Menu Utama

LAGI SKANDAL “Orang Suruhan” Kit Siang DIDEDAHKAN!!!


Dek kerana “orang suruhan” Kit Siang tu punya la kurang matang dalam dunia Politik membuatkan dia dimalukan secara terang – terangan. Dan dia tak perlu nak salahkan orang lain.

Realitinya, dia perlu salahkan diri dia sendiri. Semua salah silap ni atas kelantangan serta keghairahan diri dia. Bukannya ada orang lain paksa pun.

Siapa yang suruh dia mengaku kata dia seorang Peguam sebelum ini melainkan puak – puak DAPigs tu? UMNO ke yang suruh? Gerakan ke yang desak?

Tidak jugak beb! Semuanya tindakan dia sendiri. Kenyataan yang mengatakan dia seorang peguam tu, dia sendiri yang keluarkan. Dia sendiri yang pukul canang kata diri dia Peguam.

Tapi hakikatnya, dia tak lebih dari seorang ‘Pembancuh Kopi’ dan Gundik Si Kit Siang tu semata – mata. Ini pun bukan orang BN yang cakap tau. Tapi orang dari BAR Counsil sendiri.

Kalau Si Gundik Kit Siang tu nak marah, maka dia perlu marah pada orang di BAR Counsil sebab membocorkan rahsia dia kepada umum. Jangan pulak dia nak meroyan macam orang yang hilang akal!!!

Kuala Lumpur -Ekoran pendedahan yang dilakukan berhubung kelayakan calon DAP, Dyana Sofea sebagai seorang peguam, pihak kami menerima pelbagai maklum balas berhubung isu tersebut.

Terbaru, Ahli Jawatankuasa Hak Asasi Manusia, Majlis Peguam Haezreena Begum Abdul Hamid tampil membuat kenyataan menyelar tindakan Dyana itu.

Menurut Haezreena seseorang yang hanya memperolehi ijazah undang-undang dan tidak melaksanakan tugas hariannya sebagai peguam atau dalam bahasa mudah tidak berdaftar dengan Majlis Peguam tidak boleh dikategorikan sebagai Peguam.

“Dia tidak harus mempromosikan dirinya sebagai seorang peguam, (tambahan pula) dia tidak mempunyai Sijil Annual dan Sijil Amalam Peguam” katanya kepada wartawan Suara.TV sebentar tadi.

Beliau yang juga merupakan seorang pengamal undang-undang dan berdaftar dengan Majlis Peguam menyifatkan tindakan Dyana itu sebagai alpa dan bodoh.

“Pada saya sekiranya wakil calon yang tidak berterus terang berkenaan dengan professionnya secara jelas menunjukkan kealpaan dan kebodohannnya dan tidak boleh diberikan kepercayaan sepenuhnya.

“Dia hanyalah seorang graduan undang-undang dan bukannya menjalankan amalan sebagai seorang yang berprofesion guaman maka dia harus membetulkan kenyataan bahawa beliau merupakan seorang peguam” katanya lagi.

http://semuthitam80.blogspot.com/2014/05/lagi-skandal-si-gundik-kit-siang-tu.html”

lagi cerita pasal ni



(Next News) »



9 Komen to LAGI SKANDAL “Orang Suruhan” Kit Siang DIDEDAHKAN!!!

  1. kulaan says:

    Ada aku kesah. Pedulikan orang melayu yang lupa diri ini dan sanggup jadi barua

  2. MemangTerok says:

    Budak itu memang belajar law di UiTM. Habis ke tidak tak tahu. Kalau dia habis sebagai pelajar law pon belum boleh jadi lawyer kerana lawyer perlu di daftar dan diterima oleh bar council dan dilulus melalui mahkamah. Budak itu solanya sudah diterima ke belum oleh bar council ?

    Dia boleh kerja dipejabat lawyer sebagai typist.

  3. raplahjingaa says:

    hehehehe…..alaaaaa BAR council ni…kan budak tu calun DAP, terima je la dia jadi peguam !! peguam-peguam Malaysia ni bukan ada standard mana pun…..elok la tu, tambah sorang lagi.

  4. Zaid says:

    Awak rasa sedap julat jubur BN. Trruskanlah wahai bangang

  5. korokstabang says:

    ‘Alpa dan bodoh’ kena sebijik dari ahli majlis peguam,kah kah kah
    minah ni bukan stakat bodoh malah penipu syukur lah dia bukan ahli UMNO, minah ni joint dap kerana tertarik dengan parti kapir harbi dan amalan menipu puak kapir tu.

  6. yon76er says:

    Kalau Typist ok gaklah…..Pembancuh Kopi blh laaaaa..tapi kalau Gundik or Tukang Picit2 Kit Siang lagi SESUAIIIIIIIIIIIIIIIIIII..kan….

  7. sepat kering kipas udang. says:

    Asal orang pr je, mesti penipu. Tiada yg tidak tipu melainkan tipu belaka.

  8. Pejuang IMR says:

    Peguam ke, typist ke, bancoh kopi ke, tukang picit LKS ke, gundek LKS ke, tak pakai tudung ke, penipu ke, anti hudud ke, penentang kuat hak asasi Melayu ke, apa ke, Unit Amal PAS peduli apa, janji jihat memenangkan nya.
    Kalau Nabi pun kalah dengan tak sampai 700 undi. Inikan pulak pecacai DAP yang sgt disanjung tinggi tu.
    Unit Amal kena ingat Melayu sudh dijajah selama lebih 400 tahun sebab nak kan kuasa. Baru 57 tahun merdeka sudah mula mahu dijajah semula. cth terbaik lihat saja PAS Kelantan. Nak laksanakan undang2 kecil tukang gunting wanita di Kelantan pun tak mampu. Dulu sebok dengan dua kaunter lelaki dan perempuan tapi lepas si Kapal sink tu bersin terus hilang hentah kemana.
    PAS, PAS – Unit Amal fifkir2kan lah.

  9. Jambol says:

    Dahulu semasa hidup di kampong, saya dapati hati seseorang Melayu boleh dibeli dengan hanya sebatang rokok ! Apabila Melayu pembeli membeli barang keperluan di kedai, taukeh akan menghidangkan secawan kopi dan sebatang rokok untuk pembeli; semasa duduk minum dan menghisap rokok, sitaukeh akan menimbang beras, gula, dan barang-barang yang ingin dibeli. Dalam hati Melayu, bangus sekali layanan taukeh ni ……. Melayu tak sedar hakikat sebenar – betapa mahalnya secawan kopi dan sebatang rokok yang mereka “bayar” kerana bila minimbang tentulah kurang beberapa tahil !

    Tidakkah wajib kita sedar pihak manakah yang membolehkan kita dan anak-anak kita melanjutkan pelajaran hingga ke universiti ?

    Sedarlah, kiblat DAP ialah Singapura, bukannya Putrajaya.

Leave a Reply

Threesome