Menu Utama

Nasib Penyokong Pas di Selangor: Hudud Tiada, Tanah Dirampas

Kira-kira 50 orang pekebun kecil Kelapa Sawit di Sungai Besar, Selangor, berhadapan dengan situasi hilang mata pencarian akibat tindakan kerajaan negeri Selangor mahu mengambil semula tanah tersebut.

Mereka yang telah berkebun sejak sebelum merdeka di sana merasa kecewa dengan tindakan kerajaan negeri akhirnya meminta bantuan Adun Sungai Panjang (BN) YB Budiman Mohd Zohdi.

IMG-20140507-WA0047

Mereka merasa kecewa kerana ia bukanlah tanah di dalan bandar atau hendak digunakan untuk pembangunan.

“Kami yang membersih dan menyuburkan tanah ini sejak puluhan tahun lalu. Sekarang kerajaan negeri tanpa belas ihsan mahu mengambil semula. Untuk apa? Tanah ini di luar sebarang projek pembangunan.”

Kebanyakan mereka merupakan penyokong Pas di Sungai Panjang kecewa dan mengadakan demontrasi di hadapan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor hari ini.






13 Komen to Nasib Penyokong Pas di Selangor: Hudud Tiada, Tanah Dirampas

  1. gambus says:

    heheh perampasan tanah serta pembahagian tanah kepada puak DAPigs bukanlaah satu perkara baru kat selangor ni

  2. alimedanbaru says:

    Yang pasti PAS adalah abdi yg kena ikut perintah tuan DAP dan PKR… jangan bantah..ikut sahaja

  3. Jambol says:

    Kenapakah penyokong-penyokong PAS masih tidak sedar yang mereka ditipu dan dipergunakan. Kemungkinan besar, akhirnya tanah ini akan diberikan kepada penyokong DAP ? Inilah apa yang dinamakan “menang sorak, tanah tergadai”. Ahli-ahli PAS lah yang rajin menghadiri demonstrasi jalanan, sementara penyokong-penyokong DAP mentertawakan kebodohan mereka.

    Keep up the good work, PAS; “Buai laju-laju, sampai pucok sena, beli baju baru dari kedai Cina !”.

  4. mancini says:

    sebab penyokong PAS majoritinya bukan org yg berfikir matang semuanya pak turut bodoh.Buktinya bacalah komen bujuk,mooh dan tony kebanyakannya tuduhan tanpa bukti.Biar tanah dirampas tapi mereka kata bagus sebab mereka sangat bangang

  5. system baru says:

    kadang2 fikir bodoh betul penyokong pas ini, masih tak sedar2 diri di p.penang tanah penyokong pas di rampas, di selangor tanah penyokong pas di rampas,,
    mana mat sabu yg rajin merusuh muka dia langsung tak nampak

  6. Semangat Dato' Haron says:

    Orang dah cakap PAS ni hanjing pakatan, dah kena kt batang hidung sendiri baru nk sedar. Buruk2 Melayu lebih baik Melayu perintah dari DAPig perintah

  7. WTF says:

    Apahal org PAS masa PRU13 undi FUCKUTAN RETARD, tapi bila ada masalah dan ingin pertolongan mintak kat UMNO/BN???

    Mana MARUAH org PAS ni???

    Oh lupa, org PAS mana ada MARUAH!!! Keldai katakan!!!

  8. arok nian says:

    Padan mukaaaaaaaa…………

  9. mancini says:

    Maruah pas ada pd kote anwar

  10. Hamba Ar Rahman says:

    Bodohnya orang PAS ni…..gi lah minta tolong sama lebai PAS….gi minta tolong ngan Umno yang dikata kafir tu buat apa..tak pun gi minta tolong sama DAPigs….takder otak punya olang…..

  11. acid says:

    Bangang ke bingai PAS ni ? Apa yg korang buat ?? Hampas !!!

  12. anti-pas haramjadah says:

    Bodoh punya penyokong pas haram jadah minta tolong ngn org umno

  13. armok says:

    Laa….nape nak mintak tolong plak ? Dulu takde ingat ! Sekarang sendri mau ingat lah !!!

Leave a Reply