Menu Utama

Majoriti Tidak Mahu ISA Kembali – Najib

PUTRAJAYA 10 Mei – Kerajaan berdiri teguh dengan keputusannya, memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana yakin ia merupakan kehendak majoriti rakyat negara ini.

Najib-MalaysiaPerdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, dalam keadaan masyarakat yang semakin terbuka dan matang, beliau percaya rakyat negara ini tidak mahu pendapat mereka dikongkong, atau hidup dalam ketakutan.

“Saya percaya majoriti rakyat Malaysia mahu ruang lebih luas dalam wacana politik tanah air.

“Kalau kita buat penilaian, tidak semua hendak balik kepada zaman ISA. Saya lihat ini sebagai satu perkembangan positif,” katanya dalam rancangan Ruang Bicara Khas Bersama Perdana Menteri terbitan Bernama TV yang disiarkan melalui saluran Astro 502 malam ini.

Najib yang juga Presiden Umno ditemu ramah selama sejam di Pejabat Perdana Menteri oleh Ketua Pengarang Bernama Datuk Zulkefli Salleh, Ketua Pegawai Eksekutif Bernama TV Datuk Ibrahim Yahaya dan Penolong Pengarang Jamaluddin Muhammad sempena ulang tahun Umno ke-68 Ahad ini. – BERNAMA






24 Komen to Majoriti Tidak Mahu ISA Kembali – Najib

  1. bangKano says:

    Najib dah coba nak kelentong rakyat ….mana dia tau majoriti rakyat tak mau kan ISA…? Pernah ka di buat pungutan suara berkaitan kewujudan ISA…jangan nak gebang la Najib…rakyat bukan mudah nak di cucuk hidung. Awak tu jerr yang sering perasan ikut telunjuk pihak pembangkang kunun nak jadi jura rakyat kunun. Impak nya aktiviti penjenyahan semakin berleluasa…pihak polis semakin pening kepala di buat nya.

    Ni tindakan bodoh PM kita la ni…sama jerr tahap kebangangan ngan soghang mantan PM yang sebelum ni….!!!!;

  2. raplahjingaa says:

    Alahai Najib…….tak cerdik lagi hang rupanya….

    Secara individu memang rakyaat tak mahu pendapat mereka di kongkong, allooo Mr Prime Minister, Awak tu PM, pemerintah,, pemerintah harus melihat ini dari sudut lain, I segi darmengekalkan keharmonian negara.

    Secara individu rakyaat boleh berkata apa saja ???

  3. Anonymous says:

    Saya tak setuju dengan Najib. Negara terbukti lebih aman dengan wujudnya ISA. Tanpa ISA, pengkhianat, pemberontak, penjenayah dan selagi hantu puaka babi sial celaka bermaharajalela untuk membuat sesuka hati mereka untuk memporakperandakan negara ini.

  4. Mohd says:

    Rakyat akan ingat pembohingan Najib ini. Akta Hasutan pun dia nak hapuskan.
    Inilah sebabnya Cina Komunis DAP dan PKR tak takut utk memki hamun orang Melayu, Pemimpin2 Melayu, Raja-Raja Melayu dan kalau boleh hapuskan Melayu sama sekali dari Malaysia.
    Ikutlah contoh Singapura, adakah dia menghapuskan ISA. Najib ni memangnya bodoh kerana mengikut cakap Pembangkang. Lepas PRU14, bolehlah BN menjadi Pembangkang aje kerana rata2 rakyat marhein dah meluat dgn Ajib Gor.

  5. sman says:

    Memansuhkan ISA adalah kesilapan terbesar Najib,apa lagi dia nak kata kalau bukan kata begitu.

  6. Rohee colnago says:

    Ini yang aku tak puas hati. Aku nak ISA. Aku sayangkan tanah tumpah darah ini.
    Kafir laknat, penceroboh semakin besar kepala bila ISA ni takde. Di tambah pulak dengan pengkhianatan Anuwar.
    Buat pungutan suara la. Kata negara ni amalkan kebebasan. Bangsa yang sayangkan negara ini, dan tak lihat negara ini huru-hara pasti harapkan ISA di kembalikan.
    Najib ni, nak jaga sangat ‘Mr. Clean’ dia. Pastu bela Cina penceroboh ni selalu. Cina penceroboh ni la yang selalu buat hal. Sial.
    Apa masalah Najib ni? Dah rasa menyampah pulak kat mamat sekor ni.

  7. Rohee colnago says:

    Kenapa aku rasa macam Najib dah tikam aku dari belakang?

  8. Badrole Amin says:

    aku cuma nak kata aku sedang bersabar(dari termencarut apa-apa) ni
    sabar sabar sabar….

    aku berkata pada diri aku ada masanya kata-kata seorang PM ini serupa sampah
    ni dah kira sampah-sarap bukan sampah macam hanya sekeping kertas atas jalan
    sampah-sarap perlukan penyapu, jadinya satu penyapu patut untuk mu(kiasan je bukan nak bagi penyapu betul)

  9. korokstabang says:

    no comment

  10. stingray says:

    Siapa yg tlg kirakan utk hang Najib yg majoriti rakyat tolak ISA??…hang buat survey kat penjara mana?….emmmm…patutlah Aljubs senang temberang hang Jib…

  11. sireh ke gagang says:

    Kesilapan PM adalah terlalu Lunak dengan pembangkang . sebab itu pembangkang makin besar kepala skrg. seharusnya beliau berhati – hati ketika menjawab soalan berkaitan ISA ini .yang majoriti rakyat mahukan adalah negara tanpa demo .jikalau ada undang – undang sekuat ISA itu mampu menahan puak -puak sakai berdemo , itulah hasrat majoriti rakyat yang sebenar.Kiat melihat SOSMA 2012 mengganti ISA , tetapi keberkesanan SOSMA itu sendiri masih menjadi tanda tanya . ulasan yang sembrono dan muluk -muluk patut PM elakkan. sebabnya rakyat makin bijak menilai sekarang.

  12. azman says:

    Najib kata rakyat hidup dalam ketakutan sewaktu ISA!!!! biar betul najibni…bila masa rakyat hidup dalam ketakutan?? ini mcm suara pembakang yg bercakap.
    apa kata betul2 buat pungutan suara..tgj majority rakyat nak ISA ke tidak.

  13. itsme says:

    penghapusan ISA adalah bg mengelak golongan politik tertentu dr dikenakan tindakan. apabila umno melepaskan ISA disitu PR sudah bertambah yakin bhw umno/bn ingin berkrompomi seandainya umno/bn kalah dlm pru. penghapusan ISA tiada kena mengena dgn rakyat, org jahat ada brp ketul je kat msia ni jd mana mungkin kami semua menolak ISA?? Langsung tak logik kan?? org politik yg takut dan seram sebenarnya bila ISA ada.. benar dsnajib sudah mula mahu kencing rakyat.

  14. raplahjingaa says:

    Najib nak jual semua ahli UMNO !! aku, baru sejak semenjak ni, aku berbaik sangka dengan Najib, tapi hampeh ! silap lagi perhitungan aku !

    Najib dah bersubahat dengan pembangkang, untuk melingkupkan negara, dulu ada desas desus Najib jugak menanggotai illuminati, tapi tak ada bukti yang kukuh, melainkan adiknya CEO CIMB yang aku hampir boleh sahkan adalah seorang ahli freemason / illuminati.

    Mulai hari ni aku tarik balik segala sokongan aku pada Najib !! dan aku akan menyokong apa saja usaha menurunkan Najib dari jawatan tertinggi UMNO.

  15. TUBIR says:

    Najib tanya kj dan KJ cakap semua golongan muda sokong tolak ISA….itu yang najib cakap majoriti rayaat tolak ISA………Najib memang bodoh piang ……….

  16. rusaminum says:

    Bro rap, waa join lu. Tapi tambah sorang lagi, si KJ tu.
    “najib, lu dgn kj TURUN”. Lu ingat lu dah berselfie dengan obama, lu dah besar.
    Sori la, sebab lu, BN dah hilang undi waa.

  17. Badrole Amin says:

    aku minta yang tak setuju/bantah cakap sampah Najib itu janganlah sampai tak nak pangkah BN lagi…biarlah ahli UMNO sendiri yang kritik/tegur/pelbetulkan nanti(macam dalam perhimpunan agung) cakap sampahnya itu

  18. Tubir says:

    Nak tunggu perhimpunan UMNO?……baik tak payah cakap ,sebab dalam perhimpunan UMNO semua ahli UMNO dibodohkan ……….tak berani cakap apa apa tentang presdin UMNO sebab takut hilang jawatan dan kena hentam dengan pembodek pembodek politik ……Aku rasa sudah sampai masanya Ketua UMNO ditentang ….UMNO mesti mencari Pemimpin baru yang kompas perjuanganya tidak rosak .Nak buat apa kita mengikut pemanduarah yang berpandukan kompas yang rosak dan salah.Biar kita mengunakan kompas yang lama asalkan ianya tidak rosak .Melayu modern tidak bererti Melayu yang lupa jati diri…….Buat apa negara kaya kalau Melayu jadi semakin miskin?….buat apa negara maju jika Bangsa Melayu ditingalkan ……Jangan Jadi sekarang ini kita sibuk bersidang ayam dikandang habis hilang ……UMNO gah dimata dunia tapi semakin jauh dihati orang orang Melayu sendiri .Sedarlah Najib jangan bermimpi dan diberi ganja oleh pembodek pembodek yang mengelilingi kamu .

  19. Hamba Ar Rahman says:

    Emm…kadang2 aku terbetik dalam hati fikir…betul ker DS Najib ni dalam kem Umno…atau memang dalam kem Umno tapi tak berjiwa Umno…..mungkin DS Najib cuba membawa pembaharuan…..tapi malangnya kita di Malaysia belum mampu untuk melalui frasa pembaharuan tersebut……tanah ini tanah melayu…..memang orang asal adalah pribumi asli dan melayu yg mempunyai genetik link dengan pribumi asli…..walau bangsa pendatang sudah mula menggelar kita pendatang hanya kerana untuk mengelirukan puak2 mereka sendiri…tetapi sains dan sejarah tidak dapat dibohongi…kita melayu memang berasal dari sini dan bukan golongan imigrant seperti puak lain….jadi jika DS Najib nak ikut stail USA sana…..memang payahlaa…ramai melayu takkan setuju…..USA sana…depa boleh lah buat bangsa Americans….United state of America….sebb depa memang golongan imigrant pada asalnya kecuali Red Indians…tapi di sini….melayu bukan imigrants…jadi kenapa nak ikut sangat golongan bangsa lain…kononnya terbuka….kononnya satu Malaysia…..kenapa terlalu terdesak untuk jadi popular sehingga melupakan kehendak asas kaum majoriti…..

  20. Hamba Ar Rahman says:

    ISA tu satu hal…paling aku tambah rasa nak tersedak bila Najib nak samakan politik di Malaysia ni macam di UK….di mana pembangkang dan kerajaan sama2 macam share partner memerintah…alahai….di sana boleh lah Datuk Seri….sama2 perintah pun tapi majority dari rumpun yang sama…kat sini…kita byk bangsa dan party oooo….sana ada 2 parti jer…..mana boleh buat perumpamaan macam tu….di sini kita terpecah kepada byk bahagian…..bila terlalu byk pecahan kita perlukan pemerintah yg kuat…untuk control suara2 sumbang dan kecelaruan…..bagaimana Datuk Seri begitu yakin yang kita tak perlukan 2/3 dan cukup dengan 60% kita dah boleh kuat dan samakan seperti di UK sana….sedangkan mereka sepet 30% pun depa ni punya suara dan pengaruh dah macam 60%…tu belum kira ekonomi yg dah tentu 70% depa pegang….now tinggal kuasa saja lagi….kalau dah bagi semua….memang tak der apa yg tinggal untuk kita….suka tak suka kita masih jauh dari matlamat 1 Malaysia dan kebebasan bersuara dan lain2…..melainkan kita memang telah dapat wujudkan satu bangsa…satu bahasa…satu cara hidup….di Amerika sana…spanish….italian…arabs etc live like Americans…talk and eat like Americans….di Malaysia ni kita bercakap bahasa masing2…hidup cara masing2….maka kita tak boleh apply keterbukaan di negara maju sana untuk negara kita….

  21. arhi says:

    Siapa kata sebahagain besar rakyat mahu Isa dihapuskan,mungkin ini andaian sahaja lihatlah scenario politik dalam negara sejak Isa dihapuskan, ada manusia sanggup menyalak menghentam pemerintahan DS Najib secara kurang beradab dan keterlaluan,mereka seakan sudah tidak takut dan hilang gerunnya terhadap undang2 negara dan dgn ini sekaligus memperlihatkan pemerintahan kini seakan bacul dan pengecut

  22. zarman says:

    Kesemua pengomen-2 tegar umno dlm mykmu di atas tidak bersetuju dgn Najib…. ke semua sekali najib oooooiiii!!!! Jadi dekat mana yang en Najib kata majoriti Rakyat setuju? barangkali rakyat pembangkang ?… kalau dah En Najib hanya nak dengar pembangkang, maka dipersilakan en Najib masuk PKR…. senang sikit cerita. Mmerintah, tapi macam kena perintah…. itulah BN dibawah Najib….

  23. bangKano says:

    Mengkritik kepimpinan Najib bukan bermakna kami benci kan UMNO & BN. Kami amat sayang kan UMNO keghana parti ni la satu satu nya wahana melayu untuk survive di negeghi ni….tanpa UMNO melayu dah hilang supremasi nya. Tapi kelemahan pemimpin no 1 la ni amat ketara akan merugi kan melayu sendiri. Kalo nak sederhana pun jangan la melampau sangat sampai kaum lain berani menghina melayu,institusi raja,islam & bahasa nya yang jadi bahasa kebangsaan negagha.

    Aku menyesal dapat soghang anak bangsawan yang amat lemah mqaam cendawan ni…lebih baik penaik kan Muhyideen Yassin sebagai PM lagi baik…dah tentu kita tau hala tuju yang kan di bawa oleh beliau ni. Nak haghap kan Najib …memang la Malaysia akan maju tapi lagu mana plak nasib melayu kelak hah….?

    Ayuh la Najib kamu harus berubah kalo tak rakyat akan ubah nasib kamu nanti….!!!!

  24. sireh ke gagang says:

    aku ahli UMNO dan aku bercakap atas kapasiti diri aku dan bangsa aku .bukan semua org umno penakut mcm tubir cakap . apa yg Ds najib cakapkan , adalah sebab kelemahan dia yang terlalu bergantung harap kepada punahsihat dan pemandu yang tak berguna itu. kalau lah dia turun ke bahagian marhaen , seperti mana aku dan rakan2 lakukan , dia tentu lebih memahami kenapa ramai rakyat masih mahukan ISA itu dikekalkan .

Leave a Reply

Threesome