Menu Utama

MCA Keluar BN Jika Kelantan Laksana Hudud?

hudud mca2

Betulkah MCA mengugut akan keluar Barisan Nasional sekiranya UMNO menyokong PAS laksanakan hudud di Kelantan? Ini sebenarnya satu berita yang amat mengejutkan sekiranya benar. Mereka seolah-olah gagal mengukur baju di badan sendiri. Dalam PRU13 yang lepas prestasi MCA amat teruk sekali. Kegagalan mereka dalam menyumbang dengan baik dalam pembentukan kerajaan Barisan Nasional sebenarnya telah meletakkan MCA sebagai parti yang tidak lagi relevan.

Melalui analisis terhadap PRU13 yang lepas kita boleh membuat kesimpulan bahawa bangsa Cina di dalam MCA telah berpaling tadah menyokong DAP demi semangat rasis melampau Cina. Oleh itu sebenar MCA tidak berhak untuk mengkritik tindakan UMNO menyokong Hudud Islam bukannya Hudud PAS.

Ini merupakan sumbangan UMNO terhadap Islam sebagai agama rasmi negara. MCA tidak boleh menolak hudud Islam dengan membabi buta kerana ianya merupakan undang-undang dari Allah dan merupakan yang terbaik. Tidak mungkin ada undang-undang buatan manusia yang lebih baik daripada undang-undang Allah s.w.t.

Hakikatnya penolakan Hudud oleh DAP dan MCA di Kelantan berkemungkinan kerana bimbang Pas dan Umno bergabung. Ini akan menyebabkan kedudukan Islam dan Melayu lebih kukuh di negara ini. Sekiranya ini benar-benar berlaku maka ianya akan menjadi mimpi ngeri DAP dan MCA sekali lagi. Dengan itu impian DAP dan MCA untuk memastikan kuasa pemerintahan beralih kepada bangsa Cina akan gagal.

Perpaduan antara UMNO dan PAS akan menjadikan Melayu sebagai majoriti yang kuat. Hakikatnya UMNO dan PAS merupakan parti Melayu Islam. Desas desus kecaman dari MCA dan Gerakan kepada Umno sekiranya mereka menyokong pelaksanaan hudud telah mula kedengaran. Kononnya MCA akan keluar BN jika UMNO sokong hudud. Ini merupakan suara yang sama dari DAP yang tidak mahu sokongan Umno kepada Pas mengenai hudud. Mereka sedar isu ini memang akan menyatukan parti Melayu.

Walaupun UMNO dan PAS tidak bersatu dalam satu parti politik namun gabungan dari segi ideologi agama dan isu Melayu seperti penggunaan Bahasa Melayu, agama Islam termasuk hudud dan kepentingan Raja-Raja Melayu bakal menakutkan parti Cina yang sememangnya rasis. Mereka cuba membuang identiti bahawa Islam agama rasmi negara, ketuanan Melayu dan Bahasa Melayu bahasa rasmi negara.

Tambahan pula pemahaman DAP dan MCA terhadap perundangan Hudud Islam amat lemah sehingga menyebabkan mereka menolak hudud tanpa berfikir panjang pun. Selain dari itu juga orang Melayu Islam yang gagal memahami sepenuhnya hudud Islam juga antara punca utama kegagalan mereka menerangkan kepada bangsa Cina kesempurnaan Hudud Allah. Sebenarnya kita tahu bahawa hudud PAS sendiri tidak menepati hudud Allah yang maha sempurna.
Perlaksanaan Hudud Allah ini merupakan cabaran untuk umat Islam di negara kita untuk mencari jalan penyelesaian terbaik. Mungkin dalam pencarian ini maka perpaduan umat Islam dan bangsa Melayu dapat dipulihkan. Dengan itu keamanan negara yang selama ini kita pertahankan dapat dipulihkan. Disamping itu kita dapat “membunuh” musuh Islam dan musuh Melayu pada masa yang sama.






24 Komen to MCA Keluar BN Jika Kelantan Laksana Hudud?

  1. system baru says:

    jawapannya mudah aje, mereka berani sebab ekonomi di pegang oleh apek sebab itu mereka menentang hudud, sebab itu aku nak orang melayu kuasai ekonomi dulu baru kita buat hukum hudud, ini ekonomi tak sampai 30% nak buat hudud.. umno kena juga tingkat ekonomi orang melayu sampai 60% baru buat hukum hudud, yg aku takut apek guna perbagai cara untuk gugat ekonomi kita ini, umno dan pas kena bersiap sedia dengan apek ini

  2. TUBIR says:

    Banyak perkara yang nak dicakapkan Tentang MCA ni…….tapimkita simpan dulum ……Cuma apa yang aku nak katakan keluarlah MCA dari BN……….kami tak takut pun ……..lagi baik dan senang kami orang Melayu buat keputusan …….aku nak ingatkan kepada orang orang cina semua pintu negara ini sentiasa terbuka untuk kamu keluar…….jika kamu dah tak suka akan negara ini….out you go.

  3. hentam ajelah says:

    …..sokong sesangat….nk harap kerajaan skrg nk bela ekonomi melayu macam dah tiada harapan….bila hudud dilaksanakn mansuhkn terus sistem riba dan tiada lagi prnjualan tanah kpd pendatang samaada milik individu atau milik krajaan……

  4. solzamri says:

    Sepatutnya mca kata, kami akan keluar malaysia jika umno sokong hudud bukannya keluar bn.

  5. gambus says:

    dipersilakan dengan segala hormatnya !!! MCA ni dah takde fungsi pun , masa pilihanraya yang aku tgk paling aktif hanyalah Wanita UMNO walaupun kerusi kawasan tu bukan ditandingi UMNO

  6. acid says:

    MCA keluar BN ?? Nak keluar dari Malaysia pun, silakan berambuslah !!!

  7. acid says:

    Dah terbukti kita mampu bertahan walaupun tanpa MCA. insyaAllah..

  8. itsme says:

    kaum China khususnya MCA & Gerakan harus mendapatkan ilmu berkaitan hudud islam dr umno trlebih dahulu sebelum membuat kenyataan menolaknya, itu sgt perlu demi hormat kpd perlembagaan sedia ada dan kerukunan parti. umno bekerjasama dgn pas dlm isu hudud hanya ingin memastikan hukum2 hudud yg dipwrkenalkan kelak tdk salah disisi agama islam dan rakyat akan mendapat lbh keadilan.

    kaum lain yg belum islam perlu melihat hudud adalah suatu perlembagaan jenayah spt mana kanun acara jenayah skrg, jika kaum china melihat agama itu penting dr kinteks kehidupan maka hudud itu adalah sebahagian dr agama yg mementingkan kehidupan bermasyarakat agar iabya lbh sempurna dan bknnya mendatangkan mudarat. Jika secara melulu mrk menolak hudud maka ianya menjelaskan yg mca/gerakan juga benci kpd islam sptmana pkr dan dap. adakah mca menolak lgbt sptmana yg dilaungkan oleh pkr? jk mca bersetuju maka mrk juga tdk suka kpd islam krn islam melarang keras kpd lgbt. begitulah, kaum china perlu melihat hudud sbg hukuman jenayah yg diperakui akan kebersanannya dlm menjadikan manusia itu lbh baik dan sempurna. Jk penerangan yg secukupnya tlh dibuat oleh jakim kpd mrk berkaitan hudud dan mrk (kaum china) masih juga menolaknya maka kita dgnbsendirinya faham akan hala tuju politik kaum china samada yg bersama umno atau tdk. kpd melayu dan islam diluar sana hati2lah jika ini beelaku. Tdk salah bercakaran dlm politik namun jgn sesekali membelakangkan agama dan bangsa. bila2 masa ianya kan luput ditelan zaman.

  9. pelangkung says:

    You Chinese have to pay the price of PRU13….mudah mudahan in semua adalah rahmatNya…

  10. MCA yg tinggal hanya ahli nya saja yg tk berapa kerat tapi majoriti atas pagas cina suma dh pegi ke parti cauvanis jadi tk heran la klu nk kluar BN pun, lps ni PAS dan UMNO bergabjng tubuh kan parti baru sebab dgn undi malayoo pun dh cukup untuk bentuk kerajaan

  11. baba says:

    elok la mca keluar sebab yg ada pun semua sokong dap, depan2 saja bn.

  12. adi says:

    diharap umno terima aje jika mca keluar bn sebab mca sebenar nya liabiliti dalam bn dan dalam pentadbiran negara. kebanyakan orang cina bolih dikatakan 98% bukan berjiwa rakyat malaysia. mereka ambil kesempatan atas budibaik orang melayu. hukum nya sekarang kerajaan kena buatkan ekonomi orang melayu meningkat hingga 80%. buka kedai satu malaysia sebanyak banyak nya beri pada orang melayu berniaga dan buat mou dengan industri kecil.

  13. raplahjingaa says:

    Si Donald Lim nak start main opera Cina, PRK Bukit Gelugur tak lama lagi.,MCA / Gerakan tak ada harapan nak menang atas sentiment anti Melayu yang menebal di kalangan kaum cina di Pulau Pinang, Pengerusi BN adalah orang Melayu.

    MCA nak letak calun walaupun depa tau akan kalah, depa nak minta peruntukan yang lebih besar lagi untuk SRJKC, peruntukan untuk gereja, dan macam-macam lagi peruntukan, akai depa aku cukup paham…..nak ugut kerajaan konon.

    MCA / DAP / GERAKAN dah tentu akan tolak apa-apa form tentang hudud, kerana depa tu kafir, ni PAS yang dok merapu nak table hudud, tapi draftnya pun lentang pukang, cara perlaksanaanya kabur, malah mechanism nya pun tak dak lagi, apa cerita ??

    Nasib baik Muhyiddin selamatkan MARUAH PAS dengan menyarankan penubuhan jawatan kuasa bersama mengenai hudud. Hangpa bayangkan lah nanti kalau PAS table kan draft hudud di parlimen, lentang pukang, dah sure kena hentam dengan DAP/MCA/GERAKAN….tak ke malu umat Islam di Negara ni ??

    Opps ! aku lari tajuk la pulak…..hehehe

  14. korokstabang says:

    mca ni proksi dap se iya sekata dengan dap, kelantan di tadbir oleh pas jika kelantan laksana hudud apa kena mengena dengan BN sampai ugut mau keluar dari BN, sebenarnya mca takut bukan sebab kelantan mau laksana hudud tapi takut pas keluar dari pakatan sekaligus melemahkan sokongan melaya kepada dap sudah terang mca memihak kepada dap

  15. terangsang says says:

    mca tukang pujuk/ jolok, dap kaki sapu.. ada penyapu besar dulukan sudah terbukti semua untuk kepentingan keturunan bangsa mereka dan ugama mereka. umno, pas dan mana2 parti bumiputera kena berubah jadi sang tebuan mempertahankan haknya dari jatuh kepada tukang jolok dan tukang sapu terbesar di negara ini. pkr tolak ketepilah..tak ada faedah langsung parti tu, buat serabut je. kalau mereka taubat pun kena pilih juga jenis orangnya sebelum boleh terima taubat politik mereka tu. pkr.. pkr paling kacau rakyat ni. dah puas aku fikir memang macamtulah.. tak ada faedah. oh..

  16. bujuk says:

    Baguslah kalau korang semua sokong MCA keluar BN, sebab dalam PR depa suruh PAS keluar PR. Tapi aku pernah baca D.Najib juga kata perkara yg. sama dengan Donald Lim sebut.. selagi BN perintah m’sia tidak akan laksanakan hudud. Harapnya… D.Najib dah lupa ikrar tu dan kembali pada Islam. Sebab ikrar/sumpah yg. bertentangan dengan Islam tidak wajib d laksanakan. Kenyataan kawan2 dalam isu ni sungguh menggembirakan aku sebab ia menunjukkan kita rela berpisah kawan dalam menegakkan perintah Allah, SYABAS MYKMU. Aku cuma harap… kenyataan ini tidak berubah hingga terlaksananya hudud d k’tan dan m’sia InsyaAllah.
    Terima kasih KAWAN.

  17. TUBIR says:

    Najib adalah bapa sekolah cina ………Sebab itulah sejak lahir cina dah tak mahu bercambor dengan bangsa lain …….sikap ini semakin menebal dan semakin merosakan negara ……Puas kita bercakap dan memberi peringatan kepada Najib dan sekutunya betapa pentingnya bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan .
    Ayoh orang orang melayu bertindaklah ….bertindaklah demi keharmonian negara tercinta ini dari dirosakan oleh pemimpin yang dayus.TUTUP SEKOLAH ALIRAN CUNA .

  18. Demang Lebar says:

    NAK KELUOR, KELUOR LER!!,ADA PUN TAK MENOKOK TAK ADA PUN TAK MENGURANG,PARTI YG DAH TINGGAL TULANG SELANGKA NAK BUAT APO?,DAH LE MENANG PUN ATAS KERUSI EHSAN UMNO (MAJORITI MELAYU) LAGI NAK CAKAP BESAU

  19. acid says:

    Bujuk ! Dari apa yg kau tulis tu , berani ke PAS keluar PR ?

  20. sireh ke gagang says:

    you want out from national front MCA ? please go . kamu gagal dan gagal dalam 2 penggal PRU . Kamu hanyalah liabiliti kepada barisan nasional .dasar tak sedar diri .tidak payah bertindak kurang ajar untuk mengugut UMNO . kami umno dominan di parlimen dan barisan nasional .gagasan 13 parti tanpa kamu sudah cukup untuk mentadbir malaysia.

    *minta maaf. aku memang benci perangai bangsa sepet ini sekarang .hati perut mereka tidak pernah ikhlas kepada negara ini.

  21. Anak Lenggong says:

    Ujud lagi MCA dalm pemikiran kaum cuna ataupun ujudnya cuma berdasarkan lambing sahaja…baik nyatakan pendirian yang tepat daripada menyokong DAP secara senyap…keluar laa..cuba lah Si Donald tu tengok balik kebelakang berapa kursi yang calun MCA menang dalm PRK 12 & 13..

  22. WTF says:

    SUARA MINORITI DALAM BARISAN NASIONAL NAK BERSUARA!!!

    Kalau MCA ikhlas, perlu berlaku jujur terhadap keadaan parti sendiri kenapa kaum Cina menolak MCA mewakili kaum mereka di Dewan Rakyat dan berusaha menarik kembali sokongan kaum Cina kepada Barisan Nasional, bukan ugut nak keluar dari Barisan Nasional.

    MCA UGUT nak keluar daripada Barisan Nasional???

    Keluar jer, malah kalau MCA nak keluar dari negara Malaysia pun kami tak halang!!!

    Kalau boleh, MCA bawaklah sekali cina2 DAPigs dan semua kaum Cina dari Malaysia!!!

    Cina Malaysia TAK AKAN PERINTAH negara Malaysia!!! ADA FAHAM!!!

  23. zed says:

    Keluarlah, sekarang pun bukan ada suara pun……tinggal berapa kerat jer yg sokong parti tu pun….bubar lagi bagus.

  24. Hjfauzi says:

    Patutnya MCA ni bela kaum Cina dlm barisan tp Pru 13 Cinabeng dah tak harapkan MCA dah…jadi ugut nak keluar.Biarlah.Biar Cinabeng tak ada wakil dalam kjaan.
    Lps tu DAP minta masuk barisan.Masa ni ……baru dia tahu langit tu tinggi ko rendah.Masa ni PKR dah tinggal nama macam parti Ku Li

Leave a Reply