sama ada menutup aurat mahupun perlu menyatakan sokongan akan hudum hudud) takder kena mengena pun dgn pengangan politik seseorang.

    Tapi bergantung kepada pemahaman anak2 apa yang diajar oleh ibu bapa dan keberkesanan ibu bapa yang mengajar anaknya.

    Jadi THEORY Bujuk bahawa Dyana Sofea tidak menutup aurat dan menolak perlaksanaan Hudud ada kena mengena dgn lahirnya Dyana Sofea dalam keluarga UMNO sbg political affiliation adalah tidak TEPAT!!!

    Sekiranya Bujuk masih percaya pada THEORY Bujuk, maka Bujuk kena terima bahawa Dyana Sofea (umur 27 tahun lahir pada 1987) juga mendapat didikan dari PAS selaku rakan Semangat 46, maka terbitlah garapan karut aku bahawa Dyana Sofea tak pakai tudung sbb dia pernah nampak wanita2 PAS bertudung tapi perangai macam JALANG dan tolak Hudud PAS sebab takut kena LIWAT dgn bakal suami!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER BUJUK!!!

  13. WTF says:

    Tony Gay Tua!!!

    Macam mana aku boleh jadi ahli Semangat 46, sedangkan umur aku pada tahun 1996 di waktu Semangat 46 dibubarkan, aku masih lagi belajar di universiti luar negeri!!!

    MUEH4444

  14. bajak says:

    dh byk kali gak tiap kali pru pas n pkr letak calon org xmau…ada yg menang n ada yg terus kalah..xkecoh pn…tu khalid samad bape kali bertanding br menang jd mp…

  15. gambus says:

    sekarang ni pun PAS dah menipu dan mempermainkan hukum Allah , demi puak DAPigs ni segala hukum yang pernah dikeluarkan PAS habis disorokkan demi kuasa dan duit

  16. gambus says:

    mekk PAS ngan bujuk tu bukannya tahu apapun , yang ramai bekas pemimpin UMNO yang meliwat tu jugak dia sokongnya kakakakakakakakakakaka

    apa nak buat pemimpin PAS yang konon nak perjuangkan Islam tu sendiri adalah kaki khalwat , kaki zina dan ada video seks !! inilah PAS

  17. rusaminum says:

    Rata-rata orang melayu ni bukan mudah saja nak di tipu tapi memang tahu dan nak di tipu. Awek ni pulak menipu juga, menyokong hudud tapi menentang perlaksanaannya. kata awek ni lah. Camne tu?
    Yang bestnya, awek pun tak sedar dia pun di tipu oleh DAP. Menyokong dasar kesamarataan yang terang-terang akan menenggelamkan Melayu. Dia dididik oleh orang melayu. Dapat belajar sebab parti melayu tapi menolong cina memusnahkan orang melayu dengan menipu orang melayu yang tahu mereka di tipu. Gila.
    Penentang perlaksanaan Hudud di sokong oleh penyokong Hudud, lagi gila.

  18. Hamba Ar Rahman says:

    Janganlah risau sangat si Dyana ni..dia dah pilih jalan dia..biarkan dia dengan jalannya….dia ada mak bapa yg boleh tegur….kalau mak bapak dia kasi restu…kita siapa nak cakap byk…cuma yg sedih kita jadi terkedu apabila ada anak melayu kita yg seakan2 keliru dengan jati diri dan bangsa sendiri….yup…we can talk about unity…..and Dyana seolah2 nak potray unity dalam perjuangannya…tapi adakah DAP ikhlas dengan slogan unity.?? tanya lah Tunku Aziz….tentu beliau ada jawapannya….tapi dalam konteks apa? dalam PR sendiri pun tak united….kalau betul, pesal sampai laa ni masih tak nak register lagi…..jawapannya kerana masing2 mempunyai agenda sendiri dan seperti tidak yakin dengan kerjasama yang dilakukan…..ibarat….baru bertunang tapi belum berani nak nikah….apa yg orang melayu perlu tumpukan sekarang adalah fokus pada orang2 muda…orang2 muda kita sudah ramai yg keliru…bukan sahaja keliru dengan akar bangsa tapi keliru dengan sejarah negara dan perjuangan mereka……masyarakat yang membangun jika tanpa akar yang kukuh, akhirnya akan hanyut dan tumbang juga bila ribut taufan dan hujan lebat melanda….ibu bapa khususnya dari golongan muslim perlu lebih fokus kepada anak2 mereka…jangan sibuk dengan politik atau hal2 duniawi hingga anak sendiri hanyut…..dalam satu komen seseorang dalam internet, dia mengaku dia melayu Islam yang hanya melayu pada IC tetapi hakikatnya murtad….dan dia mengaku ada lebih 1 juta macam dia di Malaysia…wallahua’lam….dalam hal ini aku tetap salah kan masyarakat kita yg tidak ambil berat dan tidak cuba bersatu padu..masyarakat kita terlalu menjadi seperti enau dalam belukar….masyarakat kita sudah terlalu berbahagi…..maka jangan salahkan kafir jika mereka berjaya merebut peluang….

  19. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    Aku memang teruja melihat KEBODOHAN bujuk and the gang..muahahaha…

  20. bujuk says:

    Entah la… tapi kenyataan Dyana tak lebih dari yg. selalu kita dengar keluar dari mulut2 pemimpin dan ahli umno. Tak tolak hudud tapi tak sesuai kerana masyarakat majmuk, kerana belum sesuai dan seribu alasan. Sedangkan kita tahu hudud tu bukan tujuannya untuk menghukum.. sebaliknya untuk mencegah jenayah. Zaman Nabi dulu pun… tak berapa orang yg. kena hukuman hudud, yg. penting masyarakatnya aman dan damai. Sekarangpun.. korang kata tak tolak hudud, tapi kata macam2 pasal hudud k’tan. Zalimlah.. tak adillah.. sedangkan semuanya dikutip dan d semak dari quran dan hadis.
    Bukan pemimpin umno ajelah… pemimpin PAS pun ada yg. bagi alasan camtu jugak. Pada selagi belum berkuasa cerita lain, tapi bila berkuasa kewajipan atas kamu laksanakan ikut kemampuan kamu. Contoh la… kalau kita takda duit/harta, kita tak wajib tunai haji, tapi kalau dah melimpah2 harta masih nak beralasan tak buat ibadat haji kata sebok, kerja banyak dll. tu jawab la sendiri depan Allah.
    Aku hairan korang ni.. sebelum ni beria-ia salahkan PAS pasal dyana ni tak tutup aurat dan tolak hudud, tapi sekarang dah sebut pilihan individu pulak. Dyana ni bukan pilihan PAS tapi pilihan DAP, takda kena-mengena pun dengan PAS kecuali sama2 dalam PR. InsyaAllah PAS akan nasihat mana yg. boleh lepas ni… tapi korang kena tahu dia ni ANAK ORANG UMNO.

  21. lang buana says:

    Dia org letak budak tak cukup umur pun boleh menang…tgk la nanti…melainkan pengundi di t.intan buta hati…lepas ni tmpt lain akan ada calon paling muda dari dyana.. sebab dia org yakin boleh menang…entah entah letak lembu dan kerbau pun boleh menang..who knows..we will c…

  22. jentayu says:

    Alahai bangang nye bujuk ni. Wpun dia anak org umno tp hakikatnya dia tetap dap. Dan buat masa ni dia geng2 kamu. Aku pelik knp ko bujuk rasa boleh nasihat dap mana yg patut. Hakikatnya dap parti paling ego dan sombong kat msia. Sama la dgn pas. Betul la kata omputih birds of same feather flock together. Mmg la sesuai. Aku tgk kat forum2 mereka sendiri pun da byk kali geng2 dap kapir ni pelekeh org2 pas dan samakan mereka mcm taliban. Mula2 ingat kesian sbb sama2 islam tp sbb majoriti otak mcm bujuk ni apa yg aku bleh kata ialah serve u right! So kalau mak dia org umno apa masalah? Mcm tu pesal ko pi sokong pas yg asalnya pecahan umno? Ataupun pkr yg terang2 bekas org no 2 umno? Kelakar betul la logika ko ni.

  23. Madu 3 says:

    Anak orang PAS, macam kau ke bujuk?

  24. stingray says:

    Entah2 bujuk ni pun anak org UMNO jugak….bezanye bujuk dgn DyeNA ni, bujuk masuk PAS…. tp sampai sekarang jawatan bujuk cuma jaga parking masa ceramah PR je…..DyeNa tu umur 27thn dh jadi calon PRK…bujuk pulak dh 27thn jaga parking….sungguh2 merungsingkan bujuk…

  25. bleu says:

    Aku pelik bujuk ni, riuh sekampung bagitau cerita pasal PAS nakkan hudud, tapi la ni boleh plak sokong calon yg tolak hudud. Camne akidah bujuk ni ???

  26. acid says:

    bujuk, siapa yg bagi seribu alasan tu ? Bukan puak kau yg cakap berbelit2 ? Ketua Hakim Syarie negeri Kelantan Dato Daud Mohamad pernah menegur kerajaan PAS Kelantan kerana tidak pernah serius memberi penerangan kepada masyarakat mengenai hukum hudud , sekalipun dah meluluskan peruntukkannya hampir 20 tahun dulu.
    Sekarang tiba2 kau nak menyalahkan UMNO pulak ? Kau ni munafik sungguh lah !

  27. Wira Alam says:

    WTF, kalau anda beragama Islam, sebagai seorang Islam saya nasihatkan anda supaya bersopan semasa membincangkan isu-isu politik. Jangan jadikan mengaibkan orang ini sebagai kaedah untuk menambat hati pengundi. Anda tahu tak dari segi psikologi, orang yang berfikiran rasional tidak suka hal-hal mengaibkan orang lain ini. Hanya orang yang emosional sukan dengan cara itu! Jadi bincanglah sesuatu isu itu secara rasional bukan secara emosional. Cara mengaibkan orang inilah saya fikir menghakiskan sokongan rakyat kepada pihak yang berkenaan. Biarlah kita menang dengan menegakkan kebenaran bukan dengan menegakka kebatilan. Pelajari perjuangan Nabi Muhammad SAW untuk menegakkan kebenaran. Baginda menyebarkan kebenaran dalam kalangan masyarakat Arab Jahilliah dan ditentang oleh pemimpin2 Arab Jahilliah dengan cara yang tidak berhemah, iatu satu daripadanya ialah dengan mengaibkan Rasulullah. Sadra kalau sdra orang Islam, fikirlah apa yang saya katakan ini. BN akan lebih kuat jika pemimpin2 dan penyokong mereka berjuang mengunakan cara yang benar!

  28. gambus says:

    hahaha lawak aku tgk puak pelacur agama PAS ni .. camana pulak UMNO yang salah ni woiii .. PAS kata hudud tu kalau tak buat boleh jatuh kafir , tapi pemimpin Pakatan melayu yang menolak hudud tu laaa yang mereka jilat …

    PAS katahudud boleh jatuh kafir woii sejak berpuluh tahun dulu , tapi pemimpin PAS tak pernah nak buat hudud pun , hudud PAS sampai ke hari ni tak lengkap .. nak buat mahkamah untuk hudud pun PAS kata takde duit !!! tapi yang jelas daripada nik ajis hingga ke pemimpin PAS dah ada duit berpuluh jutaaaaa !!! habis tanah berekar-ekar pemimpin PAS dapat … camana ni ??? hahahaha

    PAS bersama DAPigs dan PKR yang jelas menentang hudud ,camana hukum kafir PAS kata tolak hudud ni murtad !!! PAS bersama dengan golongan murtad laaa !!!

    PAS tangguhkan hudud sebab kena marah dengan DAPigs , camana ni bujuk ??? tak payah munafik macam kau bawak cerita zaman nabi untuk menyelamatkan munafik PAS

  29. gambus says:

    Bujuk re “Aku hairan korang ni.. sebelum ni beria-ia salahkan PAS pasal dyana ni tak tutup aurat dan tolak hudud, tapi sekarang dah sebut pilihan individu pulak. Dyana ni bukan pilihan PAS tapi pilihan DAP, takda kena-mengena pun dengan PAS kecuali sama2 dalam PR. InsyaAllah PAS akan nasihat mana yg. boleh lepas ni… tapi korang kena tahu dia ni ANAK ORANG UMNO.”

    hhaa woii bodoh laaa pelacur agama PAS si bujuk ni ,sapa salahkan PAS ??? yang kami ungkitkan ialah PAS selama ni habis menghina , memfitnah malah menjatuhkan hukum orang yang tak bertudung TAPI bila Melayu Islam daripada Pakatan yang tak bertudung hukum PAS boleh hilang , hukum boleh dipermainkan mengikut keadaan dan keuntungan politik .. inilah PAS !!! demi kuasa dan duit segala hukum hakam yang dijatuhkan sebelum ni boleh dimain-mainkan .. siap pemimpin PAS boleh duduk sebelah menyebelah untuk menyokong kakakakakakakakaak

    hahaha bujuk oiii memanglaa pilihan DAPigs !! dan pilihan DAPigs tu laa jugak pemimpin PAS sanggup pertahankan dan undi walaupun dengan terang dia kata takkan undi hudud dalam Parlimen !!! wakakaaka dan pemimpin PAS tetap menyokong dia !! kakakaka inilah aku cakap PAS pelacur agama

    kalau betul dia anak orang UMNO dan kau benci sebab tu patutnya pemimpin PAS secara terbuka kata jangan undi dia dan jangan jugak undi Gerakan dan boikot .. setidak-tidaknya aku respeklaa jugak macam ni .. tapi puak pelacur agama PAS macam kau dan pemimpin PAS tak buat malah siap bagi sokongan terbuka , duduk sebelah menyebelah dan PAS terus berkempen untuk DAPigs , memberi ceramah walaupun PAS tahu dia tolak hudud wakakakakakakaka !! inilaa aku panggil PAS adalah pelacur agama dan mempermainkan hukum hudud

  30. amran says:

    Yang karan sikit tu baris akhir tagline bujuk ialah “anak orang umno”… ha ha ha!!!! STOPA PULAK CICIT ORANG UMNO…. AZMIN AISKRIM PULAK ANAK SAUDARA ORANG UMNO, ALJUB PULAK TERANG2LAH PENGKHIANAT UMNO, MAT SABU pulak berjiran dgn umno….
    Asal boleh tuduh umno sajalah bujuk oiiii !!!!!

  31. Nadim says:

    Apa ke bangang si bujuk ni nak highlight dyana anak org umno… Skrg punya citer dyana ni menolak hudud dan dia wakil dap yg menolak hudud yg jugak merupakan rakan sebantal pas. Yg silebai2 pas dok nak pertahan bahalol siasi dgn dap tu apa ke benda. Belah je lah… Habis citer….

    Aku jarang nak mencarut…. Tapi tindakan pas akhir2 ni lps umno dah tunjuk sokongan memang layak di maki hamun… Lu boleh jalan la bujuk. Munafik gred A punya org

  32. Alyabu says:

    Kebodohan BN terserlah apabila mencalunkan Mah Siew Keong..calun yg telah direject 2 kali oleh pengundi2 Teluk Intan…Soalnya mahukah pengundi2 yg telah reject Mah Siew Keong pada PRU 13 pd tahun lalu (2013) buat U-Turn menyokong BN….pengundi2 ini adalah mereka yg sangat benci pada BN..Dyana Sofya akan menang dgn lebih 10,000 majoriti..Corruption and inefficient inilah 2 penyakit yg menjadi cancer dlm pemerintahan BN…

  33. armok says:

    Hahahahihihihihohoho..kau mimpi yabu ? Takpe teruskanlah mimpi kau tu..

  34. hentam ajelah says:

    ……asyik tuduh umno……aleh2 masuk perangkap umno…..umno diam!!!!!.

  35. gambus says:

    rakyat pun dah banyak kali reject pemimpin PAS , DAPigs dan PKR daripada memimpin Malaysia , lu cakap masa tgh khayal ketum kee albuya ?? hahahahaah

    bukanlah benda baru kalau kalah dikawasan majoriti cina , UMNO bukan kaki fitnah macam PAS dan Pakatan yang bila kalah jee asyik fitnah dan menipu

  36. gambus says:

    itulah PAS , walaupun orang yang mereka undi tu tolak Hudud dan tak bertudung , PAS boleh jee permainkan hukum yang mereka sendiri lemparkan demi politik

    PAS tak fikir agama , PAS tak fikir pun pasal hukum halal haram yang mereka sentiasa lemparkan , PAS juga tak pernah fikir pun pasal nak perjuangkan Islam .. PAS hanya fikir nak kalahkan UMNO jee , walaupun calon yang PAS undi tu tolak hudud dan tolak negara islam ciptaan PAS .. itulah PAS sebenarnya

  37. sireh ke gagang says:

    pada aku mudah . ada akal , pakai & guna . kalau pun emak dia org umno , dia boleh pilih dan lihat , parti apa dia nak sertai bila dah dewasa . budak ini , gila glamor sebenarnya .dia pilih DAP sebab terikut TREND SAMM , ANARKI ,AMK ,srikandi dll sayap pembangkang . kalau masuk umno , dia rasa jumud dan outdated . so , untuk nampak glam dan updated , dia isi borang masuk jadi ahli DAP .konon wajah baru anak muda malaysia. tetapi dia tidak tahu , kesan akan datang akibat tindakan nak segera glamornya ini kepada diri dia kelak. kita sama2 tunggu dan lihat , apa kesudahan budak ini lepas kit siang mati nanti dan guan eng jd maharaja baru kerajaan roket .

  38. sireh ke gagang says:

    Gambus , conclusion nya adalah , PAS parti org sakit hati dan ada masalah mental . sakit hati lihat kejayaan org lain , bermasalah mental sebab tiada keyakinan diri untuk bersaing secara sihat dgn pesaingnya .

  39. sireh ke gagang says:

    ALYABU , Tolak atau tidak , itu persoalan ke dua . sekarang org melihat pengalaman bekerja . yang kena tolak tu , ada pengalaman 2 penggal jadi MP & adun . budak berhingus sofya apa ada ? lg 1 ko nk cakap pasal corruption , bla bla . do you have any proof and evidence for that cases ? if you have it ,send to SPRM office and officers . kalau bercakap ala copy paste dari keldaidaily , hampaskah , hentikan . siap2 buat kerja mencacai kalau otak kosong malas buat homework untuk berhujah.

  40. bujuk says:

    Pn.Yammy ka.. ibu dyana jawab TunM, dia nak anak dia jadi mukhriz tapi anak dia jadi marina. Kan aku kata… depa ikut apa yg. ketua depa buat. Maaf cakap la…. siapa Isteri pemimpin utama umno yg. menutup aurat? anak2 pemimpin utama umno tutup aurat ke tidak? betul… anak2 pemimpin PAS pun mungkin ada tak tutup aurat juga, nak buat macamana Iman tak dapat d warisi. Tapi apa ikhtiar kita supaya anak2 tutup aurat, takkan bagi kebebasan pada mereka untuk memilih tampa menasit dan tunjuk ajar yg. mana terbaik. Kita hantar anak2 ke sekolah untuk jadi pandai dan berilmu (ini usaha kita), apa usaha kita untuk suruh anak tutup aurat? solat dan sebagainya. Sekurang2nya kita kena tutup aurat dulu, kena beli pakaian yg. tutup aurat, tegur mereka jika buka aurat dengan cerita pasal pahala dan dosa, syurga dan neraka. Sebagai ibu-bapa kita kena nasihat anak kita sampai akhir hayat kita. Ini tanggungjawab kita.. kalau mereka masih degil, itu baru pilihan mereka. Tapi ingat… apakah kita sanggup lihat anak2 kita didalam neraka? jadi kita kena nasihat sungguh2.
    Bila ustaz2 ajak/nasihat kita supaya amal makruf nahi mungkar, ingatkan kita pasal syurga dan neraka, dosa dan pahala… patut ucap terima kasih dan bukan suruh dia bersyarah d masjid kerana kita sakit telinga. Sebabnya.. itu tanda kasih sayang mereka sesama saudara islam mereka. Apakah ada saudara dan anak-beranak dan sahabat-handai kita yg. sayang kita nak bawak kita masuk syurga dan jauhkan kita dari neraka? Apakah patut kita kata mereka ini ambik tugas Allah?
    Betul HAK Allah nak masukkan kita ke syurga/neraka, waima orang kafir juga boleh saja Allah masukkan dalam syurga dengan cara sedetik sebelum ajal mereka Allah balikkan hati mereka. Tapi kita orang Islam d ajar sedetik pun jangan lupa Allah kerana kita tak tahu bila nak mati.
    Apa aku bebel ni… takpalah, ambil yg. baik buang yg. buruk.

  41. bujuk says:

    Kenapa tunM kata orang melayu mudah kena tipu?
    Selama hari ni orang melayu sokong/undi umno dan bukan undi DAP. Jadi bila tunM kata camni, aku terfikir… apakah selama hari ni melayu sentiasa d tipu dalam 13 PRU selama ni?

  42. WTF says:

    Hahahaha, bahasa simple dari Mahathir hang tak faham Bujuk???

    “Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, orang Melayu tidak sepatutnya terus ditipu dan diperangkap oleh pembangkang yang menampilkan Dyana Sofya, 27, dalam PRK tersebut.

    “Beliau (Dyana Sofya) hanyalah calon ‘window dressing’, bukan ada harapan apa tapi kalau dia menang dia menanglah. Orang Melayu akan sokong kerana mereka mudah kena tipu, ramai dah orang Melayu kena tipu. Yang ini (Dyana Sofya) anak orang UMNO.”

    Hang ni MABOK ka Bujuk???

    MUEH4444 TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  43. Mel says:

    Sudah-sudah lah pasal hudud ni. Takkan dilaksanakan walau sesiapa pun yang memerintah. Angan² melaksanakan hukum jenayah syariah hanya angat² taik ayam yang diperlekehkan, serta digunakan oleh pelbagai pihak tidak terkecuali UMNO. Tetapi sekurang-kurangnya, UMNO tidak berani melaksanakan hukum hudud kerana UMNO tahu hudud adalah hukuman yang termaktub didalam al-quran maka tidak boleh dibawa main² untuk mengusulkannya. Umno tahu jika parti itu mengusulkan hudud, maka hukum suci di dalam Al-Quran akan dihina dan diherdik malah dipersoalkan dengan pelbagai hujah dan sebab. Silap² PAS akan mengeluarkan kenyataan UMNO tidak layak menyusulkan hukum hudud. Walaupun kita belum tahu apakah benar PAS akan berkata demikian, tapi dari segi kronologi perjalanan politik PAS yang begitu benci dengan UMNO..maka tidak terkejut kenyataan sedemikian akan terpacul dari mana² ahli pemimpin tertinggi PAS. Sebelum ini PAS dan para pencacainya berteriak perihal TUDUNG terhadap para wanita di dalam UMNO. Tetapi apabila calon umat Islam berbangsa Melayu yang berpatikan DAP tidak bertudung malah menolak perlaksanaan hudud kerana berasaskan prinsip parti melebihi undang² yang termaktub didalam Al-Quran, maka para pemimpin PAS diam terkedu membisu sejuta bahasa. Malah para saf pemimpin peringkat tertinggi PAS Salehuddin (apa ntah namanya) mengeluarkan kenyataan baru² ini mengatakan isu hudud bukan isu sebenar..maka anda boleh lihat bagaimana mereka menghalalkan cara.

    Bujuk, Mooo, Tony Gunawan

    Anda semua pernah mengutuk sistem pentadbiran UMNO selama 50 tahun. Tiada setiap satu tahun pun anda tidak mengutuk. Dari sejak azali UMNO diwujudkan anda semua memberi gambaran hina-sehina-hinanya. Tetapi ingat, didalam masa 50 tahun itu jugalah anda berhidup, berlindung, di bawah naungan pentadbiran kerajaan pimpinan UMNO dan UMNO Baru. Sama ada di bawah UMNO mahupun UMNO Baru, adakah anda pernah sedetik di dalam hidup anda hidup bekelaparan sehingga tidak mampu membeli makanan?

    Adakah selama 50 tahun UMNO memerintah, kamu tidak dapat bekerja serta memberi nafkah kepada anak serta keluarga kamu?

    Pernahkah di dalam sepanjang 50 tahun, anda hidup didalam ketakutan sehingga takut hendak keluar rumah mencari rezeki akibat peperangan?

    Apakah ZALIM yang kamu maksudkan? Zalim kerana dahulu bil air RM5.00 sebulan dan kini RM40??? RM40 tak luak bagi mereka bergaji RM1000.00 sebulan, apalah sangat RM40 sebulan dibandingkan dengan gaji RM1000.00. Melainkan RM1000.00 kamu pakai kereta bayaran bulanan mahal itu bukan salah kerajaan.

    Apakah ZALIM, kerajaan cuba menaikkan taraf ekonomi bumiputera melalui sistem pembelajaran seperti menyediakan MARA atau UITM? Sedangkan pelbagai lagi universiti² lain di Malaysia tidak mengikut bangsa.

    Anda kata UMNO sangat lah ZALIM sehingga menyusahkan rakyat. Aku nak tanya, selama 50 tahun UMNO memerintah..mengapakah Malaysia boleh mampu mewujudkan pelbagai jenis pekerjaan termasuklah pekerjaan kamu semua sekarang?

    Jika kamu kata kerajaan pimpinan UMNO gagal dalam kesemua aspek² selama 50 tahun, maka kan kamu wahai bujuk/tony/Mooo mampu hidup dan berjaya sehingga sekarang?

    Apakah lebih baik dengan mengorbankan status anda sebagai bumiputera boleh memberi peluang yang lebih EMAS dari sekarang? Sedangkan dengan pertolongan NEP pun ramai melayu tidak berjaya?

    Atau adakah kerana kamu benci UMNO kerana terlalu kasihan Dato Seri Anwar Ibrahim?

    Kita semua pernah hidup susah pada awal kehidupan. Dimanakah Dato Seri Anwar Ibrahim suatu masa dahulu ketika kita semua masing² hidup susah dalam keperitan mencari rezeki? Di zaman kita baru lepasan sekolah atau universiti meminta pekerjaan? Kita bagaikan peminta sedekah dengan segulung ijazah. Di mana Anwar ketika itu?

    Dimana Nik Abdul Aziz bin Nik Mat? Ketika kamu turun naik lif setiap bangunan yang kamu minta pekerjaan? Setahu aku PAS sibuk pasal isu Baling dan Memali.

    Tetapi siapakah….atau apakah yang sentiasa berada dengan kita secara tidak langsung melainkan Allah SWT dan para² malaikat serta Qarin?

    Ya, ibu bapa, adik-beradik, sanak saudara (kalau ada yang nak tolong)..tapi siapa yang memerintah ketika itu, yang memastikan ada wujudnya Universiti, beroperasinya balai² keselamatan (polis/tentera/dll) dan memastikan ada Sekolah untuk budak² pergi belajar.

    Adakah Democratic Action Party? No..i dont remember that…Was it Pan-Islamic Malaysian Party atau PAS? Hmmm..bukan juga setahu aku..

    Di dalam dunia serba moden ni, ada pelbagai cara untuk kita mengetahui tentang pengambilan Rasuah. Malah di seluruh dunia, institusi kewangan dunia boleh dengan kuasa yang mereka ada membekukan aset serta akaun para individu yang mempunyai kewangan yang tidak munasabah hasil dari rasuah/perang/ungutan..tetapi pernah ke..pemimpin UMNO dibekukan aset² mereka?

    Aku tak kisah kamu sokong mana pun, tetapi cara kamu menyokong itu sungguh jijik sekali. Walaubagaimana pun terpulanglah..

  44. anakbochek says:

    Bukan masalah UMNO tiada calon berkebolehan tapi macai2 pembangkang bukan pilih calon berkebolehan. Asal orang ni calon pembangkang tidak kira pelajaran setakat mana mereka akan pilih, hatta diletakkan kucing atau kambing sekalipun.

    Kena pulak lebai2 kulup PAS lagi lah terangkat bila tengok calon DAP yang muda belia berdahi licin tidak bertudung. Masing2 pasang angan2 untuk dijadikan teman geli2 di kala sunyi.

  45. raplahjingaa says:

    hehe…orang yang perlu minah DAP tu takuti ialah abang mat sabu !! ayat power !! action pun power jugak !!

  46. acid says:

    Hah kau lagi bujuk ? Tak habis2 dengan teori hukum akal tanpa berlandas nas dan dalil ? Jadi kalau ikut teori kau yg cuba meletakkan kegagalan ibubapa dyana yg konon kata kau org umno gagal dalam mendidik anak ?
    Sekejap kau jadi pakar hudud dan syariat, ni dah jadi pakar keluarga pulak ? Ini lah jadinya bila bercakap/menulis dengan hati yg dipenuhi hasad dan dendam pada UMNO. Cuba mencari kesalahan dalam setiap perbuatan yg org UMNO lakukan ! tanpa memikirkan soal yg hak atau bathil, betul atau salah apa yg kau cakap/tulis !
    Aku dah pernah bawakan kisah Kan’an anak kepada nabi Nuh a.s yg kita tahu enggan beriman kepada ajaran nabi Nuh a.s. Begitu juga dengan kisah pengkhianatan isteri nabi Nuh a.s dan isteri nabi Luth yg juga berkhianat pada suami masing2 yg terdiri dari para nabi Allah !
    Jadi adakah ini menunjukkan yg kedua2 nabi ini gagal menasihati dan mentarbiah anak dan isteri masing2 ? Tapi kalau mengikut teori kau bermakna kedua2 nabi tersebut telah gagal !
    Jadi sebenarnya ibubapa Dyana takde kena-mengena dalam soal pilihan beliau, hanya orang otak sakit macam kau yg menggunakan logik untuk cuba mengaitkan kesalahan puak kau pada orang lain. Berhenti lah bujuk, lagi banyak kau bercakap/menulis semakin jelas kebusukkan hati kau yg tak berkesudahan.

  47. acid says:

    Pencerahan terbaik Sdr. Mel…

  48. bujuk says:

    Good job… mel.
    cuma nak tanya… d negara lain yg. takda UMNO, apa yg. hang sebut ni takda ke?
    Aku bukan la tak berterima kasih pada pemimpin K’jaan, tapi lebih dari itu sebenarnya rakyat m’sia lah yg. memakmurkan negara ni selain rezeki yg. melimpah ruah berupa tanah yg. subur, hasil bumi yg. banyak dan orang alim yg. mendoakan kesejahteraan. D sebabkan m’sia tak pernah d perintah parti lain selain BN, aku bandingkan dengan k’jaan negeri saja. Apakah k’tan, s’gor, penang, kedah, t’ganu dan perak yg. pernah d perintah k’jaan PR lebih buruk, tak cukup makan dan sebagainya berbanding negeri2 yg. d perintah BN? Manakah k’jaan negeri paling berjaya sekarang dari segi ekonomi, keamanan dan kesejahteraan rakyat?

  49. anakbochek says:

    Bujuk tanya “D sebabkan m’sia tak pernah d perintah parti lain selain BN, aku bandingkan dengan k’jaan negeri saja. Apakah k’tan, s’gor, penang, kedah, t’ganu dan perak yg. pernah d perintah k’jaan PR lebih buruk, tak cukup makan dan sebagainya berbanding negeri2 yg. d perintah BN? Manakah k’jaan negeri paling berjaya sekarang dari segi ekonomi, keamanan dan kesejahteraan rakyat?”

    My answers would be:
    1. Kelantan di perintah PR masalah air tak selesai sampai sekarang. Masalah pengangguran pun banyak hingga mereka terpaksa berhijrah (which is good in a sense) dan janji-janji manis kerajaan negeri untuk menyediakan stadium, lebuhraya, minyak bawah pejabat MB yang tidak tertunaikan (read janji manismu masa mengundi).

    2. Selangor semasa pemerintahan BN tiada masalah air yang kritikal tapi hasil dari pemerintahan PR dengan MB yang kepala batu, rakyat Selangor terpaksa menderita masalah air sedangkan jirannya ni NS yang diperintah oleh kerajaan BN masih dapat membekalkan air bersih kepad rakyatnya.

    3. Selangor juga semakin maju dengan rumah urut dan pub. Kalau dulu Shah Alam tidak membenarkan kedai menjual minuman keras tetapi sekarang ni yang dah dirampas pun dipulangkan.

    Rasanya-rasanya kalau nak ditulis tentang kepincangan negeri bawah Pakatan ni mau boleh jadi novel kot. So forumer yang lain fikir2kan lah, adakah negeri di bawah Pakatan lebih BAIK, SAMA atau sebenarnya lebih PARAH?

  50. acid says:

    Kalau dalam suasana sekarang,

  51. acid says:

    Kita nampak segala-galanya samada yg baik atau yg buruk dah mula berbalik kepada orang atau puak yg mengeluarkannya. Dengan kepesatan teknologi di Malaysia, menjadikan rakyat lebih matang dan mampu menilai setiap satu yg dihidangkan. Segala usaha kerajaan yg baik dah mula menampakkan hasil, jadi terpulanglah samada kita ini tergolong dalam kalangan yg bersyukur atau tidak…

  52. gambus says:

    simpanlaa bujuk sikap munafik kau tu , jelasnya PAS hanya mempermiankan hudud , mempermainkan hukum Allah .. kalau dulu pemimpin BN yang tak bertdung tak cukup segala ayat habis segala fitnah dan hukum dijatuhkan TAPI sekarang pemimpin yang tak bertudung mereka bersama dan kehulu kehilir , makanya segala hukum haram dan segala cacian boleh dimain-mainkan atas nama politik …

    kalau dulu hudud ni kafir kalau menolak , tapi pemimpin DAPigs yang Islam dan menolak hudud ni laa PAS sanggup berkempen bersama untuk kemenangan dalam menolak hudud wakakakakakaak , ini macam haramjadah oiiii hahaha

  53. mancini says:

    Di negeri2 melayu majoriti pas pernah pegang tganu tapi sepenggal je,kalau bagus tentu rakyat pilih lagi,kedah pun sama sepenggal je tapi hancuss rakyat tukar balik,kelantan
    Patutnya jd bukti kebolehan pas tapi setakat tu jelah tiada wawasan,janji nak bina lebuhraya,jambatan siap rasmi duit pun kutip dr rakyat tapi hampas,air bersih pun tak cukup,masjid sepanjang20 tahun 1 buah je bina,rakyat kelantan yg mengundi pas memang bijak kerana memilih kerajaan yg tak cekap mentadbir.

Leave a Reply

Threesome