Menu Utama

Hudud: Masalah Lebih Besar Dengan DAP, Tapi PAS Nampak BN Juga!

PAS gila

PELIK pulak rasanya bila satu Malaya lihat betapa teruknya DAP dan PKR mengkritik cadangan hudud PAS di Kelantan dari kiri dan kanan – sampai ke tahap mencabar PAS keluar Pakatan, tapi parti itu sebaliknya memilih untuk menghentam UMNO kerana kononnya gagal menjelaskan hudud kepada parti-parti komponen BN yang lain seperti MCA dan Gerakan!  Pulak dah.

Ini apahal?  Nak kata pukul anak sindir menantu, tak pulak, nak kata buah cempedak luar pagar ambil galah tolong jolokkan pun tak kena juga, jadi apa sebenarnya maksud PAS buat macam itu- mempertikai orang lain bila rakan sekomponen sendiri pun lagi hebat kritik hudud?

Patutnya (ikut logiklah), PAS perlu sanjung UMNO kerana parti itu sudah janji nak sokong  undang-undang hudud Kelantan bila dibentangkan di Parlimen nanti, bukan tuduh UMNO macam-macam.

UMNO ceritanya nak sokong ni, kenapa yang PAS attack UMNO pulak?  Sama ada sudah tersepit sangat atau memang benar dakwaan banyak orang selama ini bahawa PAS adalah parti untuk orang-orang bodoh dunia akhirat jadi ustaz.

Rakyat patut lihat sampai ke tahap itu PAS berpolitik, yang sokong dia cari gaduh, yang bantah teruk, dia buat kawan.

Atau PAS mungkin masih lagi mahu rakyat percaya bahawa parti itu sedang cuba mentarbiahkan PKR dan DAP mengenai hudud?

Sudahlah PAS, orang dah tau dah yang auta tarbiah DAP & PKR pasal hudud ini adalah cerita bohong lagi basi.

Tidak pernah berlaku sebenarnya proses pentarbiahan ini tapi PAS sengaja adakan kerana nak halalkan hubungan haramnya dengan kedua parti berlainan idealogi tersebut.

Maka itulah hari ini kita lihat, daripada menjawab kritikan DAP dan PKR, PAS alih kritikan itu kepada UMNO dan BN pulak.  Gila tak gila.

***TERAS adalah NGO pro PAS, so bodoh dia pun mencerminkan bodoh PAS



(Next News) »



20 Komen to Hudud: Masalah Lebih Besar Dengan DAP, Tapi PAS Nampak BN Juga!

  1. Hamba Ar Rahman says:

    PAS ni aku tengok…makin lama berpolitik…makin bodoh…..

  2. dkds says:

    Apa nak buat…Pas mana ada telor nak berdepan dgn DAP…dgr cerita dana PRU Pas yang lepas pun ditaja oleh tycon dari penyokong DAP….dalam isu hudud ini pun…Pas dah tekan brek awal-awal…..bagi mengalih perhatian penolakan DAP…Pas mélancarkan serangan pada BN sedang kan adalah elok mereka memujuk dap dan pkr yang mempunyai kerusi terbanyak di dalan parlimen

  3. system baru says:

    sebenar pas mahu buat hudud, pas tak mahu bagi penerangan pada dap dan pkr bukan islam lagi masalah pada pas itu sendiri sikap pas suka lepas tangan serahkan ratus peratus diserah pada umno, perkara tak baik pada orang islam . bagi aku umno jangan buat dulu hudud sebab orang islam tak mencapai ekonomi 60% akan timbul masalah pada umno nanti, aku sokong hudud, kita buat hukum hudud secara pelahan-lahan biar lambat asal selamat malaysia ini

  4. mooo says:

    laa….. BN kan berkuasa, Katanya UMNO lah ketua dalam BN. BN jugak yg menolak hudud dari ia di laksanakan di Kelantan in 1993.

  5. baba says:

    baghal kita cerita lain la kat sini mooo lembu,
    pas cuba tarbiahkan dap dan pkr dulu sebelum melalak kat org lain

  6. anon says:

    mereka kan PEMBANGANG,..apa nak heran mereka semua memang bangang tahap gaban.

  7. anti-pas haramjadah says:

    TERAS, SAM sahabat alam msia , CAP persatuan pngguna penang adalah NGO pro-pas pis pus

  8. Rohee colnago says:

    Sikap lepas tangan dan menyalahkan orang lain yang di amalkan PAS ini sangat merbahaya dan berisiko tinggi. Terutama pada perpaduan umat Islam di negara kita. Jika isu hudud ini d tangani dengan betul dan d terima pakai, In sha Allah umat Islam akan bersatu tetapi jika sebaliknya, jurang perpecahan akan menjadi semakin luas dan umat Islam di negara ini semakin lemah. Terutama dari penyokong totok PAS. Dan PAS sekarang sedang bermain dengan jurang perpecahan ini.
    Perlu di ingat, PAS hanya terima tekanan parti dalam negara ini tetapi UMNO kemudian nanti akan berhadapan dengan tekanan dari seluruh dunia. Brunei telah mula merasainya.
    Tetapi kita tidak boleh tinggalkan Brunei sendirian, Hudud tetap dilaksana. Usaha ke arah perlaksanaan mesti dilakukan. Tapi pilih lah masa yang sesuai untuk dilaksanakan.
    Pada pemimpin-pemimpin PAS, hentikanlah sandiwara ini. Jangan mainkan agama yang syumul ini. Kamu akan mati. Dan akan mengadap pemilik hukum Hudud ini.

  9. hasnul rahman says:

    Salam 1Malaysia,
    Moooooooh!
    Kalau kamu tak tahu pasal isu Hudud Kelantan 1993 jangan cakap dan jangan bersuara.
    Kesian nanti terserlah kejahilan dan kebodohan kamu kerana mahu menulis dan beri komen tapi tak buat kaji selidik.
    Cakap mudahnya tak ada ilmu atau tak ada pengetahuan.
    Hudud Kelantan diluluskan oleh DUN Kelantan pada 1993.
    UMNO tentang kerana terbukti apa yg mahu dijadikan Undang-undang itu tak sempurna. Kerajaan pusat, khasnya Tun Dr Mahathir tak mahu Undang-undang Islam – Hudud Allah swt dilihat tidak adil dan diperlekehkan.

    Tahukah Mooooohh! bahawa dalam Rang Undang-undang yg diwartakan oleh Kerajaan Kelantan bertarikh 28 Oktober 1993 itu tidak menepati hukum Islam sebenar sebagaimana terdapat dalam al-Quraan?
    Kesalahan Hudud Pas Kelantan hanya 6 sahaja, bukannya lapan sebagaimana sepatutnya. Dan menggantikan Qazaf, iaitu menuduh seseorang berzina tanpa dapat mengadakan empat orang saksi.
    Sedangkan menurut al-Quraan ialah ‘menuduh seseorang yg telah berkahwin berzina’.

    Dua jenayah yg ditinggalkan oleh Hudud Pas Kelantan 1993 ialah 1. Membunuh orang tanpa hak dan 2. Menderhaka kepada pemerintah.

    Lebih teruk lagi hukum itu hanya terpakai kepada umat Islam sahaja. Sedangkan bukan Islam terlepas dan hanya boleh dihukum dgn hukum sivil. Adil ker?
    Sedangkan Agama Islam yg dibawa oleh Nabi Muhammad saw adalah untuk semua umat. Bukan seperti Nabi-Nabi sebelumnya yg tertumpu kepada sesuatu kaum dizamannya sahaja.

    Kalau Islam itu untuk semua umat, kenapa hukum Islam hanya tidak terpakai kpd bukan Islam?
    Maknanya, terdapat ketidakadilan dan tidak menyeluruh.
    Main pilih-pilih pulak?
    Yg berpilih adalah ajaran Anwar Ibrahim. Kalau dia buat salah dan terhukum itu tak adil dan konspirasi politik. Tapi kalau setelah tertuduh dia dibebaskan oleh mahkamah, itu adil.
    Kalau PR menang pilihanraya, SPR adil, cekap dan betul. Tapi bila kalah, SPR tak telus dan UMNO import pengundi luar hinggakan sampai rakyat Bangla terheret sama.

    Oleh itu wahai Mooooooohhh! Kalau tak faham dan tak cukup home work jangan cuba-cuba nak ajar orang dgn kebodohan dan kejahilan yg nyata. Jangan serlahkan kebodohan kamu kpd umum!

  10. arhi says:

    Fasal spin isu PAS cukup hebat dan lecek jika dibandingkan dgn kebolehan UMNO DAN umno jangan sejuk dalam untuk menangkis isu yg dibangkit PAS .dalam banyak perkara PAS berjaya menyakinkan rakyat walaupun perkara itu merupakan fitnah atau pembohongan

  11. acid says:

    Well said.

  12. sireh ke gagang says:

    sebab moo cuba putar-belit fakta , meh aku nk jawab bagi pihak UMNO . enekmen jenayah syariah pas kelantan 1993 itu , BUKAN HUDUD sebenar . itu undang2 syok sendiri ciptaan PAS .So moo , tak payah lah engkau menjaja cerita bohong pasal umno melarang pas kelantan laksanakan hudud pada 1993 tu . aku rasa , kau pun masih berhingus lagi ketika enekmen tu nak dilaksanakan . dan kau tak tahu menahu pun kisah disebalik peristiwa itu .Gambaran yang kau dapat , semuanya condong dan bias menghentam kerajaan pusat.

  13. Wak Lu says:

    Kpda moo..jika anda hendak.buat komen atau pandangan..buatlah kaji terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan..

  14. Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

    moo semakin menggila sekarang…hahaha,kalu Cina mau hak samarata,maka hudud pun kenalah terima…

  15. korokstabang says:

    pas parti ahli sasau

  16. DataCode says:

    Dalam guni sendiri tak nampak tahi,,guni orang juga yang pas sibuk

  17. itsme says:

    ada lbh baik UMNO/BN buat kerja dgn sungguh2 lg, kuatkan iltizam lg dan biar mrk (PAS & geng lahanat dia) buat kerja jahanam dia.. kita ikut cara nabi, hidayah dr Allah, kita pasti terbela jika nawaitu kita mmg suci. Melayan puak yg tak pandai bersyukur dan sombong bangaj ni mmg susah.. kita dakwah ikut nabi dgn penuh kasih sayang. Insyaallah kejayaan luas terbentang.

  18. syaa says:

    TERAS punya cakap tak boleh pakai sbb pro pas,penyokong tegar pas.komen berat sebelah dan memihak pada pas.tak guna cakap banyak.cilako pas.

  19. dotdot says:

    apa nk heran…MOO TU MEMANG MACAI BANGANG PUNN, COPY PASTE JE YG DIA TAHU,,

  20. lang buana says:

    seperti dijangka..dia org akan cuba divert bila tersepit….lu punya kain,jaga la sendiri..

Leave a Reply