Menu Utama

#MH370: Perdana Menteri China Mahu Malaysia Terus Ketuai Pasukan Mencari

Perdana Menteri China, Li Keqiang berharap Malaysia terus memainkan peranan utama dalam gerakan mencari dan mengemukan pelan pencarian baru dan siasatan yang lebih menyeluruh.

Li juga berharap Malaysia dapat memberi jawapan yang memuaskan hati semua ahli keluarga yang terbabit suatu ketika nanti.

“We hope the Malaysian side can play a leading and coordinating role and quickly put in a place a new search plan to find where the plane came down and seriously develop the investigation,” Li said during Najib’s six-day visit to China, according to the official Xinhua news agency.






7 Komen to #MH370: Perdana Menteri China Mahu Malaysia Terus Ketuai Pasukan Mencari

  1. korokstabang says:

    Pemimpin besar china tetap menaruh kepercayaan penuh diatas keupayaan kerajaan Malaysia dalam misi pencarian MH370, dalam konteks meluaskan pencarian disarankan agar kerajaan Malaysia mendapatkan pandangan pakar ketenteraan dari negara Russia ada kemungkinan pihak Russia mengetahui apa sebenarnya yang berlaku tapi mengambil pendekatan untuk membisu.

  2. rembaumostwanted says:

    Sehubungan dengan Kerajaan China memberi kepercayaan kepada Malaysia dalam Kes MH370, PM Najib berjanji akan melantik Presiden Gerakan untuk menjadi Menteri Kabinet jika Cina ni menang di Telok Intan. Sama-sama lah kita menyokong Cina Gerakan ni supaya menang dan seterusnya menjadi Menteri untuk menjaga ketuanan Melayu.

  3. raplahjingaa says:

    Tak pe lah terima kasih….ketuanan Melayu tak payah risau….anwar dah jaga bab tu !!

  4. rembaumostwanted says:

    Eh Anwar mana boleh, kan dia peliwat tegar negara? Apala Raplahjingga ni, lupa ke?

  5. raplahjingaa says:

    Lupa tu idak….hang kena tengok, mangsa liwat dia yang diketahui umum semuanya orang Melayu…..dia akan jadi peliwat yang menjaga ketuanan Melayu !! tu kalau dia cakap depan orang melayu laaaaa…..hehe

  6. bujuk says:

    Sudah2 lah MH370, bagilah negara lain buat kalau nak juga. Habis duit negara lebur sedangkan ada ‘seseorang sedang sembunyikan sesuatu’ seperti kata TunM.

  7. raplahjingaa says:

    Yup…dan besar kemungkinan orang yang Tun maksudkan ialah anwar……..

Leave a Reply

Threesome